• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Ik ben een boekhouder- administrateur met een jarenlange ervaring in het midden- en kleinbedrijf. Graag zou ik een baan vinden in mijn eigen sector, maar ik sta ook open voor andere functies waarbij…

Persoonlijk

Ik ben een boekhouder- administrateur met een jarenlange ervaring in het midden- en kleinbedrijf.
Graag zou ik een baan vinden in mijn eigen sector, maar ik sta ook open voor andere functies waarbij ik met mijn handen kan werken. Naast mijn cijfermatige kwaliteiten heb ik ook technische aanleg en interesses.

In het kort zou ik mijzelf als volgt omschrijven:
• Twee rechterhanden
• Zelfstandigheid, ik ben een team-player maar kan heel goed zelfstandig werken
• Klantgerichtheid, de wensen van de klant staan altijd centraal
• Accuratesse, ik kan erg goed details onthouden
• Zelfkennis, steekwoorden: zelfverzekerd, sociaal, meelevend en recht door zee

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

2013 Wij met Aarts Administraties BV te Dongen.
Administrateur voor de periode van 6 maanden.
Voeren van administraties en verzorgen OB- aangiften voor bedrijven in het MKB.

2010 – 2011 Actys VvE BV te Rotterdam.
VvE Administrateur voor de periode van 6 maanden.
Wegwerken van achterstanden in het controleren, corrigeren en opzetten van administraties voor Verenigingen van Eigenaars. Opstellen van de jaarrekeningen.

2008 - 2009 Sonneveld Group Bakery Ingredients te Papendrecht.
Interim Administrateur op de afdeling Finance & Administration.
Tijdelijk ingezet wegens vertrek van een medewerker, verantwoordelijk voor de financiële administratie en rapportage van de Belgische vennootschap. Daarnaast verwerkende en controlerende werkzaamheden voor de Nederlandse vennootschap.

2005 – 2006 AB Architectuur & Bouwkunde BV/ AB Vastgoed Management BV/ Caprilli Group of Companies te Ridderkerk.
Administrateur , verantwoordelijk voor zowel de diverse financiële- als de projectadministraties. Salarisadministratie, verzorgen aangiften OB.
Opstellen van de concept- jaarstukken en managementrapportages.

2003 TopStart Uitzendbureau/ Detacheringen te Eindhoven.
Interim administrateur bij Waters Chromatography te Etten-Leur.
Controleren, corrigeren en vervolgens de administratie converteren van een dochteronderneming naar de moedermaatschappij. Afhandelen intercompany- nettings en overig buitenlands betalingsverkeer.

2001 – 2002 KPMG Interim Finance Professionals te Hilversum
Projectadministrateur bij de HSL- combinatie Brabant- Zuid.
Controleren, coderen en verwerken van inkoopfacturen en bankmutaties, verzorgen van het betalingsverkeer en doorbelastingen aan derden, controlerende en rapporterende taken betreffende urenverantwoordingen en financiële status van de diverse lopende projecten.

2000 – 2001 Quirasse B.V. te ‘s- Hertogenbosch.
Debiteurenadministrateur/ manager Credit Control bij Leerdammer Company te Schoonrewoerd.
In verband met de reorganisatie naar een Shared Service Center consolideren en opzetten van een centrale debiteurenadministratie.
Wegwerken van achterstanden, verklaren en oplossen van betalingsverschillen en afwijkingen tussen subadministratie en grootboek.
Verbeteren en beschrijven procedures.

1994/ 2000 ADOG B.V./ BADOR Bouw ADvies ORganisatie te Breda.
Administrateur bij een bureau voor bouwadvies, ontwikkeling en vastgoedmanagement.
Verantwoordelijk voor de financiële administratie van de holding en een aantal werkmaatschappijen. Controleren en verwerken van de salarisadministratie, verzorgen aangiften Loon- en Omzetbelasting. Opstellen van de concept- jaarstukken ten behoeve van de accountant. Voeren van de projectadministraties voor de diverse nieuwbouwprojecten, controle en rapportage.
Opzetten en beheren van de administratie voor diverse Verenigingen van Eigenaars.
Opstellen financieel jaarverslag en periodieke afrekeningen, alsmede debiteurenbeheer.
Opzetten van financiële- en projectadministraties ten behoeve van derden, alsmede installeren en gebruiksgereed maken van geleverde Exact- software. Instrueren van de gebruikers bij de cliënt en bieden van ondersteuning.

1992 - 1993 Westenburg Assurantiën B.V. te Breda.
Debiteurenbewaker. Dagelijks verwerken van ontvangen betalingen, overleg met de desbetreffende afdelingen in het geval van afwijkende betalingen en ontvangst van schade-uitkeringen.
Bewaking van de openstaande posten, zorg dragen voor een regelmatige verzending van schriftelijke herinneringen en vervolgens telefonisch benaderen van de betreffende cliënten.

1986 - 1992 Atari (Benelux) B.V., te Vianen.
Financial Analist. Verzorgen van een zeer uitgebreide maandelijkse, kwartaal c.q. jaarrapportering aan het hoofdkantoor in Sunnyvale U.S.A., alsmede voorraadrapportering, voorraadwaardering en kostprijsberekening.
Verantwoordelijk voor de boekhouding van het verkoopkantoor in België. Aansturen en begeleiden van twee administratieve medewerksters in België. Verzorgen Belgische BTW-aangiften, contacten met de Belgische fiscus en accountant.
Verzorgen van de maandelijkse consolidatie met de administratie van het Benelux- hoofdkantoor.

Werkervaring als Zelfstandig ondernemer:
2008 Interim-opdracht vervuld via Nelen bv Management Selectie te Breda.
Interim- administrateur bij Mach- lifting BV te Dordrecht, actief in de montage van liften, roltrappen en rolbanen.
Door de aandeelhouders benaderd om orde en overzicht te scheppen in de financiële- en projectadministratie vanwege gedwongen vertrek van het hoofd administratie. Jammer genoeg helaas in een te laat stadium: de onderneming bleek niet meer te redden. Na aanvraag surséance van betaling, gevolgd door faillissement de noodzakelijke werkzaamheden part- time verricht ten behoeve van de curator.

2004 Als freelancer gedetacheerd via Nelen bv Management Selectie te Breda
Interim administrateur bij BtoBe Nederland B.V. (Hugo Boss Stores) te Antwerpen .
Analyseren en corrigeren van inventarisatie- en voorraadverschillen van 12 Hugo Boss Stores in Nederland en België.

1994 – heden Boekhouder / Administrateur voor kleine bedrijven en zelfstandige beroepen.
- Opzetten van de administratie, bij voorkeur in Exact,
- Indien mogelijk overnemen en converteren van gegevens vanuit een ander financieel pakket.
- Controleren en waar nodig corrigeren van gegevens voorafgaande jaren.
- Zorg dragen voor een actuele administratie.
- Verzorgen van de periodieke aangiften Omzetbelasting.
- Toezicht houden op de Debiteuren en Crediteurenadministratie, indien nodig ondersteuning bieden.
- Opmaken van de Jaarstukken, Balans / Winst en Verliesrekening.
- Aanleveren stukken bij de accountant of verzorgen van de aangifte IB.

Werkervaring

2013 Wij met Aarts Administraties BV te Dongen.
Administrateur voor de periode van 6 maanden.
Voeren van administraties en verzorgen OB- aangiften voor bedrijven in het MKB.

2010 – 2011 Actys VvE BV te Rotterdam.
VvE Administrateur voor de periode van 6 maanden.
Wegwerken van achterstanden in het controleren, corrigeren en opzetten van administraties voor Verenigingen van Eigenaars. Opstellen van de jaarrekeningen.

2008 - 2009 Sonneveld Group Bakery Ingredients te Papendrecht.
Interim Administrateur op de afdeling Finance & Administration.
Tijdelijk ingezet wegens vertrek van een medewerker, verantwoordelijk voor de financiële administratie en rapportage van de Belgische vennootschap. Daarnaast verwerkende en controlerende werkzaamheden voor de Nederlandse vennootschap.

2005 – 2006 AB Architectuur & Bouwkunde BV/ AB Vastgoed Management BV/ Caprilli Group of Companies te Ridderkerk.
Administrateur , verantwoordelijk voor zowel de diverse financiële- als de projectadministraties. Salarisadministratie, verzorgen aangiften OB.
Opstellen van de concept- jaarstukken en managementrapportages.

2003 TopStart Uitzendbureau/ Detacheringen te Eindhoven.
Interim administrateur bij Waters Chromatography te Etten-Leur.
Controleren, corrigeren en vervolgens de administratie converteren van een dochteronderneming naar de moedermaatschappij. Afhandelen intercompany- nettings en overig buitenlands betalingsverkeer.

2001 – 2002 KPMG Interim Finance Professionals te Hilversum
Projectadministrateur bij de HSL- combinatie Brabant- Zuid.
Controleren, coderen en verwerken van inkoopfacturen en bankmutaties, verzorgen van het betalingsverkeer en doorbelastingen aan derden, controlerende en rapporterende taken betreffende urenverantwoordingen en financiële status van de diverse lopende projecten.

2000 – 2001 Quirasse B.V. te ‘s- Hertogenbosch.
Debiteurenadministrateur/ manager Credit Control bij Leerdammer Company te Schoonrewoerd.
In verband met de reorganisatie naar een Shared Service Center consolideren en opzetten van een centrale debiteurenadministratie.
Wegwerken van achterstanden, verklaren en oplossen van betalingsverschillen en afwijkingen tussen subadministratie en grootboek.
Verbeteren en beschrijven procedures.

1994/ 2000 ADOG B.V./ BADOR Bouw ADvies ORganisatie te Breda.
Administrateur bij een bureau voor bouwadvies, ontwikkeling en vastgoedmanagement.
Verantwoordelijk voor de financiële administratie van de holding en een aantal werkmaatschappijen. Controleren en verwerken van de salarisadministratie, verzorgen aangiften Loon- en Omzetbelasting. Opstellen van de concept- jaarstukken ten behoeve van de accountant. Voeren van de projectadministraties voor de diverse nieuwbouwprojecten, controle en rapportage.
Opzetten en beheren van de administratie voor diverse Verenigingen van Eigenaars.
Opstellen financieel jaarverslag en periodieke afrekeningen, alsmede debiteurenbeheer.
Opzetten van financiële- en projectadministraties ten behoeve van derden, alsmede installeren en gebruiksgereed maken van geleverde Exact- software. Instrueren van de gebruikers bij de cliënt en bieden van ondersteuning.

1992 - 1993 Westenburg Assurantiën B.V. te Breda.
Debiteurenbewaker. Dagelijks verwerken van ontvangen betalingen, overleg met de desbetreffende afdelingen in het geval van afwijkende betalingen en ontvangst van schade-uitkeringen.
Bewaking van de openstaande posten, zorg dragen voor een regelmatige verzending van schriftelijke herinneringen en vervolgens telefonisch benaderen van de betreffende cliënten.

1986 - 1992 Atari (Benelux) B.V., te Vianen.
Financial Analist. Verzorgen van een zeer uitgebreide maandelijkse, kwartaal c.q. jaarrapportering aan het hoofdkantoor in Sunnyvale U.S.A., alsmede voorraadrapportering, voorraadwaardering en kostprijsberekening.
Verantwoordelijk voor de boekhouding van het verkoopkantoor in België. Aansturen en begeleiden van twee administratieve medewerksters in België. Verzorgen Belgische BTW-aangiften, contacten met de Belgische fiscus en accountant.
Verzorgen van de maandelijkse consolidatie met de administratie van het Benelux- hoofdkantoor.

Werkervaring als Zelfstandig ondernemer:
2008 Interim-opdracht vervuld via Nelen bv Management Selectie te Breda.
Interim- administrateur bij Mach- lifting BV te Dordrecht, actief in de montage van liften, roltrappen en rolbanen.
Door de aandeelhouders benaderd om orde en overzicht te scheppen in de financiële- en projectadministratie vanwege gedwongen vertrek van het hoofd administratie. Jammer genoeg helaas in een te laat stadium: de onderneming bleek niet meer te redden. Na aanvraag surséance van betaling, gevolgd door faillissement de noodzakelijke werkzaamheden part- time verricht ten behoeve van de curator.

2004 Als freelancer gedetacheerd via Nelen bv Management Selectie te Breda
Interim administrateur bij BtoBe Nederland B.V. (Hugo Boss Stores) te Antwerpen .
Analyseren en corrigeren van inventarisatie- en voorraadverschillen van 12 Hugo Boss Stores in Nederland en België.

1994 – heden Boekhouder / Administrateur voor kleine bedrijven en zelfstandige beroepen.
- Opzetten van de administratie, bij voorkeur in Exact,
- Indien mogelijk overnemen en converteren van gegevens vanuit een ander financieel pakket.
- Controleren en waar nodig corrigeren van gegevens voorafgaande jaren.
- Zorg dragen voor een actuele administratie.
- Verzorgen van de periodieke aangiften Omzetbelasting.
- Toezicht houden op de Debiteuren en Crediteurenadministratie, indien nodig ondersteuning bieden.
- Opmaken van de Jaarstukken, Balans / Winst en Verliesrekening.
- Aanleveren stukken bij de accountant of verzorgen van de aangifte IB.

Lees meer

Opleiding

• MAVO –IV met handelskennis en talen
• Praktijkdiploma Boekhouden
• Moderne Bedrijfs Administratie

Ervaring met computer programma’s
• Microsoft Office Word, Excel en Outlook
• Financiële software Exact, Minox, Informant, SAP/R3, BAAN IV, Ratio (AS400)
• Belastingsoftware Elsevier BAS en Tecknow Tax

Opleiding

• MAVO –IV met handelskennis en talen
• Praktijkdiploma Boekhouden
• Moderne Bedrijfs Administratie

Ervaring met computer programma’s
• Microsoft Office Word, Excel en Outlook
• Financiële software Exact, Minox, Informant, SAP/R3, BAAN IV, Ratio (AS400)
• Belastingsoftware Elsevier BAS en Tecknow Tax

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto, E - Aanhanger

  • Talenkennis (spreken)

    Nederlands (Uitstekend), Duits (Goed), Engels (Goed)

  • Talenkennis (schrijven)

    Nederlands (Uitstekend), Duits (Goed), Engels (Goed)

Hobby's & interesses

Hobby’s en nevenactiviteiten
• Onderhoud en reparatie van koffiemachines

Hobby's & interesses

Hobby’s en nevenactiviteiten
• Onderhoud en reparatie van koffiemachines

Eigenschappen

• Twee rechterhanden
• Zelfstandigheid, ik ben een team-player maar kan heel goed zelfstandig werken
• Klantgerichtheid, de wensen van de klant staan altijd centraal
• Accuratesse, ik kan erg goed details onthouden
• Zelfkennis, steekwoorden: zelfverzekerd, sociaal, meelevend en recht door zee

Eigenschappen

• Twee rechterhanden
• Zelfstandigheid, ik ben een team-player maar kan heel goed zelfstandig werken
• Klantgerichtheid, de wensen van de klant staan altijd centraal
• Accuratesse, ik kan erg goed details onthouden
• Zelfkennis, steekwoorden: zelfverzekerd, sociaal, meelevend en recht door zee

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Functie: Administrateur, Hoofd Administratie, Salarisadministrateur
  • Sector: Zakelijke Dienstverlening
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Administrateur, Hoofd Administratie, Salarisadministrateur
  • Sector: Techniek
  • Dienstverband: Vast, Tijdelijk
  • Salaris: Nader overeen te komen
  • Aantal uren: 24-32 uur, 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van René Maas te bekijken