Online training Assortimentssamenstelling

Assortimentssamenstelling

Klanten moeten kunnen kiezen. Daarin schuilt het geheim van elke succesvolle zaak die meerdere artikelen aanbiedt. Maar daarvoor is het nodig dat er van tevoren slimme keuzes gemaakt worden door de mensen die de zaak runnen. Hoe wil ik dat mijn assortiment eruitziet? Wat zijn de uitgangspunten voor het samenstellen van een winstgevend assortiment? Deze en andere vragen worden van een helder antwoord voorzien deze online training.

De e-learning 'Assortimentssamenstelling' bespreekt alle hoofdzaken over de keuzes die je maakt om het assortiment van een winkel zo winstgevend mogelijk te maken. Eerst komen daarbij de belangrijkste aspecten van een goede productmix ter sprake, waarbij diverse indelingsprincipes worden uitgelegd. We behandelen vervolgens het onderscheid tussen kern- en randassortiment en de betekenis ervan, evenals de diverse soorten verwantschap die binnen een assortiment een rol spelen. Ook merkvormen, verpakkingswijzen, service, garantie en distributie komen aan bod. Verder noemen we diverse bruikbare en beproefde rekenformules.

Duur

De e-learning 'Assortimentssamenstelling' duurt ongeveer 50 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 2 weken.

Doelgroep

Deze e-learning is geschikt voor iedereen die actief betrokken is bij het maken van keuzes met het oog op de artikelen die door een zaak daadwerkelijk worden aangeboden. Als je deze online training wilt inzetten binnen de opleiding die je volgt, dan werk je aan de volgende beroepscompetenties (op MBO-niveau): Overtuigen en beïnvloeden, Vakdeskundigheid toepassen, Creëren en innoveren, Plannen en organiseren, Op de behoeften en verwachtingen van de klant richten.

Lesmaterialen

De cursus 'Assortimentssamenstelling - Marketing door klantgericht en verkoop bevorderend aanbod voor detailhandel en retail.' bestaat uit: VideoCollege, E-Book, Begrippenlijst, Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP), Praktijkopdracht, Leerjournaal, Formulekaart, Stroomschema directe en indirecte distributie, Samenvatting.

Toetsing

De cursus 'Assortimentssamenstelling - Marketing door klantgericht en verkoop bevorderend aanbod voor detailhandel en retail.' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat

Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. Dit certificaat kun je uiteraard bij je loopbaanprofiel plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!