• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Gedreven en gepassioneerde Retail Manager/ Formule manager/ Inkoop manager/ Verkoop manager met een duidelijke visie als het gaat om de toekomst van Retail, en de natuurlijke drive om kansen te…

Persoonlijk

Gedreven en gepassioneerde Retail Manager/ Formule manager/ Inkoop manager/ Verkoop manager met een duidelijke visie als het gaat om de toekomst van Retail, en de natuurlijke drive om kansen te benutten. Heb ruime ervaring met het vertalen van bedrijfsstrategie naar inkoop- en verkoopplannen en het stellen en realiseren van verkoopdoelstellingen.

Ik heb veel ervaring opgedaan als Retail manager/ Formule manager/ Inkoop manager/ Verkoop manager, zowel nationaal als internationaal, waarbij de nadruk lag op het ontwikkelen van een nieuwe visie en de vertaling van deze naar een korte- en lange termijn strategie voor zowel inkoop als verkoop als Retail concepten en het bouwen van merken. Ik ben een Allrounder, ben to-the-point, maar kan uitstekend luisteren en bruggen bouwen. Beschik over uitstekend ontwikkeld analytisch vermogen en ben gewend om op basis van jaarplannen en KPI's te sturen.

Ben conceptueel sterk, creatief en durf ondernemerschap te tonen en schakel moeiteloos van strategisch naar tactisch en operationeel niveau. Voel mij zowel thuis bij grote internationale- als lokale speler.

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

2013 – heden Formule manager Lin-O-Lux
Door de nieuwe manier van winkelen van de consument was er de noodzaak om een nieuwe formule op de fundamenten van de oude formule te bouwen die aansluit op het “nieuwe winkelen”. Binnen Eurecto was deze stap niet realiseerbaar. Waarop we een exit strategie hebben ontwikkeld en ik samen met de groep ondernemers de overstap heb gemaakt naar VME Nederland. Door de coöperatieve structuur bij VME Nederland kon hier wel de funding van de nieuwe formule gerealiseerd worden. Afgelopen periode hebben we de nieuwe formule ontwikkeld en deze is nu klaar voor de uitrol.

2013 – heden VME Nederland, Hilversum
VME Nederland is dochter van Duitse Retail service organisatie met consumenten omzet van ruim 3 miljard euro. Nadruk ligt op ondersteuning van ondernemers in de meubel en keuken branche

2008 – 2013 Euretco, Hoevelaken
Euretco Retail is in de markten sport, mode media en wonen een van de grootste non-food retailers van Nederland. De aangesloten ondernemers vertegenwoordigen een omzet van ruim 2 miljard euro consumenten omzet.

2008 – 2013 Branche groep manager slapen, inkoper slapen, formule manager Slaapgilde & formule manager Lin-O-Lux

Verantwoordelijkheden
Overkoepelend: verantwoordelijk voor het opstellen van het branche groep businessplan en de realisatie van de overeengekomen resultaten van de branche groep. Sturen en aansturen van het eigen proces binnen de divisie wonen.
Omzet en marge verantwoordelijk voor €75.000.000.-


2011 – 2013 formule manager Lin-O-Lux:
Intensief begeleiden van 41 ondernemers op het gebied van marketing, inkoop, productontwikkeling en optimalisatie en uniformiteit op het gebied van formule uitstraling. Verantwoordelijk voor het optimaliseren van het eigen merk Livello, positionering formule, ontwikkeling formule en marketing en verkoop bevorderende acties.

2008 – 2011 branche groep manager slapen:
Aanspreekpunt van de organisatie voor de 300 aangesloten ondernemers. Het maken van marktanalyses en het ontwikkelen en vermarkten van nieuwe concepten en de eigen merken. Het behalen van synergie voordelen en opzetten en aansturen van marketing. Onderhouden van contacten met leveranciers (nationaal en internationaal) en branche relevante organisaties.

2008 – 2011 inkoper:
Selecteren en managen van de leveranciers, opstellen van assortimentstrategie en vertalen van trends naar product ontwikkeling. Het behalen van synergie voordeel.

2008 – 2011 formule manager Slaapgilde:
Intensief begeleiden van 24 ondernemers op het gebied van marketing, inkoop, productontwikkeling en optimalisatie en uniformiteit op het gebied van formule uitstraling. Verantwoordelijk voor het optimaliseren van het eigen merk Ledorm, positionering formule, ontwikkeling formule en marketing en verkoop bevorderende acties.

2008 Wehkamp hoofdkantoor Zwolle

2008 Inkoper meubelen
Tijdens de transitieperiode van de Wehkamp catalogus naar Wehkamp.nl moest er een nieuwe assortimentstrategie gebouwd worden in lijn met de IKEA filosofie. Doelstelling: range aan te laten sluiten bij de wensen van de hedendaagse klant.

Verantwoordelijkheden:
Selecteren en managen van leveranciers
Opstellen en inkopen op basis van assortimentsstrategie
Opstellen contracten, Terms & conditions en de servicelevelagreements
Kennis leveranciersmarkt en kostenstructuur
Bewaken productkwaliteit

2003 – 2008 Hoofdkantoor IKEA Nederland, Amsterdam

2005 - 2008 Productmanager van Slaapkamers & Badkamers
Spilfunctie tussen Nederlandse IKEA organisatie en IKEA internationaal.
Omzetverantwoordelijk, 1300 artikelen, 12 vestigingen, 23% van IKEA NL omzet is ruim € 200.000.000,- over 2007.

Verantwoordelijkheden
Maken van businessplan van beide productgroepen voor directie IKEA Nederland en IKEA internationaal en deze vertalen naar concrete doelen per store.
Zorgen dat P&L/budgetdoelstellingen gehaald worden.
Onderhouden van relaties met de storemanagementteams.
Maken van uitgebreide concurrentie- en marktanalyses voor zowel IKEA Nederland als IKEA internationaal.
Zorg dragen voor IKEA Nederland uniek assortiment met bijbehorende inkoopvolumes en prijsstrategie.
Ontwikkelen van vernieuwende winkelbelevingen, maximalisatie van assortiment & merchandising.
Opzetten van traffic en omzet genererende activiteiten.
Coachen, motiveren, opleiden en managen van 12 afdelingsmanagers. Zorgen dat zij hun omzetdoelen halen. Controle door middel van rapportages
Leiden van jaarlijkse store reviews/audits (evaluatie van het IKEA concept) t.b.v. management voor alle 12 vestigingen.
Participeren in internationale projectgroepen.

2003 - 2005 Product manager van Business Area’s: Textiel & Tapijten

Verantwoordelijkheden
Zelfde als hierboven beschreven bij product manager slaapkamers & badkamers

1998 – 2003 IKEA Amsterdam B.V., Amsterdam
Afdelingsmanager van de verkoopafdeling Textiel & Tapijten
Management functie: leiding geven aan 2 managementassistenten en 25 medewerkers. Rapporteerde direct aan de storemanager. Dagelijkse samenwerking met logistiek, decoratie, HR en controlling.

Resultaat
Nieuw merchandise platform ontwikkeld voor de Nederlandse markt, wat na 1 jaar is overgenomen door IKEA internationaal
Zelfstandig team – verandering van team van reactief gedrag naar zelfstandigheid en pro-activiteit

1988 – 1998 HEMA B.V.
Begonnen als managementtrainee, daarna diverse managementfuncties in verschillende vestigingen.
Samen met de toenmalige wijninkoper, Peter van Houtert, wijnproeverijen opgezet.

Werkervaring

2013 – heden Formule manager Lin-O-Lux
Door de nieuwe manier van winkelen van de consument was er de noodzaak om een nieuwe formule op de fundamenten van de oude formule te bouwen die aansluit op het “nieuwe winkelen”. Binnen Eurecto was deze stap niet realiseerbaar. Waarop we een exit strategie hebben ontwikkeld en ik samen met de groep ondernemers de overstap heb gemaakt naar VME Nederland. Door de coöperatieve structuur bij VME Nederland kon hier wel de funding van de nieuwe formule gerealiseerd worden. Afgelopen periode hebben we de nieuwe formule ontwikkeld en deze is nu klaar voor de uitrol.

2013 – heden VME Nederland, Hilversum
VME Nederland is dochter van Duitse Retail service organisatie met consumenten omzet van ruim 3 miljard euro. Nadruk ligt op ondersteuning van ondernemers in de meubel en keuken branche

2008 – 2013 Euretco, Hoevelaken
Euretco Retail is in de markten sport, mode media en wonen een van de grootste non-food retailers van Nederland. De aangesloten ondernemers vertegenwoordigen een omzet van ruim 2 miljard euro consumenten omzet.

2008 – 2013 Branche groep manager slapen, inkoper slapen, formule manager Slaapgilde & formule manager Lin-O-Lux

Verantwoordelijkheden
Overkoepelend: verantwoordelijk voor het opstellen van het branche groep businessplan en de realisatie van de overeengekomen resultaten van de branche groep. Sturen en aansturen van het eigen proces binnen de divisie wonen.
Omzet en marge verantwoordelijk voor €75.000.000.-


2011 – 2013 formule manager Lin-O-Lux:
Intensief begeleiden van 41 ondernemers op het gebied van marketing, inkoop, productontwikkeling en optimalisatie en uniformiteit op het gebied van formule uitstraling. Verantwoordelijk voor het optimaliseren van het eigen merk Livello, positionering formule, ontwikkeling formule en marketing en verkoop bevorderende acties.

2008 – 2011 branche groep manager slapen:
Aanspreekpunt van de organisatie voor de 300 aangesloten ondernemers. Het maken van marktanalyses en het ontwikkelen en vermarkten van nieuwe concepten en de eigen merken. Het behalen van synergie voordelen en opzetten en aansturen van marketing. Onderhouden van contacten met leveranciers (nationaal en internationaal) en branche relevante organisaties.

2008 – 2011 inkoper:
Selecteren en managen van de leveranciers, opstellen van assortimentstrategie en vertalen van trends naar product ontwikkeling. Het behalen van synergie voordeel.

2008 – 2011 formule manager Slaapgilde:
Intensief begeleiden van 24 ondernemers op het gebied van marketing, inkoop, productontwikkeling en optimalisatie en uniformiteit op het gebied van formule uitstraling. Verantwoordelijk voor het optimaliseren van het eigen merk Ledorm, positionering formule, ontwikkeling formule en marketing en verkoop bevorderende acties.

2008 Wehkamp hoofdkantoor Zwolle

2008 Inkoper meubelen
Tijdens de transitieperiode van de Wehkamp catalogus naar Wehkamp.nl moest er een nieuwe assortimentstrategie gebouwd worden in lijn met de IKEA filosofie. Doelstelling: range aan te laten sluiten bij de wensen van de hedendaagse klant.

Verantwoordelijkheden:
Selecteren en managen van leveranciers
Opstellen en inkopen op basis van assortimentsstrategie
Opstellen contracten, Terms & conditions en de servicelevelagreements
Kennis leveranciersmarkt en kostenstructuur
Bewaken productkwaliteit

2003 – 2008 Hoofdkantoor IKEA Nederland, Amsterdam

2005 - 2008 Productmanager van Slaapkamers & Badkamers
Spilfunctie tussen Nederlandse IKEA organisatie en IKEA internationaal.
Omzetverantwoordelijk, 1300 artikelen, 12 vestigingen, 23% van IKEA NL omzet is ruim € 200.000.000,- over 2007.

Verantwoordelijkheden
Maken van businessplan van beide productgroepen voor directie IKEA Nederland en IKEA internationaal en deze vertalen naar concrete doelen per store.
Zorgen dat P&L/budgetdoelstellingen gehaald worden.
Onderhouden van relaties met de storemanagementteams.
Maken van uitgebreide concurrentie- en marktanalyses voor zowel IKEA Nederland als IKEA internationaal.
Zorg dragen voor IKEA Nederland uniek assortiment met bijbehorende inkoopvolumes en prijsstrategie.
Ontwikkelen van vernieuwende winkelbelevingen, maximalisatie van assortiment & merchandising.
Opzetten van traffic en omzet genererende activiteiten.
Coachen, motiveren, opleiden en managen van 12 afdelingsmanagers. Zorgen dat zij hun omzetdoelen halen. Controle door middel van rapportages
Leiden van jaarlijkse store reviews/audits (evaluatie van het IKEA concept) t.b.v. management voor alle 12 vestigingen.
Participeren in internationale projectgroepen.

2003 - 2005 Product manager van Business Area’s: Textiel & Tapijten

Verantwoordelijkheden
Zelfde als hierboven beschreven bij product manager slaapkamers & badkamers

1998 – 2003 IKEA Amsterdam B.V., Amsterdam
Afdelingsmanager van de verkoopafdeling Textiel & Tapijten
Management functie: leiding geven aan 2 managementassistenten en 25 medewerkers. Rapporteerde direct aan de storemanager. Dagelijkse samenwerking met logistiek, decoratie, HR en controlling.

Resultaat
Nieuw merchandise platform ontwikkeld voor de Nederlandse markt, wat na 1 jaar is overgenomen door IKEA internationaal
Zelfstandig team – verandering van team van reactief gedrag naar zelfstandigheid en pro-activiteit

1988 – 1998 HEMA B.V.
Begonnen als managementtrainee, daarna diverse managementfuncties in verschillende vestigingen.
Samen met de toenmalige wijninkoper, Peter van Houtert, wijnproeverijen opgezet.

Lees meer

Opleiding

2005 Project management Twynstra & Gudde (Rudy Kor) HBO
2002 IRTC, IKEA senior management training, HBO
1995 – 1997 Nima A, ISBW
1996 Hoger Management, ISBW
1995 Middle Management, ISBW
1985 – 1987 MEAO Commerciële Economie

Opleiding

2005 Project management Twynstra & Gudde (Rudy Kor) HBO
2002 IRTC, IKEA senior management training, HBO
1995 – 1997 Nima A, ISBW
1996 Hoger Management, ISBW
1995 Middle Management, ISBW
1985 – 1987 MEAO Commerciële Economie

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Duits (Uitstekend), Engels (Uitstekend), Frans (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Duits (Uitstekend), Engels (Uitstekend), Frans (Matig)

Hobby's & interesses

Koken
Lezen
Meewerken aan wijnproeverijen
Voorzitter MR ( Medezeggeschapsraad )op de school van mijn dochter Laura

Hobby's & interesses

Koken
Lezen
Meewerken aan wijnproeverijen
Voorzitter MR ( Medezeggeschapsraad )op de school van mijn dochter Laura

Eigenschappen

Gedreven en gepassioneerde Retail Manager/ Formule manager/ Inkoop manager/ Verkoop manager met een duidelijke visie als het gaat om de toekomst van Retail, en de natuurlijke drive om kansen te benutten. Heb ruime ervaring met het vertalen van bedrijfsstrategie naar inkoop- en verkoopplannen en het stellen en realiseren van verkoopdoelstellingen.

Ik heb veel ervaring opgedaan als Retail manager/ Formule manager/ Inkoop manager/ Verkoop manager, zowel nationaal als internationaal, waarbij de nadruk lag op het ontwikkelen van een nieuwe visie en de vertaling van deze naar een korte- en lange termijn strategie voor zowel inkoop als verkoop als Retail concepten en het bouwen van merken. Ik ben een Allrounder, ben to-the-point, maar kan uitstekend luisteren en bruggen bouwen. Beschik over uitstekend ontwikkeld analytisch vermogen en ben gewend om op basis van jaarplannen en KPI's te sturen.

Ben conceptueel sterk, creatief en durf ondernemerschap te tonen en schakel moeiteloos van strategisch naar tactisch en operationeel niveau. Voel mij zowel thuis bij grote internationale- als lokale speler.

Eigenschappen

Gedreven en gepassioneerde Retail Manager/ Formule manager/ Inkoop manager/ Verkoop manager met een duidelijke visie als het gaat om de toekomst van Retail, en de natuurlijke drive om kansen te benutten. Heb ruime ervaring met het vertalen van bedrijfsstrategie naar inkoop- en verkoopplannen en het stellen en realiseren van verkoopdoelstellingen.

Ik heb veel ervaring opgedaan als Retail manager/ Formule manager/ Inkoop manager/ Verkoop manager, zowel nationaal als internationaal, waarbij de nadruk lag op het ontwikkelen van een nieuwe visie en de vertaling van deze naar een korte- en lange termijn strategie voor zowel inkoop als verkoop als Retail concepten en het bouwen van merken. Ik ben een Allrounder, ben to-the-point, maar kan uitstekend luisteren en bruggen bouwen. Beschik over uitstekend ontwikkeld analytisch vermogen en ben gewend om op basis van jaarplannen en KPI's te sturen.

Ben conceptueel sterk, creatief en durf ondernemerschap te tonen en schakel moeiteloos van strategisch naar tactisch en operationeel niveau. Voel mij zowel thuis bij grote internationale- als lokale speler.

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Functie: Afdelingsmanager, Manager
  • Sector: Handel (detail)
  • Carrièreniveau: Senior management
  • Beschikbaar vanaf: Binnen 1 maand

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Afdelingsmanager, Manager
  • Sector: Handel (detail)
  • Dienstverband: Vast
  • Salaris: Nader overeen te komen
  • Aantal uren: 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Bennie Niehoff Werning te bekijken