Online training Bepalen en analyseren van verkoopresultaten

Bepalen en analyseren van verkoopresultaten

Wil je succesvol ondernemen dan is het nodig een realistisch beeld te hebben van wat je uiteindelijk verkoopt. Mensen die al wat langer in het zakenleven meelopen, weten dat het daarvoor niet genoeg is af en toe in je portemonnee te kijken. Voor een realistisch overzicht moet je onder andere weten hoe prijs en omzet zijn opgebouwd en vanuit welke verschillende gezichtspunten je naar je resultaten kunt kijken, dat wil zeggen: zonder dat je jezelf rijk rekent of op een andere manier jezelf voor de gek houdt. Deze online training biedt je een serie handvatten om ook op dit punt helder zaken te kunnen doen.

Wil je succesvol ondernemen dan is het nodig een realistisch beeld te hebben van wat je uiteindelijk verkoopt. Mensen die al wat langer in het zakenleven meelopen, weten dat het daarvoor niet genoeg is af en toe in je portemonnee te kijken. Voor een realistisch overzicht moet je onder andere weten hoe prijs en omzet zijn opgebouwd en vanuit welke verschillende gezichtspunten je naar je resultaten kunt kijken, dat wil zeggen: zonder dat je jezelf rijk rekent of op een andere manier jezelf voor de gek houdt. Deze online training biedt je een serie handvatten om ook op dit punt helder zaken te kunnen doen.

 

De e-learning 'Bepalen en analyseren van verkoopresultaten' laat je eerst kijken naar de opbouw van prijs en omzet. Daarna wordt uitleg gegeven over het rapporteren van verkoopresultaten. Een afzonderlijk onderdeel wordt gewijd aan statistische bewerkingen die je op resultaten kunt toepassen. Het laatste onderdeel gaat over het presenteren van verkoopgegevens. In deze e-learning wordt aan de hand van praktische voorbeelden aandacht gegeven aan veelgebruikte en vaak maar half begrepen termen en uitdrukkingen, zoals consumentenomzet, schommelingen en trends en de betekenis hiervan voor een onderneming. Bijzondere aandacht wordt gevraagd voor het berekenen van indexcijfers (wat betreft prijs, hoeveelheid en waarde) en voor de basisprincipes bij het hanteren van statistiek. De lesstof wordt gepresenteerd in twee afzonderlijke modules met een afsluitende toets.

Duur

De e-learning 'Bepalen en analyseren van verkoopresultaten' duurt ongeveer 60 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 2 weken.

Doelgroep

Deze e-learning is geschikt voor iedereen die zaken doet en een realistisch beeld wil hebben van zijn resultaten en op een overtuigende manier zijn resultaten wil kunnen neerzetten. Als je deze online training wilt inzetten binnen de opleiding die je volgt, dan werk je aan de volgende beroepscompetenties (op MBO-niveau): Formuleren en rapporteren, Analyseren, Ondernemend en commercieel handelen.

Lesmaterialen

De cursus 'Bepalen en analyseren van verkoopresultaten - Financiën voor niet-financiële manager: inkoop en verkoop gefundeerd kunnen aansturen.' bestaat uit: VideoCollege, E-Book, Begrippenlijst, Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP), Informatiesheet werken met variatie, Informatiesheet werken met tabellen, Informatiesheet werken met spreidingsdiagrammen, Informatiesheet werken met indexcijfers, Samenvatting en overzicht grafieken, Leerjournaal, Samenvatting, Aanbevolen aanpak.

Toetsing

De cursus 'Bepalen en analyseren van verkoopresultaten - Financiën voor niet-financiële manager: inkoop en verkoop gefundeerd kunnen aansturen.' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat

Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. Dit certificaat kun je uiteraard bij je loopbaanprofiel plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!