Klantgericht denken en handelen

Klantgericht denken en handelen

Managers en leidinggevenden in de retail stellen hoge eisen aan hun personeel als het gaat om klantgerichtheid en klantvriendelijkheid. Terecht natuurlijk: want het is de bedoeling dat die klant met plezier in jouw winkel terugkomt om zijn of haar inkopen te doen! Sommigen denken dat klantgerichtheid gewoon een kwestie van van het juiste gedrag is: wanneer jij als verkoopmedewerker het goede kunstje doet, gaat alles vanzelf. Niet dus! Klantgerichtheid begint bij goed nadenken, dus in je hoofd...!

Managers en leidinggevenden in de retail stellen hoge eisen aan hun personeel als het gaat om klantgerichtheid en klantvriendelijkheid. Terecht natuurlijk: want het is de bedoeling dat die klant met plezier in jouw winkel terugkomt om zijn of haar inkopen te doen! Sommigen denken dat klantgerichtheid gewoon een kwestie van van het juiste gedrag is: wanneer jij als verkoopmedewerker het goede kunstje doet, gaat alles vanzelf. Niet dus! Klantgerichtheid begint bij goed nadenken, dus in je hoofd...!

 

In de e-learning 'Klantgericht denken en handelen' wordt in ongeveer een uur uit de doeken gedaan hoe jij vanuit een juiste mentaliteit en met een klantgerichte manier van doen van jouw klanten tevreden klanten maakt. Eenvoudiger gezegd: deze online training zet de belangrijkste aspecten op een rij van hoe je het beste kunt omgaan met klanten in de winkel. Een greep uit de onderwerpen die we in deze training behandelen: Communicatie, het herkennen van soorten klanten, de eigenschappen van een klantgerichte mentaliteit, verschillende typen verkoopmedewerkers, en ten slotte: werken met de AdviesCirkel. Een leerzame training die ook goed dienst kan doen om je geheugen nog eens lekker op te frissen.

Duur

De e-learning 'Klantgericht denken en handelen' duurt ongeveer 40 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 1 week.

Doelgroep

Deze e-learning is geschikt voor verkoopmedewerkers en leidinggevenden in de retail. Als je deze online training wilt inzetten voor de opleiding die je volgt, werk je aan de volgende beroepscompetenties (op MBO-niveau): Aandacht en begrip tonen, Overtuigen en beïnvloeden, Vakdeskundigheid, Analyseren, Leren, Op de behoeften en verwachtingen van de 'klant' richten, Ondernemend en commercieel handelen.

Lesmaterialen

De cursus 'Klantgericht denken en handelen - Hoe je als je klanten leert denken en zo voor je bedrijf meer omzet genereert' bestaat uit: VideoCollege, E-Book, Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP), Slim formuleren-kaart, Leerjournaal, Samenvatting, Aanbevolen aanpak.

Toetsing

De cursus 'Klantgericht denken en handelen - Hoe je als je klanten leert denken en zo voor je bedrijf meer omzet genereert' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat

Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. Dit certificaat kun je uiteraard bij je loopbaanprofiel plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!