• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

Teammanager Servicecentrum a.i. (gedetacheerd vanuit UWV)
Logius te Den Haag
september 2013-februari 2014
Logius staat voor eenvoudig, snel, groen en betrouwbaar zaken regelen tussen overheden, burgers en bedrijven. Het Servicecentrum verantwoordelijk voor alle klantcontacten per telefoon en e-mail meenemen in de totale reorganisatie van Logius en migreren naar een professioneel klant contact center.

Manager Beheer & Exploitatie
UWV te Amsterdam
maart 2009-augustus 2013
vanuit klantprocessen zijn bij UWV 5 divisies gevormd. Binnen de nieuwe divisie Klant & Service aan de basis gestaan van de inrichting van de afdeling Beheer & Exploitatie. Verantwoordelijk voor de dagelijkse beschikbaarheid van de informatievoorziening. Onder mijn leiding zijn onder meer de UWV website en subsites verbeterd, is de AHT (average handling time) van het Klantcontactcenter gedaald en wordt content centraal beheerd.

Senior Service Manager
UWV te Amsterdam
april 2008-februari 2009
binnen het ICT-bedrijf op de afdeling SDM (Service Delivery Management) verantwoordelijk voor één of meerdere interne klanten en belast met welke diensten onder welke voorwaarden afgenomen worden, vraag en aanbod op elkaar afstemmen, afspraken maken over SLA’s, klachtenafhandeling, informeren over voortgang van de processen en verstoringen daarin. Coachen van junior/medior Servicemanagers. Deelname aan en leiden van trajecten, die een projectmatige aanpak vereisen. Adviserend en betrokken bij complexe ICT vraagstukken.

Hoofd ICT
Ministerie van Defensie/Paresto te Utrecht
december 2004-maart 2008
vanuit de projectorganisatie DHO (Defensie Horeca Organisatie) de transitie naar Paresto (agentschap binnen Defensie) mede begeleid. Verantwoordelijk voor de invoering van een defensiebreed kassanetwerk en informatiesysteem, waarin het cateringproces van in- tot verkoop geautomatiseerd is. Initiator van componenten verkoop en elektronisch betalen (uitbannen contante geldstroom).

Service Level Manager
Ministerie van Defensie/Paresto te Utrecht
november 2003-november 2004
vanuit de projectorganisatie DHO verantwoordelijk voor de totstandkoming van ICT afspraken met in- en externe leveranciers met betrekking tot de kwaliteit, kwantiteit en kosten van de te leveren diensten. Zorgdragen dat gemaakte afspraken contractueel vastgelegd worden in SLA’s, alsmede toezien of gemaakte afspraken overeenkomstig geleverd worden. Voeren van relatiebeheer, teneinde een optimale relatie met betrokkenen te realiseren.

Change & Configuration Manager
Ministerie van Defensie/DTO te Soesterberg
mei 2001-oktober 2003
bij DTO (Defensie Telematica Organisatie) binnen Netwerkservices verantwoordelijk voor change- en configuration management. Als voorzitter van het CAB (Change Advisory Board) procesverantwoordelijk voor alle changes binnen Netwerkservices. Aan de basis gestaan voor de opzet en vulling van een configuratie database. Collega’s overtuigd van het belang van procesgericht in plaats van productgericht werken.

Hoofd Support Center (via detacheringsbureau)
KAS Bank te Amsterdam
januari 2001-april 2001

Systeem- en applicatiebeheerder (via detacheringsbureau)
Bull Benelux NV Outsource Centrum te Amsterdam
september 1998-december 2000

Configuration Manager (via detacheringsbureau)
Zwitser Leven te Amstelveen
september 1997-augustus 1998

Configuratiebeheerder-Shiftleader-Senior Operator
BVG/Cadans Computercentrum te Zeist
juni 1980- augustus 1997

Werkervaring

Teammanager Servicecentrum a.i. (gedetacheerd vanuit UWV)
Logius te Den Haag
september 2013-februari 2014
Logius staat voor eenvoudig, snel, groen en betrouwbaar zaken regelen tussen overheden, burgers en bedrijven. Het Servicecentrum verantwoordelijk voor alle klantcontacten per telefoon en e-mail meenemen in de totale reorganisatie van Logius en migreren naar een professioneel klant contact center.

Manager Beheer & Exploitatie
UWV te Amsterdam
maart 2009-augustus 2013
vanuit klantprocessen zijn bij UWV 5 divisies gevormd. Binnen de nieuwe divisie Klant & Service aan de basis gestaan van de inrichting van de afdeling Beheer & Exploitatie. Verantwoordelijk voor de dagelijkse beschikbaarheid van de informatievoorziening. Onder mijn leiding zijn onder meer de UWV website en subsites verbeterd, is de AHT (average handling time) van het Klantcontactcenter gedaald en wordt content centraal beheerd.

Senior Service Manager
UWV te Amsterdam
april 2008-februari 2009
binnen het ICT-bedrijf op de afdeling SDM (Service Delivery Management) verantwoordelijk voor één of meerdere interne klanten en belast met welke diensten onder welke voorwaarden afgenomen worden, vraag en aanbod op elkaar afstemmen, afspraken maken over SLA’s, klachtenafhandeling, informeren over voortgang van de processen en verstoringen daarin. Coachen van junior/medior Servicemanagers. Deelname aan en leiden van trajecten, die een projectmatige aanpak vereisen. Adviserend en betrokken bij complexe ICT vraagstukken.

Hoofd ICT
Ministerie van Defensie/Paresto te Utrecht
december 2004-maart 2008
vanuit de projectorganisatie DHO (Defensie Horeca Organisatie) de transitie naar Paresto (agentschap binnen Defensie) mede begeleid. Verantwoordelijk voor de invoering van een defensiebreed kassanetwerk en informatiesysteem, waarin het cateringproces van in- tot verkoop geautomatiseerd is. Initiator van componenten verkoop en elektronisch betalen (uitbannen contante geldstroom).

Service Level Manager
Ministerie van Defensie/Paresto te Utrecht
november 2003-november 2004
vanuit de projectorganisatie DHO verantwoordelijk voor de totstandkoming van ICT afspraken met in- en externe leveranciers met betrekking tot de kwaliteit, kwantiteit en kosten van de te leveren diensten. Zorgdragen dat gemaakte afspraken contractueel vastgelegd worden in SLA’s, alsmede toezien of gemaakte afspraken overeenkomstig geleverd worden. Voeren van relatiebeheer, teneinde een optimale relatie met betrokkenen te realiseren.

Change & Configuration Manager
Ministerie van Defensie/DTO te Soesterberg
mei 2001-oktober 2003
bij DTO (Defensie Telematica Organisatie) binnen Netwerkservices verantwoordelijk voor change- en configuration management. Als voorzitter van het CAB (Change Advisory Board) procesverantwoordelijk voor alle changes binnen Netwerkservices. Aan de basis gestaan voor de opzet en vulling van een configuratie database. Collega’s overtuigd van het belang van procesgericht in plaats van productgericht werken.

Hoofd Support Center (via detacheringsbureau)
KAS Bank te Amsterdam
januari 2001-april 2001

Systeem- en applicatiebeheerder (via detacheringsbureau)
Bull Benelux NV Outsource Centrum te Amsterdam
september 1998-december 2000

Configuration Manager (via detacheringsbureau)
Zwitser Leven te Amstelveen
september 1997-augustus 1998

Configuratiebeheerder-Shiftleader-Senior Operator
BVG/Cadans Computercentrum te Zeist
juni 1980- augustus 1997

Lees meer

Opleiding

Bachelor Hogere Informatica (Hogeschool Utrecht)
MEAO-CE
MAVO IV
BITA Masterclass Business-ICT Alignment
LECTRIC Leergang Internet Manager
IIR Integratie ITIL, BiSL & ASL
DIOR Startmodule Documentaire Informatievoorziening (DIV)
Prince2 Foundation
ITIL Service Management Support
ITIL Service Management Delivery
ITIL Practitioner Incident Management & Helpdesk
ITIL Foundation

Opleiding

Bachelor Hogere Informatica (Hogeschool Utrecht)
MEAO-CE
MAVO IV
BITA Masterclass Business-ICT Alignment
LECTRIC Leergang Internet Manager
IIR Integratie ITIL, BiSL & ASL
DIOR Startmodule Documentaire Informatievoorziening (DIV)
Prince2 Foundation
ITIL Service Management Support
ITIL Service Management Delivery
ITIL Practitioner Incident Management & Helpdesk
ITIL Foundation

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto, E - Aanhanger, AM - Brommer en scooter

  • Talenkennis (spreken)

    Frans (Uitstekend), Engels (Goed), Nederlands (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed), Frans (Matig)

Hobby's & interesses

Sport (voorzitter van tennisvereniging)
Film
Muziek

Hobby's & interesses

Sport (voorzitter van tennisvereniging)
Film
Muziek

Eigenschappen

Waarom moeilijk doen als het samen kan?

Naast het implementeren van ITIL processen, leiden van projecten en verandertrajecten heb ik ook geacteerd op het snijvlak van business en ICT (business-ICT alignment), waarin de wensen vanuit de business vertaald worden naar ICT oplossingen. Het accent ligt bij mij op samenwerken en collectieve passie. Door mijn persoonsgerichte aanpak zet ik medewerkers in hun kracht, waardoor onder andere vooraf gestelde doelen gehaald worden. Ik ben een betrokken en gedreven manager, die makkelijk communiceert en relaties legt. Ik kan anderen goed overtuigen en weet daarin belangen juist af te wegen. Door het leggen van verbindingen bouw ik eenvoudig een netwerk op.

Eigenschappen

Waarom moeilijk doen als het samen kan?

Naast het implementeren van ITIL processen, leiden van projecten en verandertrajecten heb ik ook geacteerd op het snijvlak van business en ICT (business-ICT alignment), waarin de wensen vanuit de business vertaald worden naar ICT oplossingen. Het accent ligt bij mij op samenwerken en collectieve passie. Door mijn persoonsgerichte aanpak zet ik medewerkers in hun kracht, waardoor onder andere vooraf gestelde doelen gehaald worden. Ik ben een betrokken en gedreven manager, die makkelijk communiceert en relaties legt. Ik kan anderen goed overtuigen en weet daarin belangen juist af te wegen. Door het leggen van verbindingen bouw ik eenvoudig een netwerk op.

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Functie: Programmeur
  • Sector: Overheid
  • Carrièreniveau: Senior management
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Programmeur
  • Sector: Overheid
  • Dienstverband: Vast, Tijdelijk, Interim
  • Salaris: 5.000 - 7.000
  • Aantal uren: 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Cor van Alphen te bekijken

Mijn documenten