• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Door mijn veelomvattende en leidinggevende werkzaamheden in de hotellerie beschik ik over een schat aan management ervaring, praktische, commerciële en organisatorische kennis en vaardigheden. Door…

Persoonlijk

Door mijn veelomvattende en leidinggevende werkzaamheden in de hotellerie beschik ik over een schat aan management ervaring, praktische, commerciële en organisatorische kennis en vaardigheden. Door het opstellen van budgetten en forecasting en het kunnen interpreteren ervan, ben ik cijfermatig sterk onderlegd.

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

December 2013 – heden Bedrijf: Afwas company/2 FM
Functie Projectleider Schoonmaak oplevering en Accountmanager

Verantwoordelijk voor opleverschoonmaak van 330 kamers, vergaderzalen en openbare ruimten
- leidinggeven aan 20 roomattendants en 5 Algemene Dienst medewerkers en het opleiden ervan
- Coachen, trainen, gesprekken met medewerkers
- Verzorgen en coordineren van inkomende goederen bestemd voor kamers
- Aanleveren van opleverpunten/schades/technische mankementen aan Bouwopzichter en eigenaren

Per februari 2014 als Accountmanager werkzaam namens AfwasCompany/2FM voor Double Tree by Hilton, Andaz Hotel, Netfkix en Waldorf Astoria.

Verantwoordeliijk voor begeleiding, coaching en aansturen schoonmaak van Public Area’s, Nachtschoonmaak keukens, Stewarding
opleverschoonmaak van Waldorf Astoria; contact tussen hotel en schoonmakers, coördinerende rol
streven naar kwaliteit volgens wensen van opdrachtgever
inzetten, motiveren van een vast team
coördineren van deepcleaning
introduceren van nieuwe medewerkers en begeleiding ervan
maken roosters en bijhouden urenregistratie

2011 – september 2013 Bedrijf: Hotel Espresso City Centre, Amsterdam
Functie Pre-opening en Hotelmanager

Verantwoordelijkheden tijdens pre-opening:

- Advies aan architect/ontwerpburo betreffende inrichting, routing, materialen
- Advies aan eigenaar over wetgeving hotelbranche, markt, website, boekers
- Contacten gelegd en contracten afgesloten met touroperators, web-boekers en channelmanager
- contracten afsluiten met leveranciers en schoonmaakbedrijf
- Werving & selectie van personeel
- Inrichting voor de opening
- Begeleiding en advies tijdens de verbouwing
- Opstellen van het budget, bepalen prijs- en marketingstrategie

Als Hotelmanager verantwoordelijk voor de dagelijkse (bege)leiding, contacten met klanten, gasten, leveranciers en budgetbewaking.

2010 – juni 2011 Bedrijf: NH Schiller, NH Doelen en NH Caransa, Amsterdam
Functie Rooms Division Manager
Verantwoordelijkheden
Leidinggevend aan Front-Office, Technische Dienst, Housekeeping en Dutymanagers (40 medewerkers in 3 hotels)
Het opstelllen en bewaken van budget en omzetprognoses, kostenbesparingen en verzorgen maandelijkse rapportages
Coördineren, plannen en controleren van de personeelsbezetting
Waarborgen van kwaliteit, efficiëncy en productiviteit van de werkzaamheden
Werving & selectie, trainingen en begeleiden bij opleiding en promotie
Coachings- en verzuimgesprekken, beoordelingsgesprekken voeren met afdelingshoofden
Het begeleiden van een nieuwe Spaanse Hotel Director, door bekend maken met Nederlandse wetten en regelgeving, bedrijfspolicies en het Management Team. Eind-verantwoordelijk bij afwezigheid van Hotel Director
Toezien op de naleving van de policies & procedures, voorschriften op het gebied van veiligheid, HACCP, werk- en presentatiemethoden volgens de huisstijl
Relatiebeheer met (potentiële) klanten, gasten en lid van ondernemersvereniging
Projectbegeleider van Route 45 (nieuwe Sales structuur) en Welcome to a better World. (alles op het gebied van verantwoord ondernemen)
Functie binnen ondernemersvereniging Rembrandtplein
Reden vertrek: Inhoud van de functie was voor mij te minimaal, omdat team te klein is en ik gewend ben eindverantwoordelijk te zijn in een grotere organisatie. Er waren geen mogelijkheden voor herplaatsing in een andere passende functie.
2008 – 2010 Bedrijf: NH Zandvoort
Functie Operations Manager
Verantwoordelijkheden
Algehele leiding over hotel, 7 afdelingshoofden met 70 FTE’s
Budgetteren, maken investeringsplannen, kostenbesparingen, verzorgen rapportages aan hoofdkantoor
Verantwoordelijk voor het personeelsbeleid en uitvoeren Human Resources taken
Optimaliseren omzet, business-mix door Revenue- & Yieldmanagement
Begeleiden, coachen en trainen van afdelingshoofden en medewerkers
Zorgdragen voor een optimaal en attractief product voor alle doelgroepen. Promoten van ideeën/voorstellen van afdelingshoofden en hoofdkantoor
Integratie en promoten Beauty & Wellness Centre na overname, conceptontwikkeling voor renovatie
Relatiebeheer lokale overheid, Vereniging van Eigenaren, leveranciers, klanten en gasten
Organiseren van evenementen en voeren actieve Sales in de regio
Ontwikkelen en implementeren nieuwe concepten
Toezien op de naleving van de policies & procedures, voorschriften op het gebied van veiligheid, HACCP, werk- en presentatiemethoden volgens de huisstijl
Projectbegeleider bij aanleg airconditioning hotelkamers
Reden vertrek: Overplaatsing naar NH Schiller, Caransa en Doelen om een nieuwe aangestelde Hotel Director te
begeleiden en wegwijs te maken in het Nederlandse systeem en NH standaarden & policies.
2005 – 2008 Bedrijf: NH Schiller, NH Doelen, NH Caransa, Amsterdam
Functie Rooms Division Manager
Verantwoordelijkheden
Integratie van medewerkers tussen het NH Doelen met NH Schiller en NH Caransa. Door het samengaan van NH Doelen met de twee andere hotels een efficiëntere, kostenbesparende bedrijfsvoering bereikt met een flexibelere instelling van medewerkers.
Structureren van de Reserveringsafdelingen, Front-Office en de Housekeeping (het multi-inzetbaar maken van de medewerkers in 3 hotels)
Verantwoordelijk voor de begeleiding, introductie en integratie van een nieuwe buitenlandse Hotel Director.
Project: met de Hotel Director de supervisie gevoerd over de renovatie van hotelkamers in NH Schiller
Verantwoordelijk bij afwezigheid van Hotel Director

Overig: Zie werkzaamheden: zie 2010 – heden.
Reden vertrek: Promotie
2003 – 2004 Bedrijf: Amsterdam Business Hotel Reservations B.V.
Functie Reserveringsmedewerker
Verantwoordelijkheden
Het aannemen, plaatsen en verwerken van reserveringsopdrachten voor hotel- en zaalaccommodaties c.q.
evenementen
Relatiebeheer gericht op bedrijven, hotels en locaties
Reden vertrek: Geen verlenging van contract in overeenstemming met beide partijen.
1999 – 2003 Bedrijf: Golden Tulip Schiller, Doelen en Caransa, Amsterdam
Functie Reserveringsmanager/Revenue-manager
Verantwoordelijkheden
Leidinggevend aan 3 medewerkers (coachen, inwerken, bijsturen)
Aannemen en verwerken individuele en groepsreserveringen, beheren websites en reserveringssystemen
Optimaliseren omzet en bezettingsgraad door verandering van Business-mix
Ontwikkelen en uitvoeren akties en arrangementen
Acitieve participatie bij opstellen van budget en Businessplannen met Director of Sales en Hotel Director
Dutymanager

Werkervaring

December 2013 – heden Bedrijf: Afwas company/2 FM
Functie Projectleider Schoonmaak oplevering en Accountmanager

Verantwoordelijk voor opleverschoonmaak van 330 kamers, vergaderzalen en openbare ruimten
- leidinggeven aan 20 roomattendants en 5 Algemene Dienst medewerkers en het opleiden ervan
- Coachen, trainen, gesprekken met medewerkers
- Verzorgen en coordineren van inkomende goederen bestemd voor kamers
- Aanleveren van opleverpunten/schades/technische mankementen aan Bouwopzichter en eigenaren

Per februari 2014 als Accountmanager werkzaam namens AfwasCompany/2FM voor Double Tree by Hilton, Andaz Hotel, Netfkix en Waldorf Astoria.

Verantwoordeliijk voor begeleiding, coaching en aansturen schoonmaak van Public Area’s, Nachtschoonmaak keukens, Stewarding
opleverschoonmaak van Waldorf Astoria; contact tussen hotel en schoonmakers, coördinerende rol
streven naar kwaliteit volgens wensen van opdrachtgever
inzetten, motiveren van een vast team
coördineren van deepcleaning
introduceren van nieuwe medewerkers en begeleiding ervan
maken roosters en bijhouden urenregistratie

2011 – september 2013 Bedrijf: Hotel Espresso City Centre, Amsterdam
Functie Pre-opening en Hotelmanager

Verantwoordelijkheden tijdens pre-opening:

- Advies aan architect/ontwerpburo betreffende inrichting, routing, materialen
- Advies aan eigenaar over wetgeving hotelbranche, markt, website, boekers
- Contacten gelegd en contracten afgesloten met touroperators, web-boekers en channelmanager
- contracten afsluiten met leveranciers en schoonmaakbedrijf
- Werving & selectie van personeel
- Inrichting voor de opening
- Begeleiding en advies tijdens de verbouwing
- Opstellen van het budget, bepalen prijs- en marketingstrategie

Als Hotelmanager verantwoordelijk voor de dagelijkse (bege)leiding, contacten met klanten, gasten, leveranciers en budgetbewaking.

2010 – juni 2011 Bedrijf: NH Schiller, NH Doelen en NH Caransa, Amsterdam
Functie Rooms Division Manager
Verantwoordelijkheden
Leidinggevend aan Front-Office, Technische Dienst, Housekeeping en Dutymanagers (40 medewerkers in 3 hotels)
Het opstelllen en bewaken van budget en omzetprognoses, kostenbesparingen en verzorgen maandelijkse rapportages
Coördineren, plannen en controleren van de personeelsbezetting
Waarborgen van kwaliteit, efficiëncy en productiviteit van de werkzaamheden
Werving & selectie, trainingen en begeleiden bij opleiding en promotie
Coachings- en verzuimgesprekken, beoordelingsgesprekken voeren met afdelingshoofden
Het begeleiden van een nieuwe Spaanse Hotel Director, door bekend maken met Nederlandse wetten en regelgeving, bedrijfspolicies en het Management Team. Eind-verantwoordelijk bij afwezigheid van Hotel Director
Toezien op de naleving van de policies & procedures, voorschriften op het gebied van veiligheid, HACCP, werk- en presentatiemethoden volgens de huisstijl
Relatiebeheer met (potentiële) klanten, gasten en lid van ondernemersvereniging
Projectbegeleider van Route 45 (nieuwe Sales structuur) en Welcome to a better World. (alles op het gebied van verantwoord ondernemen)
Functie binnen ondernemersvereniging Rembrandtplein
Reden vertrek: Inhoud van de functie was voor mij te minimaal, omdat team te klein is en ik gewend ben eindverantwoordelijk te zijn in een grotere organisatie. Er waren geen mogelijkheden voor herplaatsing in een andere passende functie.
2008 – 2010 Bedrijf: NH Zandvoort
Functie Operations Manager
Verantwoordelijkheden
Algehele leiding over hotel, 7 afdelingshoofden met 70 FTE’s
Budgetteren, maken investeringsplannen, kostenbesparingen, verzorgen rapportages aan hoofdkantoor
Verantwoordelijk voor het personeelsbeleid en uitvoeren Human Resources taken
Optimaliseren omzet, business-mix door Revenue- & Yieldmanagement
Begeleiden, coachen en trainen van afdelingshoofden en medewerkers
Zorgdragen voor een optimaal en attractief product voor alle doelgroepen. Promoten van ideeën/voorstellen van afdelingshoofden en hoofdkantoor
Integratie en promoten Beauty & Wellness Centre na overname, conceptontwikkeling voor renovatie
Relatiebeheer lokale overheid, Vereniging van Eigenaren, leveranciers, klanten en gasten
Organiseren van evenementen en voeren actieve Sales in de regio
Ontwikkelen en implementeren nieuwe concepten
Toezien op de naleving van de policies & procedures, voorschriften op het gebied van veiligheid, HACCP, werk- en presentatiemethoden volgens de huisstijl
Projectbegeleider bij aanleg airconditioning hotelkamers
Reden vertrek: Overplaatsing naar NH Schiller, Caransa en Doelen om een nieuwe aangestelde Hotel Director te
begeleiden en wegwijs te maken in het Nederlandse systeem en NH standaarden & policies.
2005 – 2008 Bedrijf: NH Schiller, NH Doelen, NH Caransa, Amsterdam
Functie Rooms Division Manager
Verantwoordelijkheden
Integratie van medewerkers tussen het NH Doelen met NH Schiller en NH Caransa. Door het samengaan van NH Doelen met de twee andere hotels een efficiëntere, kostenbesparende bedrijfsvoering bereikt met een flexibelere instelling van medewerkers.
Structureren van de Reserveringsafdelingen, Front-Office en de Housekeeping (het multi-inzetbaar maken van de medewerkers in 3 hotels)
Verantwoordelijk voor de begeleiding, introductie en integratie van een nieuwe buitenlandse Hotel Director.
Project: met de Hotel Director de supervisie gevoerd over de renovatie van hotelkamers in NH Schiller
Verantwoordelijk bij afwezigheid van Hotel Director

Overig: Zie werkzaamheden: zie 2010 – heden.
Reden vertrek: Promotie
2003 – 2004 Bedrijf: Amsterdam Business Hotel Reservations B.V.
Functie Reserveringsmedewerker
Verantwoordelijkheden
Het aannemen, plaatsen en verwerken van reserveringsopdrachten voor hotel- en zaalaccommodaties c.q.
evenementen
Relatiebeheer gericht op bedrijven, hotels en locaties
Reden vertrek: Geen verlenging van contract in overeenstemming met beide partijen.
1999 – 2003 Bedrijf: Golden Tulip Schiller, Doelen en Caransa, Amsterdam
Functie Reserveringsmanager/Revenue-manager
Verantwoordelijkheden
Leidinggevend aan 3 medewerkers (coachen, inwerken, bijsturen)
Aannemen en verwerken individuele en groepsreserveringen, beheren websites en reserveringssystemen
Optimaliseren omzet en bezettingsgraad door verandering van Business-mix
Ontwikkelen en uitvoeren akties en arrangementen
Acitieve participatie bij opstellen van budget en Businessplannen met Director of Sales en Hotel Director
Dutymanager

Lees meer

Opleiding

Mavo, Havo, Hotel Management School Leeuwarden
Cursussen: financial Management, HR Management, Sales & Marketing, Yield Management, Revenue Management, Interviewing Skills, Leadership skills, Coaching en Verzuimgesprekken

Opleiding

Mavo, Havo, Hotel Management School Leeuwarden
Cursussen: financial Management, HR Management, Sales & Marketing, Yield Management, Revenue Management, Interviewing Skills, Leadership skills, Coaching en Verzuimgesprekken

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Duits (Goed)

  • Talenkennis (schrijven)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Duits (Goed)

Hobby's & interesses

Lezen

Hobby's & interesses

Lezen

Eigenschappen

Persoonlijke kwalificaties:

Teamplayer, teamgericht leidinggevend, door coaching en begeleiding
Flexibele instelling, meewerkend en inzetbaar op alle afdelingen
Servicegericht en oog voor detail
Organisatorisch sterk van eigen werk en het kunnen overdragen op het team
Commercieel/Resultaatgericht
Besluitvaardig en zelfstandig
Initiatiefrijk en creatief in oplossingen

Eigenschappen

Persoonlijke kwalificaties:

Teamplayer, teamgericht leidinggevend, door coaching en begeleiding
Flexibele instelling, meewerkend en inzetbaar op alle afdelingen
Servicegericht en oog voor detail
Organisatorisch sterk van eigen werk en het kunnen overdragen op het team
Commercieel/Resultaatgericht
Besluitvaardig en zelfstandig
Initiatiefrijk en creatief in oplossingen

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Functie: Facilitair Medewerker, Facility Coördinator, Hoofd Facilitaire Zaken, Technisch Medewerker Facilitaire Dienst
  • Sector: Facilitaire Dienstverlening
  • Carrièreniveau: Leidinggevend
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Afdelingsmanager, Manager
  • Sector: Algemeen
  • Dienstverband: Vast
  • Salaris: 3.500 - 5.000
  • Aantal uren: 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Harold Eerland te bekijken

Mijn documenten