• Werkzoekend: Nee
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Ik ben een betrokken specialist die in staat is om op basis van haar vakkennis anderen beter te laten functioneren en een bijdrage te leveren aan continue verbeteringen binnen een organisatie. Ik ben…

Persoonlijk

Ik ben een betrokken specialist die in staat is om op basis van haar vakkennis anderen beter te laten functioneren en een bijdrage te leveren aan continue verbeteringen binnen een organisatie. Ik ben geïnteresseerd in een functie als Functioneel Applicatiebeheerder.
Ik heb 15 jaar ervaring in internationale Sales (binnendienst, buitendienst en sales ondersteuning). De afgelopen 5 jaar heb ik ook ervaring opgedaan met beheer en ondersteuning op het gebied van software zoals bijvoorbeeld TIPS (order to cash), OnGuard (credit management) en Corvu . Daarnaast heb ik programmeerervaring opgedaan door het bouwen van een offertemodule in het programma SOFON.
Ik vind het leuk om problemen te analyseren en op te lossen. Hierbij werk ik planmatig en ben ik initiatiefrijk en resultaatgericht. Mijn onderhandelingsstijl is win-win: begrijpen van de drijfveren van de ander (luisteren, doorvragen, inleven), de ander meenemen in mijn afweging en komen tot een oplossing die voor beide partijen optimaal is.
Ik vind het belangrijk om steeds beter te worden in mijn vak, vakgenoten verder te helpen en gewaardeerd te worden om mijn (vak-)kennis. Ook vind ik het belangrijk om uitgedaagd te worden in mijn werk, bijvoorbeeld door nieuwe vaardigheden te leren, oplossingen te zoeken voor problemen en processen te optimaliseren.

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

jan 2013
tot
heden Sales support manager bij Eska Graphic Board
Ondersteuning van de verkoopafdelingen (UK, Italië, Spanje, USA, Singapore en Nederland):
o.a. verstrekken van informatie, verzorgen van trainingen, oplossen van knelpunten, deelnemen aan verbeterprojecten.
Automatisering: Functioneel applicatiebeheer van de verkoopapplicatie binnen het ERP-systeem. Signaleren van knelpunten en verbeterkansen, aandragen en implementeren oplossingen / aanpassingen.
Klachtenafhandeling: verantwoordelijk voor klachtenproces voor Sales, deelnemer aan het klachtenoverleg, bij sales gerelateerde klachten (mede-)verantwoordelijk voor een structurele oplossing en inhoudelijke analyse.
Voorraadbewaking: medeverantwoordelijk voor optimaliseren commerciële voorraad.
Orderpakket / capaciteitsverdeling: optimaal inzetten van de beschikbare productiecapaciteit voor klantorders in overleg met de afdeling Logistiek en de Commercieel Directeur.
Creditmanagement: Analyseren en beoordelen van de kredietwaardigheid van klanten in overleg met de kredietverzekeraar en de CFO en Commercieel Directeur. Verzamelen en analyseren van betalingsgegevens. Registreren, beheren en bewaken van kredietlimieten. Ondersteunen verkoopafdelingen bij aanvragen en bij gebruik van OnGuard.
Project (ICT / Sales): Ontwikkelen en programmeren van een offertemodule in SOFON.

mei 2009
-
jan 2013 Sales Office manager bij Eska Graphic Board
Zelfde taken als bovenstaande Sales Support Manager.
Daarnaast hiërarchisch leidinggevende van de verkoopbinnendienst Nederland verantwoordelijk voor o.a. personeelsbezetting, ziekteverzuim en functioneringsgesprekken.

dec 2002

mei 2009 Sales Manager bij Eska Graphic Board (tot 1.10.2006 Kappa Graphic Board)
Opstellen en realiseren verkoopplan, afhandelen van klachten met klanten / agenten / distributeurs, opbouwen en onderhouden klantrelaties, signaleren van afzetmogelijkheden bij nieuwe en bestaande klanten, verkooprapportages t.b.v. het management, optimaliseren klantvoorraden.
Regio´s: Benelux, Scandinavië, Finland, Baltische staten, Rusland + GOS, Oekraïne.

jan 1999

dec 2002 Sales Assistent Benelux, Scandinavië en key-accounts bij Kappa Graphic Board
Orderproces: op basis van klantinformatie samenstellen van order/offerte, (laten) boeken en controleren van orders, realiseren van optimale levertijd op basis van de klantbehoefte in overleg met planning, signaleren van afwijkingen en initiëren van oplossingen / alternatieven.
Voorraad: actueel houden van klantvoorraad.
Klachten: aannemen en registreren van klachten, in overleg met Area manager en interne afdelingen komen tot een oplossing, deze oplossing communiceren met de klant.
Betalingen: volgen klantbetalingen, bevorderen tijdige betaling, beoordelen en bevorderen betalingszekerheid.
Project diktelijst rationalisatie: Verzamelen en analyseren van klantbehoeften, afzetcijfers en productiegegevens. Resultaat: een verbeterde efficiency.

1998 Medewerker Projectbureau bij project Varitel van de KPN
Wekelijkse voortgangsrapportage, registratie / toewijzing kosten.

jan–juli 1997 Medewerker binnendienst bij Eymasa te Barcelona, Spanje
Stage bij een producent en leverancier van audiometrische apparatuur in Barcelona, Spanje.

1988-1997 Uitzendwerk
Een scala aan uitzendwerk, waaronder het geven van rondleidingen in een suikerfabriek, thuiszorg.

Werkervaring

jan 2013
tot
heden Sales support manager bij Eska Graphic Board
Ondersteuning van de verkoopafdelingen (UK, Italië, Spanje, USA, Singapore en Nederland):
o.a. verstrekken van informatie, verzorgen van trainingen, oplossen van knelpunten, deelnemen aan verbeterprojecten.
Automatisering: Functioneel applicatiebeheer van de verkoopapplicatie binnen het ERP-systeem. Signaleren van knelpunten en verbeterkansen, aandragen en implementeren oplossingen / aanpassingen.
Klachtenafhandeling: verantwoordelijk voor klachtenproces voor Sales, deelnemer aan het klachtenoverleg, bij sales gerelateerde klachten (mede-)verantwoordelijk voor een structurele oplossing en inhoudelijke analyse.
Voorraadbewaking: medeverantwoordelijk voor optimaliseren commerciële voorraad.
Orderpakket / capaciteitsverdeling: optimaal inzetten van de beschikbare productiecapaciteit voor klantorders in overleg met de afdeling Logistiek en de Commercieel Directeur.
Creditmanagement: Analyseren en beoordelen van de kredietwaardigheid van klanten in overleg met de kredietverzekeraar en de CFO en Commercieel Directeur. Verzamelen en analyseren van betalingsgegevens. Registreren, beheren en bewaken van kredietlimieten. Ondersteunen verkoopafdelingen bij aanvragen en bij gebruik van OnGuard.
Project (ICT / Sales): Ontwikkelen en programmeren van een offertemodule in SOFON.

mei 2009
-
jan 2013 Sales Office manager bij Eska Graphic Board
Zelfde taken als bovenstaande Sales Support Manager.
Daarnaast hiërarchisch leidinggevende van de verkoopbinnendienst Nederland verantwoordelijk voor o.a. personeelsbezetting, ziekteverzuim en functioneringsgesprekken.

dec 2002

mei 2009 Sales Manager bij Eska Graphic Board (tot 1.10.2006 Kappa Graphic Board)
Opstellen en realiseren verkoopplan, afhandelen van klachten met klanten / agenten / distributeurs, opbouwen en onderhouden klantrelaties, signaleren van afzetmogelijkheden bij nieuwe en bestaande klanten, verkooprapportages t.b.v. het management, optimaliseren klantvoorraden.
Regio´s: Benelux, Scandinavië, Finland, Baltische staten, Rusland + GOS, Oekraïne.

jan 1999

dec 2002 Sales Assistent Benelux, Scandinavië en key-accounts bij Kappa Graphic Board
Orderproces: op basis van klantinformatie samenstellen van order/offerte, (laten) boeken en controleren van orders, realiseren van optimale levertijd op basis van de klantbehoefte in overleg met planning, signaleren van afwijkingen en initiëren van oplossingen / alternatieven.
Voorraad: actueel houden van klantvoorraad.
Klachten: aannemen en registreren van klachten, in overleg met Area manager en interne afdelingen komen tot een oplossing, deze oplossing communiceren met de klant.
Betalingen: volgen klantbetalingen, bevorderen tijdige betaling, beoordelen en bevorderen betalingszekerheid.
Project diktelijst rationalisatie: Verzamelen en analyseren van klantbehoeften, afzetcijfers en productiegegevens. Resultaat: een verbeterde efficiency.

1998 Medewerker Projectbureau bij project Varitel van de KPN
Wekelijkse voortgangsrapportage, registratie / toewijzing kosten.

jan–juli 1997 Medewerker binnendienst bij Eymasa te Barcelona, Spanje
Stage bij een producent en leverancier van audiometrische apparatuur in Barcelona, Spanje.

1988-1997 Uitzendwerk
Een scala aan uitzendwerk, waaronder het geven van rondleidingen in een suikerfabriek, thuiszorg.

Lees meer

Opleiding

1993-1997 HEAO-EL (economisch linguïstisch), Hanzehogeschool Groningen (diploma behaald)
Talen: Engels, Duits, Spaans
1992–1993 Nima-A (diploma behaald)
1989–1992 Economie, RUG, Groningen
1988–1989 Highschool, Ohio, Verenigde Staten van Amerika (diploma behaald)
1982–1988 VWO (diploma behaald)
Examenvakken: Nederlands, Engels, Duits, Aardrijkskunde, Wiskunde A, Economie I en II

Opleiding

1993-1997 HEAO-EL (economisch linguïstisch), Hanzehogeschool Groningen (diploma behaald)
Talen: Engels, Duits, Spaans
1992–1993 Nima-A (diploma behaald)
1989–1992 Economie, RUG, Groningen
1988–1989 Highschool, Ohio, Verenigde Staten van Amerika (diploma behaald)
1982–1988 VWO (diploma behaald)
Examenvakken: Nederlands, Engels, Duits, Aardrijkskunde, Wiskunde A, Economie I en II

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Engels (Uitstekend), Duits (Goed), Spaans (Goed), Frans (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Engels (Uitstekend), Duits (Goed), Spaans (Goed), Frans (Matig)

Eigenschappen

Ik vind het leuk om problemen te analyseren en op te lossen. Hierbij werk ik planmatig en ben ik initiatiefrijk en resultaatgericht. Mijn onderhandelingsstijl is win-win: begrijpen van de drijfveren van de ander (luisteren, doorvragen, inleven), de ander meenemen in mijn afweging en komen tot een oplossing die voor beide partijen optimaal is.
Ik vind het belangrijk om steeds beter te worden in mijn vak, vakgenoten verder te helpen en gewaardeerd te worden om mijn (vak-)kennis. Ook vind ik het belangrijk om uitgedaagd te worden in mijn werk, bijvoorbeeld door nieuwe vaardigheden te leren, oplossingen te zoeken voor problemen en processen te optimaliseren.

Eigenschappen

Ik vind het leuk om problemen te analyseren en op te lossen. Hierbij werk ik planmatig en ben ik initiatiefrijk en resultaatgericht. Mijn onderhandelingsstijl is win-win: begrijpen van de drijfveren van de ander (luisteren, doorvragen, inleven), de ander meenemen in mijn afweging en komen tot een oplossing die voor beide partijen optimaal is.
Ik vind het belangrijk om steeds beter te worden in mijn vak, vakgenoten verder te helpen en gewaardeerd te worden om mijn (vak-)kennis. Ook vind ik het belangrijk om uitgedaagd te worden in mijn werk, bijvoorbeeld door nieuwe vaardigheden te leren, oplossingen te zoeken voor problemen en processen te optimaliseren.

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Functie: Programmeur
  • Sector: Industrie
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Mijn werkgebieden

Mijn documenten