• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Ik ben een registeraccountant met zowel ervaring in het aansturen van een team met operationele, financiële processen en als controle ervaring op diverse bancaire gebieden in binnen- en buitenland.…

Persoonlijk

Ik ben een registeraccountant met zowel ervaring in het aansturen van een team met operationele, financiële processen en als controle ervaring op diverse bancaire gebieden in binnen- en buitenland. De laatste 10 jaar stuurde ik teams aan van 5-7 personen waar vernieuwingen zijn doorgevoerd in zowel de operationele werkzaamheden, de controles als de rapportages en daarbij zijn belangrijke resultaten behaald. Het veranderen en verbeteren van financiële bedrijfsprocessen zijn voor mij de krenten in de pap, waarbij zichtbaar in control zijn essentieel is. Als team/projectleider maak ik mensen enthousiast om een (deel)project met een goed resultaat af te ronden. Met mij hands-on instelling werk ik mee met de uitvoering om de tijdslijnen en Kritische Prestatie Indicators te halen.

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

2014 juni – december ABN AMRO Bank, Interim Cost Manager
- Tijdelijke vervanging Cost Manager.
- Activity Based Cost model onderhouden en aanpassen aan gewijzigde klantwensen.
- Vernieuwen planningsmethodiek.
- Vernieuwen kwartaalrapportage naar lean en meer transparantie
- Meedraaien in budgetcyclus 2015 binnen gestelde tijdslimieten.

2010 – mei 2014 ABN AMRO Bank, Accounting & Reporting, Senior Financial Controller
- Het dagelijks aansturen van de afdeling Rekeningbeheer (5 personen).
- Het introduceren en uitvoeren van de Customer Excellence werkwijze op de afd Rekeningbeheer.
- Het uitvoeren van Customer Excellence onderzoeken binnen de afdeling Accounting & Reporting.

- Het opzetten van procesflows van business processen van afd Rekeningbeheer met de tool ARIS.
- Opzetten en uitvoeren van maandelijkse rapportage en kwartaalrapportage rekeningbeheer t.b.v. management Accounting & Reporting resp. Raad voor Commissarissen.
- Integratie van ex-Fortis medewerkers in ABN AMRO processen en systemen op het gebied van rekeningbeheer.
- Het operationeel maken van vernieuwde aanpak van het rekeningbeheer.
- Het onderzoeken en oplossen van audit issues.
- Het doen van voorstellen voor structurele verbeteringen om intercompany mismatches te verminderen, het corrigeren van foutieve intercompany data om de Risk Weighted Assets juist weer te geven.


2005– 2010 ABN AMRO Bank, Teamleader Group Functions, Financial Services, Transfer Pricing House Operations.
- Dagelijks leiding geven aan het team (5-7personen) in de administratieve, operationele sfeer: het tijdig verzorgen van interne kostenverrekeningen (o.a. DIBU) binnen de ABN AMRO Group wereldwijd.
- Het ondersteunen van de afdelingsmanager bij bijzondere controle onderzoeken en de dagelijkse finance rapportage werkzaamheden op Group niveau.
- Het leiding geven aan de transitie van de activiteiten Transfer Pricing House Operations aan RBS gedurende 2010.

- Het reorganiseren van de Financial Service Afdeling middels het introduceren van nieuwe, gestroomlijnde workflows.
- Het ontwerpen van de functionele specificaties en (deels zelf) bouwen en testen van een MS Access database na het volgen van een cursus MS Access voor gevorderden. Maandelijks grote hoeveelheden facturen opstellen met een hoge mate van nauwkeurigheid en minder fouten.
- Opzetten controle rapportages en KPI’s gericht op inzicht in en controle op het verwerkingsproces.
Het opzetten van de governance van een debiteurenadministratie en een contractenbewakingssysteem.

2000 – 2005 ABN AMRO ICT Control BU NL, IT Controller
- Verantwoordelijk voor het opstellen en analyseren van de maandelijkse financiële kosten rapportage van ICT, oa. bepaling van inhuurbudget, realisatie en analyse van het uurtarief en mede opstellen van ICT (project)budgetten.

- Projectleider Electronische handtekening: opzetten van het functioneel ontwerp en testen van een electronische handtekening voor electronische verwerking van facturen.
- Het opzetten/verfijnen van calculatie methoden intern uurtarief ICT Development met Activity Based Costing.
- Het bijdragen aan de implementatie van KPI’s en Balanced Score Card in ICT BU NL ten behoeve van beheersing van kosten en doorlooptijden ICT projecten.
- Het mede opstellen van het ICT performance contract met Strategic Decision Support.
- Het reorganiseren/centraliseren van administraties van dataverkeer en voice binnen de ICT organisatie teneinde substantiële kortingen te verkrijgen.

1995 - 1999 ABN AMRO Bank, Divisie Buitenland, Management Information
- Het implementeren van een Management Informatie systeem (Client en Product Profitability en Solvency middels Activity Based Costing) in het buitenlandse kantorennetwerk in 12 landen (vooronderzoek, implementatie, voorlichting en training van de eindgebruikers in het engels).

1978 – 1995 Accountantsdienst van Gemeente Amsterdam en ABN AMRO Bank (vanaf 1-2-1990)
- Assistent –Accountant tot adjunct-Accountant
- Het uitvoeren van jaarrekening controles van vele verschillende typen diensten en bedrijven, het uitvoeren van operational audits van het buitenlands netwerk van ABN AMRO (Denemarken, Zuid Korea, Suriname), jaarrekening controles van Treasury back office, Overhead charges naar buitenlands netwerk en controle van de jaarrekening op Groepsniveau.

Werkervaring

2014 juni – december ABN AMRO Bank, Interim Cost Manager
- Tijdelijke vervanging Cost Manager.
- Activity Based Cost model onderhouden en aanpassen aan gewijzigde klantwensen.
- Vernieuwen planningsmethodiek.
- Vernieuwen kwartaalrapportage naar lean en meer transparantie
- Meedraaien in budgetcyclus 2015 binnen gestelde tijdslimieten.

2010 – mei 2014 ABN AMRO Bank, Accounting & Reporting, Senior Financial Controller
- Het dagelijks aansturen van de afdeling Rekeningbeheer (5 personen).
- Het introduceren en uitvoeren van de Customer Excellence werkwijze op de afd Rekeningbeheer.
- Het uitvoeren van Customer Excellence onderzoeken binnen de afdeling Accounting & Reporting.

- Het opzetten van procesflows van business processen van afd Rekeningbeheer met de tool ARIS.
- Opzetten en uitvoeren van maandelijkse rapportage en kwartaalrapportage rekeningbeheer t.b.v. management Accounting & Reporting resp. Raad voor Commissarissen.
- Integratie van ex-Fortis medewerkers in ABN AMRO processen en systemen op het gebied van rekeningbeheer.
- Het operationeel maken van vernieuwde aanpak van het rekeningbeheer.
- Het onderzoeken en oplossen van audit issues.
- Het doen van voorstellen voor structurele verbeteringen om intercompany mismatches te verminderen, het corrigeren van foutieve intercompany data om de Risk Weighted Assets juist weer te geven.


2005– 2010 ABN AMRO Bank, Teamleader Group Functions, Financial Services, Transfer Pricing House Operations.
- Dagelijks leiding geven aan het team (5-7personen) in de administratieve, operationele sfeer: het tijdig verzorgen van interne kostenverrekeningen (o.a. DIBU) binnen de ABN AMRO Group wereldwijd.
- Het ondersteunen van de afdelingsmanager bij bijzondere controle onderzoeken en de dagelijkse finance rapportage werkzaamheden op Group niveau.
- Het leiding geven aan de transitie van de activiteiten Transfer Pricing House Operations aan RBS gedurende 2010.

- Het reorganiseren van de Financial Service Afdeling middels het introduceren van nieuwe, gestroomlijnde workflows.
- Het ontwerpen van de functionele specificaties en (deels zelf) bouwen en testen van een MS Access database na het volgen van een cursus MS Access voor gevorderden. Maandelijks grote hoeveelheden facturen opstellen met een hoge mate van nauwkeurigheid en minder fouten.
- Opzetten controle rapportages en KPI’s gericht op inzicht in en controle op het verwerkingsproces.
Het opzetten van de governance van een debiteurenadministratie en een contractenbewakingssysteem.

2000 – 2005 ABN AMRO ICT Control BU NL, IT Controller
- Verantwoordelijk voor het opstellen en analyseren van de maandelijkse financiële kosten rapportage van ICT, oa. bepaling van inhuurbudget, realisatie en analyse van het uurtarief en mede opstellen van ICT (project)budgetten.

- Projectleider Electronische handtekening: opzetten van het functioneel ontwerp en testen van een electronische handtekening voor electronische verwerking van facturen.
- Het opzetten/verfijnen van calculatie methoden intern uurtarief ICT Development met Activity Based Costing.
- Het bijdragen aan de implementatie van KPI’s en Balanced Score Card in ICT BU NL ten behoeve van beheersing van kosten en doorlooptijden ICT projecten.
- Het mede opstellen van het ICT performance contract met Strategic Decision Support.
- Het reorganiseren/centraliseren van administraties van dataverkeer en voice binnen de ICT organisatie teneinde substantiële kortingen te verkrijgen.

1995 - 1999 ABN AMRO Bank, Divisie Buitenland, Management Information
- Het implementeren van een Management Informatie systeem (Client en Product Profitability en Solvency middels Activity Based Costing) in het buitenlandse kantorennetwerk in 12 landen (vooronderzoek, implementatie, voorlichting en training van de eindgebruikers in het engels).

1978 – 1995 Accountantsdienst van Gemeente Amsterdam en ABN AMRO Bank (vanaf 1-2-1990)
- Assistent –Accountant tot adjunct-Accountant
- Het uitvoeren van jaarrekening controles van vele verschillende typen diensten en bedrijven, het uitvoeren van operational audits van het buitenlands netwerk van ABN AMRO (Denemarken, Zuid Korea, Suriname), jaarrekening controles van Treasury back office, Overhead charges naar buitenlands netwerk en controle van de jaarrekening op Groepsniveau.

Lees meer

Opleiding

2014 : IFRS Update
2013 : Diverse Customer Excellence cursussen (ABN AMRO variant van Lean Six Sigma).
2011-2012 : ABN AMRO Masterclass (Strategische en operationeel beleid).
1999 : NIVRA.
1978 : HEAO, Hogere Economische school van Amsterdam, bedrijfseconomische richting

Opleiding

2014 : IFRS Update
2013 : Diverse Customer Excellence cursussen (ABN AMRO variant van Lean Six Sigma).
2011-2012 : ABN AMRO Masterclass (Strategische en operationeel beleid).
1999 : NIVRA.
1978 : HEAO, Hogere Economische school van Amsterdam, bedrijfseconomische richting

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    A - Motor, B - Personenauto, E - Aanhanger, AM - Brommer en scooter

  • Talenkennis (spreken)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Duits (Goed), Frans (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Duits (Matig), Frans (Matig)

Hobby's & interesses

Nieuwsgierigheid zit in mijn aard, ik zit in mijn vrije tijd dan ook niet stil. Graag ga ik een rondje fietsen, een lange wandeling met de hond maken of doe een “bikkel”toer voor de conditie en spieren. Daarnaast heb ik een brede interesse economie, geschiedenis en in het verzamelen van wijnen. Tijdens mijn vakantie bezoek ik dan ook graag enige wijnboerderijen en kastelen op de fiets. Tot slot geniet ik erg van mijn familie.

Hobby's & interesses

Nieuwsgierigheid zit in mijn aard, ik zit in mijn vrije tijd dan ook niet stil. Graag ga ik een rondje fietsen, een lange wandeling met de hond maken of doe een “bikkel”toer voor de conditie en spieren. Daarnaast heb ik een brede interesse economie, geschiedenis en in het verzamelen van wijnen. Tijdens mijn vakantie bezoek ik dan ook graag enige wijnboerderijen en kastelen op de fiets. Tot slot geniet ik erg van mijn familie.

Lees meer

Eigenschappen

Nieuwsgierigheid, drang om administratieve processen te vereenvoudigen en versnellen, teamplayer, snel contacten leggen, communicatief sterk, service gericht, integer, flexibel, bereid extra stap te zetten, planmatig werken, resultaatgericht,

Eigenschappen

Nieuwsgierigheid, drang om administratieve processen te vereenvoudigen en versnellen, teamplayer, snel contacten leggen, communicatief sterk, service gericht, integer, flexibel, bereid extra stap te zetten, planmatig werken, resultaatgericht,

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Functie: Administrateur, Hoofd Administratie, Salarisadministrateur
  • Sector: Finance
  • Carrièreniveau: Leidinggevend
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Afdelingsmanager, Manager
  • Sector: Overheid
  • Dienstverband: Vast, Tijdelijk, ZZP
  • Salaris: 5.000 - 7.000
  • Aantal uren: 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Mijn documenten