Online training How to answer the phone

How to answer the phone

Steeds vaker ga je het beleven dat je klanten of andere zakelijke contacten uit het buitenland voor de telefoon krijgt. Voor taalvaardigheid in het Engels scoren we in ons land niet slecht, maar om adequaat in het Engels een klant telefonisch te woord te staan, is een vak apart. Je hebt er dus belang bij te weten wat de voornaamste vereisten zijn voor een adequate behandeling van een gesprekspartner die het Nederlands niet machtig is. Ook is het vrijwel zeker interessant om de mogelijke valkuilen bij telefonische communicatie in het Engels te kennen. Dat is de reden waarom deze korte praktische online training ook voor jou en/of je personeel een aanrader is. De e-learning zal je helpen om met meer zelfvertrouwen de telefoon aan te pakken.

Steeds vaker ga je het beleven dat je klanten of andere zakelijke contacten uit het buitenland voor de telefoon krijgt. Voor taalvaardigheid in het Engels scoren we in ons land niet slecht, maar om adequaat in het Engels een klant telefonisch te woord te staan, is een vak apart. Je hebt er dus belang bij te weten wat de voornaamste vereisten zijn voor een adequate behandeling van een gesprekspartner die het Nederlands niet machtig is. Ook is het vrijwel zeker interessant om de mogelijke valkuilen bij telefonische communicatie in het Engels te kennen. Dat is de reden waarom deze korte praktische online training ook voor jou en/of je personeel een aanrader is. De e-learning zal je helpen om met meer zelfvertrouwen de telefoon aan te pakken.

 

De Engelstalige e-learning 'Helpdesk - How to answer the phone' gaat in op de de volgende onderdelen van een Helpdeskgesprek: jezelf voorstellen, het verzamelen en controleren van informatie, het bepalen van het 'probleem', het omgaan met het 'probleem' en het afsluiten van het gesprek. De online training is voorzien van veel praktijkvoorbeelden en geeft je ook gelegenheid om te kijken of je het lesmateriaal goed hebt opgepakt. De gebruikte voorbeeldzinnen in deze cursus kunnen gemakkelijk worden aangepast voor de situatie van de eigen onderneming of bedrijfstak, onder andere met behulp van een woordenlijst ('Glossary') waarin veelvoorkomende termen en begrippen zijn opgenomen.

Duur

De e-learning 'How to answer the phone' duurt ongeveer 25 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 1 week.

Doelgroep

Deze e-learning is geschikt voor iedereen die zakelijke telefoongesprekken in het Engels wil kunnen voeren. Als je deze online training wilt inzetten binnen de opleiding die je volgt, dan werk je aan de volgende beroepscompetenties (op MBO-niveau): Aandacht en begrip tonen, Formuleren en rapporteren, Op de behoeften en verwachtingen van de 'klant' richten.

Lesmaterialen

De cursus 'How to answer the phone - Engelstalige training in de onmisbare aspecten van eigentijdse internationale communicatie' bestaat uit: VideoCollege, E-Book, Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP), Telefoonalfabet, Glossary met veelgebruikte zakelijke termen, Leerjournaal, Samenvatting, Aanbevolen aanpak, Phonetic Alphabet.

Toetsing

De cursus 'How to answer the phone - Engelstalige training in de onmisbare aspecten van eigentijdse internationale communicatie' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat

Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. 

Dit certificaat kun je uiteraard bij je loopbaanprofiel plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!