• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

Werkervaring
Okt 2013 – heden All round communicatie manager ZP
Gespecialiseerd in strategische communicatie, hoofdredactie, veranderingsmanagement, interimopdrachten, management- en lifecoaching, trainingen en nieuwe media. Tevens (trainings)acteur en dagvoorzitter.
Cliënten: Platform Museum Locaties & Vakvereniging Het Genootschap voor Eventmanagers (1 dag per week sinds april 2014), CrossMark Pictures, Het Portaal Uitgevers, Dierenbescherming Eemland, Carrus, NT Publishers, Haagse Hogeschool, Stepping Stone Producties, i4retail, Stadsdeelkantoor Amsterdam Nieuw West, Imprezario.nl

Mei 2012 - okt 2013 Hoofdredacteur Nieuwsblad Transport (NT) en MainPort Magazine
Voeren hoofdredactie van de wekelijkse vakkrant NT voor de transportondernemer en logistieke beslisser. Tevens nieuwe strategie geïmplementeerd (NT meer als kenniscentrum voor de branche) en integratie begeleid van de digitale uitingen: de website, App voor de iPad en social media. Tevens hoofdredactie, restyling en relaunch van MainPort, een glossy magazine voor klanten en medewerkers van de Nederlandse havenbedrijven. MainPort heeft een hoog ‘feel good’ en human interest gehalte. NT is zakelijker en neutraler. Daarnaast actief in het organiseren van evenementen, het lanceren van customer media en verandermanagement op de 12-hoofdige redactie.

Dec 2011 - Mei 2012: Editorial consultant, ZP
PR- en communicatieadvies (multimediaal) aan diverse bedrijven en instellingen. Tevens tijdelijke (hoofd)redactie, congresorganisatie en management coaching. Cliënten, onder meer: NVP, Het Portaal Uitgevers (QM), Kluwer, HRM BV, Emerce, OCG, Haagse Hogeschool.

Okt. 2006 – Dec 2011: Crossmediaal hoofdredacteur IntermediairPW (VNU Media)
IntermediairPW is het grootste cross media platform voor iedereen die zich met personeelswelzijn bezighoudt vanuit werkgeversperspectief (HRM). Bij aanvang met het redactieteam (7fte) een restyling doorgevoerd van het tweewekelijkse magazine met als motto; vakblad verpakt als publiekstijdschrift. Dit om de lezersvreugde te verhogen zonder concessies te doen aan de inhoudelijke kwaliteit. Resultaat: de daling van het aantal betaalde abonnementen stopte en steeg weer(target gehaald), het magazine werd commercieel winstgevend, mede door het lanceren van een nieuw product: bijgevoegde sponsored magazines. Vervolgens de website gerestyled met een gemiddelde pageviewstijging van 56 procent als gevolg. In mijn laatste jaar HRbase gelanceerd, een ‘LinkedIn’ voor HR-professionals. Bij mijn vertrek had de site ruim 13.000 profielen. Tot slot een reorganisatie en verandertraject doorgevoerd voor meer focus op online en customer media.

Nevenactiviteit:
Docent pers-, mediatraining en (corporate) communicatie aan de Academie voor European Studies & Communication Management bij de Haagse Hogeschool.

Dec. 2005 – Okt. 2006: Redactiechef/eindredacteur a.i. George/ReclameWeek (Springer/PIB)
Mede opzetten van de Nederlandse versie van het glossy lifestyle mannenblad George. Nulnummer gemaakt en strategie mede ontwikkeld. Daarnaast tevens eindredacteur van ReclameWeek, tijdschrift voor marketing, communicatie, media, marketing en reclame. Mede-initiëren van ReclameWeek als multimediaal platform. Aansturing van de redactie en de DTP-afdeling. Schrijven van artikelen over marketing.

Maart 2002 – Dec. 2005: Hoofdredacteur QM en Festivak (Hollandia Publishing)
Binnen de Hollandia-groep als hoofdredacteur verantwoordelijk voor Quality in Meetings (QM), glossy voor zakelijke reizigers en congresorganisatoren. Tevens hoofdredactie Festivak, tijdschrift voor de organisator van publieksevenementen. Daarnaast conceptontwikkeling voor print en online-producten (internationale Engelstalige editie van QM gelanceerd), leidinggeven aan de redactie (6 man), formulebewaking en het organiseren van evenementen. Na augustus 2004 tevens redactioneel verantwoordelijk voor de sponsored-magazinetak.

2001-Maart 2002: ConneXie, hoofdredacteur a.i.
Vervanging hoofdredacteur wegens sabbatical. ConneXie is het grootste telecom-tijdschrift in Nederland. Combinatie van publieksuitgave (gadgets) en vakblad (branche-info). De content van ConneXie bestaat uit een combinatie van onderwerpen over mobiele telecommunicatie, vaste telecommunicatie en ICT.

1992-Oktober 2006: Freelance activiteiten
Als freelance journalist opdrachten voor diverse bladen / organisaties: Home Studio, Santé, Squeeze, Talkies, Paravisie, Esotera (Duitstalig), AVRO’s Radiojournaal, Radio Rijnmond, Privé, Atrium, ComputerPartner, Korpskrant Politie Haaglanden, Toute Royale en PR-advies voor diverse bedrijven.

1998-2001: Eindredacteur weekblad Party (Wegener)
Eindredactie en royaltyverslaggeving bij gossip-weekblad Party en het culinaire tijdschrift Alliance.

1998: Eindredacteur ReclameWeek
(Eind)redactie voor dit weekblad over de media- en communicatiebranche.

1995-1998: Redacteur weekblad Party
(Eind)redactie en royaltyverslaggeving voor gossip-weekblad Party en het culinaire glossy tijdschrift Alliance.

1992: Eindredacteur Nirov (part-time)
Eindredactie maandblad Stedebouw en Volkshuisvesting.

1991-1992: Lifestyle-redacteur De GayKrant
Voor diverse publieksbladen waaronder de Gaykrant, redactie en verslaggeving over met name gezondheidszaken, mode en lifestyle.

1989-1990: Eindredacteur Brabants Dagblad/Detachering dagblad Trouw
Eindredacteur voor het katern consumentenzaken. (food, lifestyle, gezondheid en zorg). In deze periode drie maanden gedetacheerd geweest bij dagblad Trouw op de redacties economie, kerk en levensbeschouwing.

Werkervaring

Werkervaring
Okt 2013 – heden All round communicatie manager ZP
Gespecialiseerd in strategische communicatie, hoofdredactie, veranderingsmanagement, interimopdrachten, management- en lifecoaching, trainingen en nieuwe media. Tevens (trainings)acteur en dagvoorzitter.
Cliënten: Platform Museum Locaties & Vakvereniging Het Genootschap voor Eventmanagers (1 dag per week sinds april 2014), CrossMark Pictures, Het Portaal Uitgevers, Dierenbescherming Eemland, Carrus, NT Publishers, Haagse Hogeschool, Stepping Stone Producties, i4retail, Stadsdeelkantoor Amsterdam Nieuw West, Imprezario.nl

Mei 2012 - okt 2013 Hoofdredacteur Nieuwsblad Transport (NT) en MainPort Magazine
Voeren hoofdredactie van de wekelijkse vakkrant NT voor de transportondernemer en logistieke beslisser. Tevens nieuwe strategie geïmplementeerd (NT meer als kenniscentrum voor de branche) en integratie begeleid van de digitale uitingen: de website, App voor de iPad en social media. Tevens hoofdredactie, restyling en relaunch van MainPort, een glossy magazine voor klanten en medewerkers van de Nederlandse havenbedrijven. MainPort heeft een hoog ‘feel good’ en human interest gehalte. NT is zakelijker en neutraler. Daarnaast actief in het organiseren van evenementen, het lanceren van customer media en verandermanagement op de 12-hoofdige redactie.

Dec 2011 - Mei 2012: Editorial consultant, ZP
PR- en communicatieadvies (multimediaal) aan diverse bedrijven en instellingen. Tevens tijdelijke (hoofd)redactie, congresorganisatie en management coaching. Cliënten, onder meer: NVP, Het Portaal Uitgevers (QM), Kluwer, HRM BV, Emerce, OCG, Haagse Hogeschool.

Okt. 2006 – Dec 2011: Crossmediaal hoofdredacteur IntermediairPW (VNU Media)
IntermediairPW is het grootste cross media platform voor iedereen die zich met personeelswelzijn bezighoudt vanuit werkgeversperspectief (HRM). Bij aanvang met het redactieteam (7fte) een restyling doorgevoerd van het tweewekelijkse magazine met als motto; vakblad verpakt als publiekstijdschrift. Dit om de lezersvreugde te verhogen zonder concessies te doen aan de inhoudelijke kwaliteit. Resultaat: de daling van het aantal betaalde abonnementen stopte en steeg weer(target gehaald), het magazine werd commercieel winstgevend, mede door het lanceren van een nieuw product: bijgevoegde sponsored magazines. Vervolgens de website gerestyled met een gemiddelde pageviewstijging van 56 procent als gevolg. In mijn laatste jaar HRbase gelanceerd, een ‘LinkedIn’ voor HR-professionals. Bij mijn vertrek had de site ruim 13.000 profielen. Tot slot een reorganisatie en verandertraject doorgevoerd voor meer focus op online en customer media.

Nevenactiviteit:
Docent pers-, mediatraining en (corporate) communicatie aan de Academie voor European Studies & Communication Management bij de Haagse Hogeschool.

Dec. 2005 – Okt. 2006: Redactiechef/eindredacteur a.i. George/ReclameWeek (Springer/PIB)
Mede opzetten van de Nederlandse versie van het glossy lifestyle mannenblad George. Nulnummer gemaakt en strategie mede ontwikkeld. Daarnaast tevens eindredacteur van ReclameWeek, tijdschrift voor marketing, communicatie, media, marketing en reclame. Mede-initiëren van ReclameWeek als multimediaal platform. Aansturing van de redactie en de DTP-afdeling. Schrijven van artikelen over marketing.

Maart 2002 – Dec. 2005: Hoofdredacteur QM en Festivak (Hollandia Publishing)
Binnen de Hollandia-groep als hoofdredacteur verantwoordelijk voor Quality in Meetings (QM), glossy voor zakelijke reizigers en congresorganisatoren. Tevens hoofdredactie Festivak, tijdschrift voor de organisator van publieksevenementen. Daarnaast conceptontwikkeling voor print en online-producten (internationale Engelstalige editie van QM gelanceerd), leidinggeven aan de redactie (6 man), formulebewaking en het organiseren van evenementen. Na augustus 2004 tevens redactioneel verantwoordelijk voor de sponsored-magazinetak.

2001-Maart 2002: ConneXie, hoofdredacteur a.i.
Vervanging hoofdredacteur wegens sabbatical. ConneXie is het grootste telecom-tijdschrift in Nederland. Combinatie van publieksuitgave (gadgets) en vakblad (branche-info). De content van ConneXie bestaat uit een combinatie van onderwerpen over mobiele telecommunicatie, vaste telecommunicatie en ICT.

1992-Oktober 2006: Freelance activiteiten
Als freelance journalist opdrachten voor diverse bladen / organisaties: Home Studio, Santé, Squeeze, Talkies, Paravisie, Esotera (Duitstalig), AVRO’s Radiojournaal, Radio Rijnmond, Privé, Atrium, ComputerPartner, Korpskrant Politie Haaglanden, Toute Royale en PR-advies voor diverse bedrijven.

1998-2001: Eindredacteur weekblad Party (Wegener)
Eindredactie en royaltyverslaggeving bij gossip-weekblad Party en het culinaire tijdschrift Alliance.

1998: Eindredacteur ReclameWeek
(Eind)redactie voor dit weekblad over de media- en communicatiebranche.

1995-1998: Redacteur weekblad Party
(Eind)redactie en royaltyverslaggeving voor gossip-weekblad Party en het culinaire glossy tijdschrift Alliance.

1992: Eindredacteur Nirov (part-time)
Eindredactie maandblad Stedebouw en Volkshuisvesting.

1991-1992: Lifestyle-redacteur De GayKrant
Voor diverse publieksbladen waaronder de Gaykrant, redactie en verslaggeving over met name gezondheidszaken, mode en lifestyle.

1989-1990: Eindredacteur Brabants Dagblad/Detachering dagblad Trouw
Eindredacteur voor het katern consumentenzaken. (food, lifestyle, gezondheid en zorg). In deze periode drie maanden gedetacheerd geweest bij dagblad Trouw op de redacties economie, kerk en levensbeschouwing.

Lees meer

Opleiding

HRM BV te Rhenen, Executive Management Development Training.
Part-Act instituut te Amsterdam, Televisiejournalistiek, tv-presentatie en camera-acteren
Academie voor de Journalistiek te Tilburg.

Opleiding

HRM BV te Rhenen, Executive Management Development Training.
Part-Act instituut te Amsterdam, Televisiejournalistiek, tv-presentatie en camera-acteren
Academie voor de Journalistiek te Tilburg.

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Duits (Uitstekend), Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Frans (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Duits (Uitstekend), Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Frans (Matig)

Hobby's & interesses

Hifi en muziek
Zwemmen
Theater en film
Lezen en schrijven
Yoga
Reizen

Hobby's & interesses

Hifi en muziek
Zwemmen
Theater en film
Lezen en schrijven
Yoga
Reizen

Eigenschappen

Optimistisch/positief, goed humeur, vriendelijk, stabiel en betrouwbaar, krachtig, kritisch en genuanceerd, tussen anderen, excellent schrijven, in beweging, autonoom, loyaal.

Eigenschappen

Optimistisch/positief, goed humeur, vriendelijk, stabiel en betrouwbaar, krachtig, kritisch en genuanceerd, tussen anderen, excellent schrijven, in beweging, autonoom, loyaal.

Mijn actuele situatie

  • Functie: Marketing Medewerker, Online Marketeer, PR Adviseur, PR Agent
  • Sector: Media & Journalistiek
  • Carrièreniveau: Senior management
  • Beschikbaar vanaf: Binnen 1 maand

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Marketing Medewerker, Online Marketeer, PR Adviseur, PR Agent
  • Sector: Marketing & Communicatie
  • Dienstverband: Vast
  • Salaris: 5.000 - 7.000
  • Aantal uren: 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Harald Roelofs te bekijken

Mijn documenten