Online training Onderzoeken van de koopwens

Onderzoeken van de koopwens

Zoveel klanten? Zoveel koopwensen! Met een beetje ervaring in huis kun je er vrij snel achter komen wat een klant precies of minder precies wil. Als je die ervaring nog mist, dan is het goed om snel vertrouwd te raken met een paar eenvoudige maar doeltreffende vuistregels. Die kunnen je helpen te ontdekken met welke wens of wensen een klant jouw winkel binnenstapt. Vervolgens ben jij in staat op de meest doeltreffende manier jouw klant van advies te dienen. Deze kort en krachtig opgezette e-learning helpt je daarbij.

Zoveel klanten? Zoveel koopwensen! Met een beetje ervaring in huis kun je er vrij snel achter komen wat een klant precies of minder precies wil. Als je die ervaring nog mist, dan is het goed om snel vertrouwd te raken met een paar eenvoudige maar doeltreffende vuistregels. Die kunnen je helpen te ontdekken met welke wens of wensen een klant jouw winkel binnenstapt. Vervolgens ben jij in staat op de meest doeltreffende manier jouw klant van advies te dienen. Deze kort en krachtig opgezette e-learning helpt je daarbij.

 

De e-learning 'Onderzoeken van de koopwens' legt eerst haarfijn het verschil uit tussen wensen en motieven. Verder krijg je praktische aanwijzingen voor het maken van en het werken met een zogeheten sellogram. Het stellen van zinvolle vragen krijgt de aandacht die het verdient in een online training als deze. Alle onderdelen zijn voorzien van praktische en onmiddellijk toepasbare tips.

Duur

De e-learning 'Onderzoeken van de koopwens' duurt ongeveer 25 minuten. Wil je het maximale rendement uit je online training halen, gebruik dan de ondersteunende lesmaterialen. Hiermee heb je trainingsmateriaal voor circa 2,5 uur.

Doelgroep

Deze e-learning is geschikt voor alle verkoopmedewerkers die nog wel eens aarzelen bij het achterhalen van de koopwens van hun klanten. Als je deze online training wilt inzetten binnen de opleiding die je volgt, dan werk je aan de volgende beroepscompetenties (op MBO-niveau): Aandacht en begrip tonen, Samenwerken en overleggen, Vakdeskundigheid toepassen, Analyseren, Onderzoeken, Op de behoeften en verwachtingen van de 'klant' richten, Kwaliteit leveren, Omgaan met verandering en aanpassen, Gedrevenheid en ambitie tonen, Ondernemend en commercieel handelen.

Lesmaterialen

De cursus 'Onderzoeken van de koopwens - Dit is de ultieme klantgerichtheid, met goed luisteren en overtuigen de klant de juiste keuze laten maken.' bestaat uit: VideoCollege, E-Book, Begrippenlijst, Tools voor Persoonlijk Ontwikkelingsplan (POP), Samenvatting, Sellogram.

Toetsing

De cursus 'Onderzoeken van de koopwens - Dit is de ultieme klantgerichtheid, met goed luisteren en overtuigen de klant de juiste keuze laten maken.' wordt afgesloten met een eindtoets. De eindtoets bestaat uit meerkeuzevragen.

Certificaat

Als je slaagt voor de eindtoets, ontvang je per e-mail een gewaarmerkt certificaat. Dit certificaat kun je uiteraard bij je loopbaanprofiel plaatsen. Zo ontwikkel je je en laat je het ook aan anderen zien!