• Werkzoekend: Nee
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Ik ben een (operationeel) manager, met name in de ICT en grootzakelijke dienstverlening. Mijn specialisatie en tevens mijn passie is organisatieontwikkeling, en als afgeleide daarvan de ontwikkeling…

Persoonlijk

Ik ben een (operationeel) manager, met name in de ICT en grootzakelijke dienstverlening. Mijn specialisatie en tevens mijn passie is organisatieontwikkeling, en als afgeleide daarvan de ontwikkeling & opleiding van medewerkers.

Ik ben van nature extravert en optimistisch, en heb een vriendelijke en energieke manier van communiceren. Een gevoelsmens, die dienend leiderschap als basis neemt om samen nieuwe wegen in te slaan. Ik kijk graag naar voren en laat me niet snel uit het veld slaan, neem duidelijke beslissingen en overzie zaken snel. Mensen die mij kennen omschrijven mij als zorgzaam, betrouwbaar en oprecht. Eigenschappen waar ik erg trots op ben. Mijn creativiteit, optimisme en enthousiasme ervaar ik als een grote kracht.
Mijn aanpak kenmerkt zich door scherpe analyse, duidelijke communicatie en consequente uitvoering. Mijn kracht is gelegen in het meekrijgen van medewerkers in gewenste veranderingen en het stimuleren van medewerkers om hun grenzen te verkennen en te verleggen. Ik zorg voor “rust”, vertrouwen, draagvlak en communicatie. In een onderneming zie ik mezelf als de schakel tussen de operatie, de tactiek en het hierbij behorende beleid.

Ik ben een aantal jaren de manager geweest van John en hem zeer gewaardeerd om zijn doortastende houding. Een operationeel manager op een HBO+ niveau met een ruime ervaring. Sterk op de mens gericht en zoekend naar ontwikkelmogelijkheden. Maar ook zeer scherp als de noodzakelijk ontwikkeling niet waar wordt gemaakt. Zeer zelfstandig en focus op de core business met altijd ruimte voor verbeter/veranderingsprojecten. Flexibiliteit in alles, zowel werkinhoudelijk als logistiek. Staat open voor feedback om zichzelf te versterken. Topper!"

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

2011-2014
KPN Zakelijke Markt
Unit Manager Customer Team

Verantwoordelijk voor het behalen van afdeling- en organisatie doelstellingen (operationeel; financieel; HR) door het aansturen van ICT dienstenbeheerders (22 FTE). Daarnaast, uit analyse van de orderstroom, definiëren van service standaarden, waardoor efficiëntie voordeel is bereikt. Door toepassing van Lean Methodiek “ elimineren van verspillingen” kostenreductie gerealiseerd. Behalen van personeelsresultaten door het managen van verwachtingen van zowel de organisatie als de medewerkers zelf (beoordelen van resultaten; coachen, adviseren)

2010 –2011
KPN Corporate Market/Getronics
Unit Manager Service Delivery Unit

Werkzaamheden:
Aansturen (operationeel; financieel; HR) en coachen van diverse specialisten ten behoeve van een voor de klant gewaarborgde ICT-dienstverlening. Vanuit het klantcontract relatie onderhouden met leveranciers, zodanig dat de dienst wordt geleverd zoals afgesproken. Proactief bewaken van de service levels en KPI’s met betrekking tot de ingekochte dienstverlening.
Verandermanagement toegepast door de bestaande afdelings- organisatie en processen te herzien, met als resultaat een daling van 32 naar 19 FTE.


2010 – 2012
KPN Corporate Market
Lead Escalation Manager

Werkzaamheden:
Bij complexe technische en business escalaties met een hoge (klant)impact, verantwoordelijk voor het aansturen van een team in- externe leveranciers, specialisten en functioneel beheerders. Door de combinatie van relatie - en oplossingsgericht te acteren, de regie in handen te nemen en bruggen te slaan tussen partijen en individuen heb ik de meest complexe escalaties met succes weten af te sluiten en duurzame relaties kunnen waarborgen.

2009 –2010
KPN Corporate Solutions
Manager LAN Services

Werkzaamheden:
Operationeel verantwoordelijk (25 FTE) voor het beheer van het Local Area Network (LAN) van een aantal KPN grootzakelijke klanten door toepassing van kwaliteitsborging, verhogen servicegraad, en kostenreductie.
Het organisatorisch en procesmatig inrichten en borgen van Service Operations (ITIL3). Invulling geven aan het inrichten van één klantingang (Orderdesk& Resourcemanagement) en centrale coördinatie incidenten (operations bridge)



2007 – 2009
KPN Wholesale & Operations Rayon Zuid Oost
Manager Planning Business Operations

Werkzaamheden:
Verantwoordelijk voor alle cijfermatige aspecten van het klantcontact proces; forecasting van verwachte volumes, het vertalen naar resource planning, bewaking van en bijsturing op KPI’s Aansturen van planning, procesdeskundige en het operationeel management (25 FTE).
De planning van Operations zakelijke en consumenten klantcontact organisatorisch en procesmatig op elkaar afgestemd, waardoor een verbeterde klantgerichtheid, samenwerking en hogere productiviteit tegen lagere kosten gerealiseerd is.


2005- 2007
KPN Wholesale & Operations Rayon Zuid Oost
Manager Multiplay (Internet Plus Bellen)

Werkzaamheden:
Regionaal inrichten van de operationele positionering van de nieuwe dienst “Internet Plus Bellen” binnen de bestaande organisatie. In deze management rol was ik onder meer verantwoordelijk voor het efficiënt en effectief beschikbaar hebben van medewerkers met de juiste competenties. De werving, het selecteren en aannemen van medewerkers voor de backoffice, planning en fieldengineers met de juiste opleiding en vaardigheden behoorde tot mijn verantwoordelijkheden. In 8 maanden een groei naar 100 FTE gerealiseerd. Aansturing operationeel management en proces- en kwaliteit medewerker. Directe aansturing van 24 FTE.

2003-2005
KPN Wholesale & Operations Rayon Zuid Oost
Afdeling Manager

Werkzaamheden:
Verantwoordelijk voor het behalen van de productietargets en voor de ontwikkeling van de Field Engineers ( 22 FTE) op vaktechnisch gebied als op persoonlijke competenties. Sturen op een zo efficiënt mogelijke productie in termen van kwaliteit, kostenbewustzijn, efficiency, veiligheid en bezettingsgraad.

Werkervaring

2011-2014
KPN Zakelijke Markt
Unit Manager Customer Team

Verantwoordelijk voor het behalen van afdeling- en organisatie doelstellingen (operationeel; financieel; HR) door het aansturen van ICT dienstenbeheerders (22 FTE). Daarnaast, uit analyse van de orderstroom, definiëren van service standaarden, waardoor efficiëntie voordeel is bereikt. Door toepassing van Lean Methodiek “ elimineren van verspillingen” kostenreductie gerealiseerd. Behalen van personeelsresultaten door het managen van verwachtingen van zowel de organisatie als de medewerkers zelf (beoordelen van resultaten; coachen, adviseren)

2010 –2011
KPN Corporate Market/Getronics
Unit Manager Service Delivery Unit

Werkzaamheden:
Aansturen (operationeel; financieel; HR) en coachen van diverse specialisten ten behoeve van een voor de klant gewaarborgde ICT-dienstverlening. Vanuit het klantcontract relatie onderhouden met leveranciers, zodanig dat de dienst wordt geleverd zoals afgesproken. Proactief bewaken van de service levels en KPI’s met betrekking tot de ingekochte dienstverlening.
Verandermanagement toegepast door de bestaande afdelings- organisatie en processen te herzien, met als resultaat een daling van 32 naar 19 FTE.


2010 – 2012
KPN Corporate Market
Lead Escalation Manager

Werkzaamheden:
Bij complexe technische en business escalaties met een hoge (klant)impact, verantwoordelijk voor het aansturen van een team in- externe leveranciers, specialisten en functioneel beheerders. Door de combinatie van relatie - en oplossingsgericht te acteren, de regie in handen te nemen en bruggen te slaan tussen partijen en individuen heb ik de meest complexe escalaties met succes weten af te sluiten en duurzame relaties kunnen waarborgen.

2009 –2010
KPN Corporate Solutions
Manager LAN Services

Werkzaamheden:
Operationeel verantwoordelijk (25 FTE) voor het beheer van het Local Area Network (LAN) van een aantal KPN grootzakelijke klanten door toepassing van kwaliteitsborging, verhogen servicegraad, en kostenreductie.
Het organisatorisch en procesmatig inrichten en borgen van Service Operations (ITIL3). Invulling geven aan het inrichten van één klantingang (Orderdesk& Resourcemanagement) en centrale coördinatie incidenten (operations bridge)



2007 – 2009
KPN Wholesale & Operations Rayon Zuid Oost
Manager Planning Business Operations

Werkzaamheden:
Verantwoordelijk voor alle cijfermatige aspecten van het klantcontact proces; forecasting van verwachte volumes, het vertalen naar resource planning, bewaking van en bijsturing op KPI’s Aansturen van planning, procesdeskundige en het operationeel management (25 FTE).
De planning van Operations zakelijke en consumenten klantcontact organisatorisch en procesmatig op elkaar afgestemd, waardoor een verbeterde klantgerichtheid, samenwerking en hogere productiviteit tegen lagere kosten gerealiseerd is.


2005- 2007
KPN Wholesale & Operations Rayon Zuid Oost
Manager Multiplay (Internet Plus Bellen)

Werkzaamheden:
Regionaal inrichten van de operationele positionering van de nieuwe dienst “Internet Plus Bellen” binnen de bestaande organisatie. In deze management rol was ik onder meer verantwoordelijk voor het efficiënt en effectief beschikbaar hebben van medewerkers met de juiste competenties. De werving, het selecteren en aannemen van medewerkers voor de backoffice, planning en fieldengineers met de juiste opleiding en vaardigheden behoorde tot mijn verantwoordelijkheden. In 8 maanden een groei naar 100 FTE gerealiseerd. Aansturing operationeel management en proces- en kwaliteit medewerker. Directe aansturing van 24 FTE.

2003-2005
KPN Wholesale & Operations Rayon Zuid Oost
Afdeling Manager

Werkzaamheden:
Verantwoordelijk voor het behalen van de productietargets en voor de ontwikkeling van de Field Engineers ( 22 FTE) op vaktechnisch gebied als op persoonlijke competenties. Sturen op een zo efficiënt mogelijke productie in termen van kwaliteit, kostenbewustzijn, efficiency, veiligheid en bezettingsgraad.

Lees meer

Opleiding

HBO Arbeidsrecht en Sociale Zekerheid (start april 2015)
HBO Bedrijfskunde I (2010)
Service & Delivery Management Academy
Professionalisering Operationeel Manager
Praktisch Leidinggeven

Opleiding

HBO Arbeidsrecht en Sociale Zekerheid (start april 2015)
HBO Bedrijfskunde I (2010)
Service & Delivery Management Academy
Professionalisering Operationeel Manager
Praktisch Leidinggeven

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto, E - Aanhanger

  • Talenkennis (spreken)

    Nederlands (Uitstekend), Duits (Goed), Engels (Goed)

  • Talenkennis (schrijven)

    Nederlands (Uitstekend), Duits (Goed), Engels (Goed)

Hobby's & interesses

Ontspannen wandelen in de natuur
Koken voor mijn gezin en vrienden met als voorkeur Italiaans
Uiteraard mijn gezin en 3 kleinkinderen Ninthe, Kyan en Sem

Hobby's & interesses

Ontspannen wandelen in de natuur
Koken voor mijn gezin en vrienden met als voorkeur Italiaans
Uiteraard mijn gezin en 3 kleinkinderen Ninthe, Kyan en Sem

Eigenschappen

Inter-persoonlijk competent:
beheers sociale en communicatieve vaardigheden zoals gespreksvaardigheden, luistervaardigheden, feedback vaardigheden


Besluitvaardig:
Ik neem besluiten, ook wanneer zaken onzeker zijn of risico’s inhouden. Durf impopulaire besluiten te nemen. Blijf openstaan voor heroverweging van belangrijke besluiten, maar uitsluitend op basis van essentiële nieuwe informatie of ontwikkelingen


Analytisch vermogen:
Ben in staat een probleem, een situatie of een proces te ontleden in componenten en begrijp de herkomst en samenhang hiervan. Stel gerichte vragen aan de gesprekspartner om een situatie of een probleem helder te krijgen


Integriteit:
Ben in staat bij anderen vertrouwen te wekken vanuit de eigen professionaliteit. Gedraag me volgens algemeen aanvaarde sociale en ethische normen. Geef blijk deskundig te zijn binnen mijn vakgebied. Houdt vertrouwelijke informatie voor me. Ik ben consequent in gedrag, waai niet met alle winden mee.


Resultaatgerichtheid:
Ben actief gericht op het realiseren van doelstellingen en resultaten, lever op doelgerichte werkwijze een goede bijdrage aan afspraken en resultaten. Ik ben daarbij gemotiveerd, gedreven en vasthoudend.

Eigenschappen

Inter-persoonlijk competent:
beheers sociale en communicatieve vaardigheden zoals gespreksvaardigheden, luistervaardigheden, feedback vaardigheden


Besluitvaardig:
Ik neem besluiten, ook wanneer zaken onzeker zijn of risico’s inhouden. Durf impopulaire besluiten te nemen. Blijf openstaan voor heroverweging van belangrijke besluiten, maar uitsluitend op basis van essentiële nieuwe informatie of ontwikkelingen


Analytisch vermogen:
Ben in staat een probleem, een situatie of een proces te ontleden in componenten en begrijp de herkomst en samenhang hiervan. Stel gerichte vragen aan de gesprekspartner om een situatie of een probleem helder te krijgen


Integriteit:
Ben in staat bij anderen vertrouwen te wekken vanuit de eigen professionaliteit. Gedraag me volgens algemeen aanvaarde sociale en ethische normen. Geef blijk deskundig te zijn binnen mijn vakgebied. Houdt vertrouwelijke informatie voor me. Ik ben consequent in gedrag, waai niet met alle winden mee.


Resultaatgerichtheid:
Ben actief gericht op het realiseren van doelstellingen en resultaten, lever op doelgerichte werkwijze een goede bijdrage aan afspraken en resultaten. Ik ben daarbij gemotiveerd, gedreven en vasthoudend.

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Functie: Afdelingsmanager, Manager
  • Sector: Zakelijke Dienstverlening
  • Carrièreniveau: Ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van John Bindels te bekijken

Mijn documenten