Online training Agressieve klanten

Agressieve klanten

Je wist vast al wel dat sommige klanten niet voor een product naar jouw bedrijf komen, maar dat ze de zaak binnenstappen met een probleem. Het kan zijn dat het probleem bij een klant zo hoog zit dat hij zijn frustraties op de eerste de beste afreageert, - en er bestaat een grote kans dat jij diegene bent!

Je wist vast al wel dat sommige klanten niet voor een product naar jouw bedrijf komen, maar dat ze de zaak binnenstappen met een probleem. Het kan zijn dat het probleem bij een klant zo hoog zit dat hij zijn frustraties op de eerste de beste afreageert, - en er bestaat een grote kans dat jij diegene bent! Natuurlijk zijn er nog wel meer situaties te bedenken waarin je te maken krijgt met agressief gedrag in je bedrijf. In elk geval zijn er genoeg redenen om een paar vuistregels te leren die je beslist zullen helpen om op een goede en doeltreffende manier met dit bijzondere deel van jouw publiek om te gaan.

Gelukkig zijn de meeste klanten hartelijk welkom in jouw bedrijf. Maar ook jij ontkomt niet aan lastige mensen die zich soms zelfs agressief gedragen. Wat doe je dan precies? In deze compacte online training "Agressieve klanten" worden de voornaamste aanwijzingen en adviezen op een rijtje gezet voor een doeltreffende benadering van agressief publiek. Kortom: voor preventieve en effectieve maatregelen.

Duur
De e-learning 'Agressieve klanten' duurt ongeveer 25 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 4 uur.

Doelgroep
Deze e-learning is bestemd voor verkoopmedewerkers en ander winkelpersoneel, maar is ook geschikt voor mensen die als baliemedewerker werkzaam zijn. Als je deze online training inzet voor de opleiding die je volgt, dan werk je daarmee aan de volgende beroepscompetenties (op MBO-niveau): Aandacht en begrip tonen, Overtuigen en beïnvloeden, Op de behoeften en verwachting van de 'klant' richten, Met druk en tegenslag omgaan.

Lesmaterialen
De cursus 'Agressieve klanten - Via conflicthantering en assertiviteit naar een tevreden klant.' bestaat uit: VideoCollege, E-Book, Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP), Samenvatting, Communicatieopdracht, Leerjournaal, Aanbevolen aanpak, Overvalpreventiekaart, Tips omgaan met agressieve klanten.

Toetsing
De cursus 'Agressieve klanten - Via conflicthantering en assertiviteit naar een tevreden klant.' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat
Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. Dit certificaat kun je uiteraard bij je loopbaanprofiel plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!

 

Tag: mkb en retail