• Werkzoekend: Nee
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Vaardigheden: Werk-/denkniveau HBO+/WO Persoonskenmerken Winnaarsmentaliteit, analytisch, ondernemend, resultaatgericht, creatief, sociaal, communicatief vaardig, overtuigingskracht, financieel…

Persoonlijk

Vaardigheden:
Werk-/denkniveau HBO+/WO
Persoonskenmerken Winnaarsmentaliteit, analytisch, ondernemend, resultaatgericht, creatief, sociaal, communicatief vaardig,
overtuigingskracht, financieel bewust en coachend. Zelfstandig maar ook een teamspeler.
Overig Peoplemanagement, verandermanagement (processen en organisatie), costmanagement,
projectmanagement, coachen van medewerkers, kwaliteitsmanagement, security, ITIL 2/3 en financiën

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

Organisatie Rabobank Nederland (Zeist)
Functie Productmanager
Periode 01/2013 – 09/2014
Werkzaamheden/ verantwoordelijkheden
Dagelijkse verantwoordelijkheid voor de diensten/producten: managet security binnen kantoornetwerken, koppelingen (MQ, Connect Direct en GEAK), Websphere en SAP appliances.
Aandachtsgebieden: productontwikkeling, releasemanagement, efficiency, financiën, contractonderhandelingen, aansturen onderzoeksprojecten en sparringpartner voor in- en externe leveranciers en business partners (opdrachtgevers) vanuit de bank.
Daarnaast verantwoordelijk voor afdeling brede projecten “Zichtbaarheid op alle niveaus”, “Ketengerichtheid” en “Uniforme werkwijze”.

Organisatie Bo2Zo (bedrijf in oprichting) (Hoofddorp)
Functie Zelfstandig ondernemer
Periode 03/2012 – 01/2013
Werkzaamheden/ verantwoordelijkheden
Klanttevredenheidsonderzoeken (maatwerk, standaard en Net Promoter Score) ontwikkeld. Ideeën uitgewerkt op het gebied van bedrijfsondersteunende dienstverlening en zakelijke ontwikkeling.

Organisatie KPN/Getronics Global Services Delivery, Integrated Service Management (ISM)
Functie Senior Projectmanager
Periode 09/2010 – 03/2012
Werkzaamheden/ verantwoordelijkheden
Projecten:
• Herinrichten (inhoudelijk) van een intranet-site.
• Ontwikkelen en implementeren van Customer Satisfaction Reports.
• Managen verhuizing, zowel technisch als facilitair, van een Service Delivery Unit (60 Fte)
• Migreren van plusminus 60 klantomgevingen naar een nieuwe registratietool
• Het inrichten van een kantooromgeving (technisch en facilitair),centralisatie van 6 Service Delivery Units
• Implementeren van een service catalogus en reporting voor de Service Delivery Unit NS.
• Begeleiden reorganisatie ISM.
• Diverse saneertrajecten uitgevoerd en/of begeleid.

Organisatie Getronics, Global Services Delivery, Integrated Service Management (ISM)
Functie Manager Business Support Management
Periode 01/2005 – 09/2010
Werkzaamheden/ verantwoordelijkheden
Verantwoordelijk voor tactisch- en strategisch beheer. Gaf leiding aan specialisten technisch beheer, technisch consultancy, procesmanagers, kwaliteitsmanagers en security management (totaal 24 medewerkers). Lid van het centraal managementteam. Budgetverantwoordelijk. Tevens vervulde ik de rol van demandmanager ICT en life cycle manager service operations (ITIL3).
Behaalde successen: certificering ISO 27001, implementeren ITIL 3 processen binnen de afdeling, jaarlijks de afdeling kostenneutraal gedraaid, fusie KPN met Getronics begeleid op stafniveau.

Organisatie KPN Entercom
Functie Manager ad interim
Periode 05/2004 - 01/2005
Werkzaamheden/ verantwoordelijkheden
Verantwoordelijk voor het rendabel krijgen van een detachering unit, herstructureren en borgen van processen en organisatie, herstellen klantrelatie. Omzetverantwoordelijkheid € 3 mln. Naast deze functie meerdere customer units financieel doorgelicht en een grote verhuizing als projectmanager geleid.

Organisatie KPN Business-Line Communication Services
Functie Manager Remote Customer Unit
Periode 12/2000 - 05/2004
Werkzaamheden/ verantwoordelijkheden
Profit en loss (omzet)verantwoordelijk. Overige kernverantwoordelijkheden: orderproces (van inkoop tot installatie), changemanagement, incident- en problemmanagement, klant- en medewerkerstevredenheid en service level management (66 medewerkers in 2000 – 32 medewerkers in 2004). Lid van het managementteam op regioniveau. Betrokken bij ontwikkeling van portfolio en nieuwe diensten alsmede vertegenwoordiger van operations tijdens beantwoording van RFP’s (Request For Proposal).

Organisatie KPN Business-Line Communication Services
Functie Manager Servicedesk
Periode 08/2000 - 12/2000
Werkzaamheden/ verantwoordelijkheden
Verantwoordelijk voor het totale incidentproces (12 medewerkers) van aanname incidenten (telefonische ingang) tot oplossen van incidenten vanuit een backoffice binnen de gestelde service level afspraken.

Organisatie KPN Telecom
Periode 03/1988 - 08/2000
Diverse Functies administratief medewerker, helpdesk medewerker, systeem operator, servicedesk medewerker, lokaal beheerder, systeembeheerder en senior change coördinator voice/data

Organisatie Randstad Uitzendbureau
Functie Administratief Medewerker
Periode 09/1987 - 03/1988

Werkervaring

Organisatie Rabobank Nederland (Zeist)
Functie Productmanager
Periode 01/2013 – 09/2014
Werkzaamheden/ verantwoordelijkheden
Dagelijkse verantwoordelijkheid voor de diensten/producten: managet security binnen kantoornetwerken, koppelingen (MQ, Connect Direct en GEAK), Websphere en SAP appliances.
Aandachtsgebieden: productontwikkeling, releasemanagement, efficiency, financiën, contractonderhandelingen, aansturen onderzoeksprojecten en sparringpartner voor in- en externe leveranciers en business partners (opdrachtgevers) vanuit de bank.
Daarnaast verantwoordelijk voor afdeling brede projecten “Zichtbaarheid op alle niveaus”, “Ketengerichtheid” en “Uniforme werkwijze”.

Organisatie Bo2Zo (bedrijf in oprichting) (Hoofddorp)
Functie Zelfstandig ondernemer
Periode 03/2012 – 01/2013
Werkzaamheden/ verantwoordelijkheden
Klanttevredenheidsonderzoeken (maatwerk, standaard en Net Promoter Score) ontwikkeld. Ideeën uitgewerkt op het gebied van bedrijfsondersteunende dienstverlening en zakelijke ontwikkeling.

Organisatie KPN/Getronics Global Services Delivery, Integrated Service Management (ISM)
Functie Senior Projectmanager
Periode 09/2010 – 03/2012
Werkzaamheden/ verantwoordelijkheden
Projecten:
• Herinrichten (inhoudelijk) van een intranet-site.
• Ontwikkelen en implementeren van Customer Satisfaction Reports.
• Managen verhuizing, zowel technisch als facilitair, van een Service Delivery Unit (60 Fte)
• Migreren van plusminus 60 klantomgevingen naar een nieuwe registratietool
• Het inrichten van een kantooromgeving (technisch en facilitair),centralisatie van 6 Service Delivery Units
• Implementeren van een service catalogus en reporting voor de Service Delivery Unit NS.
• Begeleiden reorganisatie ISM.
• Diverse saneertrajecten uitgevoerd en/of begeleid.

Organisatie Getronics, Global Services Delivery, Integrated Service Management (ISM)
Functie Manager Business Support Management
Periode 01/2005 – 09/2010
Werkzaamheden/ verantwoordelijkheden
Verantwoordelijk voor tactisch- en strategisch beheer. Gaf leiding aan specialisten technisch beheer, technisch consultancy, procesmanagers, kwaliteitsmanagers en security management (totaal 24 medewerkers). Lid van het centraal managementteam. Budgetverantwoordelijk. Tevens vervulde ik de rol van demandmanager ICT en life cycle manager service operations (ITIL3).
Behaalde successen: certificering ISO 27001, implementeren ITIL 3 processen binnen de afdeling, jaarlijks de afdeling kostenneutraal gedraaid, fusie KPN met Getronics begeleid op stafniveau.

Organisatie KPN Entercom
Functie Manager ad interim
Periode 05/2004 - 01/2005
Werkzaamheden/ verantwoordelijkheden
Verantwoordelijk voor het rendabel krijgen van een detachering unit, herstructureren en borgen van processen en organisatie, herstellen klantrelatie. Omzetverantwoordelijkheid € 3 mln. Naast deze functie meerdere customer units financieel doorgelicht en een grote verhuizing als projectmanager geleid.

Organisatie KPN Business-Line Communication Services
Functie Manager Remote Customer Unit
Periode 12/2000 - 05/2004
Werkzaamheden/ verantwoordelijkheden
Profit en loss (omzet)verantwoordelijk. Overige kernverantwoordelijkheden: orderproces (van inkoop tot installatie), changemanagement, incident- en problemmanagement, klant- en medewerkerstevredenheid en service level management (66 medewerkers in 2000 – 32 medewerkers in 2004). Lid van het managementteam op regioniveau. Betrokken bij ontwikkeling van portfolio en nieuwe diensten alsmede vertegenwoordiger van operations tijdens beantwoording van RFP’s (Request For Proposal).

Organisatie KPN Business-Line Communication Services
Functie Manager Servicedesk
Periode 08/2000 - 12/2000
Werkzaamheden/ verantwoordelijkheden
Verantwoordelijk voor het totale incidentproces (12 medewerkers) van aanname incidenten (telefonische ingang) tot oplossen van incidenten vanuit een backoffice binnen de gestelde service level afspraken.

Organisatie KPN Telecom
Periode 03/1988 - 08/2000
Diverse Functies administratief medewerker, helpdesk medewerker, systeem operator, servicedesk medewerker, lokaal beheerder, systeembeheerder en senior change coördinator voice/data

Organisatie Randstad Uitzendbureau
Functie Administratief Medewerker
Periode 09/1987 - 03/1988

Lees meer

Opleiding

Periode Naam Niveau Vakgebied Resultaat
2000 HBO Bedrijfskunde, ISBW, te Voorburg HBO Bedrijfskunde Certificaten
1997 – 1998 VMT (versnelt MEAO traject), te A'dam MBO Bedrijfs-econ. Certificaten
1983 – 1987 MEAO, Johan Enschede, te Haarlem. MBO Bedrijfs-econ. Certificaten
1979 – 1983 MAVO, Spaarne Scholengemeenschap, MAVO Diploma
te Haarlem

Cursussen extern:

Periode Naam Niveau Vakgebied Resultaat
2009 Ontwikkelingsassessment WO Management
Leiding geven en toch nog het vlees thuis HBO Management
kunnen snijden
2003 VCA/VOL MBO/ HBO Veiligheid Certificaat
2002 Financieel Management HBO Financiën Certificaat
2000 MS Project 98 UK MBO ICT Certificaat

1991 - 1999 Diverse externe cursussen en trainingen gevolgd. Nagenoeg allemaal op HBO en HBO+ niveau
en afgesloten met een behaald certificaat, te weten;
ITIL Practitioner Change Management, Certified Compaq Technician, Certified Compaq Engineer,
MCSE Essentials en Enterprises, Symplex routers, Syst.beh. SOPHO 3xxx pakket 8.05, ITIL
Essentials, Financieel management, Incident management, Novell Netware, Netware Beheer,
Novell Netware 2.2/3.x System Manager, PDI 1-TURBO, AMBI HE0 en HE1

Interne bedrijfsopleidingen:

Periode Naam Niveau Vakgebied
2014 Security Awareness -- ICT Banking
Privacy Awareness -- ICT Banking
Privacy follow-up ICT -- ICT Banking
Medewerkersintegriteit -- ICT Banking
2013 Business Continuity Management -- ICT Banking
2011 Security en informatiebeveiliging HBO Security
Net Promoter Score -- Marketing
2010 (H)eerlijk concurreren HBO Regel- en wetgeving
(om het jaar herhaling) (OPTA, NMA)
Security Awareness (om het jaar herhaling) HBO Security
2008 Leiderschapstraining HBO Management
ITIL 3 (service operations, service design, HBO Management
continuous service improvement)
(H)eerlijk concurreren HBO Regel- en wetgeving
Security Awareness HBO Security
Business Control Framework HBO Management
2007 Managementleergang advanced HBO Management
2006 Workshopcyclus Personal Coaching HBO Management
Quality of Service HBO ICT

1993 - 2003 Diverse interne cursussen en trainingen gevolgd. Nagenoeg allemaal op HBO niveau en met
goed gevolg afgesloten (geen certificaten), te weten;
Onderhandelingsmethodieken, Managementleergang, Telecom Overview (spraak technologie),
Probaat, ESD (Electro Static Discharge), Modems en koppelvlakken, Datacommunicatie module
DCBS, Zelfmanagement, Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, rapporteren aan het management

Opleiding

Periode Naam Niveau Vakgebied Resultaat
2000 HBO Bedrijfskunde, ISBW, te Voorburg HBO Bedrijfskunde Certificaten
1997 – 1998 VMT (versnelt MEAO traject), te A'dam MBO Bedrijfs-econ. Certificaten
1983 – 1987 MEAO, Johan Enschede, te Haarlem. MBO Bedrijfs-econ. Certificaten
1979 – 1983 MAVO, Spaarne Scholengemeenschap, MAVO Diploma
te Haarlem

Cursussen extern:

Periode Naam Niveau Vakgebied Resultaat
2009 Ontwikkelingsassessment WO Management
Leiding geven en toch nog het vlees thuis HBO Management
kunnen snijden
2003 VCA/VOL MBO/ HBO Veiligheid Certificaat
2002 Financieel Management HBO Financiën Certificaat
2000 MS Project 98 UK MBO ICT Certificaat

1991 - 1999 Diverse externe cursussen en trainingen gevolgd. Nagenoeg allemaal op HBO en HBO+ niveau
en afgesloten met een behaald certificaat, te weten;
ITIL Practitioner Change Management, Certified Compaq Technician, Certified Compaq Engineer,
MCSE Essentials en Enterprises, Symplex routers, Syst.beh. SOPHO 3xxx pakket 8.05, ITIL
Essentials, Financieel management, Incident management, Novell Netware, Netware Beheer,
Novell Netware 2.2/3.x System Manager, PDI 1-TURBO, AMBI HE0 en HE1

Interne bedrijfsopleidingen:

Periode Naam Niveau Vakgebied
2014 Security Awareness -- ICT Banking
Privacy Awareness -- ICT Banking
Privacy follow-up ICT -- ICT Banking
Medewerkersintegriteit -- ICT Banking
2013 Business Continuity Management -- ICT Banking
2011 Security en informatiebeveiliging HBO Security
Net Promoter Score -- Marketing
2010 (H)eerlijk concurreren HBO Regel- en wetgeving
(om het jaar herhaling) (OPTA, NMA)
Security Awareness (om het jaar herhaling) HBO Security
2008 Leiderschapstraining HBO Management
ITIL 3 (service operations, service design, HBO Management
continuous service improvement)
(H)eerlijk concurreren HBO Regel- en wetgeving
Security Awareness HBO Security
Business Control Framework HBO Management
2007 Managementleergang advanced HBO Management
2006 Workshopcyclus Personal Coaching HBO Management
Quality of Service HBO ICT

1993 - 2003 Diverse interne cursussen en trainingen gevolgd. Nagenoeg allemaal op HBO niveau en met
goed gevolg afgesloten (geen certificaten), te weten;
Onderhandelingsmethodieken, Managementleergang, Telecom Overview (spraak technologie),
Probaat, ESD (Electro Static Discharge), Modems en koppelvlakken, Datacommunicatie module
DCBS, Zelfmanagement, Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid, rapporteren aan het management

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed), Duits (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Nederlands (Uitstekend), Engels (Goed)

Hobby's & interesses

Golf, tennis, lezen en wandelen met de hond

Hobby's & interesses

Golf, tennis, lezen en wandelen met de hond

Eigenschappen

Ik ben een persoon die zich laat omschrijven als: Open en eerlijk met een flexibele en servicegerichte instelling. Uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden. Leidinggevende en organisatorische kwaliteiten, coach van professionals. Pragmatische instelling. Resultaatgerichte houding. Snel kunnen analyseren van complexe problemen. Stressbestendig. Commercieel vaardig. Gestructureerd opzetten van nieuwe en of aanpassen van bestaande processen en procedures. Enthousiaste ondernemers mentaliteit.

Eigenschappen

Ik ben een persoon die zich laat omschrijven als: Open en eerlijk met een flexibele en servicegerichte instelling. Uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden. Leidinggevende en organisatorische kwaliteiten, coach van professionals. Pragmatische instelling. Resultaatgerichte houding. Snel kunnen analyseren van complexe problemen. Stressbestendig. Commercieel vaardig. Gestructureerd opzetten van nieuwe en of aanpassen van bestaande processen en procedures. Enthousiaste ondernemers mentaliteit.

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Sector: Gezondheidszorg & Farmacie
  • Carrièreniveau: Leidinggevend
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Olaf Huijbens te bekijken

Mijn documenten