Online training Klachten behandelen

Klachten behandelen

Ben je diep in je hart bang voor klanten met klachten? Of vind je het gewoon lastig om met klachten om te gaan? Hoe groot is de kans dat je bij een klagende klant met de mond vol tanden staat? Wil je op dit soort vragen een antwoord en daarbij ook nog een set goede aanwijzingen om op een positieve en zelfbewuste manier met klachten om te gaan? Dan wordt het tijd om dit te onthouden: "Elke klacht biedt een kans voor jouw onderneming en voor jou zelf!" Deze training laat je zien hoe dat werkt.

Ben je diep in je hart bang voor klanten met klachten? Of vind je het gewoon lastig om met klachten om te gaan? Hoe groot is de kans dat je bij een klagende klant met de mond vol tanden staat? Wil je op dit soort vragen een antwoord en daarbij ook nog een set goede aanwijzingen om op een positieve en zelfbewuste manier met klachten om te gaan? Dan wordt het tijd om dit te onthouden: "Elke klacht biedt een kans voor jouw onderneming en voor jou zelf!" Deze training laat je zien hoe dat werkt.

 

In de online training 'Klachten behandelen' leer je niet alleen hoe je klachten op een serieuze manier kunt verwerken en afhandelen. Je krijgt ook aanwijzingen om een klacht zo te gebruiken dat de klager later graag in jouw zaak terugkomt. Je leert bovendien zinvol onderscheid te maken tussen de diverse oorzaken van klachten. Jouw klantvriendelijkheid en klantenservice gaan door deze training een bijzondere dimensie krijgen. Zelfs als je te maken krijgt met klanten die hun klacht op een agressieve manier naar voren brengen.

Duur

De e-learning 'Klachten behandelen' duurt circa 30 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 1 week.

Doelgroep

Deze e-learning is bestemd voor verkoopmedewerkers, winkelmanagers, baliemedewerkers en medewerkers klantenservice. Als je deze online training wilt inzetten voor de opleiding die je volgt, dan werk je daarmee aan de volgende beroepscompetenties op MBO-niveau: Aandacht en begrip tonen, Overtuigen en beïnvloeden, Op de behoeften en verwachtingen van de 'klant' richten, Instructies en procedures opvolgen.

Lesmaterialen

De cursus 'Klachten behandelen - Door goed te luisteren, een goede spreekvaardigheid, klantvriendelijk en assertief handelen.' bestaat uit: VideoCollege, E-Book, Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP), Communicatieopdracht, Checklist, Leerjournaal, Aanbevolen aanpak.

Toetsing

De cursus 'Klachten behandelen - Door goed te luisteren, een goede spreekvaardigheid, klantvriendelijk en assertief handelen.' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat

Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. Dit certificaat kun je uiteraard bij je loopbaanprofiel plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!