• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


In mijn huidige loopbaan heb ik ervaring opgedaan in het optimaliseren van Service- Logistieke- en Financiële processen. Mijn focus bij deze veranderingen ligt op de kwaliteit en borging, met als…

Persoonlijk

In mijn huidige loopbaan heb ik ervaring opgedaan in het optimaliseren van Service- Logistieke- en Financiële processen. Mijn focus bij deze veranderingen ligt op de kwaliteit en borging, met als gevolg kostenbesparingen voor de klant, wat naar een hogere klanttevredenheid leidt.
Om deze verander projecten te realiseren heb ik proceseigenaren en management dienen te overtuigen van het belang en toegevoegde waarden voor zowel de organisatie als de eindklanten

Ik heb voor dit soort verander projecten als bruggenbouwer gefunctioneerd tussen business, IT en eindklant. Kernwoorden in deze projecten waren, advies, support, kwaliteit, toepasbaarheid, draagvlak en optimalisatie van de business processen.

Mochten deze eigenschappen en mijn opgebouwde ervaring u aanspreken bel dan gerust en kunnen we verder mijn ervaringen en toegevoegde waarden bespreken.

Met vriendelijke groeten,
Mark ******

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

Project Manager Business Processen Canon 2013 - Heden

Verbeter de winstbijdrage van de landenorganisaties door inzicht te geven in de top 10 van de meest verliesgevende klanten en initieer verbeter voorstellen voor de Sales-, Service en Logistieke-organisatie.
• Vertalen van de business eisen in oplossingen en deze afstemmen met de stakeholders. Focus op de project deliverables en coachen van het project team, on-shore en offshore leden. Als Project manager verantwoordelijke voor de demand planning als ook de financiële afhandeling van mijn projecten en uitrollen en trainen in Europa.
Resultaten:
• Dashboard ontwikkeld met inzicht in de Profit & Loss, Qlikview oplossing.
• Samenwerking Sales en Service/Logistiek geïnitieerd, inzet winstgroei.
• Project van180k€ opgeleverd binnen de gestelde tijdspaden en budget.
• Winstgevendheid van de klanten in de eerste fase reeds toegenomen.

Creëer inzicht in de informatiebehoefte van de business en de landenorganisaties om ten het Oracle Enterprise data warehouse te voorzien van de juiste data om de hoofd processen te kunnen ondersteunen t.b.v. analyses en te nemen beslissingen.
• Opzetten en onderhouden van de contacten met de stakeholders om de informatie behoefte te identificeren. Faciliteren van business bijeenkomsten en het vertalen van de business eisen in IT oplossingen.
Resultaten:
• Informatie behoefte met de business owners geïnventariseerd.
• Best practice KSF/KPI’s voor Service/Logistiek opgezet.
• Contact bijeenkomsten voor business- en landen organisaties geïnitieerd.
• Campbell matrix opgezet.
• Roadmap en planning voor vervolgstappen opgezet.

Om het contact center van de service operatie beter te kunnen managen, inzicht brengen in het dagelijkse aanbod en oplospercentage binnen SLA van klant vragen.
• Vertalen van de business eisen in een oplossing voor het planningssysteem, Siebel. Focus op de project deliverables en coachen van het project team, on-shore en offshore leden.
Resultaten:
• Een “real-time” scherm in scherm van het planningssysteem geïntroduceerd.
• Verhoging van de consistentie en de transparantie van de data.
• Klanttevredenheid verhoogt door betere sturing op de SLA.
• Project van 250k€ opgeleverd binnen de gestelde tijdspaden en budget.

Business Proces Consultant Océ-Technologies HQ 2011 – 2013

Ondersteunen van het Commercial Excellence programma met als doel Océ binnen 2 jaar een meer ondernemende en klantgeoriënteerde organisatie te maken.
• Verbeteren van de werkprocessen van Landenorganisaties door het toepassen van het model, analyse, oplossing en implementatie gedurende 12 weken. Training en coaching van management teams. Aandachtspunten: applicaties/IT, communicatie, management informatie en teamwerk
Resultaten:
• Datakwaliteit van de bron systemen, AS400 en SAP, verbeterd tot op 95% nauwkeurigheid.
• Management reports opgezet om winst groei van de klanten inzichtelijk te maken.
• Het creëren van een naadloze omgeving voor eindgebruikers.
• Communicatie proces opgezet tussen Sales en Service, met als inzet winst groei klant
• Management teams getraind zodat de organisatie professioneler en leaner werd in Nordics, Frankrijk, Italië, UK en Spanje
• Verlaging van de kosten met € 21,5 miljoen

Business Proces Expert Océ-Technologies HQ 2008 – 2011

Verbeter en optimaliseer de Service- en Logistieke-processen in de landenorganisaties zodat ze efficiënter kunnen werken met de prioriteit op geharmoniseerde processen
• Verantwoordelijk voor de lifecycle van het project, van klanteisen, tot acceptatie. Behoefte voor management informatie in kaart brengen. Uitrollen van de geharmoniseerde processen service en logistiek
Resultaten:
• SAP BW architectuur met IT voor Service en Logistiek opgezet om reporting en dashboarding met in begrip van analitics te kunnen opleveren.
• Management Reports en dashboard opgeleverd op een iteratieve manier, via de agile methodologie
• Management Reporting Template geïntroduceerd voor de Service en Logistieke processen
• Drie SAP implementaties ondersteund in Nederland, Duitsland en België

Business Service Analist Océ-Nederland B.V. Sales Office 2000 – 2008

Ontwikkelen van Management informatie voor controlling en service management
• Verschaf inzicht in de workload van Service. Creëer Management informatie voor de Océ klanten.
Resultaten:
• Inzicht aanzet geweest tot vermindering van 10 fte in de Service organisatie
• Management informatie heeft tot een hogere klant tevredenheid geleid mede door de ontstane transparantie met de focus op de afgesproken SLA, actualiteit met 2 maanden versneld door gebruik te maken van Web-Omal.

Logistiek- milieu- veiligheidsmanager Océ-Nederland B.V. Sales Office 1999 – 2000
• Applicatie manager, wagenvoorraad technici geoptimaliseerd en inzet van Quick Response Stocks heeft geleid tot 4% minder herhalingsbezoeken, Recycling programma voor disposables zoals toner flessen opgezet

Service Product Manager Océ-Nederland B.V. Sales Office 1995 – 1999
• Manage een team van 11 service specialisten met de focus op het verbeteren van de product kwaliteit.

Service Engineer Océ-Nederland B.V. Sales Office 1991 – 1995
• Installatie, onderhouden van Océ producten, opbouwen van een klant relatie en deze onderhouden

Service Engineer Smits Engineering 1989 – 1991
• Ontwikkelen en constructie van machines bestemd voor de tuinbouw.

Werkervaring

Project Manager Business Processen Canon 2013 - Heden

Verbeter de winstbijdrage van de landenorganisaties door inzicht te geven in de top 10 van de meest verliesgevende klanten en initieer verbeter voorstellen voor de Sales-, Service en Logistieke-organisatie.
• Vertalen van de business eisen in oplossingen en deze afstemmen met de stakeholders. Focus op de project deliverables en coachen van het project team, on-shore en offshore leden. Als Project manager verantwoordelijke voor de demand planning als ook de financiële afhandeling van mijn projecten en uitrollen en trainen in Europa.
Resultaten:
• Dashboard ontwikkeld met inzicht in de Profit & Loss, Qlikview oplossing.
• Samenwerking Sales en Service/Logistiek geïnitieerd, inzet winstgroei.
• Project van180k€ opgeleverd binnen de gestelde tijdspaden en budget.
• Winstgevendheid van de klanten in de eerste fase reeds toegenomen.

Creëer inzicht in de informatiebehoefte van de business en de landenorganisaties om ten het Oracle Enterprise data warehouse te voorzien van de juiste data om de hoofd processen te kunnen ondersteunen t.b.v. analyses en te nemen beslissingen.
• Opzetten en onderhouden van de contacten met de stakeholders om de informatie behoefte te identificeren. Faciliteren van business bijeenkomsten en het vertalen van de business eisen in IT oplossingen.
Resultaten:
• Informatie behoefte met de business owners geïnventariseerd.
• Best practice KSF/KPI’s voor Service/Logistiek opgezet.
• Contact bijeenkomsten voor business- en landen organisaties geïnitieerd.
• Campbell matrix opgezet.
• Roadmap en planning voor vervolgstappen opgezet.

Om het contact center van de service operatie beter te kunnen managen, inzicht brengen in het dagelijkse aanbod en oplospercentage binnen SLA van klant vragen.
• Vertalen van de business eisen in een oplossing voor het planningssysteem, Siebel. Focus op de project deliverables en coachen van het project team, on-shore en offshore leden.
Resultaten:
• Een “real-time” scherm in scherm van het planningssysteem geïntroduceerd.
• Verhoging van de consistentie en de transparantie van de data.
• Klanttevredenheid verhoogt door betere sturing op de SLA.
• Project van 250k€ opgeleverd binnen de gestelde tijdspaden en budget.

Business Proces Consultant Océ-Technologies HQ 2011 – 2013

Ondersteunen van het Commercial Excellence programma met als doel Océ binnen 2 jaar een meer ondernemende en klantgeoriënteerde organisatie te maken.
• Verbeteren van de werkprocessen van Landenorganisaties door het toepassen van het model, analyse, oplossing en implementatie gedurende 12 weken. Training en coaching van management teams. Aandachtspunten: applicaties/IT, communicatie, management informatie en teamwerk
Resultaten:
• Datakwaliteit van de bron systemen, AS400 en SAP, verbeterd tot op 95% nauwkeurigheid.
• Management reports opgezet om winst groei van de klanten inzichtelijk te maken.
• Het creëren van een naadloze omgeving voor eindgebruikers.
• Communicatie proces opgezet tussen Sales en Service, met als inzet winst groei klant
• Management teams getraind zodat de organisatie professioneler en leaner werd in Nordics, Frankrijk, Italië, UK en Spanje
• Verlaging van de kosten met € 21,5 miljoen

Business Proces Expert Océ-Technologies HQ 2008 – 2011

Verbeter en optimaliseer de Service- en Logistieke-processen in de landenorganisaties zodat ze efficiënter kunnen werken met de prioriteit op geharmoniseerde processen
• Verantwoordelijk voor de lifecycle van het project, van klanteisen, tot acceptatie. Behoefte voor management informatie in kaart brengen. Uitrollen van de geharmoniseerde processen service en logistiek
Resultaten:
• SAP BW architectuur met IT voor Service en Logistiek opgezet om reporting en dashboarding met in begrip van analitics te kunnen opleveren.
• Management Reports en dashboard opgeleverd op een iteratieve manier, via de agile methodologie
• Management Reporting Template geïntroduceerd voor de Service en Logistieke processen
• Drie SAP implementaties ondersteund in Nederland, Duitsland en België

Business Service Analist Océ-Nederland B.V. Sales Office 2000 – 2008

Ontwikkelen van Management informatie voor controlling en service management
• Verschaf inzicht in de workload van Service. Creëer Management informatie voor de Océ klanten.
Resultaten:
• Inzicht aanzet geweest tot vermindering van 10 fte in de Service organisatie
• Management informatie heeft tot een hogere klant tevredenheid geleid mede door de ontstane transparantie met de focus op de afgesproken SLA, actualiteit met 2 maanden versneld door gebruik te maken van Web-Omal.

Logistiek- milieu- veiligheidsmanager Océ-Nederland B.V. Sales Office 1999 – 2000
• Applicatie manager, wagenvoorraad technici geoptimaliseerd en inzet van Quick Response Stocks heeft geleid tot 4% minder herhalingsbezoeken, Recycling programma voor disposables zoals toner flessen opgezet

Service Product Manager Océ-Nederland B.V. Sales Office 1995 – 1999
• Manage een team van 11 service specialisten met de focus op het verbeteren van de product kwaliteit.

Service Engineer Océ-Nederland B.V. Sales Office 1991 – 1995
• Installatie, onderhouden van Océ producten, opbouwen van een klant relatie en deze onderhouden

Service Engineer Smits Engineering 1989 – 1991
• Ontwikkelen en constructie van machines bestemd voor de tuinbouw.

Lees meer

Opleiding

Opleiding
2001 – 2004 Bachelor of Science in Economics (avond studie) TU Eindhoven Bedrijfskunde
1989 – 1995 Bachelor of Science in Electronics Fontys Hoge School Eindhoven
1985 – 1986 MTS Elektronica
1981 – 1985 MTS Energie Techniek

Training & certificaten
• Boot Camp, Probleem oplossen, Team dynamiek & Communicatie
• Inhouse trainingen Lean 5S en Kaizen
• PRINCE2 Foundation (Deloitte Consulting)
• Onderhandelen voor niet Sales Professional
• Realistisch overtuigen, Communicatie Vaardigheden, Presentatie Vaardigheden, Effectief vergaderen
• Persoonlijke effectiviteit (Schouten & Nelissen)
• SAP Reporting Tools: SAP 7.0, SAP MM/SD, SAP Portal, Business Objects, Crystal Reports, Xcelsius

Opleiding

Opleiding
2001 – 2004 Bachelor of Science in Economics (avond studie) TU Eindhoven Bedrijfskunde
1989 – 1995 Bachelor of Science in Electronics Fontys Hoge School Eindhoven
1985 – 1986 MTS Elektronica
1981 – 1985 MTS Energie Techniek

Training & certificaten
• Boot Camp, Probleem oplossen, Team dynamiek & Communicatie
• Inhouse trainingen Lean 5S en Kaizen
• PRINCE2 Foundation (Deloitte Consulting)
• Onderhandelen voor niet Sales Professional
• Realistisch overtuigen, Communicatie Vaardigheden, Presentatie Vaardigheden, Effectief vergaderen
• Persoonlijke effectiviteit (Schouten & Nelissen)
• SAP Reporting Tools: SAP 7.0, SAP MM/SD, SAP Portal, Business Objects, Crystal Reports, Xcelsius

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto, E - Aanhanger

  • Talenkennis (spreken)

    Nederlands (Uitstekend), Duits (Goed), Engels (Goed)

  • Talenkennis (schrijven)

    Duits (Goed), Engels (Goed), Nederlands (Goed)

Hobby's & interesses

Hockey Trainer/Coach, Wielrennen, Fotografie, Koken

Hobby's & interesses

Hockey Trainer/Coach, Wielrennen, Fotografie, Koken

Eigenschappen

Met elkaar ervoor zorgdragen dat de klanten glimlachen en resultaten boeken die stand houden, dat is mijn passie.

Ik ben Mark Wijnants; een enthousiast en positief ingesteld persoon op zoek naar nieuwe business mogelijkheden, voor bedrijfsprocessen en voor de mensen met wie ik samenwerk.
Ik zet me dan ook graag in om op basis van vertrouwen, mensen te verbinden en de reis aan te gaan om doelen te realiseren.

Ik zoek in een bedrijf, financiële gezondheid, persoonlijke benadering en innovatie en niet te vergeten, genieten van je werk en een goed collegiaal contact, kortom plezier in hetgeen wat je bezig houdt.

De vijf kernwaarden van mij :
Persoonlijk, ik vind het belangrijk om contacten te leggen en onderhouden op elk niveau
Ontzorgen, de klant ondersteunen en helpen in het vinden van de beste oplossing voor verbeteringen Betrouwbaar, de basis voor elk contact en proces
Flexibel, inspelen op de markt, deze veranderd voortdurend
Kennis, door delen van kennis kun je groeien zowel als organisatie als individu.

Eigenschappen

Met elkaar ervoor zorgdragen dat de klanten glimlachen en resultaten boeken die stand houden, dat is mijn passie.

Ik ben Mark Wijnants; een enthousiast en positief ingesteld persoon op zoek naar nieuwe business mogelijkheden, voor bedrijfsprocessen en voor de mensen met wie ik samenwerk.
Ik zet me dan ook graag in om op basis van vertrouwen, mensen te verbinden en de reis aan te gaan om doelen te realiseren.

Ik zoek in een bedrijf, financiële gezondheid, persoonlijke benadering en innovatie en niet te vergeten, genieten van je werk en een goed collegiaal contact, kortom plezier in hetgeen wat je bezig houdt.

De vijf kernwaarden van mij :
Persoonlijk, ik vind het belangrijk om contacten te leggen en onderhouden op elk niveau
Ontzorgen, de klant ondersteunen en helpen in het vinden van de beste oplossing voor verbeteringen Betrouwbaar, de basis voor elk contact en proces
Flexibel, inspelen op de markt, deze veranderd voortdurend
Kennis, door delen van kennis kun je groeien zowel als organisatie als individu.

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Functie: Trainingscoördinator
  • Sector: Zakelijke Dienstverlening
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functieomschrijving: Proces Improvement Manager
  • Functie: Transportmanager
  • Sector: Transport & Logistiek
  • Dienstverband: Vast, Freelance, ZZP
  • Salaris: 5.000 - 7.000
  • Aantal uren: 32-40 uur

Mijn werkgebieden