• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Ik ben een professionele financial met ruime ervaring opgedaan in zowel de profit als non-profit sector en in diverse functies werkzaam geweest. Ik ben altijd breed inzetbaar met een pragmatische kijk…

Persoonlijk

Ik ben een professionele financial met ruime ervaring opgedaan in zowel de profit als non-profit sector en in diverse functies werkzaam geweest. Ik ben altijd breed inzetbaar met een pragmatische kijk op finance en planning & control. Naast Finance heb ik ook een duidelijke affiniteit met ICT.

Ik typeer mezelf als mensen-mens, gericht op samenwerking om de gestelde resultaten te behalen. Ik ben communicatief, commercieel, betrokken, klantgericht, beschik over een groot verantwoordelijkheidsgevoel en lever ook onder tijdsdruk constante kwaliteit. Ik beschik over voldoende relativeringsvermogen en een dosis gezonde humor, wat ertoe bijdraagt dat ik onder alle omstandigheden in staat ben goed werk te blijven leveren. Tevens ben ik gemakkelijk in omgang, heb ik een helikopter view zonder het oog voor details te verliezen en bezit ik een hands-on / down-to-earth mentaliteit. Uiteraard mag mijn flexibele (werk) houding in dit geheel niet ontbreken. Naast deze persoonlijke eigenschappen heb ik voldoende levenservaring om de brug te vormen tussen organisatie / management en “werkvloer”.

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

Maart 2015 – december 2015 /De Haagse Hogeschool (ad interim opdracht via wge-advies)
Regionale instelling voor hoger onderwijs met zo’n 25.000 studenten die een opleiding volgen op Bachelor of Master-niveau. De Haagse heeft ruim 1.900 medewerkers.

Coördinator F&A a.i.
• Operationeel aansturen afdeling F&A
• Coachen interne kandidaat naar rol van coördinator F&A
• Begeleiden van medewerkers naar inhoudelijk
• Beschrijven / verbeteren van interne financiële processen
• Begeleiden van implementatie digitale workflow crediteuren door gebruik te maken van Proquro Invoicing software
• Inventarisatie student betaal systeem (WIS Collect)
• Ondersteuning financiële manager

Januari 2014 – maart 2014 /World of WALAS (ad interim opdracht via wge-advies)
Overkoepelend orgaan wat zich bezig houdt met stedelijke ontwikkeling. Met name het hergebruiken van monumentale panden en versleten stadsgebieden.

Financial Controller
• Herstructurering en op orde brengen financiële administratie
• Samenstellen balansdossier 2013 en opstellen jaarrekening 2013
• Opstellen deponeringsstukken KvK van World of Walas
• Aansturen afdeling finance
• Advisering keuze software en beschrijving opzetten AO/IB

Mei 2010 – april 2013 /International Institute of Social Studies
Europa’s vooraanstaand centrum voor “Development Studies” en als faculteit verbonden aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Internationaal universitair onderwijs voor Ph.D, Masters of ISP studenten

Head of Financial Office
• Financiële administratie (4 financial officers)
• Project administratie (90 internationale projecten / 2 project officers)
• Financiële studentenadministratie (300 studenten uit 54 landen)
• Contact met externe partijen (bank/accountants/sponsoren)
• Operationeel verantwoordelijk voor afdeling met 6 personen
• Adviserende rol inzake P&O en Facilitaire Dienstverlening
• Werkgroep implementatie SAP - Erasmus Universiteit

Maart 2010 – April 2010 / HS Schoonmaakbedrijf BV
(industrieel) schoonmaakbedrijf

Controller
• Financiële administratie
• Personeel aangelegenheden en salarisadministratie
• Initiëren en implementeren van (financiële) verbeterprocessen
• Opzetten van managementrapportage
• Contacten met externe partijen

April 2009 – december 2009 / WGE-advies
Interim Financial Controller / Hoofd Financiële Administratie.

-Medsen Apotheken BV te Rotterdam (april 2009 – december 2009)
• Hoofd Administratie a.i. / projectadministrateur
• Opzetten en aansturen van een financieel shared service center.
• Implementeren van een online boekhoudpakket.
• Digitaliseren van de financiële workflow middels scanherkenning

Januari 2007 – mei 2009 / Andro Medical Research BV
Medicijnen onderzoek op gebied van cardiovasculair, osteoporose en diabetici

Financial Controller
• Finance & Control / Management Informatie / Lid MT
• Financieel Project-management (controle & administrateur)
• Eindverantwoordelijk ICT
• Ondersteuning Personeel & Organisatie.
• Aanspreekpunt externe (belasting / banken / accountant / e.d.)
• Finance Manager

Februari 2003 – december 2006 / Brinvest BV - Schijndel
Financiële participatie / investeringsmaatschappij in vastgoed, energie en catering (bedrijf- en campus catering)

Finance & Control
• Beheer en sturen diverse vennootschappelijke administraties
• Management rapportage t.b.v. (de)centrale directie
• Aangifte belastingen t.b.v. diverse vennootschappen
• (mede)Samensteller van jaarrekening inclusief consolidatie
• Beheer wagenpark, mobiele en vaste telefonie
• ICT coördinator / netwerkbeheerder Main Server
• Applicatiebeheerder
• Advisering inzake personele- en facilitaire aangelegenheden.

Maart 1999 – januari 2003 /DPA Nederland BV - Amsterdam
Detachering / Interim Management bureau in de branches handel/industrie, bank- en verzekeringswezen, overheid en gezondheidszorg. Werkgebieden die DPA vertegenwoordigen zijn Finance, Legal, ICT, HR, Supply Chain en management.

Interim (Project) Controller / HFA
- Brinvest BV (Nov. 2002 – jan. 2003)
Zie bovenstaande functiebeschrijving.

- ING Bank NV (Aug. 2002 – okt. 2002)
• Administratieve oplossingen n.a.v. verschillen euro conversie.
• Bijdrage samenstelling jaarrekening .
(Bank- en verzekeringswezen)

- Brinvest BV (Mei 2002 – juli 2002)
Zie bovenstaande functiebeschrijving met als extra taak de inrichting afdeling administratie en opzetten en beschrijving van de AO / AC.

- Wissenraet & Van Spaendonk (Dec. 2001 – april 2002)
• Overbrengen administraties naar hoofdkantoor
• Implementatie financieel / relatie softwarepakket
• Ontwikkelen, beschrijven en invoeren AO.
• Aansturen financiële afdeling.
• Voeren financieel beleid diverse brancheverenigingen
(Service bureau organisatie en financieel beheer)

- Flextion International BV / Shanks International BV (Aug. 2001 – nov. 2001).
• Financial controller en lid MT.
• Verantwoordelijk voor administratie in Nederland, België en Duitsland.
• Administratieve sturing t.b.v. Italië.
• Opstellen van rapportage t.b.v holding.
• Beheer cashflow.
• Aansturen afdeling Finance & Control.
(Afvalverwerking)

- White Products BV / Draka Cable (April 2001 – juni 2001)
• Hoofd financiële administratie.
• Verantwoordelijk implementeren SAP.
• Debiteurenbeheer.
• Beschrijving en beheer AO / IC.
• Samenstelling rapportages t.b.v. hoofdkantoor.
(Fabrikant van kabelbomen t.b.v. automotive industry)

- Fabory Centres Nederland BV / Borstlap Group BV (Jan. 2001 – mrt 2001)
• Samenstelling jaarrekening inclusief de consolidatie Nederland – België.

- Atos-Origin BV / Philips Nederland BV(Okt. 2000 – dec. 2000)
• Financial Controller.
• Administratieve voorbereiding fusie Atos met franse Origin
(IT-sector)

- Diverse kleine projecten

- Datelnet BV (Maart 1999 – oktober 1999)
• Financieel medewerker administratieve en financiële afwikkeling detachering van technisch personeel naar het Midden Oosten.


Mei 1992 – maart 1999 /Gemar Nederland - Terheijden
Bureau voor marketing, marktonderzoek en administratieve dienstverlening.
Interim manager financieel / commercieel / economisch gebied.

Zelfstandig ondernemer
• Uitvoeren van marketing opdrachten
• Uitvoeren van marktonderzoek
• Administratieve ondersteuning kleinbedrijf
• Interim administrateur / controller / marketing manager

April 1989 – oktober 1992/InterTan Europe BV – ’s-Hertogenbosch / Nannine (B)
Retail organisatie bestaande uit franchisers, dealers en eigen winkels in electronica, wit- en bruingoed en IT

Franchise en Dealer Manager Midden Europa
• Commercieel verantwoordelijk voor dealerorganisatie Nederland, België,Frankrijk en Duitsland.
• Initiëren, uitbreiden en ondersteunen van franchiseorganisatie in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland.
• Opstellen en coördineren van commerciële budgetten
• Opstellen en implementeren van commerciële strategieën t.b.v. dealer- en franchise organisatie

Werkervaring

Maart 2015 – december 2015 /De Haagse Hogeschool (ad interim opdracht via wge-advies)
Regionale instelling voor hoger onderwijs met zo’n 25.000 studenten die een opleiding volgen op Bachelor of Master-niveau. De Haagse heeft ruim 1.900 medewerkers.

Coördinator F&A a.i.
• Operationeel aansturen afdeling F&A
• Coachen interne kandidaat naar rol van coördinator F&A
• Begeleiden van medewerkers naar inhoudelijk
• Beschrijven / verbeteren van interne financiële processen
• Begeleiden van implementatie digitale workflow crediteuren door gebruik te maken van Proquro Invoicing software
• Inventarisatie student betaal systeem (WIS Collect)
• Ondersteuning financiële manager

Januari 2014 – maart 2014 /World of WALAS (ad interim opdracht via wge-advies)
Overkoepelend orgaan wat zich bezig houdt met stedelijke ontwikkeling. Met name het hergebruiken van monumentale panden en versleten stadsgebieden.

Financial Controller
• Herstructurering en op orde brengen financiële administratie
• Samenstellen balansdossier 2013 en opstellen jaarrekening 2013
• Opstellen deponeringsstukken KvK van World of Walas
• Aansturen afdeling finance
• Advisering keuze software en beschrijving opzetten AO/IB

Mei 2010 – april 2013 /International Institute of Social Studies
Europa’s vooraanstaand centrum voor “Development Studies” en als faculteit verbonden aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Internationaal universitair onderwijs voor Ph.D, Masters of ISP studenten

Head of Financial Office
• Financiële administratie (4 financial officers)
• Project administratie (90 internationale projecten / 2 project officers)
• Financiële studentenadministratie (300 studenten uit 54 landen)
• Contact met externe partijen (bank/accountants/sponsoren)
• Operationeel verantwoordelijk voor afdeling met 6 personen
• Adviserende rol inzake P&O en Facilitaire Dienstverlening
• Werkgroep implementatie SAP - Erasmus Universiteit

Maart 2010 – April 2010 / HS Schoonmaakbedrijf BV
(industrieel) schoonmaakbedrijf

Controller
• Financiële administratie
• Personeel aangelegenheden en salarisadministratie
• Initiëren en implementeren van (financiële) verbeterprocessen
• Opzetten van managementrapportage
• Contacten met externe partijen

April 2009 – december 2009 / WGE-advies
Interim Financial Controller / Hoofd Financiële Administratie.

-Medsen Apotheken BV te Rotterdam (april 2009 – december 2009)
• Hoofd Administratie a.i. / projectadministrateur
• Opzetten en aansturen van een financieel shared service center.
• Implementeren van een online boekhoudpakket.
• Digitaliseren van de financiële workflow middels scanherkenning

Januari 2007 – mei 2009 / Andro Medical Research BV
Medicijnen onderzoek op gebied van cardiovasculair, osteoporose en diabetici

Financial Controller
• Finance & Control / Management Informatie / Lid MT
• Financieel Project-management (controle & administrateur)
• Eindverantwoordelijk ICT
• Ondersteuning Personeel & Organisatie.
• Aanspreekpunt externe (belasting / banken / accountant / e.d.)
• Finance Manager

Februari 2003 – december 2006 / Brinvest BV - Schijndel
Financiële participatie / investeringsmaatschappij in vastgoed, energie en catering (bedrijf- en campus catering)

Finance & Control
• Beheer en sturen diverse vennootschappelijke administraties
• Management rapportage t.b.v. (de)centrale directie
• Aangifte belastingen t.b.v. diverse vennootschappen
• (mede)Samensteller van jaarrekening inclusief consolidatie
• Beheer wagenpark, mobiele en vaste telefonie
• ICT coördinator / netwerkbeheerder Main Server
• Applicatiebeheerder
• Advisering inzake personele- en facilitaire aangelegenheden.

Maart 1999 – januari 2003 /DPA Nederland BV - Amsterdam
Detachering / Interim Management bureau in de branches handel/industrie, bank- en verzekeringswezen, overheid en gezondheidszorg. Werkgebieden die DPA vertegenwoordigen zijn Finance, Legal, ICT, HR, Supply Chain en management.

Interim (Project) Controller / HFA
- Brinvest BV (Nov. 2002 – jan. 2003)
Zie bovenstaande functiebeschrijving.

- ING Bank NV (Aug. 2002 – okt. 2002)
• Administratieve oplossingen n.a.v. verschillen euro conversie.
• Bijdrage samenstelling jaarrekening .
(Bank- en verzekeringswezen)

- Brinvest BV (Mei 2002 – juli 2002)
Zie bovenstaande functiebeschrijving met als extra taak de inrichting afdeling administratie en opzetten en beschrijving van de AO / AC.

- Wissenraet & Van Spaendonk (Dec. 2001 – april 2002)
• Overbrengen administraties naar hoofdkantoor
• Implementatie financieel / relatie softwarepakket
• Ontwikkelen, beschrijven en invoeren AO.
• Aansturen financiële afdeling.
• Voeren financieel beleid diverse brancheverenigingen
(Service bureau organisatie en financieel beheer)

- Flextion International BV / Shanks International BV (Aug. 2001 – nov. 2001).
• Financial controller en lid MT.
• Verantwoordelijk voor administratie in Nederland, België en Duitsland.
• Administratieve sturing t.b.v. Italië.
• Opstellen van rapportage t.b.v holding.
• Beheer cashflow.
• Aansturen afdeling Finance & Control.
(Afvalverwerking)

- White Products BV / Draka Cable (April 2001 – juni 2001)
• Hoofd financiële administratie.
• Verantwoordelijk implementeren SAP.
• Debiteurenbeheer.
• Beschrijving en beheer AO / IC.
• Samenstelling rapportages t.b.v. hoofdkantoor.
(Fabrikant van kabelbomen t.b.v. automotive industry)

- Fabory Centres Nederland BV / Borstlap Group BV (Jan. 2001 – mrt 2001)
• Samenstelling jaarrekening inclusief de consolidatie Nederland – België.

- Atos-Origin BV / Philips Nederland BV(Okt. 2000 – dec. 2000)
• Financial Controller.
• Administratieve voorbereiding fusie Atos met franse Origin
(IT-sector)

- Diverse kleine projecten

- Datelnet BV (Maart 1999 – oktober 1999)
• Financieel medewerker administratieve en financiële afwikkeling detachering van technisch personeel naar het Midden Oosten.


Mei 1992 – maart 1999 /Gemar Nederland - Terheijden
Bureau voor marketing, marktonderzoek en administratieve dienstverlening.
Interim manager financieel / commercieel / economisch gebied.

Zelfstandig ondernemer
• Uitvoeren van marketing opdrachten
• Uitvoeren van marktonderzoek
• Administratieve ondersteuning kleinbedrijf
• Interim administrateur / controller / marketing manager

April 1989 – oktober 1992/InterTan Europe BV – ’s-Hertogenbosch / Nannine (B)
Retail organisatie bestaande uit franchisers, dealers en eigen winkels in electronica, wit- en bruingoed en IT

Franchise en Dealer Manager Midden Europa
• Commercieel verantwoordelijk voor dealerorganisatie Nederland, België,Frankrijk en Duitsland.
• Initiëren, uitbreiden en ondersteunen van franchiseorganisatie in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland.
• Opstellen en coördineren van commerciële budgetten
• Opstellen en implementeren van commerciële strategieën t.b.v. dealer- en franchise organisatie

Lees meer

Opleiding

OPLEIDING:


2012 – 2012 / NIVE / Masterclass Planning & Control Zeist / Nederland – HBO-plus /

1999 – 2000 /NIVE-ASCO II - Professional Controller /Utrecht / Nederland - HBO-controller

1993 – 1993 / Moderne Bedrijfsadministratie / Breda / Nederland - mbo boekhouden

1988 – 1992 / Hogeschool West-Brabant / Deeltijd HEAO / Breda / Commerciële economie

1981 – 1981 / NIMA / Praktijkdiploma marketing / Utrecht / Marketingopleiding

1977 – 1981 / Middelbare Detailhandelsschool St.-Olof / Breda / Handelsonderwijs / niveau C

1972 – 1977 / Lagere Detailhandelsschool St.-Olof / Breda / Handelsonderwijs / niveau C


CURSUSSEN:
Management en Leidinggeven (Intermediair Trainingen)
Individueel Coachen en Communicatie
Opfriscursus Nederlands (Schouten & Nelissen)

Opleiding

OPLEIDING:


2012 – 2012 / NIVE / Masterclass Planning & Control Zeist / Nederland – HBO-plus /

1999 – 2000 /NIVE-ASCO II - Professional Controller /Utrecht / Nederland - HBO-controller

1993 – 1993 / Moderne Bedrijfsadministratie / Breda / Nederland - mbo boekhouden

1988 – 1992 / Hogeschool West-Brabant / Deeltijd HEAO / Breda / Commerciële economie

1981 – 1981 / NIMA / Praktijkdiploma marketing / Utrecht / Marketingopleiding

1977 – 1981 / Middelbare Detailhandelsschool St.-Olof / Breda / Handelsonderwijs / niveau C

1972 – 1977 / Lagere Detailhandelsschool St.-Olof / Breda / Handelsonderwijs / niveau C


CURSUSSEN:
Management en Leidinggeven (Intermediair Trainingen)
Individueel Coachen en Communicatie
Opfriscursus Nederlands (Schouten & Nelissen)

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    A - Motor, B - Personenauto, E - Aanhanger

  • Talenkennis (spreken)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Duits (Matig)

Hobby's & interesses

Fotografie,
Motorrijden (Harley davidson)
Kamperen
Sport
Koken.

Hobby's & interesses

Fotografie,
Motorrijden (Harley davidson)
Kamperen
Sport
Koken.

Eigenschappen

Ik typeer mezelf als mensen-mens, gericht op samenwerking om de gestelde resultaten te behalen. Ik ben communicatief, commercieel, betrokken, klantgericht, beschik over een groot verantwoordelijkheidsgevoel en lever ook onder tijdsdruk constante kwaliteit. Ik beschik over voldoende relativeringsvermogen en een dosis gezonde humor, wat ertoe bijdraagt dat ik onder alle omstandigheden in staat ben goed werk te blijven leveren. Tevens ben ik gemakkelijk in omgang, heb ik een helikopter view zonder het oog voor details te verliezen en bezit ik een hands-on / down-to-earth mentaliteit. Uiteraard mag mijn flexibele (werk) houding in dit geheel niet ontbreken. Naast deze persoonlijke eigenschappen heb ik voldoende levenservaring om de brug te vormen tussen organisatie / management en “werkvloer”.

Eigenschappen

Ik typeer mezelf als mensen-mens, gericht op samenwerking om de gestelde resultaten te behalen. Ik ben communicatief, commercieel, betrokken, klantgericht, beschik over een groot verantwoordelijkheidsgevoel en lever ook onder tijdsdruk constante kwaliteit. Ik beschik over voldoende relativeringsvermogen en een dosis gezonde humor, wat ertoe bijdraagt dat ik onder alle omstandigheden in staat ben goed werk te blijven leveren. Tevens ben ik gemakkelijk in omgang, heb ik een helikopter view zonder het oog voor details te verliezen en bezit ik een hands-on / down-to-earth mentaliteit. Uiteraard mag mijn flexibele (werk) houding in dit geheel niet ontbreken. Naast deze persoonlijke eigenschappen heb ik voldoende levenservaring om de brug te vormen tussen organisatie / management en “werkvloer”.

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Functie: Administrateur, Hoofd Administratie, Salarisadministrateur
  • Sector: Uitzendbureaus
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functieomschrijving: Controller / administrateur
  • Functie: Administrateur, Hoofd Administratie, Salarisadministrateur
  • Sector: Overheid
  • Dienstverband: Vast, Tijdelijk, Freelance
  • Salaris: 3.500 - 5.000
  • Aantal uren: 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Mijn documenten