• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Wegens reorganisatie is mijn huidige functie komen te vervallen. Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging.

Persoonlijk

Wegens reorganisatie is mijn huidige functie komen te vervallen. Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging.

Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

2000 tot 1-1-2015: Bovenschools Manager Financiën en Huisvesting
Stichting Monton, Soest

Verantwoordelijk voor het financieel- en huisvestingsbeheer van alle bij de Stichting
Monton aangesloten Montessorischolen in Nederland.

• Voorbereiding en controle/analyse van maandelijkse financiële overzichten aangaande de aangesloten scholen en de Stichting als geheel.
• Verantwoordelijk voor het realiseren van een gezonde financiële positie van de aangesloten scholen en de Stichting als geheel.
• Substantieel verbetermanagement en financieel beheer, waaronder het aangaan van mantelcontracten voor kopieersystemen, gezamenlijke inkoop onderwijsleermiddelen, gezamenlijke inkoop energie ten einde kostenbesparing te realiseren.
• Verantwoordelijk voor de financiële ondersteuning van personeelsbeleid.
• Leidinggevend aan en verantwoordelijk voor 10 schooldirecteuren en 180 personeelsleden.
• Onderhandeling en beheer van gesubsidieerde projecten vanuit gemeenten en overheid.
• Verantwoordelijk voor begrotingen, prognoses en valuta- en middelenbeheer van de gehele Stichting
• Procesbegeleider bij bestuurlijke overdracht van bevoegd gezagen bij aansluitende scholen.
• Procesbegeleider bij het stichten van nieuwe scholen binnen de Stichting.
• Procesbegeleider bij scholenfusies
• Procesbegeleider bij het realiseren van nevenvestigingen of dislokaties.

1980 t/m 2000 : Directeur 1e Montessorischool Nieuwegein

Leiding gegeven aan een team met verantwoordelijkheid voor onderwijsopbrengsten, Montessori identiteit, personeelsbeleid, voorraadbeheer en eindemaandrapportage.

• Direct verantwoordelijk voor het financieel beheer en de financiële rapportage
aan het Bevoegd Gezag van de school..
• Verantwoordelijk voor de voorbereiding van wekelijkse teamvergaderingen.
• Initiatiefnemer van de automatisering van leerlingendossiers en leerling volgsystemen. .
• Uitgebreide betrokkenheid bij bedrijfsuitoefening op strategisch niveau, zoals leerlingenwerving.
• Verantwoordelijk voor en betrokken bij het welbevinden van
alle leerlingen, leerkrachten en ouders van de school.

Werkervaring

2000 tot 1-1-2015: Bovenschools Manager Financiën en Huisvesting
Stichting Monton, Soest

Verantwoordelijk voor het financieel- en huisvestingsbeheer van alle bij de Stichting
Monton aangesloten Montessorischolen in Nederland.

• Voorbereiding en controle/analyse van maandelijkse financiële overzichten aangaande de aangesloten scholen en de Stichting als geheel.
• Verantwoordelijk voor het realiseren van een gezonde financiële positie van de aangesloten scholen en de Stichting als geheel.
• Substantieel verbetermanagement en financieel beheer, waaronder het aangaan van mantelcontracten voor kopieersystemen, gezamenlijke inkoop onderwijsleermiddelen, gezamenlijke inkoop energie ten einde kostenbesparing te realiseren.
• Verantwoordelijk voor de financiële ondersteuning van personeelsbeleid.
• Leidinggevend aan en verantwoordelijk voor 10 schooldirecteuren en 180 personeelsleden.
• Onderhandeling en beheer van gesubsidieerde projecten vanuit gemeenten en overheid.
• Verantwoordelijk voor begrotingen, prognoses en valuta- en middelenbeheer van de gehele Stichting
• Procesbegeleider bij bestuurlijke overdracht van bevoegd gezagen bij aansluitende scholen.
• Procesbegeleider bij het stichten van nieuwe scholen binnen de Stichting.
• Procesbegeleider bij scholenfusies
• Procesbegeleider bij het realiseren van nevenvestigingen of dislokaties.

1980 t/m 2000 : Directeur 1e Montessorischool Nieuwegein

Leiding gegeven aan een team met verantwoordelijkheid voor onderwijsopbrengsten, Montessori identiteit, personeelsbeleid, voorraadbeheer en eindemaandrapportage.

• Direct verantwoordelijk voor het financieel beheer en de financiële rapportage
aan het Bevoegd Gezag van de school..
• Verantwoordelijk voor de voorbereiding van wekelijkse teamvergaderingen.
• Initiatiefnemer van de automatisering van leerlingendossiers en leerling volgsystemen. .
• Uitgebreide betrokkenheid bij bedrijfsuitoefening op strategisch niveau, zoals leerlingenwerving.
• Verantwoordelijk voor en betrokken bij het welbevinden van
alle leerlingen, leerkrachten en ouders van de school.

Lees meer

Opleiding

1975-1980: Pedagogische Academie H. Bouman ( inclusief Montessoridiploma)
Amsterdam


1967-1972 Havo Amsterdam, Gerrit van der Veenstraat, Amsterdam.

Opleiding

1975-1980: Pedagogische Academie H. Bouman ( inclusief Montessoridiploma)
Amsterdam


1967-1972 Havo Amsterdam, Gerrit van der Veenstraat, Amsterdam.

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto, E - Aanhanger

  • Talenkennis (spreken)

    Engels (Goed)

  • Talenkennis (schrijven)

    Engels (Goed)

Hobby's & interesses

• Muziek (sinds 2004, tot vorig jaar in coverbands als gitarist met eigen installatie, het repertoire van de jaren 60, 70 en latere muziek gespeeld tijdens optredens)
• Concerten klassieke muziek
• Geschiedenis
• Voetbal
• \wereldwijde cultuur
• Literatuur
• Vliegen met Microsoft Flight Simulator X
• Referenties op aanvraag verkrijgbaar.

Hobby's & interesses

• Muziek (sinds 2004, tot vorig jaar in coverbands als gitarist met eigen installatie, het repertoire van de jaren 60, 70 en latere muziek gespeeld tijdens optredens)
• Concerten klassieke muziek
• Geschiedenis
• Voetbal
• \wereldwijde cultuur
• Literatuur
• Vliegen met Microsoft Flight Simulator X
• Referenties op aanvraag verkrijgbaar.

Lees meer

Eigenschappen

Computervaardigheden:
Volledig vertrouwd met administratief pakket:
• Microsoft Office 2010, Word, Excel , Powerpoint , etc…


Competenties:
Gemotiveerd, nauwgezet en georganiseerd.
Stressbestendig
Betrouwbaar, integer
Coachende vaardigheden
Leidinggevende capaciteiten
Vakmatige deskundigheid
Besluitvaardig

Eigenschappen

Computervaardigheden:
Volledig vertrouwd met administratief pakket:
• Microsoft Office 2010, Word, Excel , Powerpoint , etc…


Competenties:
Gemotiveerd, nauwgezet en georganiseerd.
Stressbestendig
Betrouwbaar, integer
Coachende vaardigheden
Leidinggevende capaciteiten
Vakmatige deskundigheid
Besluitvaardig

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Functie: Afdelingsmanager, Manager
  • Sector: Onderwijs
  • Carrièreniveau: Senior management
  • Beschikbaar vanaf: In overleg

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Afdelingsmanager, Manager
  • Sector: Onderwijs
  • Dienstverband: Vast
  • Salaris: 5.000 - 7.000
  • Aantal uren: 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Marco Jager te bekijken

Mijn documenten