Talentcard®
Overzicht profielen
Talentcard van Marion Knippenberg

Marion Knippenberg

Klantenservice/Informatie specialist

Personalia

Leeftijd
64 jaar

Video

Portfolio

Rijbewijs en talenkennis

Talen (spreken)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Talen (schrijven)
  • Nederlands
  • Duits
  • Engels
Rijbewijs
  • B - Personenauto

Dit ben ik

Mijn dromen en ambities

Ik werk zelfstandig en servicegericht en denk in mogelijkheden en kansen. Hierbij houd ik rekening met het beleid van de organisatie.
Ik ben een enthousiaste en gedreven persoonlijkheid en speel snel in op veranderende situaties. De kernwoorden die mij het best omschrijven zijn besluitvaardig, betrouwbaar, flexibel, resultaatgericht, proactief, humoristisch en teamplayer.
De Nederlandse, Duitse en Engelse taal in woord en geschrift en MS office vormen voor mij geen problemen.
Kansen en mogelijkheden om tot betere prestaties te komen laat ik niet aan mij voorbij gaan.

In mijn werkzaamheden als coördinator team educatie hoorde o.a. PR & communicatie en het organiseren van lezingen, workshops en netwerkbijeenkomsten tot mijn takenpakket. Ik had veelvuldig, zowel telefonisch als persoonlijk, contact met klanten en samenwerkingspartners die zeer diverse verzoeken bij mij neerlegden. Ik maakte afspraken en zorgde voor de voortgang hiervan. De administratieve en organisatorische afhandeling werden ook door mij gedaan. Tevens ondersteunde ik, indien nodig, de andere teams in de organisatie.

Als lokaal bibliotheekmanager was ik, samen met het front office team, verantwoordelijk voor de organisatie van het bibliotheekwerk op 3 locaties. Wij waren het visitekaartje van de bibliotheek en leverden de gewenste dienstverlening voor de bezoekers. Hierbij waren klantgerichtheid, service en organisatorisch inzicht heel belangrijk.

Wat breng ik mee?

Zo omschrijven anderen mij

Als ik mij zelf in enkele woorden moet omschrijven dan zeg ik open en eerlijk, integer, behulpzaam, flexibel en in het bezit van een groot inlevingsvermogen. Ik sta altijd klaar voor mensen die een beroep op mij doen. Daarbij ga ik service- en doelgericht te werk.
Omdat ik graag andere mensen help vind ik het prettig om in een omgeving te zijn waar bezoekers en/of klanten komen die bepaalde wensen en/of vragen hebben. Het geeft mij een goed gevoel als ik hen behulpzaam kan zijn en een bijdrage kan leveren aan hun welzijn.
Ik werk graag samen met andere personen en zie mezelf als een echte teamplayer.
Ik kan de balans vinden tussen verantwoordelijkheid nemen en loslaten, maar zal het voortouw nemen als dat echt nodig is.
Een variatie in werkzaamheden die ik moet doen ervaar ik als prettig. Ik houd van uitdagingen en wat ik moet doen wil ik goed doen, hierin ben ik fanatiek en streef ik naar het allerbeste resultaat.
Graag leer ik nieuwe dingen want ik wil mijzelf continu blijven ontwikkelen. Als ik hiervoor cursussen moet gaan volgen vind ik dat geen enkele probleem.

Mijn huidige situatie

Functie(s):
  • secretaresse
Sector(en):
  • Overheid
Carrièreniveau:
  • Ervaren
Beschikbaar vanaf:
  • Per direct

Werkervaring

Werkervaring:

01-01-2008 t/m 31-12-2014 Bedrijf: Stichting Basisbibliotheek bibliorura Functie: Coördinator team educatie, PR & communicatie
Omschrijving van de werkzaamheden:

In deze functie was ik belast met het coördineren en plannen van de werkzaamheden van leesconsulenten, die werkzaam waren in diverse basisscholen. Hierbij werkte ik grotendeels projectmatig. Deze projecten kwamen voort uit het jaarwerkplan. Ik was verantwoordelijk voor de uitvoering en administratieve uitwerking van projecten. Ook bewaakte ik de acties en deadlines die hieraan waren verbonden.

PR & communicatie was ook een onderdeel van mijn takenpakket waarbij ik veelvuldig contact had met de andere teams in de organisatie en ook extern met een groot aantal samenwerkingspartners. Hierbij stond klantgerichtheid centraal.
Daarnaast was ik verantwoordelijk voor het organiseren van activiteiten zoals lezingen, workshops en netwerkbijeenkomsten. Ook de hele administratieve afhandeling hiervan en het up-to-date houden van de website behoorden tot mijn takenpakket. Hierbij maakte ik gebruik van de Microsoft Office programma’s en Joomla.

01-01-2001 t/m 31-12-2007 Bedrijf: Stichting Openbare bibliotheek Roerdalen
Functie: Lokaal bibliotheekmanager Roerdalen
Omschrijving van de werkzaamheden:

Bij het uitoefenen van deze functie gaf ik leiding aan 5 medewerkers en was ik verantwoordelijk voor het inhoudelijk gedeelte van het bibliotheekwerk en ook voor het facilitaire gedeelte wat betreft de locaties Melick, Herkenbosch en Vlodrop. Daarnaast heb ik in overleg met de rayondirecteur een meerjaren beleidsplan samengesteld en heb ik op provinciaal en regionaal niveau deelgenomen aan diverse projecten.
In deze functie waren zelfstandigheid, klantgerichtheid, service en organisatorisch inzicht heel belangrijk. Ook de sociale vaardigheden m.b.t. het leiding geven aan de medewerkers en de diversiteit van klanten speelden in deze functie een grote rol. Mijn grote kracht was het actief aanbieden van en attenderen op informatie waar de klant naar op zoek was. Hierbij was kennis van het ontsluiten van informatie een grote pré.

01-01-1995 t/m 31-12-2000 Bedrijf: Stichting Openbare bibliotheek Roerdalen
Functie: Hoofd bibliotheken Roerdalen
Omschrijving van de werkzaamheden:

Als hoofd bibliotheken Roerdalen gaf ik leiding aan 5 medewerkers en was ik verantwoordelijk voor zowel het inhoudelijk gedeelte van het bibliotheekwerk als ook voor het facilitaire gedeelte wat betreft de locaties Melick, Herkenbosch en Vlodrop. In deze functie was het inlichtingenwerk een belangrijk onderdeel van mijn werkzaamheden.

01-01-1989 t/m 31-12-1994 Bedrijf: Stichting Openbare bibliotheek Melick- Herkenbosch- Vlodrop
Functie: Hoofd bibliotheek Herkenbosch
Omschrijving van de werkzaamheden:

Als hoofd bibliotheek Herkenbosch was ik verantwoordelijk voor alle inhoudelijke facetten van het bibliotheekwerk als ook voor het facilitaire gedeelte wat betreft de locatie Herkenbosch. Tevens gaf ik leiding aan 2 medewerkers en was het verstrekken van informatie aan klanten een belangrijke taak.

01-07-1980 t/m 31-12-1988 Bedrijf: Stichting PBC Limburg te Roermond
Functie: Hoofd bibliotheek Herkenbosch
Omschrijving van de werkzaamheden:

Als hoofd bibliotheek Herkenbosch was ik verantwoordelijk voor zowel alle inhoudelijke facetten van het bibliotheekwerk als ook voor het facilitaire gedeelte wat betreft de locatie Herkenbosch. Tevens gaf ik leiding aan 2 medewerkers.

29-07-1980 t/m 30-11-1981 Bedrijf: CCV Landbouwbelang te Roermond
Functie: Administratief medewerkster
Omschrijving van de werkzaamheden:

Hier ben ik werkzaam geweest op de afdeling debiteuren- en crediteurenadministratie.

Opleidingen

Gevolgde opleidingen:

Opleiding: Diploma/Certificaat:

• Bedrijfshulpverlener mei 2014
• De kunst van profileren december 2013
• Social Media Professional juli 2012
• Lesgeven kun je leren juni 2012
• Schrijven voor het beeldscherm november 2011
• Marketing update voor bibliotheken oktober 2011
• Online leerprogramma 23 Dingen januari 2011
• Basiscursus G!DS 2 oktober 2009
• KEI Training oktober 2008
• Nationale opleiding MediaCoach juni 2008
• Klantgericht werken juni 2006
• Visual merchandising september 2005
• De manager als coach; deel 2 januari 2005
• De manager als coach; deel 1 december 2003
• Persoonlijk imago maart 2002
• Presenting yourself december 2001
• Marketing november 2001
• Kwaliteit en Klantgerichtheid november 2001
• Collectiemanagement september 2001
• Media-educatie februari 2000
• MS-Word 7.0 basis december 1998
• MS-Windows95 basis november 1998
• HBO tot Assistent-Bibliothecaris juni 1980
(Bibliotheek- en documentatieacademie Sittard)
• Atheneum A juni 1978
(Bisschoppelijk College Echt)

Meer over mij

Zo besteed ik mijn vrije tijd

Spinning, fitness, wandelen, fietsen, reizen, lezen

Werkgebied

  • Maasbracht 50km
Talentcard®