onboarding nieuwe medewerkers
Leerlijn

Onboarding van nieuwe medewerkers / Wat je zeker moet weten!

Gefeliciteerd! Je bent aangenomen voor de baan van je dromen en gaat binnenkort aan de slag. Erg leuk, maar ook een periode die onzekerheid met zich meebrengt. Hoe gaat het werk je bevallen? En je collega’s? Deze leerlijn "Onboarding van nieuwe medewerkers" is bedoeld voor medewerkers die zijn aangenomen voor een nieuwe job en zich kunnen voorbereiden op hun nieuwe werkomgeving. Bereid je goed voor, er komt straks veel op je af! 

Tijdens het sollicitatieproces heb je zoveel informatie verzameld over het bedrijf, dat je inmiddels een expert bent. De volgende stap? Nog meer informatie scoren over de functie waarin je gaat shinen. Zo kun je al vanaf dag één laten zien wat je waard bent. Deze leerlijn " Onboarding van nieuwe medewerkers" informeert je alvast in zaken die in elke organisatie van belang zijn. Bereid je goed voor er verras je nieuwe werkgever!

Door actief bezig te zijn met zowel de geschreven als ongeschreven regels voorkom je dat je jezelf in de vingers snijdt. Het leren van de geschreven regels moet geen probleem zijn. Het wordt spannender wanneer het aankomt op de ongeschreven regels. Zorg dat je volledig geïnformeerd bent over wat mag en niet mag in je nieuwe bedrijf.

Wanneer een organisatie een sterke servicecultuur heeft, dan ontwikkelt de organisatie een positieve houding bij haar medewerkers ten opzichte van service verlenen aan haar klanten. Is dit in jouw organisatie ook het geval? Zorg dan dat je daarop bent voorbereid met deze servicegerichte training.

Wanneer je in een commerciële functie of een commerciële omgeving werkt, zijn je klanten: personen, consumenten, bedrijven of instellingen. In de zorg zijn de patiënten je belangrijkste klanten en bij de overheid burgers. Zodra je in een organisatie of in een team met collega's samenwerkt, zijn ook zij jouw klanten. En zelf ben je, vaker dan je beseft, ook klant.

De supersnelle opkomst van sociale media roept een een interessante vraag op: hoe maakt uw personeel er gebruik van? Wat mag personeel wel óf niet met sociale media? Als een medewerker verkeerd gebruik maakt van sociale media, kan dat flinke reputatieschade betekenen. Maar wat is verkeerd gebruik? Probeer te achterhalen wat voor uw bedrijf of branche nu precies de risico's zijn.

Klanten zijn helaas niet altijd vriendelijk. Door het volgen van een gerichte training ben je beter in staat om met lastige klanten en agressief gedrag om te gaan. Veel werknemers van bedrijven hebben dagelijks contact met hun klanten. Meestal is dat contact aangenaam. Voor veel werknemers is dit contact een van de prettige kanten van hun werk. Maar soms gaat het fout. Dat wil je toch voorkomen?