• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

2013 –heden Freelance tolk/vertaler. Vertalingen uit Ned., Frans en Arabisch naar het Engels (en vice versa) voor internationale bedrijven en instellingen zoals World Press Photo, KidsRight etc.

Juli 2012 –maart 2013 Purac, Gorinchem. Financiële administratie. Helpdesk Ivara-systeem. Data entry. Vertalen procedures Ned-Engels. Archivering op de Intellectual Property afdeling.

Mei 2012 The Dutch, Spijk. Financiële administratie 2007-2011.

December 2009 – april 2012 Philips Consumer Lighting, Gorinchem. Retourenadministratie, afhandelen en verwerken van retourenaanvragen in SAP. Ontvangen retouren administratief afhandelen en verwerken in SAP; probleemgevallen oplossen.

Februari 2007 –oktober 2009 Ericsson Telecommunications, Rijen: Planner, inkopen, bewaken en distribueren van het Marconi voorraad in de UK, ondernemen en bewaken van externe acties, orderverwerking en het afstemmen met de repair centers en logistieke afdelingen aldaar.

Maart 2006-januari 2007 Daewoo Electronics Europe GmbH, Sliedrecht: Service Coordinator, coordineren van uitbestede reparatiediensten aan service centers en transportdiensten; analyseren van servicedienstverlening, budget bewaking, aansturen van de afdeling After Sales Service bestaande uit 4 personen en rapporteren aan management in Duitsland en Zuid-Korea.

Maart 2005-maart 2006 Eneco Energie (Houten)
Maart-mei: Administratief medewerker “Switch” Afdeling (mutaties verwerken in systeem).
Mei-Juni: Projectleider Annuleringen, planning project en leiding geven aan 4 medewerkers.
Juli-maart: Project-/Teamleider “E-Optel” (onderdeel van Facturering Zakelijk), planning project, rapportages samenstellen, aannemen van mensen en aansturen van 14 mensen om de deadlines te halen: het wegwerken van twee jaar achterstand wat betreft de facturatie van Waterschappen middels zogenaamde verzamelnota’s, volgens het E-Optel stelsel.

Maart-juli 2004 Sonneveld Group BV, Papendrecht: Commercieel medewerker verkoop binnendienst Export belast met het behandelen van offerte- en contractaanvragen, contact onderhouden met externe relaties, ondernemen en bewaken van in- en externe acties, zodat contractuele verplichtingen nagekomen worden, orderverwerking en het afstemmen met de afdelingen logistiek/expeditie, verzorgen van correspondentie, e.e.a. in het Nederlands, Frans en Engels en uitvoeren van overige bijkomende werkzaamheden.

1997- Compaq/Hewlett-Packard, DCE, Gorinchem:
Dec1997-aug 1998 Technical Operations Returns Department.
Aug 1998-dec1999 Inventory Controller
Jan 2000- okt 2000 Quality Escalations Reports & Returns Administrator
Nov 2000- Nov 2003 Business Management: Country Support Specialist: Contactpersoon voor de Subsidiaries (de verkoopkantoren in de landen: Arabische Emiraten, inclusief Midden Oosten, België, Tsjechië, BDG [Oost Europa & NW Afrika], Frankrijk, Nederland) betreffende issues op order management niveau. Vertegenwoordigen van de belangen van Subsidiaries in het DCE en de belangen van het DCE richting de Subsidiaries op order management niveau. Dagelijkse analyse van problemen. Coordineren van reviews and transittijden tussen de Subsidiaries en Traffic. Onderhouden van service level agreements met de Subsidiaries.

Werkervaring

2013 –heden Freelance tolk/vertaler. Vertalingen uit Ned., Frans en Arabisch naar het Engels (en vice versa) voor internationale bedrijven en instellingen zoals World Press Photo, KidsRight etc.

Juli 2012 –maart 2013 Purac, Gorinchem. Financiële administratie. Helpdesk Ivara-systeem. Data entry. Vertalen procedures Ned-Engels. Archivering op de Intellectual Property afdeling.

Mei 2012 The Dutch, Spijk. Financiële administratie 2007-2011.

December 2009 – april 2012 Philips Consumer Lighting, Gorinchem. Retourenadministratie, afhandelen en verwerken van retourenaanvragen in SAP. Ontvangen retouren administratief afhandelen en verwerken in SAP; probleemgevallen oplossen.

Februari 2007 –oktober 2009 Ericsson Telecommunications, Rijen: Planner, inkopen, bewaken en distribueren van het Marconi voorraad in de UK, ondernemen en bewaken van externe acties, orderverwerking en het afstemmen met de repair centers en logistieke afdelingen aldaar.

Maart 2006-januari 2007 Daewoo Electronics Europe GmbH, Sliedrecht: Service Coordinator, coordineren van uitbestede reparatiediensten aan service centers en transportdiensten; analyseren van servicedienstverlening, budget bewaking, aansturen van de afdeling After Sales Service bestaande uit 4 personen en rapporteren aan management in Duitsland en Zuid-Korea.

Maart 2005-maart 2006 Eneco Energie (Houten)
Maart-mei: Administratief medewerker “Switch” Afdeling (mutaties verwerken in systeem).
Mei-Juni: Projectleider Annuleringen, planning project en leiding geven aan 4 medewerkers.
Juli-maart: Project-/Teamleider “E-Optel” (onderdeel van Facturering Zakelijk), planning project, rapportages samenstellen, aannemen van mensen en aansturen van 14 mensen om de deadlines te halen: het wegwerken van twee jaar achterstand wat betreft de facturatie van Waterschappen middels zogenaamde verzamelnota’s, volgens het E-Optel stelsel.

Maart-juli 2004 Sonneveld Group BV, Papendrecht: Commercieel medewerker verkoop binnendienst Export belast met het behandelen van offerte- en contractaanvragen, contact onderhouden met externe relaties, ondernemen en bewaken van in- en externe acties, zodat contractuele verplichtingen nagekomen worden, orderverwerking en het afstemmen met de afdelingen logistiek/expeditie, verzorgen van correspondentie, e.e.a. in het Nederlands, Frans en Engels en uitvoeren van overige bijkomende werkzaamheden.

1997- Compaq/Hewlett-Packard, DCE, Gorinchem:
Dec1997-aug 1998 Technical Operations Returns Department.
Aug 1998-dec1999 Inventory Controller
Jan 2000- okt 2000 Quality Escalations Reports & Returns Administrator
Nov 2000- Nov 2003 Business Management: Country Support Specialist: Contactpersoon voor de Subsidiaries (de verkoopkantoren in de landen: Arabische Emiraten, inclusief Midden Oosten, België, Tsjechië, BDG [Oost Europa & NW Afrika], Frankrijk, Nederland) betreffende issues op order management niveau. Vertegenwoordigen van de belangen van Subsidiaries in het DCE en de belangen van het DCE richting de Subsidiaries op order management niveau. Dagelijkse analyse van problemen. Coordineren van reviews and transittijden tussen de Subsidiaries en Traffic. Onderhouden van service level agreements met de Subsidiaries.

Lees meer

Opleiding

Universiteit Utrecht. Doctoraal Engelse Taal en Letterkunde. Beëdigd tolk/vertaler.
Februari 2001 Certificaat Communicatievaardigheden
Januari 2001 Certificaat Excel
Januari 1999 Certificaat ISO 9000 Internal Quality Systems Auditing

Opleiding

Universiteit Utrecht. Doctoraal Engelse Taal en Letterkunde. Beëdigd tolk/vertaler.
Februari 2001 Certificaat Communicatievaardigheden
Januari 2001 Certificaat Excel
Januari 1999 Certificaat ISO 9000 Internal Quality Systems Auditing

Lees meer

Vaardigheden

  • Talenkennis (spreken)

    Arabisch (Uitstekend), Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Frans (Goed), Duits (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Engels (Uitstekend), Frans (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Duits (Matig)

Hobby's & interesses

Literatuur, muziek, tekenen.

Hobby's & interesses

Literatuur, muziek, tekenen.

Eigenschappen

Ik ben een zeer betrouwbare en goede werker; vriendelijk in de omgang en serieus. Mijn opdrachtgevers zijn altijd zeer tevreden over mijn inzet. Ik heb zowel ervaring met commerciële als met planmatige taken en met leidinggeven. Ik beheers mijn talen uitstekend, kan goed overweg met verschillende computerprogramma's (o.a. SAP) en ben commercieel en administratief sterk onderlegd. Ik gebruik mijn talenkennis graag in mijn werk.

Eigenschappen

Ik ben een zeer betrouwbare en goede werker; vriendelijk in de omgang en serieus. Mijn opdrachtgevers zijn altijd zeer tevreden over mijn inzet. Ik heb zowel ervaring met commerciële als met planmatige taken en met leidinggeven. Ik beheers mijn talen uitstekend, kan goed overweg met verschillende computerprogramma's (o.a. SAP) en ben commercieel en administratief sterk onderlegd. Ik gebruik mijn talenkennis graag in mijn werk.

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Functie: Administrateur, Hoofd Administratie, Salarisadministrateur
  • Sector: Algemeen
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Administrateur, Hoofd Administratie, Salarisadministrateur
  • Sector: Algemeen
  • Dienstverband: Vast, Tijdelijk, Gedetacheerd
  • Salaris: Nader overeen te komen
  • Aantal uren: 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Abdellah Bouazza te bekijken