Online training Telefoneren

Telefoneren

Bellen en gebeld worden, zowel privé als zakelijk, we kunnen waarschijnlijk niet meer zonder. Toch maakt het wel verschil: voor jezelf een belletje doen is echt iets anders dan namens je organisatie of in opdracht van je werkgever een telefoongesprek voeren. Voel je er onzeker bij, of weet je gewoon niet hoe dat precies in zijn werk gaat? Met deze compacte online training leer je in een paar stappen hoe je het voeren van een zakelijk telefoongesprek aanpakt.

Bellen en gebeld worden, zowel privé als zakelijk, we kunnen waarschijnlijk niet meer zonder. Toch maakt het wel verschil: voor jezelf een belletje doen is echt iets anders dan namens je organisatie of in opdracht van je werkgever een telefoongesprek voeren. Voel je er onzeker bij, of weet je gewoon niet hoe dat precies in zijn werk gaat? Met deze compacte online training leer je in een paar stappen hoe je het voeren van een zakelijk telefoongesprek aanpakt.

 

Op een goede manier de telefoon aannemen voor je baas, goed voorbereid een zakelijk telefoongesprek voeren, goed weten wat wel en niet acceptabel is op het gebied van doorverbinden? In de e-learning 'Telefoneren' leer je de belangrijkste dingen over deze en andere onderwerpen. In deze online training krijg je het ABC van het zakelijk telefoneren op zo'n manier onder de knie dat je het nooit meer vergeet.

Duur

De e-learning 'Telefoneren' duurt ongeveer 30 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 1 week.

Doelgroep

Deze e-learning is geschikt voor werkenden, baliemedewerkers, verkopers en verder iedereen die vanuit zijn of haar functie telefoongesprekken moet voeren. Als je deze online training wilt inzetten binnen de opleiding die je volgt, dan werk je aan de volgende beroepscompetenties (op MBO-niveau): Aansturen, Aandacht en begrip tonen, Plannen en organiseren, Op de behoeften en verwachtingen van de 'klant' richten, Instructies en procedures opvolgen.

Lesmaterialen

De cursus 'Telefoneren - Snelle basisintroductie in zakelijke telefonische communicatie' bestaat uit: VideoCollege, E-Book, Begrippenlijst, Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP), Formulier voorbereiding en uitvoering, Telefoonalfabet, Leerjournaal, Samenvatting, Aanbevolen aanpak, Schrijfopdracht.

Toetsing

De cursus 'Telefoneren - Snelle basisintroductie in zakelijke telefonische communicatie' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat

Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. Dit certificaat kun je uiteraard bij je loopbaanprofiel plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!