• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

7/13 - 11/14: TBLC te Soesterberg
Online marketeer
Verantwoordelijkheden:
Het optimaliseren van de verkopen via de websites: www.hhbvoordeelpas.nl (huishoudbeurs) en www.fairwaystrokes.nl (Nationale Golf Federatie) door middel van e-mailmarketing, SEA, SEO, Social Media en affiliate marketing. Het professioneel opzetten van de online tak van deze organisatie.
Meetbaar maken van de sales funnel.
Begeleiding wekelijkse nieuwsbrieven.
Meeschrijven aan (SEO) teksten voor nieuwsbrief en website.
Contactpersoon voor de verschillende (affiliate) partijen.
Meeschrijven aan offertes.
Social Media inzichtelijk maken en inzet hiervan.
Opzetten van testplan voor de websites.

Resultaten
Introductie en creatie draagvlak voor nieuwe online methodiek voor de gehele organisatie
Meer dan een verdubbeling van het aantal actieve spaarders voor Fairwaystrokes
Inzichtelijk gemaakt haalbaarheid Business Model


01/11 - 06/13: Tam Tam te Rijswijk
E-marketing specialist
Verantwoordelijkheden:
Beheer van meerdere klanten accounts met betrekking tot SEA, SEO en E-mail marketing. Werkend voor zowel B2B als B2C klanten zoals onder anderen: Ad Hoc, Astra Zeneca, BouwGarant, Desso, EMScard, Flora Holland, Intrum Justitia, Milieucentraal, NIBC Direct, Oxfam Novib, Reumafonds, Rijkswaterstaat, Unicef.

Optimaliseren en beheren van AdWords campagnes met een budget tot € 75.000,- voor verschillende klanten.
Opzetten en leiden van workshops voor KPI’s , E-mailmarketing en SEO.
Inrichten van Analytics accounts, AdWords campagnes, Facebook Ads.
Adviseren en uitvoeren van A/B tests.
Adviseren op het gebied van SEO, uitvoeren van SEO op websites.
Adviseren, analyseren en rapporteren over ROI voor websites.
Schrijven van verschillende offertes voor online marketing onderdelen.
Advisering en opzetten van online enquêtes.

Resultaten:
www.nibcdirect.nl: Conversie verbetering van 27% na aanpassing van de trustbox op landingspagina.
www.EMScard.com: na doormeting van het formulier, bewezen dat 60% van de bezoekers afvalt bij het telefoonnummer veld
www.intrum.com/nl: Besparing van gemiddeld 35% op AdWords uitgaven, met behoud van posities.

04/06 – heden Witter te Rotterdam
Freelancer voor online marketing projecten.

Projecten
www.uitgeverijelmar.nl
SEA advisering en uitvoering voor Uitgeverij Elmar.
Resultaat: Inzicht in mogelijkheden van (toekomstige) online verkopen door testen van verschillende promotie kanalen (AdWords, AdMarkt, Facebook).

www.allesinwonderland.nl
Advisering en initiële opzet van webshop, consultancy op webshop conversie.
Resultaat: 50% online verkopen, meer (kopende) klanten in de winkel en een geïnspireerde ondernemer.

09/’08 – 04/’09: Internet marketeer JM Bruneau NV te Rotterdam
10/’03 – 04/’06 Marketeer en vormgever bij SPS te Reeuwijk
05/’02 – 04/’03 Webdesigner bij Inventive Systems te Rijswijk
05/’01 – 05/’02 Webdesigner bij Dotorion te Capelle aan den Ijssel
03/’00 – 05/’01 Interaction designer bij Company@Work te Haarlem
01/’97 – 03/’00 User Interface Designer bij Logica te Rotterdam

Werkervaring

7/13 - 11/14: TBLC te Soesterberg
Online marketeer
Verantwoordelijkheden:
Het optimaliseren van de verkopen via de websites: www.hhbvoordeelpas.nl (huishoudbeurs) en www.fairwaystrokes.nl (Nationale Golf Federatie) door middel van e-mailmarketing, SEA, SEO, Social Media en affiliate marketing. Het professioneel opzetten van de online tak van deze organisatie.
Meetbaar maken van de sales funnel.
Begeleiding wekelijkse nieuwsbrieven.
Meeschrijven aan (SEO) teksten voor nieuwsbrief en website.
Contactpersoon voor de verschillende (affiliate) partijen.
Meeschrijven aan offertes.
Social Media inzichtelijk maken en inzet hiervan.
Opzetten van testplan voor de websites.

Resultaten
Introductie en creatie draagvlak voor nieuwe online methodiek voor de gehele organisatie
Meer dan een verdubbeling van het aantal actieve spaarders voor Fairwaystrokes
Inzichtelijk gemaakt haalbaarheid Business Model


01/11 - 06/13: Tam Tam te Rijswijk
E-marketing specialist
Verantwoordelijkheden:
Beheer van meerdere klanten accounts met betrekking tot SEA, SEO en E-mail marketing. Werkend voor zowel B2B als B2C klanten zoals onder anderen: Ad Hoc, Astra Zeneca, BouwGarant, Desso, EMScard, Flora Holland, Intrum Justitia, Milieucentraal, NIBC Direct, Oxfam Novib, Reumafonds, Rijkswaterstaat, Unicef.

Optimaliseren en beheren van AdWords campagnes met een budget tot € 75.000,- voor verschillende klanten.
Opzetten en leiden van workshops voor KPI’s , E-mailmarketing en SEO.
Inrichten van Analytics accounts, AdWords campagnes, Facebook Ads.
Adviseren en uitvoeren van A/B tests.
Adviseren op het gebied van SEO, uitvoeren van SEO op websites.
Adviseren, analyseren en rapporteren over ROI voor websites.
Schrijven van verschillende offertes voor online marketing onderdelen.
Advisering en opzetten van online enquêtes.

Resultaten:
www.nibcdirect.nl: Conversie verbetering van 27% na aanpassing van de trustbox op landingspagina.
www.EMScard.com: na doormeting van het formulier, bewezen dat 60% van de bezoekers afvalt bij het telefoonnummer veld
www.intrum.com/nl: Besparing van gemiddeld 35% op AdWords uitgaven, met behoud van posities.

04/06 – heden Witter te Rotterdam
Freelancer voor online marketing projecten.

Projecten
www.uitgeverijelmar.nl
SEA advisering en uitvoering voor Uitgeverij Elmar.
Resultaat: Inzicht in mogelijkheden van (toekomstige) online verkopen door testen van verschillende promotie kanalen (AdWords, AdMarkt, Facebook).

www.allesinwonderland.nl
Advisering en initiële opzet van webshop, consultancy op webshop conversie.
Resultaat: 50% online verkopen, meer (kopende) klanten in de winkel en een geïnspireerde ondernemer.

09/’08 – 04/’09: Internet marketeer JM Bruneau NV te Rotterdam
10/’03 – 04/’06 Marketeer en vormgever bij SPS te Reeuwijk
05/’02 – 04/’03 Webdesigner bij Inventive Systems te Rijswijk
05/’01 – 05/’02 Webdesigner bij Dotorion te Capelle aan den Ijssel
03/’00 – 05/’01 Interaction designer bij Company@Work te Haarlem
01/’97 – 03/’00 User Interface Designer bij Logica te Rotterdam

Lees meer

Opleiding

‘92 / ‘97 - Vormgeving & Communicatie - Inholland (vml Ichthus Hogeschool) Rotterdam
‘88 /’92 - Middelbaar Middenstands Onderwijs C-differentiatie - Midveld College te Dordrecht
‘84 / ‘88 - Mavo - Openbare school te Hardinxveld-Giessendam

Opleiding

‘92 / ‘97 - Vormgeving & Communicatie - Inholland (vml Ichthus Hogeschool) Rotterdam
‘88 /’92 - Middelbaar Middenstands Onderwijs C-differentiatie - Midveld College te Dordrecht
‘84 / ‘88 - Mavo - Openbare school te Hardinxveld-Giessendam

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Duits (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend)

Mijn actuele situatie

  • Functie: Marketing Medewerker, Online Marketeer, PR Adviseur, PR Agent
  • Sector: ICT
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Marketing Medewerker, Online Marketeer, PR Adviseur, PR Agent
  • Sector: Gezondheidszorg & Farmacie
  • Dienstverband: Vast, Tijdelijk, Freelance
  • Salaris: 3.500 - 5.000
  • Aantal uren: 16-24 uur, 24-32 uur, 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Erwin Pasop te bekijken

Mijn documenten