• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

ZELFSTANDIG ONDERNEMER/ADVISEUR AANTREKKELIJK WERKGEVERSCHAP, MARK DE VRIES HR ADVIES
Maart 2011 - heden
Adviseur, (interim) projectleider/regisseur en coach bij diverse opdrachtgevers. als franchisenemer verbonden aan GreenshootHR
Gericht op verbeteren van prestatie en ontwikkeling van medewerkers in/en organisaties. Verbinden van verwachtingen tussen mensen via gevoels- en meetbare waarden, onder meer door gebruik van HR Analytics.
> Begeleiding en regie van organisatie- en cultuurontwikkeltraject van organisatie via managementteams van Shared Service Centrum en intergemeentelijke samenwerkingsorganisatie gericht op gemeentelijke bedrijfsvoering
> Coaching van team van P&O-adviseurs en individuele professionals
> Werken vanuit het beter benutten van de bestaande basis van de opdrachtgever, zoals functiehuis, cao, gesprekscyclus en beloningsbeleid.
> Opzetten van functie-, talent- en kennismanagementkader, van specifiek naar generiek (zoals HR21)
> Onderzoek naar ontwikkeling Strategische Personele Planning (SPP)
> Integratie van SPP-principes in integraal management
> Schrijven van beleidstukken op het vlak van waarderingsystematiek, gesprekcyclus, bevordering inzetbaarheid, benutting gesprekcyclus
> Benutting kennis ambtenarenrecht
> Gesprekken met medezeggenschap namens opdrachtgever (o.a. harmonisering arbeidsvoorwaarden en werkgeverschap)

HOOFD BEDRIJFSVOERING EN SERVICES, REGIO NOORD VELUWE
Januari 2010 – januari 2011
Verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van een intergemeentelijk servicebureau van 40 medewerkers die ondersteunend en adviserend werkten in vrijwel alle gemeentelijke sectoren aan de gemeenten Harderwijk, Ermelo, Putten, Nunspeet, Elburg en Oldebroek en 15 stafmedewerkers (administratie, financiën, ICT, communicatie, personeel, DIV)
> Voeren van voortgang-, functionering- en beoordelinggesprekken
> Begeleiding langdurig arbeidsconflict via mediation naar versterking inzetbaarheid
> Voeren van gesprekken namens werkgever met Ondernemingsraad en Georganiseerd Overleg
> Verantwoordelijk voor bedrijfsvoering en dienstverlening naar 6 lidgemeenten
> Implementeren van nieuwe organisatiestructuur met bredere span of control en grotere nadruk op zelfmanagement van medewerkers
> Opbouwen en stimuleren van accountmanagement op bestuurlijk en ambtelijke niveau

BUSINESS INTELLIGENCE EN DEVELOPMENT MANAGER, YACHT
September 2007 – januari 2010
Verantwoordelijk voor de verbetering van instroom en inzetbaarheid van interim professionals (1200 professionals; HBO en WO-opgeleiden met 3-40 jaar werkervaring) die ingezet werden bij overheden en de vakgebieden Bouwkunde, Civiele Techniek en Ruimtelijke Ontwikkeling.
> Imagoversterking Yacht als werkgever voor overheidsprofessionals i.s.m. afdeling communicatie
> Interne versterking bewustwording belang overheidsbranche voor Yacht (35% omzetaandeel van totaal)
> Formuleren en implementeren recruitmentstrategie
> Ontwikkelen salesproposities gericht op markttrends en inbedden in aanpak accountmanagement (25 accountmanagers verspreid over 12 vestigingen)
> Samenstellen generiek Functie- en Ontwikkelhuis voor interim overheidsprofessionals i.s.m. HRD-afdeling
> Analyseren en doorvertalen MedewerkersBelevingonderzoek van Effectory en andere arbeidsmarkt gerelateerde onderzoeken i.s.m. afdeling Research en Businessanalyse
> Benutten kennismanagementsysteem voor identificeren aansprekende kennis en ervaring voor kennisdeling met interim professionals en voor salesondersteuning van accountmanagement
> Realiseren Jaarplannen op 1 A4 (OGSM) vanuit Business Units en formuleren toekomstvisie 2020
> Samenstellen (generiek) functiehandboek voor de WABO (omgevingsvergunning) in samenwerking met de Vereniging Bouw- en Woningtoezicht
> Strategische heroriëntatie voor Yacht t.b.v. centrale directie 'van detachering naar implementatie-advies en verder'

COMMERCIEEL MANAGER, YACHT
Februari 2005 – september 2007
Verantwoordelijk voor de inzet en de inzetbaarheid van interim professionals (HBO en WO-opgeleiden met 3-40 jaar werkervaring) in het vakgebied Bouwkunde, Civiele Techniek, Ruimtelijke Ontwikkeling en Legal, veelal ingezet bij gemeentelijke organisaties.

> Leiding geven aan 2 accountmanagers en 30-50 interim professionals
> Voeren van coaching-, functionering- en beoordelinggesprekken
> Voeren van acquisitie- en voortgangsgesprekken met opdrachtgevers
> Organiseren en uitvoeren van werving en selectie van nieuwe interim professionals en bepaling arbeidsvoorwaarden
> Verzorgen van kennisuitwisseling en opleidingen
> Contractmanagement van inhuurcontracten grote accounts

Werkervaring

ZELFSTANDIG ONDERNEMER/ADVISEUR AANTREKKELIJK WERKGEVERSCHAP, MARK DE VRIES HR ADVIES
Maart 2011 - heden
Adviseur, (interim) projectleider/regisseur en coach bij diverse opdrachtgevers. als franchisenemer verbonden aan GreenshootHR
Gericht op verbeteren van prestatie en ontwikkeling van medewerkers in/en organisaties. Verbinden van verwachtingen tussen mensen via gevoels- en meetbare waarden, onder meer door gebruik van HR Analytics.
> Begeleiding en regie van organisatie- en cultuurontwikkeltraject van organisatie via managementteams van Shared Service Centrum en intergemeentelijke samenwerkingsorganisatie gericht op gemeentelijke bedrijfsvoering
> Coaching van team van P&O-adviseurs en individuele professionals
> Werken vanuit het beter benutten van de bestaande basis van de opdrachtgever, zoals functiehuis, cao, gesprekscyclus en beloningsbeleid.
> Opzetten van functie-, talent- en kennismanagementkader, van specifiek naar generiek (zoals HR21)
> Onderzoek naar ontwikkeling Strategische Personele Planning (SPP)
> Integratie van SPP-principes in integraal management
> Schrijven van beleidstukken op het vlak van waarderingsystematiek, gesprekcyclus, bevordering inzetbaarheid, benutting gesprekcyclus
> Benutting kennis ambtenarenrecht
> Gesprekken met medezeggenschap namens opdrachtgever (o.a. harmonisering arbeidsvoorwaarden en werkgeverschap)

HOOFD BEDRIJFSVOERING EN SERVICES, REGIO NOORD VELUWE
Januari 2010 – januari 2011
Verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van een intergemeentelijk servicebureau van 40 medewerkers die ondersteunend en adviserend werkten in vrijwel alle gemeentelijke sectoren aan de gemeenten Harderwijk, Ermelo, Putten, Nunspeet, Elburg en Oldebroek en 15 stafmedewerkers (administratie, financiën, ICT, communicatie, personeel, DIV)
> Voeren van voortgang-, functionering- en beoordelinggesprekken
> Begeleiding langdurig arbeidsconflict via mediation naar versterking inzetbaarheid
> Voeren van gesprekken namens werkgever met Ondernemingsraad en Georganiseerd Overleg
> Verantwoordelijk voor bedrijfsvoering en dienstverlening naar 6 lidgemeenten
> Implementeren van nieuwe organisatiestructuur met bredere span of control en grotere nadruk op zelfmanagement van medewerkers
> Opbouwen en stimuleren van accountmanagement op bestuurlijk en ambtelijke niveau

BUSINESS INTELLIGENCE EN DEVELOPMENT MANAGER, YACHT
September 2007 – januari 2010
Verantwoordelijk voor de verbetering van instroom en inzetbaarheid van interim professionals (1200 professionals; HBO en WO-opgeleiden met 3-40 jaar werkervaring) die ingezet werden bij overheden en de vakgebieden Bouwkunde, Civiele Techniek en Ruimtelijke Ontwikkeling.
> Imagoversterking Yacht als werkgever voor overheidsprofessionals i.s.m. afdeling communicatie
> Interne versterking bewustwording belang overheidsbranche voor Yacht (35% omzetaandeel van totaal)
> Formuleren en implementeren recruitmentstrategie
> Ontwikkelen salesproposities gericht op markttrends en inbedden in aanpak accountmanagement (25 accountmanagers verspreid over 12 vestigingen)
> Samenstellen generiek Functie- en Ontwikkelhuis voor interim overheidsprofessionals i.s.m. HRD-afdeling
> Analyseren en doorvertalen MedewerkersBelevingonderzoek van Effectory en andere arbeidsmarkt gerelateerde onderzoeken i.s.m. afdeling Research en Businessanalyse
> Benutten kennismanagementsysteem voor identificeren aansprekende kennis en ervaring voor kennisdeling met interim professionals en voor salesondersteuning van accountmanagement
> Realiseren Jaarplannen op 1 A4 (OGSM) vanuit Business Units en formuleren toekomstvisie 2020
> Samenstellen (generiek) functiehandboek voor de WABO (omgevingsvergunning) in samenwerking met de Vereniging Bouw- en Woningtoezicht
> Strategische heroriëntatie voor Yacht t.b.v. centrale directie 'van detachering naar implementatie-advies en verder'

COMMERCIEEL MANAGER, YACHT
Februari 2005 – september 2007
Verantwoordelijk voor de inzet en de inzetbaarheid van interim professionals (HBO en WO-opgeleiden met 3-40 jaar werkervaring) in het vakgebied Bouwkunde, Civiele Techniek, Ruimtelijke Ontwikkeling en Legal, veelal ingezet bij gemeentelijke organisaties.

> Leiding geven aan 2 accountmanagers en 30-50 interim professionals
> Voeren van coaching-, functionering- en beoordelinggesprekken
> Voeren van acquisitie- en voortgangsgesprekken met opdrachtgevers
> Organiseren en uitvoeren van werving en selectie van nieuwe interim professionals en bepaling arbeidsvoorwaarden
> Verzorgen van kennisuitwisseling en opleidingen
> Contractmanagement van inhuurcontracten grote accounts

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed)

  • Talenkennis (schrijven)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed)

Hobby's & interesses

basketbal: door opleiden spelers individueel en in teamverband naar betere prestaties.
koken
genieten van eten en drinken (dus met mate)
zeilen
mensen

Hobby's & interesses

basketbal: door opleiden spelers individueel en in teamverband naar betere prestaties.
koken
genieten van eten en drinken (dus met mate)
zeilen
mensen

Eigenschappen

loyaal
gedreven
enthousiast
positief
energiek
verbindend
vertrouwen geven en wekken
lange adem

Eigenschappen

loyaal
gedreven
enthousiast
positief
energiek
verbindend
vertrouwen geven en wekken
lange adem

Mijn actuele situatie

  • Functie: Intercedent
  • Sector: Zakelijke Dienstverlening
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Intercedent
  • Sector: Zakelijke Dienstverlening
  • Dienstverband: Vast, Interim, ZZP
  • Salaris: 3.500 - 5.000
  • Aantal uren: 16-24 uur, 24-32 uur, 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Mark de Vries te bekijken