• Werkzoekend: Ja
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Ik ben een authentieke ,enthousiaste man met veel passie voor logistiek en 25 jaar administratieve ervaring binnen grote FMCG-organisaties( fte 1000+) waarvan de laatste 4 jaar werkzaam binnen een…

Persoonlijk

Ik ben een authentieke ,enthousiaste man met veel passie voor logistiek en 25 jaar administratieve
ervaring binnen grote FMCG-organisaties( fte 1000+) waarvan de laatste 4 jaar werkzaam binnen
een Reporting afdeling en een Backoffice..

Hier vervulde ik een signalerende/controlerende/analyserende/corrigerende en coördinerende rol,
waarbij accuratesse, resultaatgerichtheid, oog voor en omgaan met details en klantgerichtheid een must waren.
Dit alles voornamelijk in het kader van voorraadbeheer en beheersing en alles wat daarbij komt kijken.
Hierdoor fungeerde ik als een echte spin in het web met veel interne/externe contacten:
productie/ transportplanning, kwaliteitsafdeling, afroepafdeling, marketing & sales, customer service, auditors,
Finance, ontvangst en laadafdelingen vooral in het kader van troubleshooting.

Mijn ambities liggen in het verlengde van zorgzaamheid en hulpvaardigheid om zo van toegevoegde
waarde te kunnen zijn voor mens en organisatie. Ik hou niet van stilzitten en heb een sterke prestatie-
motivatie .De dingen die ik doe, wil ik zo goed mogelijk doen met een blijvend goed resultaat

Loyaliteit, commitment, bezieling, maar ook het nemen en dragen van eigenaarschap, zijn voor mij
belangrijke speerpunten in het dagelijkse leven. Daarnaast ben ik erg flexibel en leergierig, waardoor
ik breed inzetbaar ben.
Vanwege mijn hulpvaardigheid, opgeruimd karakter en gezonde dosis humor sta ik bekend als een
echte teamplayer. Verder hou ik er ervan zoveel mogelijk zelf initiatief te pakken bij het oplossen van problemen
in het kader van mijn hands on mentaliteit en drive en hou van directe, korte communicatielijnen.
Mijn collega’s omschrijven mij als: Integer, Meedenker en Creatief.

Ik ben oa. bekend met : Continuous Improvement, Lean, 5S, process order management, batch management, project management, Change management, obsoletes, returns en scrap, diverse data management systemen, Transportation en Purchasing.

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

Werkervaring:
Philip Morris Holland B.V. Marconilaan 20 te Bergen op Zoom.
Vanaf 01 juni 1989 Tm. 31 januari 2015 in diverse functies en afdelingen.

1 april 2010 – 31-01-2015 Lead Administrator

Afdeling: Operations Planning & Reporting
Werkzaamheden:
- Borgen van juiste en tijdige data-integriteit van administratieve voorraden tenopzichte van de fysieke werkelijkheid ten
behoeve van werking ERP/MRP.
- Het controleren en corrigeren van dag-Productiecijfers eindproduct voor KPI-doeleinden.
- Het uitvoeren en opvolgen van dagelijkse voorraadreconciliaties directe materialen en
halffabricaten t.b.v. productie, voor zowel inslag /opslag als uitslag.
- Troubleshooting.
- Fungeren als brug tussen operationele afdelingen en IT-afdeling met betrekking tot data-
inconsistentie als gevolg van interfaceverstoringen tussen diverse systemen en het
oplossen hiervan: bv. SAP R2/R3- SAP Program One -WMS Red Prairie –Apriso
LES/MES Flexnet - PSS4.
- Signaleren en aanpassen van foutieve masterdata in SAP.
- Financiële maand en jaarafsluitingen met betrekking tot Procesorder management SAP.
- Verzorgen van diverse rapportages (o.a. voorraadhoogte, ouderdom, blokkade acties).
- Doorvoeren van functionele verbeteringen in het kader van continu verbeteren door het
elimineren van verspillingen en doorvoeren initiatieven met andere afdelingen ( SLA) .
- Het opstellen van werkinstructies en de borging hiervan.
- Back-up voor 2 collega’s in diverse andere administratieve werkgebieden.
- projectondersteuning bij implementaties/migraties nieuwe releases systemen alsmede het
deelnemen aan acceptatietesten end user hiervan.

Behaalde resultaten:
* Optimalisatie werkzaamheden door terugdringen niet waarde-toevoegende zaken.
No 1 sandbag removal.
* Deelnemer PMH event /projectgroep waste-reductie: hiervoor award ontvangen.
* Optimalisatie hoogbouwbezetting intern en daarmee samenhangend het afroepen vanuit
externe opslaglocaties waardoor een aanzienlijke kostenbesparing werd gerealiseerd.(>€40.000)

juni 1989 – maart 2010
(Senior) administratief Medewerker logistieke administratie & documentatie/Logistiek
Afdeling: Supply Chain

Werkzaamheden: Zie ook Lead administrator, daarnaast:
- Verzorgen van cyclecounts zowel intern als bij externe serviceproviders en administratieve correcties hierop.
- Workflow activiteiten met betrekking tot facturatie leveranciers en serviceproviders in SAP.
- handmatig berekenen van dagproductiecijfers, alsmede voorraadreconciliaties eindproducten.
- Participeren in interne en externe audits in het kader van SOX compliance, USGAAP en
goedkeuring Jaarrekeningen.
- Verzorgen van maandrapportages en voorraadontwikkelingen t.b.v. van het senior-management.

juli 1985 - mei 1989
Werkzaam bij ziekenfonds M.Z.B en zorgverzekeraar VGZ in Bergen op Zoom.
Afdelingen: Mutaties en Declaraties

Werkzaamheden:
- Sorteren en verwerken van binnengekomen mutaties van verzekerden in een geautomatiseerd systeem.
- Sorteren en verwerken van binnengekomen ziektekostendeclaraties verzekerden.
- Baliewerkzaamheden en telefonische informatievoorziening.
- Back up voor datatransmissie tapes naar computercentrum.

mei 1984 – juni 1985
Soldaat 1e klasse Generaal Kootkazerne Stroe.
Afdeling: Staf-Staf 101 Detachement Verbindingen

februari 1983 – april 1984
Werkzaam bij PTT post Bergen op Zoom.
- briefpost sorteren en bezorgen op zaterdag.

Stages:
1982 Algemene Bank Nederland, Bergen op Zoom, afdeling effecten.
1981 Inspectie der Directe Belastingen + Ontvangkantoor Bergen op Zoom.

Werkervaring

Werkervaring:
Philip Morris Holland B.V. Marconilaan 20 te Bergen op Zoom.
Vanaf 01 juni 1989 Tm. 31 januari 2015 in diverse functies en afdelingen.

1 april 2010 – 31-01-2015 Lead Administrator

Afdeling: Operations Planning & Reporting
Werkzaamheden:
- Borgen van juiste en tijdige data-integriteit van administratieve voorraden tenopzichte van de fysieke werkelijkheid ten
behoeve van werking ERP/MRP.
- Het controleren en corrigeren van dag-Productiecijfers eindproduct voor KPI-doeleinden.
- Het uitvoeren en opvolgen van dagelijkse voorraadreconciliaties directe materialen en
halffabricaten t.b.v. productie, voor zowel inslag /opslag als uitslag.
- Troubleshooting.
- Fungeren als brug tussen operationele afdelingen en IT-afdeling met betrekking tot data-
inconsistentie als gevolg van interfaceverstoringen tussen diverse systemen en het
oplossen hiervan: bv. SAP R2/R3- SAP Program One -WMS Red Prairie –Apriso
LES/MES Flexnet - PSS4.
- Signaleren en aanpassen van foutieve masterdata in SAP.
- Financiële maand en jaarafsluitingen met betrekking tot Procesorder management SAP.
- Verzorgen van diverse rapportages (o.a. voorraadhoogte, ouderdom, blokkade acties).
- Doorvoeren van functionele verbeteringen in het kader van continu verbeteren door het
elimineren van verspillingen en doorvoeren initiatieven met andere afdelingen ( SLA) .
- Het opstellen van werkinstructies en de borging hiervan.
- Back-up voor 2 collega’s in diverse andere administratieve werkgebieden.
- projectondersteuning bij implementaties/migraties nieuwe releases systemen alsmede het
deelnemen aan acceptatietesten end user hiervan.

Behaalde resultaten:
* Optimalisatie werkzaamheden door terugdringen niet waarde-toevoegende zaken.
No 1 sandbag removal.
* Deelnemer PMH event /projectgroep waste-reductie: hiervoor award ontvangen.
* Optimalisatie hoogbouwbezetting intern en daarmee samenhangend het afroepen vanuit
externe opslaglocaties waardoor een aanzienlijke kostenbesparing werd gerealiseerd.(>€40.000)

juni 1989 – maart 2010
(Senior) administratief Medewerker logistieke administratie & documentatie/Logistiek
Afdeling: Supply Chain

Werkzaamheden: Zie ook Lead administrator, daarnaast:
- Verzorgen van cyclecounts zowel intern als bij externe serviceproviders en administratieve correcties hierop.
- Workflow activiteiten met betrekking tot facturatie leveranciers en serviceproviders in SAP.
- handmatig berekenen van dagproductiecijfers, alsmede voorraadreconciliaties eindproducten.
- Participeren in interne en externe audits in het kader van SOX compliance, USGAAP en
goedkeuring Jaarrekeningen.
- Verzorgen van maandrapportages en voorraadontwikkelingen t.b.v. van het senior-management.

juli 1985 - mei 1989
Werkzaam bij ziekenfonds M.Z.B en zorgverzekeraar VGZ in Bergen op Zoom.
Afdelingen: Mutaties en Declaraties

Werkzaamheden:
- Sorteren en verwerken van binnengekomen mutaties van verzekerden in een geautomatiseerd systeem.
- Sorteren en verwerken van binnengekomen ziektekostendeclaraties verzekerden.
- Baliewerkzaamheden en telefonische informatievoorziening.
- Back up voor datatransmissie tapes naar computercentrum.

mei 1984 – juni 1985
Soldaat 1e klasse Generaal Kootkazerne Stroe.
Afdeling: Staf-Staf 101 Detachement Verbindingen

februari 1983 – april 1984
Werkzaam bij PTT post Bergen op Zoom.
- briefpost sorteren en bezorgen op zaterdag.

Stages:
1982 Algemene Bank Nederland, Bergen op Zoom, afdeling effecten.
1981 Inspectie der Directe Belastingen + Ontvangkantoor Bergen op Zoom.

Lees meer

Opleiding

Opleidingen:

2009-2011:
European Junior Logistician = EJ-LOG
ECBL-ELA /VLM examens/APICS. Diploma behaald ( =EQF level 4)
Modules: integrated logistics, inventory management, material management, people skills.

1998-1999:
Post Mbo-opleiding Ondernemend Managen algemeen logistiek via Markiezaat College Bergen op Zoom
Certificaat en dossioma behaald (=TSO)

1979-1983:
MEAO Johannes College Roosendaal. Diploma behaald
Middelbaar Economisch en Administratief Onderwijs (= BSO 7e jaar)

Vakken: Nederlands, Engels, Duits, Algemene Economie, Bedrijfseconomie, Commerciële
Economie.

1975-1979:
Mavo-4 Heilige Geest Bergen op Zoom. Diploma behaald (=ASO 2e graad)


Cursussen / trainingen:
2014: instructie Bewaking ,Arbo en Milieu
2014: Excel powerpivot
2014: Excel interactieve dashboards
1999: Veilig werken op hoogte
1999: Loop Baan in beweging
1999: Excel trained user
1999: Steps
1997: Access trained user
1996: Excel advanced
1995: Praktijkopleiding voorraadbeheer EVO
1994: MS office , Symphony, Harvard Graphics, Windows NT
1989: Distributiemedewerker
Tussentijds: diverse SAP-trainingen/modules MM/SD/INV

1988 A.W.B.Z.
1987 Verstrekkingen
1986 Verzekerdenadministratie
1985 Basiscursus Vereniging. Nederlandse Ziekenfondsen

Stages:
1982 Algemene Bank Nederland, Bergen op Zoom, afdeling effecten.
1981 Inspectie der Directe Belastingen + Ontvangkantoor Bergen op Zoom.

Opleiding

Opleidingen:

2009-2011:
European Junior Logistician = EJ-LOG
ECBL-ELA /VLM examens/APICS. Diploma behaald ( =EQF level 4)
Modules: integrated logistics, inventory management, material management, people skills.

1998-1999:
Post Mbo-opleiding Ondernemend Managen algemeen logistiek via Markiezaat College Bergen op Zoom
Certificaat en dossioma behaald (=TSO)

1979-1983:
MEAO Johannes College Roosendaal. Diploma behaald
Middelbaar Economisch en Administratief Onderwijs (= BSO 7e jaar)

Vakken: Nederlands, Engels, Duits, Algemene Economie, Bedrijfseconomie, Commerciële
Economie.

1975-1979:
Mavo-4 Heilige Geest Bergen op Zoom. Diploma behaald (=ASO 2e graad)


Cursussen / trainingen:
2014: instructie Bewaking ,Arbo en Milieu
2014: Excel powerpivot
2014: Excel interactieve dashboards
1999: Veilig werken op hoogte
1999: Loop Baan in beweging
1999: Excel trained user
1999: Steps
1997: Access trained user
1996: Excel advanced
1995: Praktijkopleiding voorraadbeheer EVO
1994: MS office , Symphony, Harvard Graphics, Windows NT
1989: Distributiemedewerker
Tussentijds: diverse SAP-trainingen/modules MM/SD/INV

1988 A.W.B.Z.
1987 Verstrekkingen
1986 Verzekerdenadministratie
1985 Basiscursus Vereniging. Nederlandse Ziekenfondsen

Stages:
1982 Algemene Bank Nederland, Bergen op Zoom, afdeling effecten.
1981 Inspectie der Directe Belastingen + Ontvangkantoor Bergen op Zoom.

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Duits (Goed), Frans (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Nederlands (Uitstekend), Duits (Goed), Engels (Goed), Frans (Matig)

Hobby's & interesses

tennis, tafeltennis, klussen in en om het huis, wandelen in de natuur, bioscoop bezoek, fitness,
puzzels oplossen, anderen helpen.

Hobby's & interesses

tennis, tafeltennis, klussen in en om het huis, wandelen in de natuur, bioscoop bezoek, fitness,
puzzels oplossen, anderen helpen.

Mijn actuele situatie

  • Functie: Administrateur, Hoofd Administratie, Salarisadministrateur
  • Sector: Transport & Logistiek
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Ik ben op zoek naar

  • Situatie: Werkzoekend
  • Functie: Administrateur, Hoofd Administratie, Salarisadministrateur
  • Sector: Gezondheidszorg & Farmacie
  • Dienstverband: Vast
  • Salaris: 2.500 - 3.500
  • Aantal uren: 32-40 uur

Mijn werkgebieden

Mijn documenten