• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Ik hou van schrijven. Daarom ben ik een blog begonnen. Als marketing en communicatie specialist schrijf ik over diverse marketing en communicatie onderwerpen (op mijn site commotioncreators.com),…

Persoonlijk

Ik hou van schrijven. Daarom ben ik een blog begonnen. Als marketing en communicatie specialist schrijf ik over diverse marketing en communicatie onderwerpen (op mijn site commotioncreators.com), zoals: hoe kan jij jouw online conversie verhogen, content marketing, het creëren van buyer persona's, SEO en het belang van goede interne communicatie. Ik heb net de cursus Master in Online Persuasion afgerond, wat ik een enorm interessant onderwerp vind en waar ik ook een post over geschreven heb.

Naast schrijven fotografeer ik graag. Ik heb twee heerlijke kinderen en vanaf hun geboorte heb ik ze gefotografeerd. Omdat veel mensen de foto's prachtig vinden portraiteer ik mensen ook in opdracht en wordt ik zakelijk regelmatig gevraagd. Deze reportages worden voor verschillende doeleinden gebruikt, bijvoorbeeld ter ondersteuning van artikelen in diverse bladen of op web sites.

Daarnaast zit ik op spinning, ben ik een gezelligheidsmens en kan ik erg genieten van lekker eten. Voor goede sushi mag je me altijd wakker maken. Ik ben dol op mijn kindjes. Ik sta positief in het leven en geloof erg dat dingen moeten zijn en gebeuren voor een reden. Ik vind het fijn als ik mensen kan helpen en voorzien van goede raad of gezellige afleiding.

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

Senior Communicatie Adviseur Gemeente Lansingerland | Opdracht
okt 2012 - jan 2014
Schrijven intern communicatieplan voor het programma Dienstverlening.
Adviesrol naar Programma Manager, Directie, Management Team en Gemeente Secretaris
Conceptontwikkeling interne (online) cross-media campagne.
Verantwoordelijk voor de uitrol van de campagne en voor de productie van diverse (online) communicatiemiddelen, content/copy en interne informatievoorziening.
Online updates, e-mailmarketing en organiseren bijeenkomsten. Analyse data.

Founder NIETLULLENMAARPOETSEN.com en co-founder van commotioncreators
mei 2012 - heden
Diverse (online) marketing-, en communicatieprojecten, o.a. online en social media strategie/campagne, webbouw/design, design huisstijl, content creatie, copywriting/blog, fotografie voor commotioncreators | online en social media strategie, copywriting/content creatie, webbouw/design voor Capico Business Support | online marketing strategie Soldaat van Oranje incl. doelgroep analyse | copywriting/content advies online bureau | operationeel marketingplan incl. marktonderzoek, verzorgen online mailings. Bekend met diverse monitoring tools en google analytics
Blogger; over diverse marketing, communicatie en personal branding onderwerpen zoals: inzetten content marketing, creëren persona’s, online zichtbaarheid vergroten.

Senior Marketing & Communicatie Manager - ING Commercial Banking (internationale grootzakelijke divisie)
jan 2008 – sept 2012
Project Management, (concept)ontwikkelen van cross-media campagnes en aansturen van marketing en communicatie projecten (above- en below the line/on- en offline). o.a. cross media campagne Unlock you cash voor PCM, SEPA en Sibos, online mailings, copywriting/schrijven (online) teksten en artikelen, ontwikkeling informatie videos en communicatie materialen.
Adviseren management (MT) op strategische marketing, communicatie en branding keuzes. Op basis van analyse markt gegevens.
Verantwoordelijk voor positionering en implementatie van branding en corporate identity projecten. o.a. rebranding Skybox Arena, rebranding huisstijl ING CB
Verantwoordelijk voor de vertaling van de marketingstrategie naar marketing communicatie-acties en -middelen, het creatieve proces en de in-house vormgeving.
Aansturen externe bureaus en schrijven creative briefings.

Vice President/Hoofd Marketing & Communicatie - ING Structured Finance
apr 2002 - jan 2008
Verantwoordelijk voor het budget, het ontwikkelen van de marketing- en communicatiestrategie en schrijven marketing- en communicatieplannen.
Verantwoordelijk voor content, interne- en externe communicatie, branding, PR, online (strategie en ontwikkeling intranet, internet en e-mail marketing) media inkoop, relatiemarketing en organisatie evenementen.
Leidinggeven aan vier communicatieprofessionals.

Communicatie Officer en Marketing Communicatie Manager - ING
feb 1999 - apr 2002
Verantwoordelijk voor de communicatiestrategie en uitvoering hiervan.

Systeem beheerder bij ING, management assistent bij ABN AMRO en productie- en logistiek manager bij Marion Forster en Lobatto Fashion.
okt 1990 - feb 1999

Werkervaring

Senior Communicatie Adviseur Gemeente Lansingerland | Opdracht
okt 2012 - jan 2014
Schrijven intern communicatieplan voor het programma Dienstverlening.
Adviesrol naar Programma Manager, Directie, Management Team en Gemeente Secretaris
Conceptontwikkeling interne (online) cross-media campagne.
Verantwoordelijk voor de uitrol van de campagne en voor de productie van diverse (online) communicatiemiddelen, content/copy en interne informatievoorziening.
Online updates, e-mailmarketing en organiseren bijeenkomsten. Analyse data.

Founder NIETLULLENMAARPOETSEN.com en co-founder van commotioncreators
mei 2012 - heden
Diverse (online) marketing-, en communicatieprojecten, o.a. online en social media strategie/campagne, webbouw/design, design huisstijl, content creatie, copywriting/blog, fotografie voor commotioncreators | online en social media strategie, copywriting/content creatie, webbouw/design voor Capico Business Support | online marketing strategie Soldaat van Oranje incl. doelgroep analyse | copywriting/content advies online bureau | operationeel marketingplan incl. marktonderzoek, verzorgen online mailings. Bekend met diverse monitoring tools en google analytics
Blogger; over diverse marketing, communicatie en personal branding onderwerpen zoals: inzetten content marketing, creëren persona’s, online zichtbaarheid vergroten.

Senior Marketing & Communicatie Manager - ING Commercial Banking (internationale grootzakelijke divisie)
jan 2008 – sept 2012
Project Management, (concept)ontwikkelen van cross-media campagnes en aansturen van marketing en communicatie projecten (above- en below the line/on- en offline). o.a. cross media campagne Unlock you cash voor PCM, SEPA en Sibos, online mailings, copywriting/schrijven (online) teksten en artikelen, ontwikkeling informatie videos en communicatie materialen.
Adviseren management (MT) op strategische marketing, communicatie en branding keuzes. Op basis van analyse markt gegevens.
Verantwoordelijk voor positionering en implementatie van branding en corporate identity projecten. o.a. rebranding Skybox Arena, rebranding huisstijl ING CB
Verantwoordelijk voor de vertaling van de marketingstrategie naar marketing communicatie-acties en -middelen, het creatieve proces en de in-house vormgeving.
Aansturen externe bureaus en schrijven creative briefings.

Vice President/Hoofd Marketing & Communicatie - ING Structured Finance
apr 2002 - jan 2008
Verantwoordelijk voor het budget, het ontwikkelen van de marketing- en communicatiestrategie en schrijven marketing- en communicatieplannen.
Verantwoordelijk voor content, interne- en externe communicatie, branding, PR, online (strategie en ontwikkeling intranet, internet en e-mail marketing) media inkoop, relatiemarketing en organisatie evenementen.
Leidinggeven aan vier communicatieprofessionals.

Communicatie Officer en Marketing Communicatie Manager - ING
feb 1999 - apr 2002
Verantwoordelijk voor de communicatiestrategie en uitvoering hiervan.

Systeem beheerder bij ING, management assistent bij ABN AMRO en productie- en logistiek manager bij Marion Forster en Lobatto Fashion.
okt 1990 - feb 1999

Lees meer

Opleiding

NIMA B,
HEAO MER
Master in Online Persuasion
Koude acquisitie
Masterclass Branding.
Adobe Indesign CS3.
Adobe Photoshop Professional.
Advanced English (writing) | Writing for intranet/internet.
Basic Banking Skills.
Practical and Productive Management Skills.
Introduction internet programming, Internet Publishing.

Goede kennis van social media (o.a. Facebook, LinkedIn, twitter, Instagram), WordPress, Google Analytics
Project tools: Podo, Trello
CS 6.5 (Indesign, Photoshop, Illustrator en Dreamweaver)
MS Powerpoint, MS Outlook, MS Word, MS Excel.

Opleiding

NIMA B,
HEAO MER
Master in Online Persuasion
Koude acquisitie
Masterclass Branding.
Adobe Indesign CS3.
Adobe Photoshop Professional.
Advanced English (writing) | Writing for intranet/internet.
Basic Banking Skills.
Practical and Productive Management Skills.
Introduction internet programming, Internet Publishing.

Goede kennis van social media (o.a. Facebook, LinkedIn, twitter, Instagram), WordPress, Google Analytics
Project tools: Podo, Trello
CS 6.5 (Indesign, Photoshop, Illustrator en Dreamweaver)
MS Powerpoint, MS Outlook, MS Word, MS Excel.

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Duits (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Duits (Matig)

Hobby's & interesses

Portretfotografie.
Schrijven/Bloggen.
Stripboeken verzamelen.
Reizen.

Hobby's & interesses

Portretfotografie.
Schrijven/Bloggen.
Stripboeken verzamelen.
Reizen.

Eigenschappen

gedreven, energiek, werk vanuit mijn gevoel, creatief, praktisch ingesteld.

Mijn kracht ligt in mijn brede kennis en ervaring. In het vertalen van marketing-, en bedrijfsdoelstellingen naar een operationeel marketing- en communicatieplan dat werkt en het ontwikkelen van doelgerichte acties en middelen. Daarbij in het overzien en uitrollen van een project van A tot Z.

Ik ben een levensgenieter, creatief bezig, word niet graag in een hokje geplaatst. Storytelling; schrijven en fotograferen zijn mijn passie en voor sushi mag je me wakker maken. Life/work balancer, gewetensvol, zeer servicegericht, werk op mijn gevoel en voel sterk aan wat de klant drijft. Ik heb me verdiept in Content marketing en Online persuasion en ik vind het leuk om in een team mensen te motiveren, enthousiast te maken en mee te krijgen voor de ideeën die we hebben. Ervaring met B2B en B2C. Er valt altijd iets te leren. Ik ga een uitdaging niet uit de weg en ik vind variatie, flexibiliteit, gezelligheid en waardering erg belangrijk, want dat maakt werken leuk.

Eigenschappen

gedreven, energiek, werk vanuit mijn gevoel, creatief, praktisch ingesteld.

Mijn kracht ligt in mijn brede kennis en ervaring. In het vertalen van marketing-, en bedrijfsdoelstellingen naar een operationeel marketing- en communicatieplan dat werkt en het ontwikkelen van doelgerichte acties en middelen. Daarbij in het overzien en uitrollen van een project van A tot Z.

Ik ben een levensgenieter, creatief bezig, word niet graag in een hokje geplaatst. Storytelling; schrijven en fotograferen zijn mijn passie en voor sushi mag je me wakker maken. Life/work balancer, gewetensvol, zeer servicegericht, werk op mijn gevoel en voel sterk aan wat de klant drijft. Ik heb me verdiept in Content marketing en Online persuasion en ik vind het leuk om in een team mensen te motiveren, enthousiast te maken en mee te krijgen voor de ideeën die we hebben. Ervaring met B2B en B2C. Er valt altijd iets te leren. Ik ga een uitdaging niet uit de weg en ik vind variatie, flexibiliteit, gezelligheid en waardering erg belangrijk, want dat maakt werken leuk.

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Functie: Marketing Medewerker, Online Marketeer, PR Adviseur, PR Agent
  • Sector: Design
  • Carrièreniveau: Senior management
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Marketing Medewerker, Online Marketeer, PR Adviseur, PR Agent
  • Sector: Design
  • Dienstverband: Vast, ZZP
  • Salaris: Nader overeen te komen
  • Aantal uren: 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Sharon den Hartog te bekijken