Online training Klanten en opdrachten verwerven

Klanten en opdrachten verwerven

Het moeilijke woord voor klanten en opdrachten verwerven is 'acquisitie'. Acquisitie hoort gewoon bij jouw taak als ondernemer. Daarom is het goed als je in ieder geval vertrouwd bent met de belangrijkste uitgangspunten voor een goede acquisitie. Deze online training helpt je in ongeveer een uur om op een praktische manier kennis te maken met de hoofdzaken van een goede acquisitie.

Het moeilijke woord voor klanten en opdrachten verwerven is 'acquisitie'. Acquisitie hoort gewoon bij jouw taak als ondernemer. Daarom is het goed als je in ieder geval vertrouwd bent met de belangrijkste uitgangspunten voor een goede acquisitie. Deze online training helpt je in ongeveer een uur om op een praktische manier kennis te maken met de hoofdzaken van een goede acquisitie.

In de online basistraining acquisitie 'Klanten en opdrachten verwerven' word je stap voor stap meegenomen in het acquisitieproces. Stap één is die van het voorbereiden: je kiest een product en potentiële klanten; je verzamelt hun contactgegevens en je bedenkt hoe je ze wilt benaderen. De uitgebreide stap twee slaat op het voeren van het acquisitiegesprek. Om in contact te komen met potentiële klanten is netwerken van groot belang. Eenmaal in gesprek ben jij niet alleen verkoper maar ook adviseur. De cursus helpt je deze taken planmatig aan te pakken. De derde stap is het opstellen van de offerte. Bij de vierde en laatste stap neem je de order aan en kun je je product gaan leveren.

Duur
De e-learning 'Klanten en opdrachten verwerven' duurt ongeveer 60 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 4 weken.

Doelgroep
Deze e-learning is geschikt voor ondernemers in het algemeen en voor MKB-ers in het bijzonder. Als je deze online training wilt inzetten binnen de opleiding die je volgt, dan werk je aan de volgende beroepscompetenties (op MBO-niveau): Beslissen en activiteiten initiëren, Relaties bouwen en netwerken, Overtuigen en beïnvloeden, Presenteren, Plannen en organiseren, Op de behoeften en verwachtingen van de 'klant' richten.

Lesmaterialen
De cursus 'Klanten en opdrachten verwerven - Compacte introductie in de dynamiek van effectieve acquisitie' bestaat uit: VideoCollege, E-Book, Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP), Acquisitie in stappenkaart, Rekenmodel werkbelasting, Formulier salesoverzicht, Leerjournaal, Praktijkoefeningen, Samenvatting.

Toetsing
De cursus 'Klanten en opdrachten verwerven - Compacte introductie in de dynamiek van effectieve acquisitie' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat
Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. Dit certificaat kun je uiteraard bij je loopbaanprofiel plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!