• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

Ascent’tec Europe
Augustus 2011 tot Augustus 2013

Backoffice Manager
Verkoop ondersteuning en account management voor de Semiconductor Industrie in Nederland en Duitsland. Sourcing van nieuwe leveranciers in USA en Azie met name Korea en China. Projectmanager vintage tooling in nauw samenwerkingsverband met Samsung C&T Frankfurt/Seoel en ASML.
Verantwoordelijk voor het opzetten van de Cleanroomconsumable lijn bij NXP.
Opzetten van een Webshop en stroomlijnen en automatiseren van de bedrijfsprocessen. Supplychainmanagement en opzetten van nieuwe magazijn en opzetten van het MWS.

Drukkerij EMdeJong
Juli 2010 tot Augustus 2011

Hoofd Customerservice (20 employees MBO/HBO-niveau)
Op contractbasis in dienst bij drukkerij EMdeJong.
Aansturing van het gehele Customerservice d.m.v. supervisie, coaching en begeleiding. Afdeling plan geschreven en geïmplementeerd. Met als kern doel de flexibiliteit en productiviteit van de medewerkers te vergroten.
Verantwoordelijk voor alle arbeidsvoorwaardelijke aangelegenheden van de medewerkers.



1988 tot juli 2010 (i.v.m. bedrijfssluiting)

Drukkerij Roto Smeets Utrecht (onderdeel van Roto Smeets Group)

2002 – 2010 Hoofd Customerservice (20 employees MBO/HBO-niveau)
Eindverantwoordelijk voor accounts, zowel retail als professionele uitgevers.
Aanspreekpunt voor klanten en initiërend en adviserend in productkeuzes en uitvoeringsvarianten.
Aansturing van het gehele Customerservice d.m.v. supervisie, coaching en begeleiding. Aansturing van Senior ordermanagers in het geven van trainingen on the job.
Sturing geven aan het veranderingsproces van de reorganisatie. Ontwikkelen van een cursus “Ordermanager in de hoofdrol” (timemanagement en prioriteiten stellen).
Opzetten van een nieuw beoordelingssysteem, gebaseerd op competenties en pragmatische werkniveaus.
Verantwoordelijk voor alle arbeidsvoorwaardelijke aangelegenheden van de medewerkers.
Op concernniveau verantwoordelijk voor het optimaliseren en implementeren van het management informatiesysteem en direct leidinggevend aan de applicatiebeheerder. Het inrichten van de documenten stroom en rapportages. Inrichten van de gebruikersinterface om de effectiviteit van de gebruiker te optimaliseren.

1996 - 2002 Teamleider customerservice (5 employees MBO/HBO-niveau)
Direct leidinggeven en coachen van medewerkers.
Eindverantwoordelijk voor retail Nederland. (technisch, commercieel)
Verantwoordelijk voor alle arbeidsvoorwaardelijke aangelegenheden van de medewerkers.



1995 - 1996 Teamleider Technische Ordervoorbereiding (5 employees MBO-niveau)
Opzetten en aansturen van nieuwe afdeling en aanname personeel.
Ontwikkelen van alle randvoorwaarden voor deze afdeling in de vorm van procedures, werkomschrijvingen en kwaliteitszorg.

1991 - 1995 Ploegenchef Technische Afdeling (60-80 employees LTS/MTS-niveau)
Opstellen werkinstructies, ontwikkelen van procedures, toezien op productievoortgang en bewaken van de kwaliteit. Verantwoordelijk voor alle arbeidsvoorwaardelijke aangelegenheden van de medewerkers.

1988 - 1991 Medewerker Technische Afdeling

Werkervaring

Ascent’tec Europe
Augustus 2011 tot Augustus 2013

Backoffice Manager
Verkoop ondersteuning en account management voor de Semiconductor Industrie in Nederland en Duitsland. Sourcing van nieuwe leveranciers in USA en Azie met name Korea en China. Projectmanager vintage tooling in nauw samenwerkingsverband met Samsung C&T Frankfurt/Seoel en ASML.
Verantwoordelijk voor het opzetten van de Cleanroomconsumable lijn bij NXP.
Opzetten van een Webshop en stroomlijnen en automatiseren van de bedrijfsprocessen. Supplychainmanagement en opzetten van nieuwe magazijn en opzetten van het MWS.

Drukkerij EMdeJong
Juli 2010 tot Augustus 2011

Hoofd Customerservice (20 employees MBO/HBO-niveau)
Op contractbasis in dienst bij drukkerij EMdeJong.
Aansturing van het gehele Customerservice d.m.v. supervisie, coaching en begeleiding. Afdeling plan geschreven en geïmplementeerd. Met als kern doel de flexibiliteit en productiviteit van de medewerkers te vergroten.
Verantwoordelijk voor alle arbeidsvoorwaardelijke aangelegenheden van de medewerkers.



1988 tot juli 2010 (i.v.m. bedrijfssluiting)

Drukkerij Roto Smeets Utrecht (onderdeel van Roto Smeets Group)

2002 – 2010 Hoofd Customerservice (20 employees MBO/HBO-niveau)
Eindverantwoordelijk voor accounts, zowel retail als professionele uitgevers.
Aanspreekpunt voor klanten en initiërend en adviserend in productkeuzes en uitvoeringsvarianten.
Aansturing van het gehele Customerservice d.m.v. supervisie, coaching en begeleiding. Aansturing van Senior ordermanagers in het geven van trainingen on the job.
Sturing geven aan het veranderingsproces van de reorganisatie. Ontwikkelen van een cursus “Ordermanager in de hoofdrol” (timemanagement en prioriteiten stellen).
Opzetten van een nieuw beoordelingssysteem, gebaseerd op competenties en pragmatische werkniveaus.
Verantwoordelijk voor alle arbeidsvoorwaardelijke aangelegenheden van de medewerkers.
Op concernniveau verantwoordelijk voor het optimaliseren en implementeren van het management informatiesysteem en direct leidinggevend aan de applicatiebeheerder. Het inrichten van de documenten stroom en rapportages. Inrichten van de gebruikersinterface om de effectiviteit van de gebruiker te optimaliseren.

1996 - 2002 Teamleider customerservice (5 employees MBO/HBO-niveau)
Direct leidinggeven en coachen van medewerkers.
Eindverantwoordelijk voor retail Nederland. (technisch, commercieel)
Verantwoordelijk voor alle arbeidsvoorwaardelijke aangelegenheden van de medewerkers.



1995 - 1996 Teamleider Technische Ordervoorbereiding (5 employees MBO-niveau)
Opzetten en aansturen van nieuwe afdeling en aanname personeel.
Ontwikkelen van alle randvoorwaarden voor deze afdeling in de vorm van procedures, werkomschrijvingen en kwaliteitszorg.

1991 - 1995 Ploegenchef Technische Afdeling (60-80 employees LTS/MTS-niveau)
Opstellen werkinstructies, ontwikkelen van procedures, toezien op productievoortgang en bewaken van de kwaliteit. Verantwoordelijk voor alle arbeidsvoorwaardelijke aangelegenheden van de medewerkers.

1988 - 1991 Medewerker Technische Afdeling

Lees meer

Opleiding

2014 Online Internet Marketing Shaw Academy
2014 ongoingLean Black Belt Kok Consultancy
2013 Lean Green Belt Kok Consultancy
1990-1994 HBO managementopleiding Staf- en Kaderopleiding via Stivako
1990-1991 Voortgezette opleiding Grafisch Opleidingscentrum
1989-1990 Primaire opleiding Grafisch Opleidingscentrum
1984-1986 HAVO UTRECHT
1978-1984 MAVO UTRECHT

Opleiding

2014 Online Internet Marketing Shaw Academy
2014 ongoingLean Black Belt Kok Consultancy
2013 Lean Green Belt Kok Consultancy
1990-1994 HBO managementopleiding Staf- en Kaderopleiding via Stivako
1990-1991 Voortgezette opleiding Grafisch Opleidingscentrum
1989-1990 Primaire opleiding Grafisch Opleidingscentrum
1984-1986 HAVO UTRECHT
1978-1984 MAVO UTRECHT

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    A - Motor, B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Duits (Goed), Frans (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Duits (Matig), Frans (Matig)

Hobby's & interesses

Algemeen Sociaal, bewezen people manager, brede interesse, doorzettingsvermogen,
geen 9-5 mentaliteit.
Hobby’s Doe-het-zelver, muziek, hond.
Bezigheden Voorzitter IJshockeyvereniging Red Eagles ‘s-Hertogenbosch (2002 – 2008) Teammanager 1e team Stichting Topijshockey ’s-Hertogenbosch (2009 – 2011)

Hobby's & interesses

Algemeen Sociaal, bewezen people manager, brede interesse, doorzettingsvermogen,
geen 9-5 mentaliteit.
Hobby’s Doe-het-zelver, muziek, hond.
Bezigheden Voorzitter IJshockeyvereniging Red Eagles ‘s-Hertogenbosch (2002 – 2008) Teammanager 1e team Stichting Topijshockey ’s-Hertogenbosch (2009 – 2011)

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Functie: Afdelingsmanager, Manager
  • Sector: Industrie
  • Carrièreniveau: Leidinggevend
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Afdelingsmanager, Manager
  • Sector: Techniek
  • Dienstverband: Vast, Interim, Uitzendbasis
  • Salaris: Nader overeen te komen
  • Aantal uren: 16-24 uur, 24-32 uur, 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Ruud Houdijk te bekijken