Online training Cold calling

Cold calling

Wil je je product verkopen aan een klant die je (nog) niet kent? Heeft een collega of concurrent je overtuigd van de voordelen van 'koude acquisitie'? En heb jij (met of zonder personeel) er geen idee van hoe dat werkt? Of heb je wel een idee, maar vind je het toch nodig om de voornaamste do's en don'ts nog een keer op een rijtje te zien staan? In dat geval is de online training 'Cold calling' speciaal voor jou geschreven.

Wil je je product verkopen aan een klant die je (nog) niet kent? Heeft een collega of concurrent je overtuigd van de voordelen van 'koude acquisitie'? En heb jij (met of zonder personeel) er geen idee van hoe dat werkt? Of heb je wel een idee, maar vind je het toch nodig om de voornaamste do's en don'ts nog een keer op een rijtje te zien staan? In dat geval is de online training 'Cold calling' speciaal voor jou geschreven.

 

De e-learning 'Cold calling' geeft, na een functionele inleiding, uitleg over wat er komt kijken bij de voorbereiding op een cold-calling-gesprek; daarin leer je je focussen op het doel van cold calling, op de identiteit van je eigen bedrijf en op de markt. Naast het punt van de juiste timing gaan we uitgebreid in op het gesprek zelf, van begroeting en openingszin, via de 'elevator pitch' tot en met de afsluiting. Daarbij krijgen de specifieke kenmerken van communiceren met cold calling aandacht, waaronder stemgebruik en de vraag hoe lang een gesprek mag duren. Het laatste onderdeel is gewijd aan de verschillende vormen van weerstand die je kunt verwachten en hoe je het beste met die weerstand om kunt gaan. Deze online training wordt afgewisseld met tal van praktijkvoorbeelden die je uitnodigen om je nieuwe kennis onmiddellijk uit te proberen.

Duur

De e-learning 'Cold calling' duurt ongeveer 45 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 2,5 week.

Doelgroep

Deze e-learning is geschikt voor iedereen die zich snel wil bekwamen in het voeren van 'koude acquisitie'. Als je deze online training wilt inzetten binnen de opleiding die je volgt, dan werk je aan de volgende beroepscompetenties (op MBO-niveau): Relaties bouwen en netwerken, Overtuigen en beïnvloeden, Omgaan met verandering en aanpassen, Ondernemend en commercieel handelen.

Lesmaterialen

De cursus 'Cold calling - Succesvolle acquisitie door betere commerciële vaardigheden aan de telefoon.' bestaat uit: VideoCollege, E-Book, Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP), Oefenopdrachten, Leerjournaal, Samenvatting, Aanbevolen aanpak.

Toetsing

De cursus 'Cold calling - Succesvolle acquisitie door betere commerciële vaardigheden aan de telefoon.' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat

Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. 

Dit certificaat kun je uiteraard bij je loopbaanprofiel plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!