• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Wie ben ik: - A&O psycholoog met brede werkervaring, met het zwaartepunt bij IT Servicemanagement - Managers omschrijven mij als een slimme onafhankelijk denker met groot analytisch vermogen -…

Persoonlijk

Wie ben ik:
- A&O psycholoog met brede werkervaring, met het zwaartepunt bij IT Servicemanagement
- Managers omschrijven mij als een slimme onafhankelijk denker met groot analytisch vermogen
- Mijn kernwaarden: betrouwbaarheid, integriteit, onafhankelijkheid en objectiviteit


Wat kan ik:
- IT processen opzetten, analyseren, verbeteren en bewaken
- Sterk in vinden van verbeterpunten
- Goed in aandragen van creatieve oplossingen (en wegen tot oplossingen)
- Sparringpartner zijn van zowel management als collega’s
- Zorgen dat alle relevante belangen in voldoende mate worden meegenomen in besluitvorming
- Zowel individueel als met team tot een resultaat komen
- ITIL, Changemanagement, ITSCM/BCM en MVO

Wat wil ik:
- Mijn voorkeur gaat uit naar een rol als IT procesmanager, zo mogelijk met belangrijke focus op duurzaamheid of in een organisatie waarin verduurzaming de missie is.

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

11/2013-01/2015 MetDeZon:
Change, Implementatie en Algemeen Manager:
• Adviseren directie (strategie, processen)
• Selecteren, testen en invoeren van nieuw assortiment
• Bewaken ISO certificeringen
• Onderhouden van contacten met toeleveranciers en partners
• Opleiden en begeleiden van verkoop- en adviesmedewerkers
• Uitvoeren van intern onderzoek onder kantoormedewerkers

12/2008 – 08/2013 KPN Corporate Market (voorheen Getronics) ICT Organisatie:
Global Business Continuity Process Manager:
• Uitwerken BCM proces van afdeling op basis van BS25999
• Ontwikkelen overkoepelende BC Plannen, zoals voor Data Center uitval
• Plannen, reviewen en rapporteren tests, met name voor uitwijk (DR)
• Business Impact Analyses en Risk Assessments
• Uitwerken van de KPN Corporate BCM strategie naar tactisch Corporate Market en ICTO operationeel
• Bewaken BCM targets van het lijnmanagement (Compliancy)
Tevens:
Corporate Social Responsibility Officer ICTO:
• Onderkennen en (laten) realiseren van verbeteringen rond MVO op basis van de centrale KPN MVO targets, met een zwaartepunt bij Green ICT

01/2008 – 06/2008 SNS REAAL Concern Audit (stage):
Operational/IT auditor:
• Uitvoeren “integrated” audits (ook als “lead”)
• Opzetten risk-based audit aanpak voor project audits

05/2004 – 11/2008 Rabobank Nederland, Groep ICT, Business Processing Control Center (BPCC):
Continuity manager (Changemanagement & escalatie coördinatie):
• Opzetten en onderhouden overall Rabobank Changemanagementproces en -procedures
• In teamverband neerzetten van een samenhangend ITIL procesmodel (Service Support en SLM) voor de gehele Rabobank ICT organisatie
• Besluitvorming over grootschalige ICT wijzigingen
• Escalatiecoördinator bij “high impact” ICT verstoringen en crises: leiding geven aan het in het samen met de klanten zorgen voor een juist geprioriteerde aanpak van een zo voorspoedig mogelijk herstel van de ICT dienstverlening (‘warroom’).
• Rapporteren van uitzonderingssituaties en geven van verbeteringsvoorstellen aan ICT topmanagement Rabobank
• Deelnemen aan (Prince 2) projecten rond SM proces- en applicatie-inrichting (HP)

10/1999 – 04/2004 Rabofacet, Desktop Bedrijf:
Change manager
Verantwoordelijk voor de inrichting en bewaking van het (ITIL) Changemanagement proces op afdelingsniveau:
• Bepalen afdelingswijzigingsproces en –procedures
• In teamverband inrichten van klantgericht Service Line model op basis van ITIL (Service Support en Delivery) binnen afdeling
• Opleiden en coachen Change Coördinatoren
• Organiseren en voorzitten Change Advisory Board
• Eindbeslissing implementatie werkplek gerelateerde ICT wijzigingen
• Escaleren naar en rapporteren aan management

08/1997 – 09/1999 Rabofacet, Desktop Bedrijf:
Productbeheerder/productspecialist
Technisch en functioneel beheren van de Lotus Notes omgeving van Rabobank Nederland.

1995 – 1997 ArboNed:
Systeem- /netwerkbeheerder en helpdesk medewerker
Beheren van servers, netwerk en werkplekken en ondersteunen van eindgebruikers (Lotus Notes en MS Office).

1989 – 1994 TNO (NIPG-TNO):
Wetenschappelijk medewerker
Uitvoeren van epidemiologisch en beleidsmatig onderzoek op het gebied van arbeid, sport en gezondheid.

1987 - 1989 Ministerie van Defensie, Dienst Personeel Koninklijke Landmacht (dienstplicht; Reserve Officier Academisch Geschoold):
Sociaal-wetenschappelijk onderzoeker

Werkervaring

11/2013-01/2015 MetDeZon:
Change, Implementatie en Algemeen Manager:
• Adviseren directie (strategie, processen)
• Selecteren, testen en invoeren van nieuw assortiment
• Bewaken ISO certificeringen
• Onderhouden van contacten met toeleveranciers en partners
• Opleiden en begeleiden van verkoop- en adviesmedewerkers
• Uitvoeren van intern onderzoek onder kantoormedewerkers

12/2008 – 08/2013 KPN Corporate Market (voorheen Getronics) ICT Organisatie:
Global Business Continuity Process Manager:
• Uitwerken BCM proces van afdeling op basis van BS25999
• Ontwikkelen overkoepelende BC Plannen, zoals voor Data Center uitval
• Plannen, reviewen en rapporteren tests, met name voor uitwijk (DR)
• Business Impact Analyses en Risk Assessments
• Uitwerken van de KPN Corporate BCM strategie naar tactisch Corporate Market en ICTO operationeel
• Bewaken BCM targets van het lijnmanagement (Compliancy)
Tevens:
Corporate Social Responsibility Officer ICTO:
• Onderkennen en (laten) realiseren van verbeteringen rond MVO op basis van de centrale KPN MVO targets, met een zwaartepunt bij Green ICT

01/2008 – 06/2008 SNS REAAL Concern Audit (stage):
Operational/IT auditor:
• Uitvoeren “integrated” audits (ook als “lead”)
• Opzetten risk-based audit aanpak voor project audits

05/2004 – 11/2008 Rabobank Nederland, Groep ICT, Business Processing Control Center (BPCC):
Continuity manager (Changemanagement & escalatie coördinatie):
• Opzetten en onderhouden overall Rabobank Changemanagementproces en -procedures
• In teamverband neerzetten van een samenhangend ITIL procesmodel (Service Support en SLM) voor de gehele Rabobank ICT organisatie
• Besluitvorming over grootschalige ICT wijzigingen
• Escalatiecoördinator bij “high impact” ICT verstoringen en crises: leiding geven aan het in het samen met de klanten zorgen voor een juist geprioriteerde aanpak van een zo voorspoedig mogelijk herstel van de ICT dienstverlening (‘warroom’).
• Rapporteren van uitzonderingssituaties en geven van verbeteringsvoorstellen aan ICT topmanagement Rabobank
• Deelnemen aan (Prince 2) projecten rond SM proces- en applicatie-inrichting (HP)

10/1999 – 04/2004 Rabofacet, Desktop Bedrijf:
Change manager
Verantwoordelijk voor de inrichting en bewaking van het (ITIL) Changemanagement proces op afdelingsniveau:
• Bepalen afdelingswijzigingsproces en –procedures
• In teamverband inrichten van klantgericht Service Line model op basis van ITIL (Service Support en Delivery) binnen afdeling
• Opleiden en coachen Change Coördinatoren
• Organiseren en voorzitten Change Advisory Board
• Eindbeslissing implementatie werkplek gerelateerde ICT wijzigingen
• Escaleren naar en rapporteren aan management

08/1997 – 09/1999 Rabofacet, Desktop Bedrijf:
Productbeheerder/productspecialist
Technisch en functioneel beheren van de Lotus Notes omgeving van Rabobank Nederland.

1995 – 1997 ArboNed:
Systeem- /netwerkbeheerder en helpdesk medewerker
Beheren van servers, netwerk en werkplekken en ondersteunen van eindgebruikers (Lotus Notes en MS Office).

1989 – 1994 TNO (NIPG-TNO):
Wetenschappelijk medewerker
Uitvoeren van epidemiologisch en beleidsmatig onderzoek op het gebied van arbeid, sport en gezondheid.

1987 - 1989 Ministerie van Defensie, Dienst Personeel Koninklijke Landmacht (dienstplicht; Reserve Officier Academisch Geschoold):
Sociaal-wetenschappelijk onderzoeker

Lees meer

Opleiding

1980 – 1987 Sociale wetenschappen; Arbeid & Organisatie Psychologie
Rijksuniversiteit te Groningen
Doctoraal: 25 september 1987
Kandidaats: 30 juni 1983


2006 - 2009 Postdoctorale opleiding tot “Executive Master of Internal Auditing” (EMIA/RO) aan de Amsterdam Business School van de UvA
2001 - 2002 ITIL (v2) Service Manager (Pink Elephant Education)
EXIN gecertificeerd op 4 juni 2002


BCM / Security management ISO27001 (BSi); september 2009
Auditing ISO 27001(BSi); september 2009
BS25999 (BSi); juni 2009
Auditing BS25999 (BSi); juni 2009
Auditing/ risk management
Auditing van Soft Controls in de praktijk (IIR); juni 2008
Auditing in Ontwikkeling (IIR); oktober 2007
Integraal Risicomanagement (IIR); juli 2007
IT Riskmanagement voor banken (IIR); 2006
Persoonlijke vaardigheden Personal Efficiency Program (IBT); 2006
Training “management” (Krauthammer); 1999 – 2000
Effectief Beïnvloeden (Boertien en Partners) 1998
Project management Prince 2 Foundation (Rabobank / Pink Elephant Education); 2003 & 2011: EXIN gecertificeerd november 2011
ITIL Practitioner/Problem Management (Pink Elephant); 1999 – 2000
Practitioner/Change Management (Pink Elephant); 1999
Practitioner/Configuration Management (Pink Elephant); 1999
Practitioner/Helpdesk (Pink Elephant)
Product management Product Management (de Baak); 1998 – 1999

Opleiding

1980 – 1987 Sociale wetenschappen; Arbeid & Organisatie Psychologie
Rijksuniversiteit te Groningen
Doctoraal: 25 september 1987
Kandidaats: 30 juni 1983


2006 - 2009 Postdoctorale opleiding tot “Executive Master of Internal Auditing” (EMIA/RO) aan de Amsterdam Business School van de UvA
2001 - 2002 ITIL (v2) Service Manager (Pink Elephant Education)
EXIN gecertificeerd op 4 juni 2002


BCM / Security management ISO27001 (BSi); september 2009
Auditing ISO 27001(BSi); september 2009
BS25999 (BSi); juni 2009
Auditing BS25999 (BSi); juni 2009
Auditing/ risk management
Auditing van Soft Controls in de praktijk (IIR); juni 2008
Auditing in Ontwikkeling (IIR); oktober 2007
Integraal Risicomanagement (IIR); juli 2007
IT Riskmanagement voor banken (IIR); 2006
Persoonlijke vaardigheden Personal Efficiency Program (IBT); 2006
Training “management” (Krauthammer); 1999 – 2000
Effectief Beïnvloeden (Boertien en Partners) 1998
Project management Prince 2 Foundation (Rabobank / Pink Elephant Education); 2003 & 2011: EXIN gecertificeerd november 2011
ITIL Practitioner/Problem Management (Pink Elephant); 1999 – 2000
Practitioner/Change Management (Pink Elephant); 1999
Practitioner/Configuration Management (Pink Elephant); 1999
Practitioner/Helpdesk (Pink Elephant)
Product management Product Management (de Baak); 1998 – 1999

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto, E - Aanhanger, AM - Brommer en scooter

  • Talenkennis (spreken)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Duits (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Engels (Goed), Nederlands (Goed), Duits (Matig)

Hobby's & interesses

Coachen van nationale junioren wedstrijdroeiers/sters
Onderhoud van berghutten en schuilplaatsen in het Verenigd Koninkrijk (lid Mountain Bothies Association)
Advisering over energiebesparing in en om de eigen woning aan wijk- en stadsgenoten, o.a. als “Energieambassadeur” van de gemeente Utrecht en actief lid vereniging “Energie-U”

Hobby's & interesses

Coachen van nationale junioren wedstrijdroeiers/sters
Onderhoud van berghutten en schuilplaatsen in het Verenigd Koninkrijk (lid Mountain Bothies Association)
Advisering over energiebesparing in en om de eigen woning aan wijk- en stadsgenoten, o.a. als “Energieambassadeur” van de gemeente Utrecht en actief lid vereniging “Energie-U”

Lees meer

Eigenschappen

Analytisch
Onafhankelijk denker
Brede inhoudelijke belangstelling
Coachende instelling
Snel leren
Innovatief
Oplossingsgerichte denker
motto: "only dead fish swim with the flow"

Eigenschappen

Analytisch
Onafhankelijk denker
Brede inhoudelijke belangstelling
Coachende instelling
Snel leren
Innovatief
Oplossingsgerichte denker
motto: "only dead fish swim with the flow"

Mijn actuele situatie

  • Sector: Algemeen
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Sector: Zakelijke Dienstverlening
  • Dienstverband: Vast
  • Salaris: 3.500 - 5.000
  • Aantal uren: 24-32 uur, 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Leonard Fintelman te bekijken