Online training Doeltreffende klantbenadering

Doeltreffende klantbenadering

Verkoop via internet rukt op. Persoonlijke service blijkt hoe langer hoe meer het punt te zijn waarop winkels zich van de digitale markt kunnen onderscheiden. Daarom is er terecht veel aandacht voor een doeltreffende benadering van klanten. Maar wat is doeltreffend? Wat moet je precies weten om op een goede en overtuigende manier met je klanten om te gaan? Deze online training geeft op een praktische en direct toepasbare manier het antwoord op deze en vele andere vragen.

Verkoop via internet rukt op. Persoonlijke service blijkt hoe langer hoe meer het punt te zijn waarop winkels zich van de digitale markt kunnen onderscheiden. Daarom is er terecht veel aandacht voor een doeltreffende benadering van klanten. Maar wat is doeltreffend? Wat moet je precies weten om op een goede en overtuigende manier met je klanten om te gaan? Deze online training geeft op een praktische en direct toepasbare manier het antwoord op deze en vele andere vragen.

 

De e-learning 'Doeltreffende klantbenadering' gaat eerst in op de fijne puntjes van klantgericht handelen en klantenbinding. Daarna komen de onmisbare acties van begroeten en observeren aan bod. Een afzonderlijk onderdeel is gewijd aan het herkennen van klantgedrag. Hoe je wel en hoe je beter niet een klant kunt aanspreken en de praktische principes van beleefdheid krijgen aandacht. Het zogenaamde 'inspringmoment' vormt het volgende onderdeel. Na een hoofdstuk over verschillende soorten vragen die je aan een klant kunt stellen, sluit deze online training af met praktische informatie over de diverse typen klanten die je in de winkel kunt krijgen.

Duur

De e-learning 'Doeltreffende klantbenadering' duurt ongeveer 35 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 1 week.

Doelgroep

Deze e-learning is geschikt voor iedereen die regelrecht betrokken is bij het persoonlijk te woord staan van klanten. Als je deze online training wilt inzetten binnen de opleiding die je volgt, dan werk je aan de volgende beroepscompetenties (op MBO-niveau): Aandacht en begrip tonen, Overtuigen en beïnvloeden, Op de behoeften en verwachtingen van de klant richten.

Lesmaterialen

De cursus 'Doeltreffende klantbenadering - Via een overtuigende manier van omgaan met klanten je omzet verhogen' bestaat uit: VideoCollege, E-Book, Begrippenlijst, Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP), Praktijkopdrachten, Communicatieopdracht, Leerjournaal, Samenvatting, Stappenplan benaderen klant.

Toetsing

De cursus 'Doeltreffende klantbenadering - Via een overtuigende manier van omgaan met klanten je omzet verhogen' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat

Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. Dit certificaat kun je uiteraard bij je loopbaanprofiel plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!

 

Tag: verkoop in de supermarkt