• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Zoek je een kundige, enthousiaste en gedreven horeca/ facilitair teamplayer? Een collega of partner die kan acteren op operationeel, tactisch en strategisch niveau? Een doener dat zich makkelijk kan…

Persoonlijk

Zoek je een kundige, enthousiaste en gedreven horeca/ facilitair teamplayer? Een collega of partner die kan acteren op operationeel, tactisch en strategisch niveau? Een doener dat zich makkelijk kan verplaatsen in de doelgroep? Een passie voor voeding en daaraan gekoppelde zaken.


Weten of het klikt en of ik iets voor je kan doen? stuur even een berichtje. Graag tot snel!

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

heden Art Culinair catering te Zetten. Hier werk ik als partymanager bij grote partijen en ben ik bezig met de sales van catering en het in de markt zetten van dagverse koelverse maaltijden bij particulier en de institutionele markt.
2012 / okt 2014 Manager facilitair bij de van Neynsel stichting te ’s-Hertogenbosch.
In deze functie ben ik verantwoordelijk voor alle facilitaire processen
( horeca, receptie, huishouding, technische dienst) binnen de locatie Park Antoniegaarde. Het complex bestaat uit 200 appartementen waarvan 70 zorgappartementen, keuken en restauratieve ruimten.
In 2013 heb ik samen met de zorgmanager van de locatie (die verliesgevend was) een locatie gemaakt waar zwarte cijfers geschreven werden en tot op heden ook doen. Met name het omzetten van de facilitaire diensten en gebruik maken van maatschappelijk sociaal ondernemen ( gebruik maken van medewerkers met achterstand tot de arbeidsmarkt via de gemeente, samen werken met re-integratie bureaus en vrijwilligers) is een goede stap gezet naar het scheiden van wonen en zorg. Daarnaast zijn alle disciplines budget verantwoordelijk gemaakt.
De BHV organisatie is verkleind door iedereen verantwoordelijk te maken voor veiligheid onder het motto “veiligheid is van en voor iedereen”.
Binnen de restauratieve dienst is een nieuw gastvrijheidsconcept geïntroduceerd “Uit in eigen huis” .Samen met een kleine lokale cateraar heeft voeding de plek gegeven die het verdient. Gezond, vers en zonder toegevoegde stabilisator en kleurstoffen. Naast het dagelijks dagmenu worden uitgebreide arrangementen tegen marktconforme prijzen
verkocht.
Er is een sociëteit opgericht. Een vereniging waar iedereen lid van kan worden en die zelf thema’s ed. bedenkt. Wij als organisatie zijn alleen nog maar ondersteunend.
Natuurlijk horen bij mijn functie de gebruikelijke verantwoordelijkheden zoals organisatie overleggen, MT overleggen en afstemming tussen de locaties en natuurlijk de cliëntenraad.
Ik heb veel input gegeven aan de directie en aan een extern bureau welke ons mede ondersteund heeft om de vertaalslag naar de toekomst te maken.
2009 / 2012 Locatiemanager bij het Florence Nightingale Instituut te Zetten. Bij dit instituut was het museum van zorg en verpleging gehuisvest
In deze functie ben ik verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van het instituut. De aandachtsgebieden zijn, museum winkel, museum café, catering, planning, inkoop van alle producten, technische dienst, telefonie en Theaterplanning (3 Theater shows voor de zorg).
Verantwoordelijk voor het educatieve project de Zorgtrailer ter waarde van 2.5 miljoen. Bij mijn aantreden binnen dit project heb ik grote besparingen gerealiseerd op het gebied van vervoer , personeel en inkoop en de vastgestelde targets gerealiseerd.
Meedenken en uitvoeren van nieuwe shows op het gebied van theater.
Organiseren van congressen.
2007 / 2009 Zelfstandig ondernemer in de kledingbranche.
Middels een franchise concept ben ik een kledingwinkel gestart in het hogere segment. Door de verkeerde tijd (start crisis) en ligging van het pand is dit niet het succes geworden waar ik op had gehoopt, en heb ik de winkel gesloten. Ondanks het sluiten van de winkel heb ik veel ervaring opgedaan betreffende inkoop, presentatie en ondernemerschap.
1993 / 2007 Horeca en later facilitair teamleider bij de Zorggroep in Noord-Limburg
De eerste 10 jaar als horeca teamleider ben ik in de gelukkige omstandigheid geweest dat ik het horecaconcept door mij bedacht
“uit in eigen huis” in eerste instantie binnen 1 locatie en later in 3 andere locaties heb mogen realiseren van tekentafel tot operationeel. Het integreren van alle doelgroepen, gebruik makend van 1 zeer goed geoutilleerd restaurant heeft vele voordelen op het gebied van inkoop, kostenbeheersing en personeel en de kwaliteit neemt toe. Een andere belangrijke taak was het samenstellen van horecateams van medewerkers die uit alle onderdelen van de zorg kwamen. Ook het veelvuldig opleiden van jongeren welke op oproepbasis werkten was onderdeel van mijn functie en droeg voor een belangrijk deel bij aan het hanteerbaar houden van de loonkosten. Na de fusie is mijn functie van teamleider horeca onderdeel geworden van het facilitair bedrijf. In deze functie heb ik ook de facilitaire onderdelen technische dienst, linnenkamer, huishouding, receptie en logistiek aangestuurd klantgericht, flexibel en efficiënt.
Als facilitair teamleider was ik verantwoordelijk voor de BHV binnen mijn locatie en maakte ik deel uit van het locatieteam van zorg en facilitair betreffende de dagelijkse gang van zaken binnen de locatie.
Het voeren van POP en functionering gesprekken waren onderdeel van mijn functie. Daarnaast was ik sparringpartner van hoger management en directie.

1988 / 1993 Assistent bedrijfsleider bij bungalowpark het Roekenbosch te Blitterswijk.
1986 / 1988 kelner / gastheer Bij AC restaurants te Leiderdorp.
1985 / 1986 Kok / kelner tennis Dekker Warmond.
1983/ 1985 SRV ondernemer met een vaste buurtwinkel in kruidenierswaren en Kaas melk en vleeswaren in Leiden.
1882 / 1983 Barkeeper / kelner bij Bowling restaurant Venray te Venray.

Werkervaring

heden Art Culinair catering te Zetten. Hier werk ik als partymanager bij grote partijen en ben ik bezig met de sales van catering en het in de markt zetten van dagverse koelverse maaltijden bij particulier en de institutionele markt.
2012 / okt 2014 Manager facilitair bij de van Neynsel stichting te ’s-Hertogenbosch.
In deze functie ben ik verantwoordelijk voor alle facilitaire processen
( horeca, receptie, huishouding, technische dienst) binnen de locatie Park Antoniegaarde. Het complex bestaat uit 200 appartementen waarvan 70 zorgappartementen, keuken en restauratieve ruimten.
In 2013 heb ik samen met de zorgmanager van de locatie (die verliesgevend was) een locatie gemaakt waar zwarte cijfers geschreven werden en tot op heden ook doen. Met name het omzetten van de facilitaire diensten en gebruik maken van maatschappelijk sociaal ondernemen ( gebruik maken van medewerkers met achterstand tot de arbeidsmarkt via de gemeente, samen werken met re-integratie bureaus en vrijwilligers) is een goede stap gezet naar het scheiden van wonen en zorg. Daarnaast zijn alle disciplines budget verantwoordelijk gemaakt.
De BHV organisatie is verkleind door iedereen verantwoordelijk te maken voor veiligheid onder het motto “veiligheid is van en voor iedereen”.
Binnen de restauratieve dienst is een nieuw gastvrijheidsconcept geïntroduceerd “Uit in eigen huis” .Samen met een kleine lokale cateraar heeft voeding de plek gegeven die het verdient. Gezond, vers en zonder toegevoegde stabilisator en kleurstoffen. Naast het dagelijks dagmenu worden uitgebreide arrangementen tegen marktconforme prijzen
verkocht.
Er is een sociëteit opgericht. Een vereniging waar iedereen lid van kan worden en die zelf thema’s ed. bedenkt. Wij als organisatie zijn alleen nog maar ondersteunend.
Natuurlijk horen bij mijn functie de gebruikelijke verantwoordelijkheden zoals organisatie overleggen, MT overleggen en afstemming tussen de locaties en natuurlijk de cliëntenraad.
Ik heb veel input gegeven aan de directie en aan een extern bureau welke ons mede ondersteund heeft om de vertaalslag naar de toekomst te maken.
2009 / 2012 Locatiemanager bij het Florence Nightingale Instituut te Zetten. Bij dit instituut was het museum van zorg en verpleging gehuisvest
In deze functie ben ik verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van het instituut. De aandachtsgebieden zijn, museum winkel, museum café, catering, planning, inkoop van alle producten, technische dienst, telefonie en Theaterplanning (3 Theater shows voor de zorg).
Verantwoordelijk voor het educatieve project de Zorgtrailer ter waarde van 2.5 miljoen. Bij mijn aantreden binnen dit project heb ik grote besparingen gerealiseerd op het gebied van vervoer , personeel en inkoop en de vastgestelde targets gerealiseerd.
Meedenken en uitvoeren van nieuwe shows op het gebied van theater.
Organiseren van congressen.
2007 / 2009 Zelfstandig ondernemer in de kledingbranche.
Middels een franchise concept ben ik een kledingwinkel gestart in het hogere segment. Door de verkeerde tijd (start crisis) en ligging van het pand is dit niet het succes geworden waar ik op had gehoopt, en heb ik de winkel gesloten. Ondanks het sluiten van de winkel heb ik veel ervaring opgedaan betreffende inkoop, presentatie en ondernemerschap.
1993 / 2007 Horeca en later facilitair teamleider bij de Zorggroep in Noord-Limburg
De eerste 10 jaar als horeca teamleider ben ik in de gelukkige omstandigheid geweest dat ik het horecaconcept door mij bedacht
“uit in eigen huis” in eerste instantie binnen 1 locatie en later in 3 andere locaties heb mogen realiseren van tekentafel tot operationeel. Het integreren van alle doelgroepen, gebruik makend van 1 zeer goed geoutilleerd restaurant heeft vele voordelen op het gebied van inkoop, kostenbeheersing en personeel en de kwaliteit neemt toe. Een andere belangrijke taak was het samenstellen van horecateams van medewerkers die uit alle onderdelen van de zorg kwamen. Ook het veelvuldig opleiden van jongeren welke op oproepbasis werkten was onderdeel van mijn functie en droeg voor een belangrijk deel bij aan het hanteerbaar houden van de loonkosten. Na de fusie is mijn functie van teamleider horeca onderdeel geworden van het facilitair bedrijf. In deze functie heb ik ook de facilitaire onderdelen technische dienst, linnenkamer, huishouding, receptie en logistiek aangestuurd klantgericht, flexibel en efficiënt.
Als facilitair teamleider was ik verantwoordelijk voor de BHV binnen mijn locatie en maakte ik deel uit van het locatieteam van zorg en facilitair betreffende de dagelijkse gang van zaken binnen de locatie.
Het voeren van POP en functionering gesprekken waren onderdeel van mijn functie. Daarnaast was ik sparringpartner van hoger management en directie.

1988 / 1993 Assistent bedrijfsleider bij bungalowpark het Roekenbosch te Blitterswijk.
1986 / 1988 kelner / gastheer Bij AC restaurants te Leiderdorp.
1985 / 1986 Kok / kelner tennis Dekker Warmond.
1983/ 1985 SRV ondernemer met een vaste buurtwinkel in kruidenierswaren en Kaas melk en vleeswaren in Leiden.
1882 / 1983 Barkeeper / kelner bij Bowling restaurant Venray te Venray.

Lees meer

Opleiding

Diverse in-company trainingen
2004 HBO facilitair management NCOI
1995 Ondernemers diploma SVH
1986 Restaurant bedrijf SVH
1985 Café bedrijf SVH
1978- 1982 Lts consumptieve techniek c- niveau

Opleiding

Diverse in-company trainingen
2004 HBO facilitair management NCOI
1995 Ondernemers diploma SVH
1986 Restaurant bedrijf SVH
1985 Café bedrijf SVH
1978- 1982 Lts consumptieve techniek c- niveau

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto, E - Aanhanger

  • Talenkennis (spreken)

    Engels (Goed), Duits (Matig)

Hobby's & interesses

alles op het water en aan het water.
Lezen,
wandelen.
doe het zelven, v erbouwen

Hobby's & interesses

alles op het water en aan het water.
Lezen,
wandelen.
doe het zelven, v erbouwen

Eigenschappen

Brede maatschappelijke interesse
technisch inzicht
coachend leidinggeven.
enthousiast
doorzetter.
hands-on mentaliteit
geen kantoor type
creatief

Eigenschappen

Brede maatschappelijke interesse
technisch inzicht
coachend leidinggeven.
enthousiast
doorzetter.
hands-on mentaliteit
geen kantoor type
creatief

Mijn actuele situatie

  • Functie: Afdelingsmanager, Manager
  • Sector: Horeca
  • Carrièreniveau: Leidinggevend
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Afdelingsmanager, Manager
  • Sector: Reizen & Recreatie
  • Dienstverband: Vast, Tijdelijk, Interim
  • Salaris: 3.500 - 5.000
  • Aantal uren: 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Thomas van der Ploeg te bekijken