• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Creator, inspirator and concept developer Am I a marketing and communications professional? Yes. But how to better describe myself than in the words where my personality meets my professional…

Persoonlijk

Creator, inspirator and concept developer



Am I a marketing and communications professional? Yes. But how to better describe myself than in the words where my personality meets my professional competences: creator, inspirator and concept developer. This is where I am good at and where I am passionate about. In an entrepreneurial way.

Using my analytical and conceptual skills, I see opportunities and like to create something from scratch. Whether it concerns a brand, a business strategy, a design element, an empty building... I use my creativity and conceptual thinking to create something around it. When the first idea is risen, with my networking capacity and social sensitivity, I can naturally inspire people to join me in the journey. In that sense, the concept arises.

I get a lot of energy and inspiration from talks with fellow creators, inspirators and entrepreneurs. Feel free to contact me at karen2108@hotmail.com, any time!

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

2010 - 2014 Teijin Aramid (wereldwijd producent van high-performance fibers, voormalige vezel-divisie van AKZO NOBEL)

External Communication Officer
Uitgelicht project: werken aan duurzaamheidsstrategie en verantwoordelijk voor online duurzaamheidsverslag; Teijin Aramid als duurzaam bedrijf - met duurzaam product en proces - en duurzame business partner op de kaart zetten.
Ontwikkelde competenties: projectmanagement groot online project.
Eigen initiatief: besparingen gerealiseerd door diverse leverancierstrajecten af te ronden (LEAN project).

Marketing Communication Officer
Uitgelicht project: lanceringscampagne nieuw product en product brand inpassen in corporate brand, gebruik makend van totale middelenmix.
Ontwikkelde competenties: commercieel inzicht als gevolg van directe samenwerking met Marketing & Sales.
Eigen initiatief: accountability voor diverse marcom instrumenten inzichtelijk gemaakt; formats ontwikkeld voor strategische budgetplanning en lanceringscampagnes.

2004 - 2010 KEMA, huidige DNV GL (wereldwijd zakelijk dienstverlener in energy consulting en testen & certificeren)

Manager Corporate M&C
Uitgelicht project: naast dagelijkse leiding aan afdeling Corporate Marketing & Communications (8 fte) en wereldwijde functionele verantwoordelijkheid: redesign diverse corporate middelen geïnitieerd; M&C strategieën ontwikkeld bij acquisities, greenfields en verkoop van business onderdelen; een corporate client event voor top 300 klanten georganiseerd; merk verfrissen en uitdragen.
Ontwikkelde competenties: leidinggeven, financieel management, advies en presentatie op Board of Directors niveau.
Eigen initiatief: thematische communicatie (relevante content) met geïntegreerde middelen aanpak.

Brand Manager
Uitgelicht project: arbeidsmarktcampagne ontwikkeld met metafoor om merk KEMA mee te laten associëren en concept doorvertalen in alle middelen.
Ontwikkelde competenties: analytisch en conceptueel vermogen, schakelen tussen strategisch en tactisch, beïnvloeden.
Eigen initiatief: adviesstuk aan directie m.b.t. corporate story (visie, missie, waardestrategie en brand values) - in het kader van strategische heroriëntatie.
Event coordinator
Uitgelicht project: redesign stand concept - uitstraling van merk in het stanconcept, overbrengen van key messages.
Ontwikkelde competenties: plannen, organiseren, adviseren, project management, internationale ervaring.
Eigen initiatief: marketingstrategie en -planning voor Ierland en UK, alsook voor greenfield Spanje/Portugal.

2003-2004 Henkel Benelux; stagiair Junior Product Manager Witte Reus (divisie Laundry & Home
Care)
2003 Kars & Co; MTO opgezet en uitgevoerd bij dit groothandelsbedrijf in kantoor- en
knutselartikelen
2002- 2004 Test Systems; afnemen van computergestuurde interviews voor dit marketing-
onderzoeksbureau
2002 PIMS Associates Ltd; medewerker Customer Value Project (klanttevredenheidsonderzoek
binnen de Europese verwarmingsindustrie)

Werkervaring

2010 - 2014 Teijin Aramid (wereldwijd producent van high-performance fibers, voormalige vezel-divisie van AKZO NOBEL)

External Communication Officer
Uitgelicht project: werken aan duurzaamheidsstrategie en verantwoordelijk voor online duurzaamheidsverslag; Teijin Aramid als duurzaam bedrijf - met duurzaam product en proces - en duurzame business partner op de kaart zetten.
Ontwikkelde competenties: projectmanagement groot online project.
Eigen initiatief: besparingen gerealiseerd door diverse leverancierstrajecten af te ronden (LEAN project).

Marketing Communication Officer
Uitgelicht project: lanceringscampagne nieuw product en product brand inpassen in corporate brand, gebruik makend van totale middelenmix.
Ontwikkelde competenties: commercieel inzicht als gevolg van directe samenwerking met Marketing & Sales.
Eigen initiatief: accountability voor diverse marcom instrumenten inzichtelijk gemaakt; formats ontwikkeld voor strategische budgetplanning en lanceringscampagnes.

2004 - 2010 KEMA, huidige DNV GL (wereldwijd zakelijk dienstverlener in energy consulting en testen & certificeren)

Manager Corporate M&C
Uitgelicht project: naast dagelijkse leiding aan afdeling Corporate Marketing & Communications (8 fte) en wereldwijde functionele verantwoordelijkheid: redesign diverse corporate middelen geïnitieerd; M&C strategieën ontwikkeld bij acquisities, greenfields en verkoop van business onderdelen; een corporate client event voor top 300 klanten georganiseerd; merk verfrissen en uitdragen.
Ontwikkelde competenties: leidinggeven, financieel management, advies en presentatie op Board of Directors niveau.
Eigen initiatief: thematische communicatie (relevante content) met geïntegreerde middelen aanpak.

Brand Manager
Uitgelicht project: arbeidsmarktcampagne ontwikkeld met metafoor om merk KEMA mee te laten associëren en concept doorvertalen in alle middelen.
Ontwikkelde competenties: analytisch en conceptueel vermogen, schakelen tussen strategisch en tactisch, beïnvloeden.
Eigen initiatief: adviesstuk aan directie m.b.t. corporate story (visie, missie, waardestrategie en brand values) - in het kader van strategische heroriëntatie.
Event coordinator
Uitgelicht project: redesign stand concept - uitstraling van merk in het stanconcept, overbrengen van key messages.
Ontwikkelde competenties: plannen, organiseren, adviseren, project management, internationale ervaring.
Eigen initiatief: marketingstrategie en -planning voor Ierland en UK, alsook voor greenfield Spanje/Portugal.

2003-2004 Henkel Benelux; stagiair Junior Product Manager Witte Reus (divisie Laundry & Home
Care)
2003 Kars & Co; MTO opgezet en uitgevoerd bij dit groothandelsbedrijf in kantoor- en
knutselartikelen
2002- 2004 Test Systems; afnemen van computergestuurde interviews voor dit marketing-
onderzoeksbureau
2002 PIMS Associates Ltd; medewerker Customer Value Project (klanttevredenheidsonderzoek
binnen de Europese verwarmingsindustrie)

Lees meer

Opleiding

POSTDOCTORAAL - AOG School of Management (RUG)
2006 - 2007 Strategische Marketing van Diensten

WO - Radboud Universiteit Nijmegen
1999 - 2003 Bedrijfskunde, Master Strategische Marketing (MSc)
1998 - 2004 Bedrijfscommunicatie, Master Communicatie in Organisaties (MA)

VWO
1992 - 1998 Zeldenrust College (Terneuzen) Het Noordik (Almelo)

Training: Internal Branding (2011)
Leadership Program (2008)
Crisismanagement (2013)
Diverse teamsessies met als thema’s trends in het vakgebied en
persoonlijkheidsprofielen (2004-2014)
Cursus: Beoordelen (2009)
Sport sponsoring (2008)
Organiseren van een beurs (2005)

PROGRAMMA KENNIS
Microsoft programma’s, Outlook, Adobe editor, Photoshop, CMS (Tridion, WordPress), Sharepoint, Survey Monkey, Google Analytics, Social Media

Opleiding

POSTDOCTORAAL - AOG School of Management (RUG)
2006 - 2007 Strategische Marketing van Diensten

WO - Radboud Universiteit Nijmegen
1999 - 2003 Bedrijfskunde, Master Strategische Marketing (MSc)
1998 - 2004 Bedrijfscommunicatie, Master Communicatie in Organisaties (MA)

VWO
1992 - 1998 Zeldenrust College (Terneuzen) Het Noordik (Almelo)

Training: Internal Branding (2011)
Leadership Program (2008)
Crisismanagement (2013)
Diverse teamsessies met als thema’s trends in het vakgebied en
persoonlijkheidsprofielen (2004-2014)
Cursus: Beoordelen (2009)
Sport sponsoring (2008)
Organiseren van een beurs (2005)

PROGRAMMA KENNIS
Microsoft programma’s, Outlook, Adobe editor, Photoshop, CMS (Tridion, WordPress), Sharepoint, Survey Monkey, Google Analytics, Social Media

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Duits (Goed), Frans (Matig), Spaans (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Duits (Matig), Frans (Matig), Spaans (Matig)

Hobby's & interesses

Interesses: Lezen, reizen, koken, tuinieren, skiën, zeilen, ballet, muziek, ondernemen (business in
loungesets van eikenhouten wijnvaten www.enjoymysunset.com)
Nevenactiviteiten: Diverse functies binnen studentenvereniging; thuiszorg; zomerkampen moeilijk
opvoedbare kinderen; skiles aan kinderen; promotiemedewerkster Vuelta;
taalles allochtone vrouwen (NT2, NLP)

Hobby's & interesses

Interesses: Lezen, reizen, koken, tuinieren, skiën, zeilen, ballet, muziek, ondernemen (business in
loungesets van eikenhouten wijnvaten www.enjoymysunset.com)
Nevenactiviteiten: Diverse functies binnen studentenvereniging; thuiszorg; zomerkampen moeilijk
opvoedbare kinderen; skiles aan kinderen; promotiemedewerkster Vuelta;
taalles allochtone vrouwen (NT2, NLP)

Lees meer

Eigenschappen

EEN VEELZIJDIGE PROFESSIONAL IN MARKETING & COMMUNICATIE
Als ervaren en theoretisch onderlegde marketing & communicatie professional sta ik in mijn kracht als ik samen met verschillende disciplines en stakeholders een merkconcept kan op- en uitbouwen, van strategie tot implementatie en evaluatie. Naar de zakelijke markt, de arbeidsmarkt en eigen medewerkers. Door mijn enthousiasme, integriteit en spontaniteit weet ik mensen aan me te binden, te motiveren en te inspireren. Mijn analytische en conceptuele vermogen zet ik in om overkoepelende concepten en campagnes te creëren. Daarbij gebruik ik graag mijn creativiteit, lef en doorzettingsvermogen om ook de implementatie en nazorg tot een succes te maken. Als adviseur met coachende vaardigheden werk ik het liefst projectmatig, waarbij ik internationaal samenwerken een mooie uitdaging vind.

Eigenschappen

EEN VEELZIJDIGE PROFESSIONAL IN MARKETING & COMMUNICATIE
Als ervaren en theoretisch onderlegde marketing & communicatie professional sta ik in mijn kracht als ik samen met verschillende disciplines en stakeholders een merkconcept kan op- en uitbouwen, van strategie tot implementatie en evaluatie. Naar de zakelijke markt, de arbeidsmarkt en eigen medewerkers. Door mijn enthousiasme, integriteit en spontaniteit weet ik mensen aan me te binden, te motiveren en te inspireren. Mijn analytische en conceptuele vermogen zet ik in om overkoepelende concepten en campagnes te creëren. Daarbij gebruik ik graag mijn creativiteit, lef en doorzettingsvermogen om ook de implementatie en nazorg tot een succes te maken. Als adviseur met coachende vaardigheden werk ik het liefst projectmatig, waarbij ik internationaal samenwerken een mooie uitdaging vind.

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Functie: Marketing Medewerker, Online Marketeer, PR Adviseur, PR Agent
  • Sector: Life Sciences
  • Carrièreniveau: Leidinggevend
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Marketing Medewerker, Online Marketeer, PR Adviseur, PR Agent
  • Sector: Zakelijke Dienstverlening
  • Dienstverband: Vast, Tijdelijk, Interim
  • Salaris: 5.000 - 7.000
  • Aantal uren: 16-24 uur, 24-32 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Karen van den Besselaar te bekijken