• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

Apr. 2015

2011 Meerkring, Amersfoort
DIRECTEUR | PRIMAIR ONDERWIJS
OBS De Magneet - 183 lln. – 17 personeelsleden –2 locaties - Soesterkwartier (krachtwijk)

• Integraal eindverantwoordelijk voor de schoolorganisatie.
• Uitzetten van onderwijskundig- en kwaliteitsbeleid op een zwak presterende school voor primair onderwijs.
• Trendanalyse leeropbrengsten afgelopen 3 jaren.
• Jaarlijks analyseren van leeropbrengsten.
• Opzetten en uitvoeren verbetertraject.
• Verder invoeren van HGW.
• Intern begeleider gedurende lange periode.
• Leerlingvolgsysteem en de zorg optimaliseren.
• Profilering van de school: invoering International Primary Curriculum.
• Intensivering externe contacten: verder vormgeven aan het ABC-concept (brede school).
• Intensivering samenwerking en binnenhalen extra voorschool (V.V.E.).
• Leerlingmediation in de school en in de wijk verder optimaliseren.
2008 - 2011 ASG, Almere
DIRECTEUR |PRIMAIR ONDERWIJS
OBS De Peperbus – 185 lln. – 17 personeelsleden –1 locatie - Kruidenwijk

• Integraal eindverantwoordelijk voor de schoolorganisatie.
• Uitzetten van onderwijskundig beleid op een zeer zwak presterende school voor primair onderwijs.
• Opzetten en uitvoeren verbetertraject.
• Taken en verantwoordelijkheden van team en directeur terugbrengen binnen de organisatie.
• Invoeren van mediawijsheid als profilering.
• Verbeteren ouderparticipatie.
• Participatie V.V.E.-projecten opstarten.
• Lesgevende taken: structureel 1 dag in de week, aanvullend invalwerkzaamheden.
2005 - 2008
Prisma, Almere
LOCATIE DIRECTEUR | INTERIM MANAGER | PRIMAIR ONDERWIJS
PCB De Driemaster – 135 lln. – 11 personeelsleden –1 locatie Stedenwijk (krachtwijk)

• Uitzetten van onderwijskundig- en kwaliteitsbeleid op een zwak presterende school voor primair onderwijs.
• Trendanalyses maken en beleid aan koppelen.
• Opzetten en uitvoeren verbetertraject: invoeren HGW middels training, coaching en begeleiding van personeel.
• Opzetten van nieuw administratiesysteem.
• Opzetten en uitvoeren van de gesprekkencyclus.
• Participatie V.V.E.-projecten opstarten.
• Opzetten leerlingvolg- en zorgsysteem.
• Intern begeleider vervangen gedurende langere periode.
• Lesgevende taken: start structureel 1 dag in de week (later 1½ dag) en aanvullend vervanging van compensatieverlof van leerkrachten.

PCB De Lichtboei – 450 lln. – 42 personeelsleden – 2 locaties - Muziekwijk
• Ondersteunen en coachen plaatsvervangend directeur als interim manager (januari – juli 2008).
1985 - 2004 Diverse scholen Amsterdam/Almere/Barneveld e.o./Aruba
LEERKRACHT & REMEDIAL TEACHER | PRIMAIR ONDERWIJS

• Lesgeven aan alle groepen (homogeen en heterogeen), zowel op reguliere scholen als op een Daltonschool en Montessorischool.
• Gewerkt op gemengde scholen qua leerlingenpopulatie, maar ook op grote kleurrijke scholen en een asielzoekerschool.
• Gewerkt in binnenland en buitenland (particuliere school).
• Gewerkt als vrijwilligster, groepsleerkracht en invalleerkracht.
• Lid van zorgteams: uitzetten zorgbeleid, begeleiden leerkrachten, verzorgen van remedial teaching, verzorgen van NT-2 onderwijs.

heden

2012 Jacky’s Educational Services (J.E.S.), Almere | De Onderwijsarchitect, Zoetermeer
ONDERWIJSKUNDIGE

J.E.S.:
• Uitwerken concept eigen bedrijf J.E.S.
• Onderzoek primair onderwijs in Gambia: schoolbezoeken, interviews, coaching en advisering leerkrachten,
directeur en projectmanager.
• Opzetten administratiesysteem school in Gambia.

Onderwijsadviesbureau De Onderwijsarchitect:

• Trendanalyses scholen primair onderwijs.
• Opstellen schoolplannen.
• Onderzoeksopdrachten diverse besturen.
• Schrijven van rapportages onderzoeken primair onderwijs.
• Ondersteuning taken interim-directeur.

Werkervaring

Apr. 2015

2011 Meerkring, Amersfoort
DIRECTEUR | PRIMAIR ONDERWIJS
OBS De Magneet - 183 lln. – 17 personeelsleden –2 locaties - Soesterkwartier (krachtwijk)

• Integraal eindverantwoordelijk voor de schoolorganisatie.
• Uitzetten van onderwijskundig- en kwaliteitsbeleid op een zwak presterende school voor primair onderwijs.
• Trendanalyse leeropbrengsten afgelopen 3 jaren.
• Jaarlijks analyseren van leeropbrengsten.
• Opzetten en uitvoeren verbetertraject.
• Verder invoeren van HGW.
• Intern begeleider gedurende lange periode.
• Leerlingvolgsysteem en de zorg optimaliseren.
• Profilering van de school: invoering International Primary Curriculum.
• Intensivering externe contacten: verder vormgeven aan het ABC-concept (brede school).
• Intensivering samenwerking en binnenhalen extra voorschool (V.V.E.).
• Leerlingmediation in de school en in de wijk verder optimaliseren.
2008 - 2011 ASG, Almere
DIRECTEUR |PRIMAIR ONDERWIJS
OBS De Peperbus – 185 lln. – 17 personeelsleden –1 locatie - Kruidenwijk

• Integraal eindverantwoordelijk voor de schoolorganisatie.
• Uitzetten van onderwijskundig beleid op een zeer zwak presterende school voor primair onderwijs.
• Opzetten en uitvoeren verbetertraject.
• Taken en verantwoordelijkheden van team en directeur terugbrengen binnen de organisatie.
• Invoeren van mediawijsheid als profilering.
• Verbeteren ouderparticipatie.
• Participatie V.V.E.-projecten opstarten.
• Lesgevende taken: structureel 1 dag in de week, aanvullend invalwerkzaamheden.
2005 - 2008
Prisma, Almere
LOCATIE DIRECTEUR | INTERIM MANAGER | PRIMAIR ONDERWIJS
PCB De Driemaster – 135 lln. – 11 personeelsleden –1 locatie Stedenwijk (krachtwijk)

• Uitzetten van onderwijskundig- en kwaliteitsbeleid op een zwak presterende school voor primair onderwijs.
• Trendanalyses maken en beleid aan koppelen.
• Opzetten en uitvoeren verbetertraject: invoeren HGW middels training, coaching en begeleiding van personeel.
• Opzetten van nieuw administratiesysteem.
• Opzetten en uitvoeren van de gesprekkencyclus.
• Participatie V.V.E.-projecten opstarten.
• Opzetten leerlingvolg- en zorgsysteem.
• Intern begeleider vervangen gedurende langere periode.
• Lesgevende taken: start structureel 1 dag in de week (later 1½ dag) en aanvullend vervanging van compensatieverlof van leerkrachten.

PCB De Lichtboei – 450 lln. – 42 personeelsleden – 2 locaties - Muziekwijk
• Ondersteunen en coachen plaatsvervangend directeur als interim manager (januari – juli 2008).
1985 - 2004 Diverse scholen Amsterdam/Almere/Barneveld e.o./Aruba
LEERKRACHT & REMEDIAL TEACHER | PRIMAIR ONDERWIJS

• Lesgeven aan alle groepen (homogeen en heterogeen), zowel op reguliere scholen als op een Daltonschool en Montessorischool.
• Gewerkt op gemengde scholen qua leerlingenpopulatie, maar ook op grote kleurrijke scholen en een asielzoekerschool.
• Gewerkt in binnenland en buitenland (particuliere school).
• Gewerkt als vrijwilligster, groepsleerkracht en invalleerkracht.
• Lid van zorgteams: uitzetten zorgbeleid, begeleiden leerkrachten, verzorgen van remedial teaching, verzorgen van NT-2 onderwijs.

heden

2012 Jacky’s Educational Services (J.E.S.), Almere | De Onderwijsarchitect, Zoetermeer
ONDERWIJSKUNDIGE

J.E.S.:
• Uitwerken concept eigen bedrijf J.E.S.
• Onderzoek primair onderwijs in Gambia: schoolbezoeken, interviews, coaching en advisering leerkrachten,
directeur en projectmanager.
• Opzetten administratiesysteem school in Gambia.

Onderwijsadviesbureau De Onderwijsarchitect:

• Trendanalyses scholen primair onderwijs.
• Opstellen schoolplannen.
• Onderzoeksopdrachten diverse besturen.
• Schrijven van rapportages onderzoeken primair onderwijs.
• Ondersteuning taken interim-directeur.

Lees meer

Opleiding

1993 - 1996
Universiteit van Amsterdam
Onderwijskunde
Doctoraal 1996
1982 - 1985 Rijks Pedagogische Academie, Amersfoort
Pedagogische Academie
Diploma 1985
1977 - 1982 Scholengemeenschap J.F.C., Barneveld
HAVO
Diploma 1982
Relevante Cursussen/Trainingen:
• Conflictbemiddeling (Mediation) 2015
• Arbeids- en organisatiepsychologie 2013
• Internal auditing 2013
• Kwaliteitsmanagement 2013
• Opbrengstgericht Leiderschap 2012
• Projectmanagement 2011
• Management Consultant 2010
• Hoger Management 2009
• Coöperatief vergaderen 2009
• Verzuimgesprekken voeren 2009
• Dossiervorming in het basisonderwijs 2009
• Midden Management 2003

Opleiding

1993 - 1996
Universiteit van Amsterdam
Onderwijskunde
Doctoraal 1996
1982 - 1985 Rijks Pedagogische Academie, Amersfoort
Pedagogische Academie
Diploma 1985
1977 - 1982 Scholengemeenschap J.F.C., Barneveld
HAVO
Diploma 1982
Relevante Cursussen/Trainingen:
• Conflictbemiddeling (Mediation) 2015
• Arbeids- en organisatiepsychologie 2013
• Internal auditing 2013
• Kwaliteitsmanagement 2013
• Opbrengstgericht Leiderschap 2012
• Projectmanagement 2011
• Management Consultant 2010
• Hoger Management 2009
• Coöperatief vergaderen 2009
• Verzuimgesprekken voeren 2009
• Dossiervorming in het basisonderwijs 2009
• Midden Management 2003

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Engels (Goed), Duits (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Engels (Goed), Duits (Matig)

Hobby's & interesses

• BUITENLANDSE REIZEN
• AFRIKA
• LEZEN
• ANDERE CULTUREN

Hobby's & interesses

• BUITENLANDSE REIZEN
• AFRIKA
• LEZEN
• ANDERE CULTUREN

Eigenschappen

● Persoonlijk Profiel
Ik ben een resultaatgerichte manager met ruime ervaring in het primair onderwijs. Mijn managementstijl kenmerkt zich het beste als coachend leiderschap: ik zet mensen graag in hun kracht door het beste uit zichzelf te halen. Variatie en uitdaging in het werk zijn een must en ik ben gedreven als het gaat om het realiseren van organisatie- en eigen doelen. Een open en directe, maar respectvolle communicatie typeert mij. Het verzorgen van een prettige werksfeer, collegialiteit en de persoonlijke groei van iedere medewerker vind ik belangrijk. Ook niet onbelangrijk: ik beschik over humor en doorzettingsvermogen. Opgeven komt niet in mijn woordenboek voor.

Eigenschappen

● Persoonlijk Profiel
Ik ben een resultaatgerichte manager met ruime ervaring in het primair onderwijs. Mijn managementstijl kenmerkt zich het beste als coachend leiderschap: ik zet mensen graag in hun kracht door het beste uit zichzelf te halen. Variatie en uitdaging in het werk zijn een must en ik ben gedreven als het gaat om het realiseren van organisatie- en eigen doelen. Een open en directe, maar respectvolle communicatie typeert mij. Het verzorgen van een prettige werksfeer, collegialiteit en de persoonlijke groei van iedere medewerker vind ik belangrijk. Ook niet onbelangrijk: ik beschik over humor en doorzettingsvermogen. Opgeven komt niet in mijn woordenboek voor.

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Sector: Onderwijs
  • Carrièreniveau: Leidinggevend
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Afdelingsmanager, Manager
  • Sector: Onderwijs
  • Dienstverband: Vast
  • Salaris: 3.500 - 5.000
  • Aantal uren: 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Jacqueline van den Bor te bekijken