• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Gewenste branches zijn er meer zoals sport, financieel, ICT en overheid. Gaat om uitdagende functie evt met leidinggeven/coachen klein team (niet noodzakelijk). Zit op snijvlak sales, financieel en…

Persoonlijk

Gewenste branches zijn er meer zoals sport, financieel, ICT en overheid. Gaat om uitdagende functie evt met leidinggeven/coachen klein team (niet noodzakelijk). Zit op snijvlak sales, financieel en IT. Salaris nu 5.000,- is ook mijn gewenste salaris.

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

2015 – 2016 Salesmanager Postex Nederland
Verantwoordelijkheid
Sales: benaderen nieuwe klanten voor propositie Postex Nederland, strategisch meedenken over toekomst
organisatie en realiseren partnerships.
Focus
Doel: verkoop print en digitale oplossingen, klanttevredenheid, goede contractuele afspraken, deskundig advies over outputstromen en juiste DMU benaderen. Hierdoor volumegroei realiseren.
Resultaat
Vergroting klantenbestand en omzet van 300% in 1 jaar.

2008 – 2015 Accountmanager, Billing & Document Solutions PostNL
Verantwoordelijkheid
Sales: accountmanager 15 bestaande klanten
Klant-omzet € 8 miljoen met behoud met goede marges
Klanten benaderen digitale proposities (new business met target € 500.000, - )
Focus
Behoud bestaande klanten
Doel: verkoop digitale oplossingen, bewaken betaaltermijnen klanten, klanttevredenheid, goede contractuele afspraken, deskundig advies over outputstromen en juiste DMU benaderen
Resultaat
Omzet klantpakket van 2010 tot 2014 gestegen van 4 miljoen naar 8 miljoen. Oorzaak nieuwe klanten zoals Tele 2, Vivat Verzekeringen, Triodos Bank, Akzo Nobel, Sanoma, SNS Bank en Shell en cross selling huidige klanten. Elk jaar target gehaald. Grote projecten gedaan bij diverse klanten om te digitaliseren. NCCW overname print, personeel en machines.

2007 – 2008 Sales Binnendienst, New Business Development PostNL
Verantwoordelijkheden
Prospects benaderen en afspraken maken
Facturatie begeleiden
Marketing en Communicatieprojecten
Organiseren relatie-evenementen
Focus
In de markt zetten digitale propositie (Digitale Nota). Mijn rol is ondersteunen Sales, controle facturatie, maken afspraken en opmaak offertes en contracten met klanten en de banken.
Resultaat
Target cross selling jaarlijks gehaald + alle contracten klanten succesvol verlengd voor meerdere jaren.

2001 – 2007 Accountmanagement PostNL Telefonische en schriftelijke contacten met klanten
Maken van offertes, accountplannen en begeleiden verspreidingen
Plaatsvervangend manager account support afdeling
Deelname SAP/CRM projectgroep en begeleiden DM acties
Spin in het web m.b.t. eigen afdeling en buitendienst
Eigen klanten zoals KPN, Telfort, Gamma en Hema bewerken en veel interne contacten (opbouw netwerk)
Opleiden en begeleiden nieuwe collega’s
Bewerken Telecom-branche Strategisch Accounts
Project Marketing Coördinator, verkoopkanskaart en campagnemanagement

2000 – 2001 Manager Customer Service, Trustpartners N.V.
Aannemen/werven personeel + maken contracten cliënten
Alle werkzaamheden m.b.t. het opzetten van een geheel nieuw bedrijf
Coördineren en rapporteren financiële gegevens

1998 – 2000 Coördinator verkoopbinnendienst, Felicitas BV
Diversen projectgroepen en coördineren DM acties
Eindcontrole contracten, artwork, offertes en afhandelen klachten
Direct leiding geven aan 9 personen en werven personeel
Eindverantwoordelijk inkoop drukwerk
Weken met concepten i.v.m. huwelijken, geboorten en verhuizingen

1996 – 1997 Commercieel medewerker, Felicitas BV
1992 - 1995 Financieel medewerker, Felicitas BV
1991 – 1992 Commercieel administratief medewerker, Eurodidakt

Werkervaring

2015 – 2016 Salesmanager Postex Nederland
Verantwoordelijkheid
Sales: benaderen nieuwe klanten voor propositie Postex Nederland, strategisch meedenken over toekomst
organisatie en realiseren partnerships.
Focus
Doel: verkoop print en digitale oplossingen, klanttevredenheid, goede contractuele afspraken, deskundig advies over outputstromen en juiste DMU benaderen. Hierdoor volumegroei realiseren.
Resultaat
Vergroting klantenbestand en omzet van 300% in 1 jaar.

2008 – 2015 Accountmanager, Billing & Document Solutions PostNL
Verantwoordelijkheid
Sales: accountmanager 15 bestaande klanten
Klant-omzet € 8 miljoen met behoud met goede marges
Klanten benaderen digitale proposities (new business met target € 500.000, - )
Focus
Behoud bestaande klanten
Doel: verkoop digitale oplossingen, bewaken betaaltermijnen klanten, klanttevredenheid, goede contractuele afspraken, deskundig advies over outputstromen en juiste DMU benaderen
Resultaat
Omzet klantpakket van 2010 tot 2014 gestegen van 4 miljoen naar 8 miljoen. Oorzaak nieuwe klanten zoals Tele 2, Vivat Verzekeringen, Triodos Bank, Akzo Nobel, Sanoma, SNS Bank en Shell en cross selling huidige klanten. Elk jaar target gehaald. Grote projecten gedaan bij diverse klanten om te digitaliseren. NCCW overname print, personeel en machines.

2007 – 2008 Sales Binnendienst, New Business Development PostNL
Verantwoordelijkheden
Prospects benaderen en afspraken maken
Facturatie begeleiden
Marketing en Communicatieprojecten
Organiseren relatie-evenementen
Focus
In de markt zetten digitale propositie (Digitale Nota). Mijn rol is ondersteunen Sales, controle facturatie, maken afspraken en opmaak offertes en contracten met klanten en de banken.
Resultaat
Target cross selling jaarlijks gehaald + alle contracten klanten succesvol verlengd voor meerdere jaren.

2001 – 2007 Accountmanagement PostNL Telefonische en schriftelijke contacten met klanten
Maken van offertes, accountplannen en begeleiden verspreidingen
Plaatsvervangend manager account support afdeling
Deelname SAP/CRM projectgroep en begeleiden DM acties
Spin in het web m.b.t. eigen afdeling en buitendienst
Eigen klanten zoals KPN, Telfort, Gamma en Hema bewerken en veel interne contacten (opbouw netwerk)
Opleiden en begeleiden nieuwe collega’s
Bewerken Telecom-branche Strategisch Accounts
Project Marketing Coördinator, verkoopkanskaart en campagnemanagement

2000 – 2001 Manager Customer Service, Trustpartners N.V.
Aannemen/werven personeel + maken contracten cliënten
Alle werkzaamheden m.b.t. het opzetten van een geheel nieuw bedrijf
Coördineren en rapporteren financiële gegevens

1998 – 2000 Coördinator verkoopbinnendienst, Felicitas BV
Diversen projectgroepen en coördineren DM acties
Eindcontrole contracten, artwork, offertes en afhandelen klachten
Direct leiding geven aan 9 personen en werven personeel
Eindverantwoordelijk inkoop drukwerk
Weken met concepten i.v.m. huwelijken, geboorten en verhuizingen

1996 – 1997 Commercieel medewerker, Felicitas BV
1992 - 1995 Financieel medewerker, Felicitas BV
1991 – 1992 Commercieel administratief medewerker, Eurodidakt

Lees meer

Opleiding

2005 Marketing Communicatie B Opleidingsinstituut NIMA
2003 Marketing Communicatie A Opleidingsinstituut SRM
1998 NIMA A Opleidingsinstituut EAS
1990 MEAO

Sales
Intensieve trainingen Consultative Selling (2014), Exclusief intern project Challenge “ondernemerschap (2013), Salestraining Strategic Selling, Miller Heiman (2012), Cursus Salesvaardigheden Induna (2011) , Telefonische verkoop Induna (2010) en Commerciële topprestaties Benelux (2009)

Communicatie
Training Zakelijk Engels (2014), Presentatietraining De Baak (Bart Kiene) (2014), Training presenteren volgens The Pyrmid Principle De Monchy en Partners (2012), Training Authenticiteit en Effectiviteit (2011)

Management en organisatie
Training Yellow Belt Lean Six Sigma (2015), Effectief Projectmanagement (2013), Cursus Middle Management (2012) Situationeel Leiderschap BTD (2011)

Opleiding

2005 Marketing Communicatie B Opleidingsinstituut NIMA
2003 Marketing Communicatie A Opleidingsinstituut SRM
1998 NIMA A Opleidingsinstituut EAS
1990 MEAO

Sales
Intensieve trainingen Consultative Selling (2014), Exclusief intern project Challenge “ondernemerschap (2013), Salestraining Strategic Selling, Miller Heiman (2012), Cursus Salesvaardigheden Induna (2011) , Telefonische verkoop Induna (2010) en Commerciële topprestaties Benelux (2009)

Communicatie
Training Zakelijk Engels (2014), Presentatietraining De Baak (Bart Kiene) (2014), Training presenteren volgens The Pyrmid Principle De Monchy en Partners (2012), Training Authenticiteit en Effectiviteit (2011)

Management en organisatie
Training Yellow Belt Lean Six Sigma (2015), Effectief Projectmanagement (2013), Cursus Middle Management (2012) Situationeel Leiderschap BTD (2011)

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed)

  • Talenkennis (schrijven)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed)

Hobby's & interesses

Tennis, golf, wielrennen, voetbal, strand en dineren

Hobby's & interesses

Tennis, golf, wielrennen, voetbal, strand en dineren

Eigenschappen

Als gedreven accountmanager heb ik bewezen succesvol te zijn. Ik heb een sterke resultaatgerichtheid in combinatie met een zeer sociale en communicatieve aard. Ik weet de DMU scherp in kaart te brengen en de juiste mensen op de juiste manier te stimuleren zodat ik uiteindelijk de deal kan sluiten. Belangrijk in mijn salesaanpak is de Miller Heiman methodiek (Consultative Selling) omdat hier alle onderdelen van het salesproces ter sprake komen. In een resultaatgerichte omgeving met een verscheidenheid aan uitdagingen, bewegingsruimte en contact met mensen en/of klanten kom ik het beste tot mijn recht. Mijn kracht ligt bij het ondernemen, samenwerken en planmatig werken aan een (structureel) goede klantrelatie. Middels goede analyses bied ik klanten de juiste oplossingen wat leidt tot klanttevredenheid. Ook vind ik het uitdagend om processen te verbeteren en te veranderen/innoveren wat leidt tot een beter resultaat (b.v. lean methode). Ik beschik over een groot netwerk waaruit blijkt dat ik graag werk aan lange termijn relaties. Afspraak is afspraak en openheid zijn voor mij erg belangrijk. In diverse functies ervaring met leidinggeven/coaching.

Eigenschappen

Als gedreven accountmanager heb ik bewezen succesvol te zijn. Ik heb een sterke resultaatgerichtheid in combinatie met een zeer sociale en communicatieve aard. Ik weet de DMU scherp in kaart te brengen en de juiste mensen op de juiste manier te stimuleren zodat ik uiteindelijk de deal kan sluiten. Belangrijk in mijn salesaanpak is de Miller Heiman methodiek (Consultative Selling) omdat hier alle onderdelen van het salesproces ter sprake komen. In een resultaatgerichte omgeving met een verscheidenheid aan uitdagingen, bewegingsruimte en contact met mensen en/of klanten kom ik het beste tot mijn recht. Mijn kracht ligt bij het ondernemen, samenwerken en planmatig werken aan een (structureel) goede klantrelatie. Middels goede analyses bied ik klanten de juiste oplossingen wat leidt tot klanttevredenheid. Ook vind ik het uitdagend om processen te verbeteren en te veranderen/innoveren wat leidt tot een beter resultaat (b.v. lean methode). Ik beschik over een groot netwerk waaruit blijkt dat ik graag werk aan lange termijn relaties. Afspraak is afspraak en openheid zijn voor mij erg belangrijk. In diverse functies ervaring met leidinggeven/coaching.

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Functie: Accountmanager, Commercieel Medewerker Binnendienst, Manager Verkoop, Sales Manager, Sales Medewerker, Verkoper, Vertegenwoordiger
  • Sector: Zakelijke Dienstverlening
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Binnen 1 maand

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functieomschrijving: Accountmanager (senior, key, corporate) of Salesmanager
  • Functie: Transportmanager
  • Sector: Zakelijke Dienstverlening
  • Dienstverband: Vast
  • Salaris: 3.500 - 5.000
  • Aantal uren: 32-40 uur

Mijn werkgebieden