Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Michel Bijpost

Michel Bijpost

Personalia

Leeftijd
60 jaar

Video

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Engels
  • Nederlands
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Geachte werkgever,

Mijn naam is ********************* en ik ben een sociaal betrokken manager en ondernemer. Mijn kwaliteiten liggen op het vlak van public relations, marketing, proces management, bedrijfsvoering, reclame en verkoop.

In ben gespecialiseert in sociaal ondernemerschap, duurzaamheid, energiebesparing, burgerparticipatie en procesmanagement. Communicatie is mijn tweede natuur en ik ben een geboren marketeer met een groot empathisch vermogen. Mijn kracht ligt in het begrijpen van de klant en ik ben in staat dit om te zetten in concreet beleid.

Mijn loopbaan ben ik begonnen in de journalistiek (specialisme Kunst en Cultuur) Ik werkte onder meer als redacteur voor het toenmalige ministerie van WVC (Welzijn Volksgezondheid en Cultuur) en als journalist voor onder meer de Alkmaarsche Courant en Perscombinatie / Weekmedia (Volkskrant / Trouw). Mijn betrokkenheid bij het maatschappelijke en culturele leven is bijzonder groot.

In 1997 maakte ik de overstap naar de culturele sector. In deze sector ben ik onder meer werkzaam geweest als publiciteitsmedewerker, Hoofd Marketing, Hoofd Cultuureducatie en als fondsenwerver. Ik ben in deze sector onder meer verantwoordelijk geweest voor het opzetten en begeleiden van grootschalige evenementen en culturele projecten ten bate van gehandicapten (i.v.m. Europees Jaar van Mensen met een Handicap), Amsterdamse en Haagse jongeren (in een achterstandsituatie), voorstellingen voor doven en slechthorenden, theaterprojecten ten bate van vrijwilligers (Internationaal Jaar van Vrijwilligers) en educatieve dans en theaterprojecten voor jongeren in de leeftijd van 12 tot 18 jaar.

Daarnaast ben ik in de periode 2000-2004 onder de naam Evenementenbureau en Impresariaat De Plu actief geweest als vertegenwoordiger van musici, artiesten en orkesten. In die hoedanigheid organiseerde ik onder meer een evenement voor het Russisch Cultureel Centrum in Amsterdam, evenals een aantal concerten in het Concertgebouw van Amsterdam, de Beurs van Berlage en het Grand Hotel (Raadhuis) voor klanten als het AMC, Microsoft, Kluwer en KPMG.

De afgelopen tien jaar werkte ik onder meer als manager en hoofd bedrijfsvoering bij Provadja Filmtheater. Ik gaf daar leiding aan vijf vaste medewerkers en ruim honderd vrijwilligers waaronder kassamedewerkers, operateurs, theatertechnici en medewerkers bedrijfsvoering. Ik was in deze functie onder meer verantwoordelijk voor evenementenbegeleiding; commerciële en culturele verhuur; contractbesprekingen en contractadministratie; office management; klantencontacten; personeelsplanning (roosters) en werving; scholing en begeleiding van personeel en vrijwilligers; interne communicatie; kaartverkoop; mutatiebeheer en het voorzitten en plannen van vergaderingen voor de bedrijfsonderdelen theatertechniek, filmtechniek, kassa, horeca etc.

Momenteel werk ik als accountmanager in de energie- en duurzaamheidssector. Bent u op basis van bovenstaande informatie geïnteresseerd in een gesprek dan houd ik mij van harte aanbevolen.

Wat breng ik mee?

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • opleidingscoördinator
Sector(en):
  • Zakelijke Dienstverlening
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

1-1-1989 tot 17-4-2014
• 2012-heden: Communicatiemedewerker op vrijwillige basis voor Stichting Summer-Foundation www.summer-foundation.org Lid projectgroep ‘Niet in je Eendje’ (inzamelingsactie ten behoeve van skills en development centre in de slopenwijken van Pretoria) www.stichtinggeton.nl

• 2004 – jan 2012: Hoofd Marketing, Bedrijfsvoering, Publiciteit, Techniek, Verhuur van Filmtheater Provadja. Verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken, controle op budgetten, contractadministratie en begeleiden van ruim 120 vrijwilligers en vaste medewerkers (onder meer kassamedewerkers, operateurs, technici en publiciteitsmedewerkers)

• 2000 – 2004: Directeur van Evenementenbureau en Impresariaat De Plu gespecialiseerd in klassieke muziek. Organisator van diverse concerten in ondermeer het Amsterdamse Concertgebouw en in de Beurs van Berlage voor opdrachtgevers als Kluwer, Microsoft (nieuwjaarsconcert) en MCA.

• 1997 – 2000: Werkzaam als pr- en marketing-manager bij danstheatergezelschap Opus One. Onder meer verantwoordelijk voor marketing, subsidiebeleid, sponsorwerving, evenementenmanagement en educatieve projecten.

• 1994-1996: Europees vertegenwoordiger en communicatieadviseur van Emery Recycling Corporation een Amerikaans bedrijf gespecialiseerd in milieutechnologie.

• 1991-1994: Redacteur bij Perscombinatie (uitgever Volkskrant/Parool en Weekmedia) Eindverantwoordelijk met betrekking tot de Weekmedia edities Amsterdam-Noord en Purmerend/Zaanstreek.

• 1989: Werkzaam als tekstschrijver op de afdeling voorlichting van het Ministerie van Welzijn, Volksgezondheid en Cultuur. Werkzaam als redacteur bij de Alkmaarsche Courant en het Noord Hollands Dagblad.

• Interessegebieden: Marketing en Publiciteit, economie, duurzaamheid, innovatie en energiebesparing, coaching, projectmanagement, ontwikkelingssamenwerking, evenementenmanagement, beeldende kunst, film en theater.

Opleidingen

1-1-2012 tot 30-01-2012
2012: Marketing voor ondernemers
2012: Cursus Social Media
2011: Cursus Marketing voor Ondernemers
2011-2012: Cursus Sociaal Ondernemen
2011: Cursus dynamische oordeelsvorming
1998: NIMA Public Relations-A
1987-1991: HBO Instituut voor de Journalistiek (Utrecht) Specialisatie: Kunst, Cultuur, Economie
1881: Havo

Meer over mij

Werkgebied

  • Heerhugowaard 100km
Talentcard®