• Werkzoekend: Nee
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Een nieuw jaar, een nieuwe uitdaging. Het project is na 1 jaar afgerond, nu is het tijd om de volgnde stap te nemen. Een inspirerende baan binnen een dynamische omgeving is waar ik door floreer. Een…

Persoonlijk

Een nieuw jaar, een nieuwe uitdaging. Het project is na 1 jaar afgerond, nu is het tijd om de volgnde stap te nemen. Een inspirerende baan binnen een dynamische omgeving is waar ik door floreer. Een functie die nog vormgegeven moet worden of verder geoptimaliseerd, dat is waar mijn kracht ligt.

Ik denk vanuit doelgroepen, concepten, productcategorieen en proposities. Voor mij staat de behoefte van de klant altijd centraal. Om mijn doelstellingen te realiseren vertaal ik mijn strategie naar een praktische aanpak. Met mijn drive en ondernemende, pro actieve houding enthousiasmeer, adviseer en overtuig ik collega’s en stakeholders.

nl.linkedin.com/in/murielschueler/

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

Januari – 31 december 2014 - SR. ADVISEUR MARKETING & CRM (1 jr. dienstverband, projectduur)
Organisatie - Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants| www.nba.nl
Verantwoordelijkheden:
Marketing t.b.v. introductie nieuw opleidingslabel, CRM activiteiten ontwikkeld ter versterking van de binding met de leden, Implementatie begeleidt van Microsoft Dynamics Navision voor de afdeling marketing & communicatie




Maart ’13 – december 2013 - CRM MARKETEER (10 mnd. dienstverband, projectduur)
Organisatie - VARA omroepvereniging| www.vara.nl
Verantwoordelijkheden:
Strategie en tactische werkzaamheden t.a.v. vormgeven van het CRM beleid VARA relaties, cross mediaal.

Resultaten +14% retentie, ontwikkeling retentie strategie o.b.v. customer life cycle/value, churn risico, Klant contactstrategie ontwikkeld, emailmarketing, + 8% verrijking base, profielverrijkingscampagnes ontwikkelt, inzet online engagement tool, multi channel , + 10% werving nieuwe leden/VARAgidsabonnees

Oktober ‘10 – Oktober ’12 MARKETEER SPECIALE MEDIA
Organisatie - Gall & Gall B.V. (onderdeel van Koninklijke AHOLD) | www.gall.nl
Leidinggeven - 2 collega’s, online marketing
Verantwoordelijkheden:
Loyaliteit strategie, van ontwerp tot uitvoering. Doel: creëren merkvoorkeur, verhogen klantbinding en uitbreiden aantal kaarthouders

Resultaten:
Verkregen klanteninzicht d.m.v. marktonderzoek en data analyse i.s.m. loyalty consultant ‘Emnos’ resulteert in gesegmenteerd communicatieplan voor kaarthouders èn herpositionering bestaand kaarthouderprogramma (t.b.v. goede aansluiting huidige commerciële bedrijfsdoelstellingen). 15% Stijging nieuwe kaarthouders.

Verantwoordelijkheden:
Online marketing strategie, van ontwerp tot uitvoering. Doel: behouden en versterken van de online positie als marktleider, door de online aanwezigheid te verhogen en nieuwe kanalen te ontwikkelen

Resultaten: Verhoogde website traffic +26%, SEA/SEO, ontwikkeling nieuwe website, versterkte merkpositie ‘kado’ door webshop assortiment via Facebook te verkopen (affiliate), +14% nieuwsbriefontvangers (emailmarketing)

Project, Bladmanagement loyaliteitsmagazine ‘Proef&’


September ‘05 – Oktober ’10 - MANAGER LOKALE- EN ONLINE MARKETING
Organisatie - Rocks’ loyaliteitsprogramma met ruim 1,3 miljoen actieve spaarders, eigenaar Texaco ( tot 2011 ook van Super de Boer) | www.rocks.nl
Verantwoordelijkheden - van 2009 tot en met 2010: voor alle online activiteiten (o.a. website, nieuwsbrief) & ontwikkeling en implementatie van affiliate marketing. Doel: verhogen online zichtbaarheid, verhogen online redemptie, verhogen aantal nieuwsbriefontvangers, werving nieuwe spaarders

Verantwoordelijkheden - van 2005 tot en met 2008: ontwikkelen en uitvoeren van het strategische beleid van (multi-) lokale marketingactiviteiten, strategische advisering en interne communicatie voor èn tussen programmapartners. Doel: behoud, up sell, werving Rocks’spaarders

Projecten - Positionering Rocks’; branding spaarkaarten, begeleiding productie spaarkaarten, definiëren en ontwikkelen huisstijl

Resultaten
▪ 15% Stijging nieuwsbrief abonnees Rocks’ naar 300.000
▪ Werving van jaarlijks gemiddeld 10% nieuwe spaarders en verhoging van winkel bezoekfrequentie met 50%
▪ Rocks’ marketingactiviteiten resulteren in een verhoging van de
▪ gemiddelde besteding met 170% t.o.v. niet spaarders
▪ Implementatie van affiliate marketing; toevoeging van 20 online
redemptiepartners
▪ Klanttransactiedata ontsloten op lokaal, regionaal en landelijk niveau




Mei – Juli ‘05 - FONDSENWERVER, projectbasis
Organisatie - Het Rode Kruis| www.hetrodekruis.nl
Verantwoordelijkheden:Fondsenwervende marketingactiviteiten; redactionele invulling & opmaak campagne collectekrant en onderzoek haalbaarheid inhouse merchandise activiteiten.

September ‘04 – April ‘05 - MARKETING MEDEWERKER, projectbasis
Organisatie - Stichting World Granny (Charitatieve sector) | www.worldgranny.nl
Verantwoordelijkheden: Ontwikkeling en uitvoering fondsenwervende marketingactiviteiten;o.a. Inventarisatie fondsenwerving middels sportevenement, branded producten



April ’03 – September ‘04 - MANAGER MARKETING
Organisatie - Alitalia B.V. onderdeel Alitalia S.p.A. | www.alitalia.it
Verantwoordelijkheden: Operationele verantwoordelijkheid voor marketingcommunicatie activiteiten (b2b en b2c), inclusief herpositionering merk.

Resultaten + 15% Naamsbekendheid na herpositionering: ontwikkeling nieuw communicatielijn B-C & B-B, inzet off-online campagnes + omzetstijging d.m.v. ontwikkeling effectieve campagnes, klantcontactstrategie b2b- & b2c, inzet emailmarketing. Organisatie evenementen en sponsoring o.a. ‘de Smaak van Italië’

Februari ’02 – April ‘03 - PROJECT MANAGER
Organisatie - Action Team B.V.
Verantwoordelijkheden - Omzet verantwoordelijk voor business unit beurzen en congressen
Projectmanagement

Resultaten Omzetverhoging door acquisitie nieuwe klanten, relatiebeheer en uitbreiding diensten & Samenwerkingsverband met partner (standbouwer Gielissen) t.b.v. uitbreiding service & dienstenaanbod


Juli ’01 - November ‘01 - JR. EVENT MANAGER, projectbasis
Organisatie - Opel Nederland
Verantwoordelijkheden: Organisatie dealer meetings, organisatie deelname aan Bedrijfsauto RAI en diverse bedrijfsevenementen ondersteuning en voorbereiding van product introductie’s

December ’01 - Februari ‘02 - INTERCEDENT, projectbasis
Organisatie - Randstad
Verantwoordelijkheden: Kandidaat-bemiddeling

September ’00- september ’01 Rondreis in Australië & Zuid-oost Azië

September ‘99 – Augustus ‘00 - ASSISTENT PRODUCT MANAGER
Organisatie - Luxottica Nederland B.V., onderdeel Luxottica SpA | www.luxottica.it
Verantwoordelijkheden: Ontwikkeling en uitvoering marketingcommunicatie- activiteiten voor gehele brand portfolio, (Channel, Prada etc.).Verkoop via exclusief verkoopkanaal. Management reclame- en PR bureaus.

Werkervaring

Januari – 31 december 2014 - SR. ADVISEUR MARKETING & CRM (1 jr. dienstverband, projectduur)
Organisatie - Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants| www.nba.nl
Verantwoordelijkheden:
Marketing t.b.v. introductie nieuw opleidingslabel, CRM activiteiten ontwikkeld ter versterking van de binding met de leden, Implementatie begeleidt van Microsoft Dynamics Navision voor de afdeling marketing & communicatie




Maart ’13 – december 2013 - CRM MARKETEER (10 mnd. dienstverband, projectduur)
Organisatie - VARA omroepvereniging| www.vara.nl
Verantwoordelijkheden:
Strategie en tactische werkzaamheden t.a.v. vormgeven van het CRM beleid VARA relaties, cross mediaal.

Resultaten +14% retentie, ontwikkeling retentie strategie o.b.v. customer life cycle/value, churn risico, Klant contactstrategie ontwikkeld, emailmarketing, + 8% verrijking base, profielverrijkingscampagnes ontwikkelt, inzet online engagement tool, multi channel , + 10% werving nieuwe leden/VARAgidsabonnees

Oktober ‘10 – Oktober ’12 MARKETEER SPECIALE MEDIA
Organisatie - Gall & Gall B.V. (onderdeel van Koninklijke AHOLD) | www.gall.nl
Leidinggeven - 2 collega’s, online marketing
Verantwoordelijkheden:
Loyaliteit strategie, van ontwerp tot uitvoering. Doel: creëren merkvoorkeur, verhogen klantbinding en uitbreiden aantal kaarthouders

Resultaten:
Verkregen klanteninzicht d.m.v. marktonderzoek en data analyse i.s.m. loyalty consultant ‘Emnos’ resulteert in gesegmenteerd communicatieplan voor kaarthouders èn herpositionering bestaand kaarthouderprogramma (t.b.v. goede aansluiting huidige commerciële bedrijfsdoelstellingen). 15% Stijging nieuwe kaarthouders.

Verantwoordelijkheden:
Online marketing strategie, van ontwerp tot uitvoering. Doel: behouden en versterken van de online positie als marktleider, door de online aanwezigheid te verhogen en nieuwe kanalen te ontwikkelen

Resultaten: Verhoogde website traffic +26%, SEA/SEO, ontwikkeling nieuwe website, versterkte merkpositie ‘kado’ door webshop assortiment via Facebook te verkopen (affiliate), +14% nieuwsbriefontvangers (emailmarketing)

Project, Bladmanagement loyaliteitsmagazine ‘Proef&’


September ‘05 – Oktober ’10 - MANAGER LOKALE- EN ONLINE MARKETING
Organisatie - Rocks’ loyaliteitsprogramma met ruim 1,3 miljoen actieve spaarders, eigenaar Texaco ( tot 2011 ook van Super de Boer) | www.rocks.nl
Verantwoordelijkheden - van 2009 tot en met 2010: voor alle online activiteiten (o.a. website, nieuwsbrief) & ontwikkeling en implementatie van affiliate marketing. Doel: verhogen online zichtbaarheid, verhogen online redemptie, verhogen aantal nieuwsbriefontvangers, werving nieuwe spaarders

Verantwoordelijkheden - van 2005 tot en met 2008: ontwikkelen en uitvoeren van het strategische beleid van (multi-) lokale marketingactiviteiten, strategische advisering en interne communicatie voor èn tussen programmapartners. Doel: behoud, up sell, werving Rocks’spaarders

Projecten - Positionering Rocks’; branding spaarkaarten, begeleiding productie spaarkaarten, definiëren en ontwikkelen huisstijl

Resultaten
▪ 15% Stijging nieuwsbrief abonnees Rocks’ naar 300.000
▪ Werving van jaarlijks gemiddeld 10% nieuwe spaarders en verhoging van winkel bezoekfrequentie met 50%
▪ Rocks’ marketingactiviteiten resulteren in een verhoging van de
▪ gemiddelde besteding met 170% t.o.v. niet spaarders
▪ Implementatie van affiliate marketing; toevoeging van 20 online
redemptiepartners
▪ Klanttransactiedata ontsloten op lokaal, regionaal en landelijk niveau




Mei – Juli ‘05 - FONDSENWERVER, projectbasis
Organisatie - Het Rode Kruis| www.hetrodekruis.nl
Verantwoordelijkheden:Fondsenwervende marketingactiviteiten; redactionele invulling & opmaak campagne collectekrant en onderzoek haalbaarheid inhouse merchandise activiteiten.

September ‘04 – April ‘05 - MARKETING MEDEWERKER, projectbasis
Organisatie - Stichting World Granny (Charitatieve sector) | www.worldgranny.nl
Verantwoordelijkheden: Ontwikkeling en uitvoering fondsenwervende marketingactiviteiten;o.a. Inventarisatie fondsenwerving middels sportevenement, branded producten



April ’03 – September ‘04 - MANAGER MARKETING
Organisatie - Alitalia B.V. onderdeel Alitalia S.p.A. | www.alitalia.it
Verantwoordelijkheden: Operationele verantwoordelijkheid voor marketingcommunicatie activiteiten (b2b en b2c), inclusief herpositionering merk.

Resultaten + 15% Naamsbekendheid na herpositionering: ontwikkeling nieuw communicatielijn B-C & B-B, inzet off-online campagnes + omzetstijging d.m.v. ontwikkeling effectieve campagnes, klantcontactstrategie b2b- & b2c, inzet emailmarketing. Organisatie evenementen en sponsoring o.a. ‘de Smaak van Italië’

Februari ’02 – April ‘03 - PROJECT MANAGER
Organisatie - Action Team B.V.
Verantwoordelijkheden - Omzet verantwoordelijk voor business unit beurzen en congressen
Projectmanagement

Resultaten Omzetverhoging door acquisitie nieuwe klanten, relatiebeheer en uitbreiding diensten & Samenwerkingsverband met partner (standbouwer Gielissen) t.b.v. uitbreiding service & dienstenaanbod


Juli ’01 - November ‘01 - JR. EVENT MANAGER, projectbasis
Organisatie - Opel Nederland
Verantwoordelijkheden: Organisatie dealer meetings, organisatie deelname aan Bedrijfsauto RAI en diverse bedrijfsevenementen ondersteuning en voorbereiding van product introductie’s

December ’01 - Februari ‘02 - INTERCEDENT, projectbasis
Organisatie - Randstad
Verantwoordelijkheden: Kandidaat-bemiddeling

September ’00- september ’01 Rondreis in Australië & Zuid-oost Azië

September ‘99 – Augustus ‘00 - ASSISTENT PRODUCT MANAGER
Organisatie - Luxottica Nederland B.V., onderdeel Luxottica SpA | www.luxottica.it
Verantwoordelijkheden: Ontwikkeling en uitvoering marketingcommunicatie- activiteiten voor gehele brand portfolio, (Channel, Prada etc.).Verkoop via exclusief verkoopkanaal. Management reclame- en PR bureaus.

Lees meer

Opleiding

2013 Training ‘ Leidinggeven’ , verzorgd door GOC & Media academie
2010 SAN jurylid, categorie ‘Vrije Tijd’
2010 Communicatieve vaardigheden, inzicht in impact verbale & non-verbale communicatie
2009 Training Kernkwaliteiten, geeft inzicht in persoonlijke en unieke kwaliteiten
2008 Persoonlijke effectiviteit, effectiviteit eigen functioneren optimaliseren

Opleiding

2013 Training ‘ Leidinggeven’ , verzorgd door GOC & Media academie
2010 SAN jurylid, categorie ‘Vrije Tijd’
2010 Communicatieve vaardigheden, inzicht in impact verbale & non-verbale communicatie
2009 Training Kernkwaliteiten, geeft inzicht in persoonlijke en unieke kwaliteiten
2008 Persoonlijke effectiviteit, effectiviteit eigen functioneren optimaliseren

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed), Italiaans (Goed)

  • Talenkennis (schrijven)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed), Italiaans (Matig)

Hobby's & interesses

Yoga, koken, reizen

Hobby's & interesses

Yoga, koken, reizen

Eigenschappen

authentiek, ondernemend, positief, doorstastend

Eigenschappen

authentiek, ondernemend, positief, doorstastend

Mijn actuele situatie

  • Functie: Marketing Medewerker, Online Marketeer, PR Adviseur, PR Agent
  • Sector: Algemeen
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Muriel Schueler te bekijken

Mijn documenten