Online training Consumentenrecht

Consumentenrecht

Als je producten of diensten verkoopt, blijken er nogal wat regels te zijn die te maken hebben met het recht van consumenten. Hoe onderscheid je de wettelijke rechten van de fabeltjes die daarover de ronde doen? Welke eisen mag de klant stellen met het oog op garantie? En wat wordt er eigenlijk bedoeld met 'productaansprakelijkheid'? In de online training 'Consumentenrecht' worden dit soort vragen kort, helder en concreet op een rij gezet en op een praktische manier besproken.

Als je producten of diensten verkoopt, blijken er nogal wat regels te zijn die te maken hebben met het recht van consumenten. Hoe onderscheid je de wettelijke rechten van de fabeltjes die daarover de ronde doen? Welke eisen mag de klant stellen met het oog op garantie? En wat wordt er eigenlijk bedoeld met 'productaansprakelijkheid'? In de online training 'Consumentenrecht' worden dit soort vragen kort, helder en concreet op een rij gezet en op een praktische manier besproken.

 

De e-learning 'Consumentenrecht' gaat eerst in op het belangrijke onderscheid tussen ruilen en retourneren en behandelt vervolgens de voornaamste regels die gelden voor garantie op verkochte artikelen. We bespreken de (mogelijke) eisen die jouw klanten kunnen stellen en de belangrijke begrippen consumentenautoriteit.en productaansprakelijkheid.

Duur

De e-learning 'Consumentenrecht' duurt ongeveer 25 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 1,5 week.

Doelgroep

Deze e-learning is bestemd voor ondernemers die de grenzen en mogelijkheden van het recht van consumenten willen kennen. Ook leidinggevenden in een commerciële setting waarbinnen direct klantcontact aan de orde van de dag is, zullen veel aan deze online training hebben. Als je de training wilt inzetten binnen de opleiding die je volgt, dan werk je aan de volgende beroepscompetenties (op MBO-niveau): Ethisch en integer handelen, Overtuigen en beïnvloeden, Kwaliteit leveren, Met druk en tegenslag omgaan.

Lesmaterialen

De cursus 'Consumentenrecht - Weten waar jouw klant recht op heeft' bestaat uit:, VideoCollege, E-Book, Begrippenlijst, Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP), Vragenlijst, Praktijkopdrachten, Leerjournaal, Samenvatting, Aanbevolen aanpak.

Toetsing

De cursus 'Consumentenrecht - Weten waar jouw klant recht op heeft' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat

Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. Dit certificaat kun je uiteraard bij je loopbaanprofiel plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!