• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Ik ben geboeid door nieuwe ontwikkelingen en de kansen die deze ontwikkelingen bieden in het onderwijsveld. Ik kan met mijn ervaring, kennis en de diverse mensen in mijn netwerken, wensen in het veld…

Persoonlijk

Ik ben geboeid door nieuwe ontwikkelingen en de kansen die deze ontwikkelingen bieden in het onderwijsveld. Ik kan met mijn ervaring, kennis en de diverse mensen in mijn netwerken, wensen in het veld matchen met nieuwe mogelijkheden en benaderingen. Zie mijn gratis e-book Ondernemend leren met moderne media op de site van bibliotheek Assen of zie het dossier Ondernemend leren van de De dag vandaag: www.dedagvandaag.nl/dossiers. Of log eens in op een e-college van mij bij Teachers Channel ( theaterlezen of Allemaal taal inde Kinderbieb)

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

Projectcoördinatie van diverse landelijk of provinciaal geïnitieerde projecten op het terrein van innovatie en onderwijs.
Projectcoördinator Provinciaal Steunpunt Alfabetisering Groningen
Projectmanager Landelijk Project leesbevordering Boekenpret
Projectmanager TV-serie Bas en de Boekenbeer
Projectmanager diverse project Ondernemend leren in het onderwijs
Productmanager Kobalt voor onderwijs en jeugd en lid van het managementteam
Auteur en mede-eigenaar uitgeverij De Stiep Educatief
Auteur van diverse boeken bij uitgeverij Eduforce
Redactie Meer Taal van Van Gorcum

Werkervaring

Projectcoördinatie van diverse landelijk of provinciaal geïnitieerde projecten op het terrein van innovatie en onderwijs.
Projectcoördinator Provinciaal Steunpunt Alfabetisering Groningen
Projectmanager Landelijk Project leesbevordering Boekenpret
Projectmanager TV-serie Bas en de Boekenbeer
Projectmanager diverse project Ondernemend leren in het onderwijs
Productmanager Kobalt voor onderwijs en jeugd en lid van het managementteam
Auteur en mede-eigenaar uitgeverij De Stiep Educatief
Auteur van diverse boeken bij uitgeverij Eduforce
Redactie Meer Taal van Van Gorcum

Lees meer

Opleiding

Psychologie, Rijks Universiteit Groningen, afgestudeerd onderwijspsycholoog
PABO, Emmen, afgestudeerd onderwijzer en bevoegd om directeur te worden van een basisschool
diverse cursussen op het terrein van projectmanagement, accountmanagement, teambegeleiding, training.

Opleiding

Psychologie, Rijks Universiteit Groningen, afgestudeerd onderwijspsycholoog
PABO, Emmen, afgestudeerd onderwijzer en bevoegd om directeur te worden van een basisschool
diverse cursussen op het terrein van projectmanagement, accountmanagement, teambegeleiding, training.

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Nederlands (Uitstekend), Duits (Goed), Engels (Goed)

  • Talenkennis (schrijven)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed), Duits (Matig)

Hobby's & interesses

Schrijven
Diverse sporten

Hobby's & interesses

Schrijven
Diverse sporten

Eigenschappen

Contact maken en netwerken
Ik leg gemakkelijk contact met collega’s, opdrachtgevers, stakeholders, subsidieinstellingen. Mijn netwerk heb ik altijd goed onderhouden. Mijn contacten zijn divers ( van het wetenschappelijk circuit-de politiek, experts op het terrein van onderwijs, leraren). Ik hecht aan relaties, ben energiek en initiatiefrijk ( assessment 2002) , dat ben ik ook in het onderhouden en het uitbreiden van mijn netwerk.
Presenteren
Ik krijg waarderingen tussen de 7 en de 10 voor trainingen en workshops. Ook geef ik graag centrale lezingen.
Anderen overtuigen en beïnvloeden
Voor innovatieve projecten moet je beoogde deelnemers, partners en geldschieters kunnen overtuigen. Ik ben initiatiefrijk, constructief ambitieus en zelfverzekerd ( assessment 2002). Ik zie veel kansen om aan te sluiten bij doelen van beoogde samenwerkingspartners. Het is me meer dan 10x gelukt om grote innovatieve projecten van de grond te trekken.
Beslissingen nemen
Als projectleider van complexe innovatieve projecten ben ik gewend beslissingen te nemen zodanig dat doelen worden gehaald binnen de begroting.
Anderen aansturen
Mijn assessment van 2002 zegt dat ik inspirerend ben. Ik kan mensen goed binden en richten op hun taak. Dat is ook mijn ervaring tijdens projectmanager en als productmanager.
Schrijven en rapporteren
Als projectleiding moet ik me vaak tussentijds en aan het eind van een project verantwoorden. Dat vind ik leuk om te doen en het wordt gewaardeerd. Daarnaast schrijf ik graag voor nieuwsbrieven en sites over ervaringen ( persoonlijke stukjes) en over opbrengsten ( zakelijk)
Samenwerken en overleggen
De meeste projecten en al mijn materiaalontwikkeling doe ik in samenwerking met anderen. Ik vind het een uitdaging om optimaal gebruik te maken van elkaars kwaliteiten. Dat geldt in mijn eigen uitgeverij De Stiep, in het collectief Jules Plus ( zie www.julesplus.nl).
Anderen begeleiden
In innovatieve projecten, in schoolbegeleiding ben ik gewend om teams te begeleiden. Ik ben gericht op relaties en heb leiderschapstalent (assessment) en weet mensen te motiveren.
Materialen en middelen inzetten
Ik heb diverse cursussen gevolgd op het terrein van actieve werkvormen om in trainingen en workshops die ik geef, zo inspirerend mogelijk te zijn. Ik ben creatief ( assessment 2002) en zoek steeds naar nieuwe vormen om materialen en werkvormen in te zetten.
Vernieuwen en vooruit denken
Gedurende mijn hele loopbaan heb ik altijd vernieuwingen opgezocht. Op dat terrein zoek ik de uitdaging op. Ik ben innovatief. Dit heeft geleid tot nieuwe projecten (bv een van de Best Practiceprojecten van het Ministerie van ELI en OCW op het terrein van ondernemend leren met kinderen in het primair onderwijs).

Eigenschappen

Contact maken en netwerken
Ik leg gemakkelijk contact met collega’s, opdrachtgevers, stakeholders, subsidieinstellingen. Mijn netwerk heb ik altijd goed onderhouden. Mijn contacten zijn divers ( van het wetenschappelijk circuit-de politiek, experts op het terrein van onderwijs, leraren). Ik hecht aan relaties, ben energiek en initiatiefrijk ( assessment 2002) , dat ben ik ook in het onderhouden en het uitbreiden van mijn netwerk.
Presenteren
Ik krijg waarderingen tussen de 7 en de 10 voor trainingen en workshops. Ook geef ik graag centrale lezingen.
Anderen overtuigen en beïnvloeden
Voor innovatieve projecten moet je beoogde deelnemers, partners en geldschieters kunnen overtuigen. Ik ben initiatiefrijk, constructief ambitieus en zelfverzekerd ( assessment 2002). Ik zie veel kansen om aan te sluiten bij doelen van beoogde samenwerkingspartners. Het is me meer dan 10x gelukt om grote innovatieve projecten van de grond te trekken.
Beslissingen nemen
Als projectleider van complexe innovatieve projecten ben ik gewend beslissingen te nemen zodanig dat doelen worden gehaald binnen de begroting.
Anderen aansturen
Mijn assessment van 2002 zegt dat ik inspirerend ben. Ik kan mensen goed binden en richten op hun taak. Dat is ook mijn ervaring tijdens projectmanager en als productmanager.
Schrijven en rapporteren
Als projectleiding moet ik me vaak tussentijds en aan het eind van een project verantwoorden. Dat vind ik leuk om te doen en het wordt gewaardeerd. Daarnaast schrijf ik graag voor nieuwsbrieven en sites over ervaringen ( persoonlijke stukjes) en over opbrengsten ( zakelijk)
Samenwerken en overleggen
De meeste projecten en al mijn materiaalontwikkeling doe ik in samenwerking met anderen. Ik vind het een uitdaging om optimaal gebruik te maken van elkaars kwaliteiten. Dat geldt in mijn eigen uitgeverij De Stiep, in het collectief Jules Plus ( zie www.julesplus.nl).
Anderen begeleiden
In innovatieve projecten, in schoolbegeleiding ben ik gewend om teams te begeleiden. Ik ben gericht op relaties en heb leiderschapstalent (assessment) en weet mensen te motiveren.
Materialen en middelen inzetten
Ik heb diverse cursussen gevolgd op het terrein van actieve werkvormen om in trainingen en workshops die ik geef, zo inspirerend mogelijk te zijn. Ik ben creatief ( assessment 2002) en zoek steeds naar nieuwe vormen om materialen en werkvormen in te zetten.
Vernieuwen en vooruit denken
Gedurende mijn hele loopbaan heb ik altijd vernieuwingen opgezocht. Op dat terrein zoek ik de uitdaging op. Ik ben innovatief. Dit heeft geleid tot nieuwe projecten (bv een van de Best Practiceprojecten van het Ministerie van ELI en OCW op het terrein van ondernemend leren met kinderen in het primair onderwijs).

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Functie: Consultant
  • Sector: Onderwijs
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: In overleg

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Consultant
  • Sector: Onderwijs
  • Dienstverband: Tijdelijk, Freelance, ZZP
  • Salaris: 3.500 - 5.000
  • Aantal uren: 16-24 uur

Mijn werkgebieden