• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

Werkervaring:

Toyota Material Handling
Werkzaam van: 2013 t/m heden.
Branche: Onderdelen voor heftrucks en heftruck verkoop importeur
Functie: Parts support medewerker
Werkzaamheden:
• Zorg dragen voor snelle en betrouwbare levering van onderdelen aan de monteurs en derden klanten
• Telefonisch te woord staan van de monteurs en helpen met vraagstukken.
• Het invoeren van orders voor monteurs
• Het uitzoeken van onderdelen voor de monteurs via de technische programma’s.
• Het contact onderhouden met externe leveranciers van vreemd merk machines om onderdelen te bestellen voor onze monteurs welke zij zelf niet kunnen bestellen.
• Het contact houden met de monteurs wanneer er backorders ontstaan en hun daarvan op de hoogte stellen.
• Het contact onderhouden met TNT betreffende de leveringen aan monteurs welke niet goed zijn gegaan.
• Het bijhouden van het kledingbestand voor de monteurs.
• Het bijhouden van levertijden en manco’s
• Uitvoeren van alle voorkomende werkzaamheden die bij de functie horen.
• Melding maken van manco’s en beschadigingen
• Claimen van schade


Auto Muntstad B.V
Werkzaam van: 2011 t/m 2013
Branche: onderdelen voor VW en Audi (dealer Bedrijf)
Functie: Aftersales medewerker
Werkzaamheden:
• Zorg dragen voor snelle en betrouwbare levering van onderdelen teneinde een effectieve ondersteuning voor de werkplaats en schadeafdeling te vormen en aan de verwachting van de toonbank klanten te voldoen.
• Zorg dragen voor een rationele organisatie in het magazijn met in achtneming van de opgedragen werkzaamheden.
• Facturatie en onderdelen registratie, naleven van de wettelijke eisen op gebied van milieu, veiligheid en Arbo in het magazijn.
• Het beoordelen van gebruikte onderdelen, het bestellen van onderdelen, en accessoires, het inkopen van onderdelen en diensten bij derden
• Uitvoeren van alle voorkomende magazijn activiteiten, het doelmatig beheren en bestellen van de onderdelen voorraad om snelle en efficiënte en tijdige levering van onderdelen aan klanten werkplaats te bewerkstelligen.
• Het onderhouden van contacten met klanten en leveranciers.
• Het uitvoeren van verkoop van onderdelen en diensten.
• Zorg dragen voor een schone werkomgeving.
• Het melden van afwijkingen en indien nodig aanbevelingen doen ter verbetering aan de magazijn chef.
• Het volgen van ontwikkelingen op het gebied van scholing, en logistiek van het magazijn.
• Het beheren van de magazijn documentatie.
• Het verwerken van de inkopen van de onderdelen in het computersysteem.

Evobus Nijkerk:
Werkzaam van: 2008 t/m 2011
Branche: onderdelenmagazijn technische helpdesk magazijn stads bussen en touringcars
Functie: Helpdesk medewerker onderdelen magazijn en werkplaats receptie.
Werkzaamheden:
• Telefonische verkoop van onderdelen
• Het opzoeken van onderdelen van voertuigen door middel van verschillende programma’s zoals Vedoc, Epc, Dvs, Etol
• Het beantwoorden van de vragen in de helpdesk, via email, fax of telefonisch.
• Het maken van acties, het bijhouden van de resultaten van de acties, klanten contact over levertijden, het maken van analyses van klanten wat ze kopen en het bijhouden daarvan.
• Orders verwerken in Sap
• Het maken van offertes.
• Het beantwoorden van vragen betreffende reparaties en reparatie tijden.
• Het zoeken naar oplossingen wanneer onderdelen niet voorradig zijn en voertuig gestrand is
• Het draaien van nooddienst in de avonduren en weekend i.v.m. leveren van onderdelen indien het een nood (reparatie) betreft en daar het betreffende onderdeel voor leveren uit het magazijn of een koerier regelen uit Duitsland met het betreffende onderdeel zodat voertuig weer verder kan.
• Het uitgeven van onderdelen.
• Het behandelen van klachten en reclamaties en alle verdere voorkomende werkzaamheden die uit de functie voortvloeien.
• Veelvuldig contact met mijn contact persoon in Duitsland bij de fabriek betreffende technische vragen en levertijd informatie.






Technische unie:
Werkzaam van: 2004 t/m 2008
Branche: Groothandel voor sanitair en CV en elektra
Functie: Commercieel medewerker verkoop binnendienst artikel specialist
Werkzaamheden:
• Het aannemen van telefonische order en deze in het systeem verwerken, het verwerken van bestellingen in het systeem.
• Het behandelen van klachten, manco’s of beschadigingen.
• Het behandelen van retouren
• Het maken van offertes voor de klant na aanvraag.
• Het verwerken van offertes in het systeem.
• Het geven van product informatie
• Het actief nabellen van de gemaakte offertes.
• Het ondersteunen van de buitendienst collega’s
• Het verwerken van email en faxen.
• Het in de gaten houden van levertijd overschrijding, het bijhouden van afroep orders in het systeem en dit verweken
• Meereizen met de buitendienst
• Meedraaien met een klant om in zijn keuken te kijken.
• Het archiveren van orders, offertes en klachten.
• Overleg voeren met de directe collega’s elke morgen 15 min over wat er speelt.
• Werkoverleg voeren.
• Diverse cursussen gehad waaronder: effectieve communicatie en gesprekstechnieken. Leiding systemen, bevestigingsmateriaal, toepassing verschillende metalen, soorten metalen en hun eigenschappen.

Hella B.V
Werkzaam van: 2003 t/m 2003 (reorganisatie)
Branche: Automotive toeleverancier van verlichtingsdelen, elektronica en airco onderdelen
Functie: Verkoop medewerker binnendienst
Werkzaamheden:
• Het afhandelen van telefonische orders.
• Het beantwoorden van vragen betreffende backorders, levertijden, prijzen voorraad, het ondersteunen van de aan mij gekoppelde vertegenwoordiger met het maken van offertes, follow up van offertes, het beoordelen en oplossen van klachten reclamaties, het invoeren van fax, email orders en alle verdere voorkomende werkzaamheden.
• Overleg met directe collega’s, werkoverleg, archivering van orders, offertes, het behandelen van vragen via de mail en alle verdere voorkomende werkzaamheden.











Westerhof Automaterialen BV
Werkzaam van: 1997 t/m 2003
Functie: Verkoop medewerker binnendienst
Werkzaamheden:
• Het afhandelen van telefonische orders
• Het beantwoorden van vragen betreffende backorder, levertijden, prijzen, voorraad, het ondersteunen van de aan mij gekoppelde vertegenwoordiger.
• Verkoop van auto-onderdelen en gereedschappen aan garage bedrijven en particulieren.
• Bezorgen van de automaterialen met de route auto.
• Administratieve werkzaamheden
• Kas beheer
• Balie verkoop
• Contact met leveranciers.
• Alle voorkomende werkzaamheden die bij het werk op de vestiging horen en voortkomen.

Werkervaring

Werkervaring:

Toyota Material Handling
Werkzaam van: 2013 t/m heden.
Branche: Onderdelen voor heftrucks en heftruck verkoop importeur
Functie: Parts support medewerker
Werkzaamheden:
• Zorg dragen voor snelle en betrouwbare levering van onderdelen aan de monteurs en derden klanten
• Telefonisch te woord staan van de monteurs en helpen met vraagstukken.
• Het invoeren van orders voor monteurs
• Het uitzoeken van onderdelen voor de monteurs via de technische programma’s.
• Het contact onderhouden met externe leveranciers van vreemd merk machines om onderdelen te bestellen voor onze monteurs welke zij zelf niet kunnen bestellen.
• Het contact houden met de monteurs wanneer er backorders ontstaan en hun daarvan op de hoogte stellen.
• Het contact onderhouden met TNT betreffende de leveringen aan monteurs welke niet goed zijn gegaan.
• Het bijhouden van het kledingbestand voor de monteurs.
• Het bijhouden van levertijden en manco’s
• Uitvoeren van alle voorkomende werkzaamheden die bij de functie horen.
• Melding maken van manco’s en beschadigingen
• Claimen van schade


Auto Muntstad B.V
Werkzaam van: 2011 t/m 2013
Branche: onderdelen voor VW en Audi (dealer Bedrijf)
Functie: Aftersales medewerker
Werkzaamheden:
• Zorg dragen voor snelle en betrouwbare levering van onderdelen teneinde een effectieve ondersteuning voor de werkplaats en schadeafdeling te vormen en aan de verwachting van de toonbank klanten te voldoen.
• Zorg dragen voor een rationele organisatie in het magazijn met in achtneming van de opgedragen werkzaamheden.
• Facturatie en onderdelen registratie, naleven van de wettelijke eisen op gebied van milieu, veiligheid en Arbo in het magazijn.
• Het beoordelen van gebruikte onderdelen, het bestellen van onderdelen, en accessoires, het inkopen van onderdelen en diensten bij derden
• Uitvoeren van alle voorkomende magazijn activiteiten, het doelmatig beheren en bestellen van de onderdelen voorraad om snelle en efficiënte en tijdige levering van onderdelen aan klanten werkplaats te bewerkstelligen.
• Het onderhouden van contacten met klanten en leveranciers.
• Het uitvoeren van verkoop van onderdelen en diensten.
• Zorg dragen voor een schone werkomgeving.
• Het melden van afwijkingen en indien nodig aanbevelingen doen ter verbetering aan de magazijn chef.
• Het volgen van ontwikkelingen op het gebied van scholing, en logistiek van het magazijn.
• Het beheren van de magazijn documentatie.
• Het verwerken van de inkopen van de onderdelen in het computersysteem.

Evobus Nijkerk:
Werkzaam van: 2008 t/m 2011
Branche: onderdelenmagazijn technische helpdesk magazijn stads bussen en touringcars
Functie: Helpdesk medewerker onderdelen magazijn en werkplaats receptie.
Werkzaamheden:
• Telefonische verkoop van onderdelen
• Het opzoeken van onderdelen van voertuigen door middel van verschillende programma’s zoals Vedoc, Epc, Dvs, Etol
• Het beantwoorden van de vragen in de helpdesk, via email, fax of telefonisch.
• Het maken van acties, het bijhouden van de resultaten van de acties, klanten contact over levertijden, het maken van analyses van klanten wat ze kopen en het bijhouden daarvan.
• Orders verwerken in Sap
• Het maken van offertes.
• Het beantwoorden van vragen betreffende reparaties en reparatie tijden.
• Het zoeken naar oplossingen wanneer onderdelen niet voorradig zijn en voertuig gestrand is
• Het draaien van nooddienst in de avonduren en weekend i.v.m. leveren van onderdelen indien het een nood (reparatie) betreft en daar het betreffende onderdeel voor leveren uit het magazijn of een koerier regelen uit Duitsland met het betreffende onderdeel zodat voertuig weer verder kan.
• Het uitgeven van onderdelen.
• Het behandelen van klachten en reclamaties en alle verdere voorkomende werkzaamheden die uit de functie voortvloeien.
• Veelvuldig contact met mijn contact persoon in Duitsland bij de fabriek betreffende technische vragen en levertijd informatie.






Technische unie:
Werkzaam van: 2004 t/m 2008
Branche: Groothandel voor sanitair en CV en elektra
Functie: Commercieel medewerker verkoop binnendienst artikel specialist
Werkzaamheden:
• Het aannemen van telefonische order en deze in het systeem verwerken, het verwerken van bestellingen in het systeem.
• Het behandelen van klachten, manco’s of beschadigingen.
• Het behandelen van retouren
• Het maken van offertes voor de klant na aanvraag.
• Het verwerken van offertes in het systeem.
• Het geven van product informatie
• Het actief nabellen van de gemaakte offertes.
• Het ondersteunen van de buitendienst collega’s
• Het verwerken van email en faxen.
• Het in de gaten houden van levertijd overschrijding, het bijhouden van afroep orders in het systeem en dit verweken
• Meereizen met de buitendienst
• Meedraaien met een klant om in zijn keuken te kijken.
• Het archiveren van orders, offertes en klachten.
• Overleg voeren met de directe collega’s elke morgen 15 min over wat er speelt.
• Werkoverleg voeren.
• Diverse cursussen gehad waaronder: effectieve communicatie en gesprekstechnieken. Leiding systemen, bevestigingsmateriaal, toepassing verschillende metalen, soorten metalen en hun eigenschappen.

Hella B.V
Werkzaam van: 2003 t/m 2003 (reorganisatie)
Branche: Automotive toeleverancier van verlichtingsdelen, elektronica en airco onderdelen
Functie: Verkoop medewerker binnendienst
Werkzaamheden:
• Het afhandelen van telefonische orders.
• Het beantwoorden van vragen betreffende backorders, levertijden, prijzen voorraad, het ondersteunen van de aan mij gekoppelde vertegenwoordiger met het maken van offertes, follow up van offertes, het beoordelen en oplossen van klachten reclamaties, het invoeren van fax, email orders en alle verdere voorkomende werkzaamheden.
• Overleg met directe collega’s, werkoverleg, archivering van orders, offertes, het behandelen van vragen via de mail en alle verdere voorkomende werkzaamheden.











Westerhof Automaterialen BV
Werkzaam van: 1997 t/m 2003
Functie: Verkoop medewerker binnendienst
Werkzaamheden:
• Het afhandelen van telefonische orders
• Het beantwoorden van vragen betreffende backorder, levertijden, prijzen, voorraad, het ondersteunen van de aan mij gekoppelde vertegenwoordiger.
• Verkoop van auto-onderdelen en gereedschappen aan garage bedrijven en particulieren.
• Bezorgen van de automaterialen met de route auto.
• Administratieve werkzaamheden
• Kas beheer
• Balie verkoop
• Contact met leveranciers.
• Alle voorkomende werkzaamheden die bij het werk op de vestiging horen en voortkomen.

Lees meer

Opleiding

Opleidingen:

Mavo: 1989 t/m 1993
• Nederlands
• Duits
• Engels
• Aardrijkskunde
• Geschiedenis
• Economie
Diploma: Ja

Mmo: Detailhandelsopleiding van 1993 t/m 1997
Richting: Commerciële dienstverlening en ondernemingsdiploma
Vakken:
• Winkelinrichting en verzorging
• Goederenverwerking en voorraadbeheer
• Verkoop en afrekenregistratie
• Consumentenbenadering en behandeling
• Inkoop en voorraadbeheer en administratie
• Verkoop en inkoop strategie
• Management
• Algemene en financiële administratie
Diploma: Ja










Roc de Amerlanden Amersfoort: 2002
Richting: Commercieel medewerker marketing en communicatie
Vakken:
• Rekenvaardigheid geld en kredietwezen
• Kostprijsberekening
• Productinformatie verzamelen en verwerken
• Relatie en producten
• Verkoop en inkoop overeenkomsten
• Pr plan en pr activiteiten
• Integrale Goederenstroom
• Fysieke distributie
Diploma: Ja

Certificaat: Baat Verkoop training
Certificaat: Halfords stage periode
Certificaat: Cursus schijf rem systeem SAF
Omniplus: Cursus hoe om te gaan met klanten, emoties, teleurstellingen, het overtreffen van klantverwachtingen
Certificaat: CBT training
Certificaat: Omni plus professional service cultuur
Certificaat: Gedragscode training
Certificaat: Corruption prevention Training
Rapport assessment: uitgevoerd op 24-02-2012 (betreft presentatie)
• Optreden
• Intelligentie/capaciteiten
• Persoonlijkheid/gedragsvaardigheid
Certificaat: onderdelen en accessoir verkoper Audi
Training: Doelgerichte communicatie
Certificaat: web based training BPE garantie

Moedertaal: Nederlands
Vreemde talen: Engels, Duits (mondeling en schriftelijk)
Computer kennis: ERP systemen, wordt, Excel, AS400, SAP, Lotus Noties, Oracle, Tec Doc, Vedoc, Epc, Dvs, Etol, Etka, Gids

Diversen: in bezit van rijbewijs A – B – C met code 95 ( voorheen chauffeurs diploma, en digitale bestuurderskaart.

Opleiding

Opleidingen:

Mavo: 1989 t/m 1993
• Nederlands
• Duits
• Engels
• Aardrijkskunde
• Geschiedenis
• Economie
Diploma: Ja

Mmo: Detailhandelsopleiding van 1993 t/m 1997
Richting: Commerciële dienstverlening en ondernemingsdiploma
Vakken:
• Winkelinrichting en verzorging
• Goederenverwerking en voorraadbeheer
• Verkoop en afrekenregistratie
• Consumentenbenadering en behandeling
• Inkoop en voorraadbeheer en administratie
• Verkoop en inkoop strategie
• Management
• Algemene en financiële administratie
Diploma: Ja










Roc de Amerlanden Amersfoort: 2002
Richting: Commercieel medewerker marketing en communicatie
Vakken:
• Rekenvaardigheid geld en kredietwezen
• Kostprijsberekening
• Productinformatie verzamelen en verwerken
• Relatie en producten
• Verkoop en inkoop overeenkomsten
• Pr plan en pr activiteiten
• Integrale Goederenstroom
• Fysieke distributie
Diploma: Ja

Certificaat: Baat Verkoop training
Certificaat: Halfords stage periode
Certificaat: Cursus schijf rem systeem SAF
Omniplus: Cursus hoe om te gaan met klanten, emoties, teleurstellingen, het overtreffen van klantverwachtingen
Certificaat: CBT training
Certificaat: Omni plus professional service cultuur
Certificaat: Gedragscode training
Certificaat: Corruption prevention Training
Rapport assessment: uitgevoerd op 24-02-2012 (betreft presentatie)
• Optreden
• Intelligentie/capaciteiten
• Persoonlijkheid/gedragsvaardigheid
Certificaat: onderdelen en accessoir verkoper Audi
Training: Doelgerichte communicatie
Certificaat: web based training BPE garantie

Moedertaal: Nederlands
Vreemde talen: Engels, Duits (mondeling en schriftelijk)
Computer kennis: ERP systemen, wordt, Excel, AS400, SAP, Lotus Noties, Oracle, Tec Doc, Vedoc, Epc, Dvs, Etol, Etka, Gids

Diversen: in bezit van rijbewijs A – B – C met code 95 ( voorheen chauffeurs diploma, en digitale bestuurderskaart.

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    A - Motor, B - Personenauto, C - Vrachtwagen

  • Talenkennis (spreken)

    Duits (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed)

  • Talenkennis (schrijven)

    Nederlands (Uitstekend), Duits (Goed)

Hobby's & interesses

Fietsen, hardlopen, sporten, Natres

Hobby's & interesses

Fietsen, hardlopen, sporten, Natres

Eigenschappen

communicatief sterk, doorzetter, assertief, uitdagingen niet uit de weg gaan, leergierig, doorzetter, betrouwbaar.

Eigenschappen

communicatief sterk, doorzetter, assertief, uitdagingen niet uit de weg gaan, leergierig, doorzetter, betrouwbaar.

Mijn actuele situatie

  • Functie: Accountmanager, Commercieel Medewerker Binnendienst, Manager Verkoop, Sales Manager, Sales Medewerker, Verkoper, Vertegenwoordiger
  • Sector: Techniek
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Transportmanager
  • Sector: Transport & Logistiek
  • Dienstverband: Vast, Tijdelijk
  • Salaris: 1.750 - 2.500
  • Aantal uren: 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Mijn documenten