• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

1. Werkervaring
Februari 2015 - Juli 2010
Hewlett-Packard, Account Manager (Support Operations)
• Verantwoordelijk voor de relaties met strategische business partners, eerste aanspreekpunt voor sales, operations en marketing, jaarlijks opstellen van business plannen met de partners.
• Verantwoordelijk voor de implementatie van vernieuwde (partner) programma’s
• Jaarlijks verbeterplan opgezet, doorgevoerd en bewaakt na analyse partner tevredenheidsonderzoek
• Verantwoordelijk voor financiele review (operationeel) bij de key partners
• Verantwoordelijk voor implementatie van operationele proces veranderingen
• Operationele ondersteuning bieden aan sales teams

Project PMO functie naast huidige functie, maart 2013 – september 2013
Doel project is het reduceren van de doorlooptijd (werkdagen) van overeenkomsten tussen klant en HP, van opzet tot ondertekening. Om het doel te bereiken diende nieuwe software geïmplementeerd te worden waarmee digitaal handtekening gezet kon worden. De reeds in Europa geïmplementeerde software diende te worden aangepast aan de lokale normen, vervolgens getest en geïmplementeerd.
Werkzaamheden (m.b.v. MS Project):
- opzetten en bewaken projectplan
- aansturen/analyseren op de voortgang van het project
- toetsen/laten aanpassen van de software aan lokale proces
- opzetten en coördineren testteam
- identificeren, bijhouden en rapporteren van issues en risico’s binnen het proces
- verantwoordelijk voor organisatorische en administratieve werkzaamheden.
Resultaat: doorlooptijd verbetering van 27 naar 4 werkdagen, doelgroep: 200 partners/klanten

Project, PMO functie naast huidige functie, april 2012 – december 2012
Doel project is klanten de mogelijkheid bieden op eenvoudige manier en online product configuraties te maken en daarmee de support door HP aan klant (aantal telefoontjes) terug te brengen. Nieuwe software is ontwikkeld en dient geimplementeerd te worden. :
Werkzaamheden (m.b.v. MS Project):
- opstellen en bewaken van implementatie projectplan
- aansturen op de voortgang van het project
- coordineren en voorzitten van testteam (3 extern klanten en 3 interne medewerkers)
- identificeren, bijhouden en rapporteren van knelpunten
- verantwoordelijk voor de organisatorische en administratieve werkzaamheden
- analyseren van de voortgang
Resultaat: 75% minder telefoontjes van de klant naar HP

Augustus 2005 - Juli 2010
Hewlett-Packard , Marketing Website beheer en e-Communications Specialist
• Project: ontwerp en implementatie van Content Management Systeem voor partner website (lokaal ontwerp is uitgegroeid tot standaard voor de Europese landen van het bedrijf)
• Project: implementatie EDI verkoop rapportage systeem voor distributeurs
• Verantwoordelijk voor website beveiliging en autorisatie (800 partners en 300 medewerkers)
• Verantwoordelijk voor ontwerp en implementatie van de 1e partner e-communicatie software binnen de organisatie.
• Verantwoordelijk voor de algehele partner e-communicatie (in samenwerking met (product)marketing)
• Verbeterplannen opgezet en doorgevoerd na website analyses
• Verantwoordelijk voor het opzetten van gestandaardiseerde e-communicatie huisstijl.
• Beheer van Content Management Systeem (CMTS) voor ruim 30 interne gebruikers
• Verantwoordelijk voor website gebruikerstrainingen, intern 300 gebruikers, extern >1000 gebruikers)
• Verantwoordelijk voor communicatie van Marketing promoties, promotie nieuwsbrief
opgezet, meer dan 3000 abonnees
• Deelgenomen aan Europese werkgroepen m.b.t. standaardisatie en optimalisatie


Oktober1995 - Augustus 2005
Hewlett-Packard , Siebel (CRM) Database Specialist
• Verantwoordelijk voor de implementatie van de 1e Partner database in Nederlandse organisatie
• Verantwoordelijk voor data en kwaliteit database
• Teamlead voor 2 medewerkers (data invoer)
• Deelname aan Europese werkgroepen
• Standaard rapportages/queries voor e-communicatie ontwikkeld
• Database trainingen opgezet en gegeven aan nieuwe interne gebruikers

Oktober 1988 - Oktober 1995
Hewlett-Packard, secretaresse op diverse afdelingen Channel Partner Organisatie - Sales
• Secretaresse Channel Partner Organisatie - Sales.
• Secretaresse Channel Partner Organisatie – General
• Secretaresse Sales Overheid

Juli 1984 – Oktober 1988
Klees Medical, Verkoop binnendienst
• Telefonsiche verkoop, orderverwerking, maken van offertes voor Medtronic neuro stimulatoren.

Werkervaring

1. Werkervaring
Februari 2015 - Juli 2010
Hewlett-Packard, Account Manager (Support Operations)
• Verantwoordelijk voor de relaties met strategische business partners, eerste aanspreekpunt voor sales, operations en marketing, jaarlijks opstellen van business plannen met de partners.
• Verantwoordelijk voor de implementatie van vernieuwde (partner) programma’s
• Jaarlijks verbeterplan opgezet, doorgevoerd en bewaakt na analyse partner tevredenheidsonderzoek
• Verantwoordelijk voor financiele review (operationeel) bij de key partners
• Verantwoordelijk voor implementatie van operationele proces veranderingen
• Operationele ondersteuning bieden aan sales teams

Project PMO functie naast huidige functie, maart 2013 – september 2013
Doel project is het reduceren van de doorlooptijd (werkdagen) van overeenkomsten tussen klant en HP, van opzet tot ondertekening. Om het doel te bereiken diende nieuwe software geïmplementeerd te worden waarmee digitaal handtekening gezet kon worden. De reeds in Europa geïmplementeerde software diende te worden aangepast aan de lokale normen, vervolgens getest en geïmplementeerd.
Werkzaamheden (m.b.v. MS Project):
- opzetten en bewaken projectplan
- aansturen/analyseren op de voortgang van het project
- toetsen/laten aanpassen van de software aan lokale proces
- opzetten en coördineren testteam
- identificeren, bijhouden en rapporteren van issues en risico’s binnen het proces
- verantwoordelijk voor organisatorische en administratieve werkzaamheden.
Resultaat: doorlooptijd verbetering van 27 naar 4 werkdagen, doelgroep: 200 partners/klanten

Project, PMO functie naast huidige functie, april 2012 – december 2012
Doel project is klanten de mogelijkheid bieden op eenvoudige manier en online product configuraties te maken en daarmee de support door HP aan klant (aantal telefoontjes) terug te brengen. Nieuwe software is ontwikkeld en dient geimplementeerd te worden. :
Werkzaamheden (m.b.v. MS Project):
- opstellen en bewaken van implementatie projectplan
- aansturen op de voortgang van het project
- coordineren en voorzitten van testteam (3 extern klanten en 3 interne medewerkers)
- identificeren, bijhouden en rapporteren van knelpunten
- verantwoordelijk voor de organisatorische en administratieve werkzaamheden
- analyseren van de voortgang
Resultaat: 75% minder telefoontjes van de klant naar HP

Augustus 2005 - Juli 2010
Hewlett-Packard , Marketing Website beheer en e-Communications Specialist
• Project: ontwerp en implementatie van Content Management Systeem voor partner website (lokaal ontwerp is uitgegroeid tot standaard voor de Europese landen van het bedrijf)
• Project: implementatie EDI verkoop rapportage systeem voor distributeurs
• Verantwoordelijk voor website beveiliging en autorisatie (800 partners en 300 medewerkers)
• Verantwoordelijk voor ontwerp en implementatie van de 1e partner e-communicatie software binnen de organisatie.
• Verantwoordelijk voor de algehele partner e-communicatie (in samenwerking met (product)marketing)
• Verbeterplannen opgezet en doorgevoerd na website analyses
• Verantwoordelijk voor het opzetten van gestandaardiseerde e-communicatie huisstijl.
• Beheer van Content Management Systeem (CMTS) voor ruim 30 interne gebruikers
• Verantwoordelijk voor website gebruikerstrainingen, intern 300 gebruikers, extern >1000 gebruikers)
• Verantwoordelijk voor communicatie van Marketing promoties, promotie nieuwsbrief
opgezet, meer dan 3000 abonnees
• Deelgenomen aan Europese werkgroepen m.b.t. standaardisatie en optimalisatie


Oktober1995 - Augustus 2005
Hewlett-Packard , Siebel (CRM) Database Specialist
• Verantwoordelijk voor de implementatie van de 1e Partner database in Nederlandse organisatie
• Verantwoordelijk voor data en kwaliteit database
• Teamlead voor 2 medewerkers (data invoer)
• Deelname aan Europese werkgroepen
• Standaard rapportages/queries voor e-communicatie ontwikkeld
• Database trainingen opgezet en gegeven aan nieuwe interne gebruikers

Oktober 1988 - Oktober 1995
Hewlett-Packard, secretaresse op diverse afdelingen Channel Partner Organisatie - Sales
• Secretaresse Channel Partner Organisatie - Sales.
• Secretaresse Channel Partner Organisatie – General
• Secretaresse Sales Overheid

Juli 1984 – Oktober 1988
Klees Medical, Verkoop binnendienst
• Telefonsiche verkoop, orderverwerking, maken van offertes voor Medtronic neuro stimulatoren.

Lees meer

Opleiding

2015 IPMA-D (Instituut ICM, gestart)
2014 NLP Practitioner (NTI NLP diploma)
2013 Systemisch Werken (NTI NLP diploma)
2009 Project management (nvt)
1990 NIMA-A, (NTI Amsterdam, diploma)
1984 Secretaresse, (Schoevers Amsterdam, diploma)
1983 MAVO Amstelveen (HWC Amstelveen, diploma)
Daarnaast ruim 50 in company trainingen gevolgd, meest recent:
2014 Building Client Relationship
2014 Standards of Business Conducts (yearly)
2013 Project Management
2013 Effective Relationship with Customers
2013 Web Publishing
2012 Contracts & Compliancy
2012 Ethical Leadership
2011 Global Trade Customs Awareness
2011 Global Trade Export Awareness
2010 Ethics & Compliancy
2010 Channel Efficiency and Compliance Program

Opleiding

2015 IPMA-D (Instituut ICM, gestart)
2014 NLP Practitioner (NTI NLP diploma)
2013 Systemisch Werken (NTI NLP diploma)
2009 Project management (nvt)
1990 NIMA-A, (NTI Amsterdam, diploma)
1984 Secretaresse, (Schoevers Amsterdam, diploma)
1983 MAVO Amstelveen (HWC Amstelveen, diploma)
Daarnaast ruim 50 in company trainingen gevolgd, meest recent:
2014 Building Client Relationship
2014 Standards of Business Conducts (yearly)
2013 Project Management
2013 Effective Relationship with Customers
2013 Web Publishing
2012 Contracts & Compliancy
2012 Ethical Leadership
2011 Global Trade Customs Awareness
2011 Global Trade Export Awareness
2010 Ethics & Compliancy
2010 Channel Efficiency and Compliance Program

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Duits (Goed)

  • Talenkennis (schrijven)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Duits (Matig)

Hobby's & interesses

• Bestuurslid roei-, zeil- en kanovereniging Ouderkerk a/d Amstel
• Ontwikkelen en bouwen van websites
• Captain tennis team
• Honden trainen
• Roeien, tennissen en hardlopen

Hobby's & interesses

• Bestuurslid roei-, zeil- en kanovereniging Ouderkerk a/d Amstel
• Ontwikkelen en bouwen van websites
• Captain tennis team
• Honden trainen
• Roeien, tennissen en hardlopen

Eigenschappen

Ruime werkervaring bij grote internationale ICT organisatie.
Ervaren in relatie management met nieuwe en strategische partners/klanten
Expert in het verbeteren van operationele processen en programma’s.
Ervaren in project management, het organiseren, uitvoeren, opleveren van projecten die bijdragen aan een meer efficiënte werkwijze en betere informatiestroom.
Coaching ervaring, overdragen werkzaamheden naar vestiging Bucharest..
Goede communicatieve vaardigheden op alle niveaus binnen een organisatie.
Service- en klantgericht, accuraat en analytisch.

Specialisatie: customer relationship management, service-gericht, optimaliseren van operationele processen en programma’s, organiseren, analyseren, project management, uitstekende communicatieve vaardigheden, humor.

Eigenschappen

Ruime werkervaring bij grote internationale ICT organisatie.
Ervaren in relatie management met nieuwe en strategische partners/klanten
Expert in het verbeteren van operationele processen en programma’s.
Ervaren in project management, het organiseren, uitvoeren, opleveren van projecten die bijdragen aan een meer efficiënte werkwijze en betere informatiestroom.
Coaching ervaring, overdragen werkzaamheden naar vestiging Bucharest..
Goede communicatieve vaardigheden op alle niveaus binnen een organisatie.
Service- en klantgericht, accuraat en analytisch.

Specialisatie: customer relationship management, service-gericht, optimaliseren van operationele processen en programma’s, organiseren, analyseren, project management, uitstekende communicatieve vaardigheden, humor.

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Functie: Programmeur
  • Sector: ICT
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Accountmanager, Commercieel Medewerker Binnendienst, Manager Verkoop, Sales Manager, Sales Medewerker, Verkoper, Vertegenwoordiger
  • Sector: Algemeen
  • Dienstverband: Vast, ZZP
  • Salaris: Nader overeen te komen
  • Aantal uren: 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Nicolette Visser te bekijken