Online training Promotie als marketingstrategie

Promotie als marketingstrategie

Dat publiciteit voor een onderneming onmisbaar is, weet iedereen. Maar hoe je promotie daadwerkelijk kunt hanteren als marketingstrategie, dat is een ander verhaal. Wil je weten hoe het zit met interne en externe promotie? Overweeg je de promotie van je onderneming als instrument in de 'marketingmix' in te zetten en wil je weten hoe je het beste kunt werken met prognoses, dan word je van deze e-learning een stuk wijzer!

Dat publiciteit voor een onderneming onmisbaar is, weet iedereen. Maar hoe je promotie daadwerkelijk kunt hanteren als marketingstrategie, dat is een ander verhaal. Wil je weten hoe het zit met interne en externe promotie? Overweeg je de promotie van je onderneming als instrument in de 'marketingmix' in te zetten en wil je weten hoe je het beste kunt werken met prognoses, dan word je van deze e-learning een stuk wijzer!

 

De e-learning 'Promotie als marketingstrategie' geeft eerst duidelijkheid over de relatie van promotie (als instrument in de marketingmix) tot de winkelformule. Daarbij wordt aandacht gegeven aan de betekenis van de doelgroep, het assortiment en de marktpositie van een onderneming. Bij de bespreking van de promotiemix komen de interne en externe promotiemiddelen aan bod, waaronder natuurlijk de verschillende soorten en vormen van reclame en PR de revue passeren. Afzonderlijke aandacht besteden we aan de verkoopresultaten en hoe je via de rapportage daarover opening van zaken geeft. Tot slot komt de verkoopprognose ter sprake.

Duur

De e-learning 'Promotie als marketingstrategie' duurt ongeveer 45 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 1 week.

Doelgroep

Deze e-learning is geschikt voor iedereen die vanuit een breder gezichtspunt wil kijken naar de manier waarop je met je onderneming naar buiten kunt treden. Als je deze online training wilt inzetten binnen de opleiding die je volgt, dan werk je aan de volgende beroepscompetenties (op MBO-niveau): Overtuigen en beïnvloeden, Presenteren, Formuleren en rapporteren, Plannen en organiseren, Ondernemend en commercieel handelen.

Lesmaterialen

De cursus 'Promotie als marketingstrategie - Leer het promoten van je bedrijf als instrument in te zetten in de marketing mix' bestaat uit: VideoCollege, E-Book, Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP), Stappenplan, Leerjournaal, Samenvatting, Aanbevolen aanpak.

Toetsing

De cursus 'Promotie als marketingstrategie - Leer het promoten van je bedrijf als instrument in te zetten in de marketing mix' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat

Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. Dit certificaat kun je uiteraard bij je loopbaanprofiel plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!