Online training Visual merchandising

Visual merchandising

Hoe je je winkel indeelt, kan het verschil maken tussen het wel of niet verkopen van een product. Daar gaat het om bij 'Visual merchandising'. Deze uitgebreide training zal  je heel wat overbodig denkwerk besparen.

Deze training helpt je producten op een goede manier te presenteren en maakt deel uit van het thema marketing & sales.

 

Hoe je je winkel indeelt, kan het verschil maken tussen het wel of niet verkopen van een product. De manier waarop ter plaatse de diverse assortimentsgroepen aan de consument worden aangeboden, is beslissend voor de omzet. Daar gaat het om bij 'Visual merchandising'. Als jij betrokken bent bij het beheer en de organisatie van bijvoorbeeld een supermarkt, dan zal deze uitgebreide online training je heel wat overbodig denkwerk besparen.

In de e-learning 'Visual merchandising' maak je kennis met de theorie en de praktijk van 'het zó presenteren van artikelen, goederen of handel dat klanten in de verleiding komen om deze artikelen te kopen'. Het gaat over verschillen tussen winkels en verkoopsystemen, over diverse verkoopmethoden en de manieren van presenteren die daarbij horen. Zaken als uitstraling, slim gebruik maken van beschikbare ruimte, het komt allemaal aan bod in deze online training. Als je de lesstof grondig hebt doorgenomen, kijk je met andere ogen naar je eigen winkel.

 

Duur
De e-learning 'Visual Merchandising' duurt ongeveer 80 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 3 weken.

 

Doelgroep
Deze e-learning is bestemd voor verkoopmedewerkers. Als je deze online training wilt inzetten voor de opleiding die je volgt, dan werk je daarmee aan de volgende beroepscompetenties (op MBO-niveau): Materialen en middelen inzetten, Vakdeskundigheid toepassen, Creëren en innoveren, Plannen en organiseren, Op de behoeften en verwachtingen van de 'klant' richten.

 

Lesmaterialen
De cursus 'Visual merchandising - Conceptontwikkeling op de winkelvloer: optimale presentatie.' bestaat uit: VideoCollege, E-Book, Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP), Samenvatting, Checklist, Blikveldkaart, Leerjournaal, Aanbevolen aanpak.

 

Toetsing
De cursus 'Visual merchandising - Conceptontwikkeling op de winkelvloer: optimale presentatie.' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

 

Certificaat
Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. Dit certificaat kun je uiteraard bij je loopbaanprofiel plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!