• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

2011 - heden K&C expertisecentrum en projectorganisatie kunst en cultuur
Functie: Adviseur cultuuronderwijs / Beleidsspecialist erfgoed
Adviseur cultuuronderwijs: provincie breed beleidsmatige en inhoudelijke ondersteuning aan scholen, visievorming, trainingen geven, stuurgroep vergaderingen, onderwijsnetwerken. Lid projectgroep cultuuronderwijs met als resultaat: beleidsstuk ‘Boven op de toren’ en ‘Een bouwwerk maken’. http://www.kcdr.nl/onderwijs/doorgaandeleerlijn/

Projectleider Drentse Cultuur Academie. Het project is een innovatieve samenwerking tussen de professionele erfgoed/kunstinstellingen in Drenthe om een provinciale doorgaande leerlijn cultuuronderwijs te ontwikkelen in samenwerking met bovenschools bestuur Kits Primair.

Projectleider ‘Dag van de Drentse Geschiedenis'. In 2013 van deskundigheidsbevordering naar een publieksevenement in 2016. Projectplannen schrijven, subsidie aanvragen, inhoudelijk en organisatorisch vulling door peer teaching. Bewaken van kwaliteit door verzorgen van kwantitatieve en kwalitatieve evaluaties. Opzetten en onderhouden netwerken van VO docenten, historische verenigingen, musea en kunstenaars initiatieven.

2005 - 2011 Drents Plateau
Functie: Coördinator provinciale steunfunctie erfgoededucatie
Beleidsmatig coördineren van de provinciale taak erfgoededucatie en aansturen van educatieteam. Vormgeven en ontwikkelen van de nieuwe provinciale functie erfgoededucatie. Erfgoededucatie in Drenthe op de kaart gezet door de ontwikkeling van de eerste doorgaande leerlijn erfgoededucatie voor primair onderwijs van Nederland: Een kruiwagen vol omgeving met producten als het prentenboek De Molenmuis en het erfgoedkwartet. Uniek is de koppeling tussen erfgoed en taal (en natuur). Het lesmateriaal is vakoverstijgend en lesstof vervangend waardoor het inzetbaar is binnen taalonderwijs en wereldoriëntatie.

Activiteiten als: schrijven beleidsplannen, aanvragen subsidies, opstellen offertes, acquisitie, stuurgroep vergaderingen per gemeente, contacten met provinciale ambtenaren en schoolbesturen. Beleidsmatig advies aan leerkrachten, schooldirecties en schoolbesturen, gemeenten, instellingen zoals musea, historische verenigingen, bibliotheken en scholen o.a. omtrent beleidsimplementatie. Cursus ‘Erfgoededucatie in eigen hand’ ontwikkeld en gegeven aan erfgoedinstellingen in Drenthe. Trainingen geven aan leerkrachten PO. Organiseren Symposia en bijeenkomsten.

2004 - 2008 KunstStation C
Functie: Consulent Cultuureducatie
Neerzetten van een nieuw beleid in een nieuw organisatie met onder meer als resultaat dat 80% van de scholen in mijn regio (multidisciplinaire) culturele activiteiten in een duurzame verbinding met de eigen culturele omgeving hebben gerealiseerd en geborgd in een cultuurbeleidsplan (onderdeel van het schoolplan). Een belangrijk onderdeel was visie vorming, beleidsmatige teamtrainingen, enthousiasmeren van leerkrachten.

2002 - 2005 Noordelijke Hogeschool Leeuwarden
Functie: projectmedewerker lerarenopleiding project Didiclass
Ontwikkelen van multimediale leeromgeving voor docenten in opleiding. Didactische en pedagogische dilemma’s van docenten in beeld brengen middels lesopnames en interviews. Filmmateriaal bewerken tot interactief digitaal lesmateriaal. www.didiclass.nl

2002 - 2003 Stichting Natuurschool
Functie: educatieve natuurschoolgids
Gidsen van leerlingen op het wad in het Lauwersmeergebied en Den Oever.

2002 Huiswerk instituut NHI, Leeuwarden
Functie: docent, begeleiden van leerlingen bij hun huiswerk.

2000 Stichting Openbare Scholengemeenschap Piter Jelles
Locatie Piter Jelles Montessori Leeuwarden
Functie: docent geschiedenis (ziekte vervanging)

Werkervaring

2011 - heden K&C expertisecentrum en projectorganisatie kunst en cultuur
Functie: Adviseur cultuuronderwijs / Beleidsspecialist erfgoed
Adviseur cultuuronderwijs: provincie breed beleidsmatige en inhoudelijke ondersteuning aan scholen, visievorming, trainingen geven, stuurgroep vergaderingen, onderwijsnetwerken. Lid projectgroep cultuuronderwijs met als resultaat: beleidsstuk ‘Boven op de toren’ en ‘Een bouwwerk maken’. http://www.kcdr.nl/onderwijs/doorgaandeleerlijn/

Projectleider Drentse Cultuur Academie. Het project is een innovatieve samenwerking tussen de professionele erfgoed/kunstinstellingen in Drenthe om een provinciale doorgaande leerlijn cultuuronderwijs te ontwikkelen in samenwerking met bovenschools bestuur Kits Primair.

Projectleider ‘Dag van de Drentse Geschiedenis'. In 2013 van deskundigheidsbevordering naar een publieksevenement in 2016. Projectplannen schrijven, subsidie aanvragen, inhoudelijk en organisatorisch vulling door peer teaching. Bewaken van kwaliteit door verzorgen van kwantitatieve en kwalitatieve evaluaties. Opzetten en onderhouden netwerken van VO docenten, historische verenigingen, musea en kunstenaars initiatieven.

2005 - 2011 Drents Plateau
Functie: Coördinator provinciale steunfunctie erfgoededucatie
Beleidsmatig coördineren van de provinciale taak erfgoededucatie en aansturen van educatieteam. Vormgeven en ontwikkelen van de nieuwe provinciale functie erfgoededucatie. Erfgoededucatie in Drenthe op de kaart gezet door de ontwikkeling van de eerste doorgaande leerlijn erfgoededucatie voor primair onderwijs van Nederland: Een kruiwagen vol omgeving met producten als het prentenboek De Molenmuis en het erfgoedkwartet. Uniek is de koppeling tussen erfgoed en taal (en natuur). Het lesmateriaal is vakoverstijgend en lesstof vervangend waardoor het inzetbaar is binnen taalonderwijs en wereldoriëntatie.

Activiteiten als: schrijven beleidsplannen, aanvragen subsidies, opstellen offertes, acquisitie, stuurgroep vergaderingen per gemeente, contacten met provinciale ambtenaren en schoolbesturen. Beleidsmatig advies aan leerkrachten, schooldirecties en schoolbesturen, gemeenten, instellingen zoals musea, historische verenigingen, bibliotheken en scholen o.a. omtrent beleidsimplementatie. Cursus ‘Erfgoededucatie in eigen hand’ ontwikkeld en gegeven aan erfgoedinstellingen in Drenthe. Trainingen geven aan leerkrachten PO. Organiseren Symposia en bijeenkomsten.

2004 - 2008 KunstStation C
Functie: Consulent Cultuureducatie
Neerzetten van een nieuw beleid in een nieuw organisatie met onder meer als resultaat dat 80% van de scholen in mijn regio (multidisciplinaire) culturele activiteiten in een duurzame verbinding met de eigen culturele omgeving hebben gerealiseerd en geborgd in een cultuurbeleidsplan (onderdeel van het schoolplan). Een belangrijk onderdeel was visie vorming, beleidsmatige teamtrainingen, enthousiasmeren van leerkrachten.

2002 - 2005 Noordelijke Hogeschool Leeuwarden
Functie: projectmedewerker lerarenopleiding project Didiclass
Ontwikkelen van multimediale leeromgeving voor docenten in opleiding. Didactische en pedagogische dilemma’s van docenten in beeld brengen middels lesopnames en interviews. Filmmateriaal bewerken tot interactief digitaal lesmateriaal. www.didiclass.nl

2002 - 2003 Stichting Natuurschool
Functie: educatieve natuurschoolgids
Gidsen van leerlingen op het wad in het Lauwersmeergebied en Den Oever.

2002 Huiswerk instituut NHI, Leeuwarden
Functie: docent, begeleiden van leerlingen bij hun huiswerk.

2000 Stichting Openbare Scholengemeenschap Piter Jelles
Locatie Piter Jelles Montessori Leeuwarden
Functie: docent geschiedenis (ziekte vervanging)

Lees meer

Opleiding

SPO / RUG
Pre-master, onderwijskunde

Noordelijke Hogeschool Leeuwarden
Diploma, docent geschiedenis

Noordelijke Hogeschool Leeuwarden
Diploma, geschiedenis en media

Noorderlink
'Van projectmanager naar projectLinker’
Professionaliseringstraject voor ervaren projectmanagers met als doel door te groeien naar programmamanager

Opleiding

SPO / RUG
Pre-master, onderwijskunde

Noordelijke Hogeschool Leeuwarden
Diploma, docent geschiedenis

Noordelijke Hogeschool Leeuwarden
Diploma, geschiedenis en media

Noorderlink
'Van projectmanager naar projectLinker’
Professionaliseringstraject voor ervaren projectmanagers met als doel door te groeien naar programmamanager

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed), Duits (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed)

Mijn actuele situatie

  • Functie: Trainingscoördinator
  • Sector: Overheid
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Trainingscoördinator
  • Sector: Kunst & Cultuur
  • Dienstverband: Vast, Tijdelijk
  • Salaris: 2.500 - 3.500
  • Aantal uren: 24-32 uur

Mijn werkgebieden

Mijn documenten