Online training Succesvol bijdragen aan een koopbeslissing

Succesvol bijdragen aan een koopbeslissing

Wat is de beste aanpak om je klant zo te beïnvloeden dat deze uiteindelijk tevreden is over zijn of haar koopbeslissing? Welke bijdrage kun jij hieraan leveren? Wat moet je wel zeggen en wat kun je maar beter achterwege laten? Heeft de klant altijd gelijk? Of mag je hem of haar ook wel tegenspreken? En wist je dat bijverkoop en plaatsvervangende verkoop (een soort van cross-selling) ook heel goed kunnen meewerken aan een succesvolle koopbeslissing? Deze en andere praktische vragen komen één voor één aan bod in een overzichtelijke e-learning waarmee jij jouw verkoopvaardigheden ongetwijfeld sterk kunt verbeteren!

Wat is de beste aanpak om je klant zo te beïnvloeden dat deze uiteindelijk tevreden is over zijn of haar koopbeslissing? Welke bijdrage kun jij hieraan leveren? Wat moet je wel zeggen en wat kun je maar beter achterwege laten? Heeft de klant altijd gelijk? Of mag je hem of haar ook wel tegenspreken? En wist je dat bijverkoop en plaatsvervangende verkoop (een soort van cross-selling) ook heel goed kunnen meewerken aan een succesvolle koopbeslissing? Deze en andere praktische vragen komen één voor één aan bod in een overzichtelijke e-learning waarmee jij jouw verkoopvaardigheden ongetwijfeld sterk kunt verbeteren!

 

De e-learning 'Succesvol bijdragen aan een koopbeslissing' gaat breed in op de hoofdprincipes van het overtuigen. Daarbij komen onder meer de aanpak van verzachtende tegenspraak en voorwaardelijke instemming aan bod. Ook is plaats ingeruimd voor bespreking van plaatsvervangende verkoop en bijverkoop. Begrippen als 'follow-up', 'bijartikel' en 'vervolgartikel' worden daarbij uitgelegd. Speciale aandacht besteden we aan het verloop van het verkoopgesprek en aan de vraag hoe jij dat verloop zo kunt sturen en beïnvloeden dat de klant met een goed gevoel de winkel verlaat en graag nog eens bij jou terugkomt. Deze online training sluit af met de vraag hoe je zorg kunt besteden aan de afronding van het verkoopgesprek.

Duur

De e-learning 'Succesvol bijdragen aan een koopbeslissing' duurt ongeveer 25 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 1,5 week.

Doelgroep

Deze e-learning is geschikt voor iedereen die zijn of haar verkoopvaardigheden wil verbeteren. Als je deze online training wilt inzetten binnen de opleiding die je volgt, dan werk je aan de volgende beroepscompetenties (op MBO-niveau): Overtuigen en beïnvloeden, Op de behoeften en verwachtingen van de klant richten, Omgaan met verandering en aanpassen.

Lesmaterialen

De cursus 'Succesvol bijdragen aan een koopbeslissing - Optimaliseer je verkoopvaardigheden met deze sales training.' bestaat uit: VideoCollege, E-Book, Begrippenlijst, Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP), Praktijkopdrachten, Communicatieopdracht, Leerjournaal, Samenvatting, Aanbevolen aanpak.

Toetsing

De cursus 'Succesvol bijdragen aan een koopbeslissing - Optimaliseer je verkoopvaardigheden met deze sales training.' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat

Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. Dit certificaat kun je uiteraard bij je loopbaanprofiel plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!