• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

2006 – 2011

Getronics / KPN

Werkzaam als Technisch Applicatie en Systeem Beheerder.

Taken:

- Het analyseren, onderhouden en muteren van de applicatie en database.
- Beheren en bewaken van de daaraan gekoppelde systemen en databases.
- Aannemen, afhandelen en voortgangsbewaking van incidenten.
- Opstellen van werkbeschrijvingen en procedures.
- Inwerken nieuwe collega’s.
- Administratieve en diverse andere werkzaamheden voor de groep, zoals roosterindeling, werkverdeling en controle op uitvoering, kantoorbenodigheden, apparatuur onderhoud etc.
- Het bewerken, afhandelen en beheren van de groepsmailbox.
- Incident, Problem, Configuratie en Change control taken.
-
1998 – 2006

Pink Roccade Sociale Zekerheid. Voorheen ASZ ICT Dienstverleners.
Vanaf 1-1-2002 PinkRoccade Infrastructure Services.

Werkzaam als ServiceDeskmedewerker 1e en 2e lijns.
Taken:
- Intake en dispatch service calls
- Voortgangbewaking op gemaakte calls
- Opstellen van werkbeschrijvingen en procedures
- Inwerken nieuwe collega’s
- Userbeheer op NT niveau
- Autorisatieaanpassingen op diverse platformen. (NT, VMS en Unix)
- Incident control taken


Projecten:
Naast de dagelijkse werkzaamheden nam ik ook deel aan projecten. Hieronder zal ik een aantal voorbeelden geven van projecten waar ik deel aan heb genomen.

Case Based Reasoning.
In dit project had ik de rol van redacteur en 1e functioneel en technisch beheerder van de tool. De redacteur zorgt ervoor dat er informatie van de specialisten, over een bepaald onderwerp, verwerkt word in de tool. Deze tool is beschikbaar gesteld aan de specialisten op de afdeling klantenservice.
Kort gezegd is het de bedoeling dat een nieuwe medewerker met gebruik van CBR meteen aan het werk kan gaan.

Operational Systeembeheerder ITSD
Het operationele beheer voor het call-registratiesysteem ITSD is belegd bij de Servicedesk.
Alle operationele taken met betrekking tot deze tool worden door de Servicedesk uitgevoerd.
Hierbij moet gedacht worden aan bijvoorbeeld :
- Account aanmaken
- Wachtwoorden zetten
- Callergegevens wijzigen / invoeren
- Rollen aanmaken
- Organisatie gegevens wijzigen / invoeren
- Etc.


Specialisme Ms Office.
Ms Office producten worden veelvuldig in de organisatie gebruikt.
Door de expertise, vakkundigheid en praktijkervaring binnen de Servicedesk, zijn een aantal medewerkers, met een bovengemiddelde kennis van Office produkten, aangesteld als Office specialisten. Ik ben er 1 van en mijn kennis omvat alle Office producten in het bijzonder Ms Outlook. (+ globale Exchange kennis)


1996 - 1998

In 1996 ben ik overgestapt van PMI naar de Servicedesk en ben daar begonnen als Incident Controller. Het gehele Incident Control proces moest toen nog worden ingericht.

Het doel van Incident Control was het waarborgen van een gestructureerd incidentafhandelingsproces.

Incident Control heeft als taakstelling om de afhandeling van incidenten te stroomlijnen door tijdig escalerende situaties te onderkennen en bij te sturen op de afhandeling.
Activiteiten incident controller:

Incidentenstroom
1. Bewaken incidentafhandeling door pro- of reactief handelen
2. Bewaken van de kwaliteit van de calls conform invulconventies
3. Starten van incident escalatieprocedure
4. De Incident Controller rappelleert naar oplossende eenheden (HelpDesken) en management bij overschrijding van gecontracteerde doorlooptijden.
5. Coördineren en informeren bij multidisciplinaire of multi platform incidenten
6. Coördineren en informeren bij een ernstige verstoring
7. Onderkennen gerelateerde incidentmeldingen
8. Incident verheffen tot Problem

Na enkele maanden ben ik gevraagd om de functie coördinator Servicedesk uit te gaan voeren.
De functie hield in dat ik leiding zou geven over een 15tal medewerkers en de productionele processen zoals Intake, dispatching, Incident Control, etc zou gaan coördineren / herstructureren.
Gedurende mijn tijd als Coördinator Servicedesk is de call-registratietool tot twee maal gewijzigd en beide keren medeverantwoordelijke geweest voor keuze en implementatie van de tool. (AIS

Werkervaring

2006 – 2011

Getronics / KPN

Werkzaam als Technisch Applicatie en Systeem Beheerder.

Taken:

- Het analyseren, onderhouden en muteren van de applicatie en database.
- Beheren en bewaken van de daaraan gekoppelde systemen en databases.
- Aannemen, afhandelen en voortgangsbewaking van incidenten.
- Opstellen van werkbeschrijvingen en procedures.
- Inwerken nieuwe collega’s.
- Administratieve en diverse andere werkzaamheden voor de groep, zoals roosterindeling, werkverdeling en controle op uitvoering, kantoorbenodigheden, apparatuur onderhoud etc.
- Het bewerken, afhandelen en beheren van de groepsmailbox.
- Incident, Problem, Configuratie en Change control taken.
-
1998 – 2006

Pink Roccade Sociale Zekerheid. Voorheen ASZ ICT Dienstverleners.
Vanaf 1-1-2002 PinkRoccade Infrastructure Services.

Werkzaam als ServiceDeskmedewerker 1e en 2e lijns.
Taken:
- Intake en dispatch service calls
- Voortgangbewaking op gemaakte calls
- Opstellen van werkbeschrijvingen en procedures
- Inwerken nieuwe collega’s
- Userbeheer op NT niveau
- Autorisatieaanpassingen op diverse platformen. (NT, VMS en Unix)
- Incident control taken


Projecten:
Naast de dagelijkse werkzaamheden nam ik ook deel aan projecten. Hieronder zal ik een aantal voorbeelden geven van projecten waar ik deel aan heb genomen.

Case Based Reasoning.
In dit project had ik de rol van redacteur en 1e functioneel en technisch beheerder van de tool. De redacteur zorgt ervoor dat er informatie van de specialisten, over een bepaald onderwerp, verwerkt word in de tool. Deze tool is beschikbaar gesteld aan de specialisten op de afdeling klantenservice.
Kort gezegd is het de bedoeling dat een nieuwe medewerker met gebruik van CBR meteen aan het werk kan gaan.

Operational Systeembeheerder ITSD
Het operationele beheer voor het call-registratiesysteem ITSD is belegd bij de Servicedesk.
Alle operationele taken met betrekking tot deze tool worden door de Servicedesk uitgevoerd.
Hierbij moet gedacht worden aan bijvoorbeeld :
- Account aanmaken
- Wachtwoorden zetten
- Callergegevens wijzigen / invoeren
- Rollen aanmaken
- Organisatie gegevens wijzigen / invoeren
- Etc.


Specialisme Ms Office.
Ms Office producten worden veelvuldig in de organisatie gebruikt.
Door de expertise, vakkundigheid en praktijkervaring binnen de Servicedesk, zijn een aantal medewerkers, met een bovengemiddelde kennis van Office produkten, aangesteld als Office specialisten. Ik ben er 1 van en mijn kennis omvat alle Office producten in het bijzonder Ms Outlook. (+ globale Exchange kennis)


1996 - 1998

In 1996 ben ik overgestapt van PMI naar de Servicedesk en ben daar begonnen als Incident Controller. Het gehele Incident Control proces moest toen nog worden ingericht.

Het doel van Incident Control was het waarborgen van een gestructureerd incidentafhandelingsproces.

Incident Control heeft als taakstelling om de afhandeling van incidenten te stroomlijnen door tijdig escalerende situaties te onderkennen en bij te sturen op de afhandeling.
Activiteiten incident controller:

Incidentenstroom
1. Bewaken incidentafhandeling door pro- of reactief handelen
2. Bewaken van de kwaliteit van de calls conform invulconventies
3. Starten van incident escalatieprocedure
4. De Incident Controller rappelleert naar oplossende eenheden (HelpDesken) en management bij overschrijding van gecontracteerde doorlooptijden.
5. Coördineren en informeren bij multidisciplinaire of multi platform incidenten
6. Coördineren en informeren bij een ernstige verstoring
7. Onderkennen gerelateerde incidentmeldingen
8. Incident verheffen tot Problem

Na enkele maanden ben ik gevraagd om de functie coördinator Servicedesk uit te gaan voeren.
De functie hield in dat ik leiding zou geven over een 15tal medewerkers en de productionele processen zoals Intake, dispatching, Incident Control, etc zou gaan coördineren / herstructureren.
Gedurende mijn tijd als Coördinator Servicedesk is de call-registratietool tot twee maal gewijzigd en beide keren medeverantwoordelijke geweest voor keuze en implementatie van de tool. (AIS

Lees meer

Opleiding

Mavo 1973-1977 Diploma behaald

Havo 1977-1980 Afgerond zonder diploma

1980 - Ms Exchange specialist (Interne opleiding, beperking op uitvoeren)

Ms Office Specialist specialisatie Outlook (interne opleiding)

Ms Sharepoint basic (interne opleiding)

Crystal Reports (Interne opleiding)

Werkplekspecialist (Interne opleiding)

Klantgericht corresponderen (Interne Opleiding+Certificaat)

ITIL Meerdere keren (Gak / ASZ - Interne Opleiding)

Professional Academy PA( ASZ- Interne Opleiding)

GVC gebruik (Interne Opleiding+BewijsvanDeelname)

Dbase (Interne Opleiding)

WPS+ (Interne Opleiding+BewijsvanDeelname)

Word 7 (Interne Opleiding+BewijsvanDeelname)

Basis Cursus Automatisering (BewijsvanDeelname)

Klantvriendelijk Telefoneren (Gak- Interne Opleiding)

Windows 95 + Windows 3.11 (Interne Opleiding+BewijsvanDeelname)

Opleiding

Mavo 1973-1977 Diploma behaald

Havo 1977-1980 Afgerond zonder diploma

1980 - Ms Exchange specialist (Interne opleiding, beperking op uitvoeren)

Ms Office Specialist specialisatie Outlook (interne opleiding)

Ms Sharepoint basic (interne opleiding)

Crystal Reports (Interne opleiding)

Werkplekspecialist (Interne opleiding)

Klantgericht corresponderen (Interne Opleiding+Certificaat)

ITIL Meerdere keren (Gak / ASZ - Interne Opleiding)

Professional Academy PA( ASZ- Interne Opleiding)

GVC gebruik (Interne Opleiding+BewijsvanDeelname)

Dbase (Interne Opleiding)

WPS+ (Interne Opleiding+BewijsvanDeelname)

Word 7 (Interne Opleiding+BewijsvanDeelname)

Basis Cursus Automatisering (BewijsvanDeelname)

Klantvriendelijk Telefoneren (Gak- Interne Opleiding)

Windows 95 + Windows 3.11 (Interne Opleiding+BewijsvanDeelname)

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto, E - Aanhanger, AM - Brommer en scooter

  • Talenkennis (spreken)

    Nederlands (Goed), Engels (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Nederlands (Goed), Engels (Matig)

Hobby's & interesses

Allerlei Pc activiteiten zowel bouwen, installeren, software etc en het geven van hulp aan anderen.
Film kijken, met de snorfiets erop uit, Voetbal kijken en belangrijkste Opa wezen.

Hobby's & interesses

Allerlei Pc activiteiten zowel bouwen, installeren, software etc en het geven van hulp aan anderen.
Film kijken, met de snorfiets erop uit, Voetbal kijken en belangrijkste Opa wezen.

Mijn actuele situatie

  • Sector: Algemeen
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Programmeur
  • Sector: Overheid
  • Dienstverband: Vast, Thuiswerk
  • Salaris: 1.750 - 2.500
  • Aantal uren: 24-32 uur

Mijn werkgebieden