• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Ambitieuze en ervaren manager / directeur in hospitality, services & leisure

Persoonlijk

Ambitieuze en ervaren manager / directeur in hospitality, services & leisure

Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

Werkervaring :

Mrt 2014-April 2015; Crown Studio’s Aalsmeer
Functie: General Manager Studio’s en statutair directeur Studio’s Aalsmeer Horeca bv, verantwoording afleggend aan DGA
Bekend als de “Studio’s Aalsmeer”, de bakermat van de commerciële televisie door Joop van de Ende. Een lokatie waar nog steeds grote TV formats worden opgenomen en uitgezonden. In dienst van de pand eigenaar o.a. de horeca exploitatie overgenomen en kwalitatief en kwantitatief verantwoordelijk voor de gehele locatie (65.000m2).
Eind 2014 i.s.m. Frank Wentink en Marc Forno een nieuwe dinner experience / dinnershow ontwikkeld en opgestart van internationaal niveau; Brooklyn nights!
In genoemde periode de bouwstenen gelegd voor verdere ontwikkeling en groei van Studio’s Aalsmeer. Helaas was de eigenaar te ongeduldig m.b.t. kwantitatieve resultaten, het betrof een nieuwe fase van Studio’s Aalsmeer waarbij de eigenaar zelf de exploitatie wilde verzorgen.

Feb 2013-Januari 2014; Lovers Company
Functie: Operationeel Directeur (toerisme, leisure & hospitality)
Lovers Company is al ruim 60 jaar een begrip in de Amsterdamse binnenstad. Vele toeristen ‘beleven’ Amsterdam op een speciale manier in één van de 22 rondvaartboten. Bijna 140 medewerkers verzorgen dagelijks deze service volgens strakke planningen.

Mei 2010-jan 2013; Braxton Imports bv (Home & Living)
Functie: General Manager (wholesale/ import & lifestyle merk Braxton Home Collection)
Groothandel / Importeur van “woon-accessoires & meubels” te Hillegom met eigen merk “Braxton Home Collection”. 700m2 showroom en 6.000 m2 magazijn.
Verantwoordelijk voor de algehele operatie / exploitatie (P&L) inclusief direct aansturen sales afdeling en deelname / uitvoering op (inter)nationale beurzen. Verantwoording afleggend aan de DGA’s.
Taken / verantwoordelijkheden: Verdere professionalisering, standaardisering van alle processen alsmede de algehele kwaliteit en kwantiteit verbeteren binnen de afdelingen Inkoop, Verkoop, Marketing, Magazijn en Logistiek en Administratie. Groeistrategie was vooral op export gericht middels ((inter)nationale beurzen wegens een overspannen thuismarkt. In 2011 een groei van > 15% gerealiseerd. In 2012 kwam bijna 50% van de omzet uit de Duitse markt.
Wegens slecht economisch klimaat in deze branche ingegaan op voorstel van Lovers Company.

Juli 1997- april 2010: Dekker Zoetermeer BV, Sport, Party & Business events
(onderdeel Dekker Hout Den Haag groep, 100% familiebedrijf)
Functie: Directeur, verantwoording afleggend aan de eigenaar/ DGA


Verantwoordelijkheden;
• Budget-, Sales & Marketing , service-, kosten- en resultaat (P&L) verantwoordelijk
• PZ beleid (gemiddelde arbeidsduur lag > 8 jaar!), werving & selectie personeel, ziekteverzuim (1 ½ %!!) en personeelsadministratie
• Productverantwoordelijk (horeca, leisure, sport en vergaderen); aanbod afstemmen op behoefte, prijsbepaling, kwaliteitsbewaking en marges
• Technisch beheer locaties, w.o. onderhoud van gebouw en apparatuur alsmede facility mngt
• Optimaal inrichten van automatisering binnen gehele complex i.s.m. IT manager (in eigen beheer); zeer vooruitstrevend en goed functionerend resultaat!!
• Beleid van sales & marketing en controle op uitvoering hiervan alsmede verkopen van producten B2B en B2C
• Investeringsvoorstellen doen aan de DGA
• Afstemming beleid met squash- tennis- bowling- en golf bestuur
• Vertegenwoordiging Dekker op lokaal (bestuurlijk) niveau, netwerken

Tijdens de eerste periode intensief gewerkt aan professionalisering (procedures, werkmethodieken (SLA’s) en inkoop- afspraken),
In de periode tussen 2002 en 2004 een zeer ingrijpend en rendement verhogend project geïnitieerd (behoeften onderzoek, haalbaarheid en exploitatiebegroting gemaakt) concepten bedacht, begeleid bij de bouw (uitbreiding met 2.000 m2) , implementatie en bijgekomen faciliteiten (16 bowlingbanen, 1 restaurant / dancing met 150 zitplaatsen én een tweede receptie) operationeel functionerend én renderend gemaakt (omzetgroei van 15%).
De locatie wordt door haar bezoekers zeer goed gewaardeerd om haar prijs / kwaliteit verhouding vwb product, gastvriendelijkheid van de medewerkers en haar flexibiliteit.

Dekker Zoetermeer was een organisatie die op het moment van mijn vertrek “stond”; loyaliteit, flexibiliteit, servicegerichtheid en betrokkenheid van medewerkers was hoog.
Het bedrijf heeft een enorme rendementsverbetering gerealiseerd in de loop der jaren door uitbreiding, omzetstijging, productiviteitsverbetering, betrokkenheid van de medewerkers en kostenbesparingen (inkoopafspraken).
Uiteindelijk ongeveer 100 medewerkers ( Fte’s 45) werkzaam, direct leiding gegeven aan 7 afdelingsmanagers.

1996-1997: Gran Dorado
Functie: Algemeen manager “Weerterbergen” te Weert
Totale parkomzet ongeveer € 9 mln, ongeveer 400 medewerkers.
Verantwoordelijk voor de parkexploitatie (P&L); Facilitair, Horeca, Retail, Sport & Entertainment, Administratie en Personeelszaken.
Commissielid “Food & Beverage”

1991-1996: Claus! Hoofddorp
Functie : 1991-1993 Horeca manager
Functie : 1993-1996 General manager
Dit familiebedrijf had diverse horeca- en leisure faciliteiten in verschillende plaatsen en was begin jaren ’90 trendsettend voor de partycentra en evenementenwereld in Nederland.
In deze functies eindverantwoordelijk voor:
1991-1993: de horeca concepten mede bepaald, inclusief het maken van inkoopafspraken en selecties voor alle 3 de vestigingen destijds van Claus! Beheer, personeelsbezettingen, loonkostenpercentages en planningen, sfeer!, omzet en resultaat.
1993-1996: eindverantwoordelijk binnen het bedrijf, schoonmaak / technische zaken, sales & marketing, inclusief PR, receptie, diverse televisie uitzendingen vanuit deze locatie, onder andere “Goud & nieuw, Miss Universe, Nederland Muziekland.
Claus! Hoofddorp was een enorme uitdaging, omdat het een bedrijf in oprichting was bij aanname en waar ik, na ruim 5 jaar dienstverband, op kon terugkijken naar volle tevredenheid: naamsbekendheid in Nederland, goede omzetten en resultaten en een sfeervolle organisatie om in te werken. Ongeveer 90 medewerkers werkzaam.

1990-1991 : Center Parcs “De Eemhof”
functie : assistent Horeca Manager
Taken / verantwoordelijkheden: verantwoordelijk voor een aantal horecaoutlets. In deze functie verantwoordelijk voor:
personeelsbezettingen en planningen, productiviteiten, kwaliteit (meetbaar middels enquêtes KPI’s), product(assortiment), omzet, hygiëne, inkooppercentages “inslag”
Al met al een zeer leerzame alsmede effectieve periode van 1 ½ jaar waarin met de gehele horeca-afdeling een sfeer en stempel werd gezet binnen Center Parcs op het gebied van
assortiment, prijsstellingen, enquête resultaten, omzet en resultaat.
In genoemde periode was dit nog mogelijk binnen deze organisatie daar er nog veel decentraal gewerkt werd. Een zeer succesvolle periode met uitstekende meetbare resultaten.
Totale horeca omzet “De Eemhof” toen > € 9 mln met 3 assistent horeca managers en > 150 medewerkers.

Werkervaring

Werkervaring :

Mrt 2014-April 2015; Crown Studio’s Aalsmeer
Functie: General Manager Studio’s en statutair directeur Studio’s Aalsmeer Horeca bv, verantwoording afleggend aan DGA
Bekend als de “Studio’s Aalsmeer”, de bakermat van de commerciële televisie door Joop van de Ende. Een lokatie waar nog steeds grote TV formats worden opgenomen en uitgezonden. In dienst van de pand eigenaar o.a. de horeca exploitatie overgenomen en kwalitatief en kwantitatief verantwoordelijk voor de gehele locatie (65.000m2).
Eind 2014 i.s.m. Frank Wentink en Marc Forno een nieuwe dinner experience / dinnershow ontwikkeld en opgestart van internationaal niveau; Brooklyn nights!
In genoemde periode de bouwstenen gelegd voor verdere ontwikkeling en groei van Studio’s Aalsmeer. Helaas was de eigenaar te ongeduldig m.b.t. kwantitatieve resultaten, het betrof een nieuwe fase van Studio’s Aalsmeer waarbij de eigenaar zelf de exploitatie wilde verzorgen.

Feb 2013-Januari 2014; Lovers Company
Functie: Operationeel Directeur (toerisme, leisure & hospitality)
Lovers Company is al ruim 60 jaar een begrip in de Amsterdamse binnenstad. Vele toeristen ‘beleven’ Amsterdam op een speciale manier in één van de 22 rondvaartboten. Bijna 140 medewerkers verzorgen dagelijks deze service volgens strakke planningen.

Mei 2010-jan 2013; Braxton Imports bv (Home & Living)
Functie: General Manager (wholesale/ import & lifestyle merk Braxton Home Collection)
Groothandel / Importeur van “woon-accessoires & meubels” te Hillegom met eigen merk “Braxton Home Collection”. 700m2 showroom en 6.000 m2 magazijn.
Verantwoordelijk voor de algehele operatie / exploitatie (P&L) inclusief direct aansturen sales afdeling en deelname / uitvoering op (inter)nationale beurzen. Verantwoording afleggend aan de DGA’s.
Taken / verantwoordelijkheden: Verdere professionalisering, standaardisering van alle processen alsmede de algehele kwaliteit en kwantiteit verbeteren binnen de afdelingen Inkoop, Verkoop, Marketing, Magazijn en Logistiek en Administratie. Groeistrategie was vooral op export gericht middels ((inter)nationale beurzen wegens een overspannen thuismarkt. In 2011 een groei van > 15% gerealiseerd. In 2012 kwam bijna 50% van de omzet uit de Duitse markt.
Wegens slecht economisch klimaat in deze branche ingegaan op voorstel van Lovers Company.

Juli 1997- april 2010: Dekker Zoetermeer BV, Sport, Party & Business events
(onderdeel Dekker Hout Den Haag groep, 100% familiebedrijf)
Functie: Directeur, verantwoording afleggend aan de eigenaar/ DGA


Verantwoordelijkheden;
• Budget-, Sales & Marketing , service-, kosten- en resultaat (P&L) verantwoordelijk
• PZ beleid (gemiddelde arbeidsduur lag > 8 jaar!), werving & selectie personeel, ziekteverzuim (1 ½ %!!) en personeelsadministratie
• Productverantwoordelijk (horeca, leisure, sport en vergaderen); aanbod afstemmen op behoefte, prijsbepaling, kwaliteitsbewaking en marges
• Technisch beheer locaties, w.o. onderhoud van gebouw en apparatuur alsmede facility mngt
• Optimaal inrichten van automatisering binnen gehele complex i.s.m. IT manager (in eigen beheer); zeer vooruitstrevend en goed functionerend resultaat!!
• Beleid van sales & marketing en controle op uitvoering hiervan alsmede verkopen van producten B2B en B2C
• Investeringsvoorstellen doen aan de DGA
• Afstemming beleid met squash- tennis- bowling- en golf bestuur
• Vertegenwoordiging Dekker op lokaal (bestuurlijk) niveau, netwerken

Tijdens de eerste periode intensief gewerkt aan professionalisering (procedures, werkmethodieken (SLA’s) en inkoop- afspraken),
In de periode tussen 2002 en 2004 een zeer ingrijpend en rendement verhogend project geïnitieerd (behoeften onderzoek, haalbaarheid en exploitatiebegroting gemaakt) concepten bedacht, begeleid bij de bouw (uitbreiding met 2.000 m2) , implementatie en bijgekomen faciliteiten (16 bowlingbanen, 1 restaurant / dancing met 150 zitplaatsen én een tweede receptie) operationeel functionerend én renderend gemaakt (omzetgroei van 15%).
De locatie wordt door haar bezoekers zeer goed gewaardeerd om haar prijs / kwaliteit verhouding vwb product, gastvriendelijkheid van de medewerkers en haar flexibiliteit.

Dekker Zoetermeer was een organisatie die op het moment van mijn vertrek “stond”; loyaliteit, flexibiliteit, servicegerichtheid en betrokkenheid van medewerkers was hoog.
Het bedrijf heeft een enorme rendementsverbetering gerealiseerd in de loop der jaren door uitbreiding, omzetstijging, productiviteitsverbetering, betrokkenheid van de medewerkers en kostenbesparingen (inkoopafspraken).
Uiteindelijk ongeveer 100 medewerkers ( Fte’s 45) werkzaam, direct leiding gegeven aan 7 afdelingsmanagers.

1996-1997: Gran Dorado
Functie: Algemeen manager “Weerterbergen” te Weert
Totale parkomzet ongeveer € 9 mln, ongeveer 400 medewerkers.
Verantwoordelijk voor de parkexploitatie (P&L); Facilitair, Horeca, Retail, Sport & Entertainment, Administratie en Personeelszaken.
Commissielid “Food & Beverage”

1991-1996: Claus! Hoofddorp
Functie : 1991-1993 Horeca manager
Functie : 1993-1996 General manager
Dit familiebedrijf had diverse horeca- en leisure faciliteiten in verschillende plaatsen en was begin jaren ’90 trendsettend voor de partycentra en evenementenwereld in Nederland.
In deze functies eindverantwoordelijk voor:
1991-1993: de horeca concepten mede bepaald, inclusief het maken van inkoopafspraken en selecties voor alle 3 de vestigingen destijds van Claus! Beheer, personeelsbezettingen, loonkostenpercentages en planningen, sfeer!, omzet en resultaat.
1993-1996: eindverantwoordelijk binnen het bedrijf, schoonmaak / technische zaken, sales & marketing, inclusief PR, receptie, diverse televisie uitzendingen vanuit deze locatie, onder andere “Goud & nieuw, Miss Universe, Nederland Muziekland.
Claus! Hoofddorp was een enorme uitdaging, omdat het een bedrijf in oprichting was bij aanname en waar ik, na ruim 5 jaar dienstverband, op kon terugkijken naar volle tevredenheid: naamsbekendheid in Nederland, goede omzetten en resultaten en een sfeervolle organisatie om in te werken. Ongeveer 90 medewerkers werkzaam.

1990-1991 : Center Parcs “De Eemhof”
functie : assistent Horeca Manager
Taken / verantwoordelijkheden: verantwoordelijk voor een aantal horecaoutlets. In deze functie verantwoordelijk voor:
personeelsbezettingen en planningen, productiviteiten, kwaliteit (meetbaar middels enquêtes KPI’s), product(assortiment), omzet, hygiëne, inkooppercentages “inslag”
Al met al een zeer leerzame alsmede effectieve periode van 1 ½ jaar waarin met de gehele horeca-afdeling een sfeer en stempel werd gezet binnen Center Parcs op het gebied van
assortiment, prijsstellingen, enquête resultaten, omzet en resultaat.
In genoemde periode was dit nog mogelijk binnen deze organisatie daar er nog veel decentraal gewerkt werd. Een zeer succesvolle periode met uitstekende meetbare resultaten.
Totale horeca omzet “De Eemhof” toen > € 9 mln met 3 assistent horeca managers en > 150 medewerkers.

Lees meer

Opleiding

Opleidingen :
• VWO te Breda, 1978-1984, diploma
• Hoge Hotelschool Den Haag, HBO (Hogeschool voor bedrijfskunde) 1985-1989, diploma

Cursussen :
• NAC (Neuro Associatieve Condition Training)
• Time Management
• EHBO, Reanimatie, BHV

Opleiding

Opleidingen :
• VWO te Breda, 1978-1984, diploma
• Hoge Hotelschool Den Haag, HBO (Hogeschool voor bedrijfskunde) 1985-1989, diploma

Cursussen :
• NAC (Neuro Associatieve Condition Training)
• Time Management
• EHBO, Reanimatie, BHV

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto, E - Aanhanger

  • Talenkennis (spreken)

    Duits (Uitstekend), Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend)

  • Talenkennis (schrijven)

    Duits (Uitstekend), Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend)

Hobby's & interesses

Hobby’s / sport: Reizen, koken, lezen, fietsen en golfen

Hobby's & interesses

Hobby’s / sport: Reizen, koken, lezen, fietsen en golfen

Eigenschappen

Competenties:
Loyaal, betrouwbaar, ondernemend, inspirerend, commercieel, resultaatgericht, veranderingsvaardig, stressbestendig (stabiel), strategisch, verbindend, samenwerkend, analytisch, innovatief, conceptueel denkend, creatief, besluitvaardig, flexibel en een goed luisteraar/ communicator.
Een echte (organisatie)bouwer.

Eigenschappen

Competenties:
Loyaal, betrouwbaar, ondernemend, inspirerend, commercieel, resultaatgericht, veranderingsvaardig, stressbestendig (stabiel), strategisch, verbindend, samenwerkend, analytisch, innovatief, conceptueel denkend, creatief, besluitvaardig, flexibel en een goed luisteraar/ communicator.
Een echte (organisatie)bouwer.

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Functie: Directeur
  • Sector: Zakelijke Dienstverlening
  • Carrièreniveau: Directie
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Afdelingsmanager, Manager
  • Sector: Zakelijke Dienstverlening
  • Dienstverband: Vast
  • Salaris: 5.000 - 7.000
  • Aantal uren: 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Didier Van den Heuvel te bekijken