Online training Professioneel klachten behandelen

Professioneel klachten behandelen

Als je iets verkoopt, krijg je te maken met mondige klanten. Waren afnemers vroeger meer terughoudend met het ventileren van hun klachten, tegenwoordig lijkt het precies andersom te zijn. Hoe ga je op een professionele manier met klachten om? Wil je weten wat daarbij komt kijken, dan is deze online training een echte eye-opener!

Als je iets verkoopt, krijg je te maken met mondige klanten. Waren afnemers vroeger meer terughoudend met het ventileren van hun klachten, tegenwoordig lijkt het precies andersom te zijn. Hoe ga je op een professionele manier met klachten om? Wil je weten wat daarbij komt kijken, dan is deze online training een echte eye-opener!

 

De e-learning 'Professioneel klachten behandelen' helpt je in een halfuurtje vertrouwd te raken met de beste manier om voordeel te halen uit klachten die je van klanten krijgt. Zo komen de principes aan de orde die je bij klachtenbehandeling het beste kunt hanteren. De vier verschillende soorten fouten die tot een klacht kunnen leiden, worden op een praktische manier besproken. Ook komt het functioneren van een afdeling klantenservice ter sprake. Praktische tips worden afgewisseld met nuttige informatie over wederzijdse rechten en plichten, het gebruik van algemene voorwaarden en de formele afhandeling van een klacht.

Duur

De e-learning 'Professioneel klachten behandelen' duurt ongeveer 45 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 2 weken.

Doelgroep

Deze e-learning is geschikt voor iedereen die betrokken is bij het proces van kopen en verkopen, in een winkel of in een ander bedrijf dat met klanten te maken heeft. Als je deze online training wilt inzetten binnen de opleiding die je volgt, dan werk je aan de volgende beroepscompetenties (op MBO-niveau): Aandacht en begrip tonen, Analyseren, Op de behoeften en verwachtingen van de klant richten, met druk en tegenslag omgaan.

Lesmaterialen

De cursus 'Professioneel klachten behandelen - Maak met een klantgericht beleid en klantvriendelijkheid optimale klantenservice.' bestaat uit: VideoCollege, E-Book, Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP), Communicatieopdracht, Diverse opdrachten, Leerjournaal, Samenvatting, Aanbevolen aanpak.

Toetsing

De cursus 'Professioneel klachten behandelen - Maak met een klantgericht beleid en klantvriendelijkheid optimale klantenservice.' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat

Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. Dit certificaat kun je uiteraard bij je loopbaanprofiel plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!