• Werkzoekend: Nee
  • Zichtbaarheid: Openbaar
  • Delen:

Persoonlijk


Gedurende mijn onderzoekprojecten bij het NJI, het CSMH in Baltimore MD-USA en mijn werk als begeleider en trainer bij ’s Heeren Loo Zorggroep en als M5 consulent ben ik mij bewust geworden van de…

Persoonlijk

Gedurende mijn onderzoekprojecten bij het NJI, het CSMH in Baltimore MD-USA en mijn werk als begeleider en trainer bij ’s Heeren Loo Zorggroep en als M5 consulent ben ik mij bewust geworden van de noodzaak van goede samenwerking binnen en tussen teams. Sindsdien is mijn persoonlijk streven: het verbeteren van de kwaliteit van interdisciplinaire en multidisciplinaire samenwerking bij teams en bedrijven in het onderwijs- en zorgveld. Dit in de vorm van onderzoek, beleidsontwikkeling of het geven van trainingen op basis van mijn expertise en vaardigheden.

Als M5 consulent kan ik mijn vaardigheden, motivatie goed toepassen. Maar het is een part time functie. Ik heb op dit moment ruimte over voor een aanvullende uitdaging of als de aangeboden functie of gevonden functie zo een mooie kans of uitdaging is dat ik afscheid neem van het M5 consulent zijn.

Met mij haal je een gemotiveerde, loyale en sociaal sterke doorzetter in huis.

Lees meer
Een professioneel loopbaanprofiel maak je op At Monday

Werkervaring

M5 consulent bij de M5 groep, in District West, Rayon: Leiden e.o.
okt 2013 – heden
Trainer en adviseur in de M5 aanpak voor scholen. Een methode om structureel pesten op scholen op te lossen en de sociale veiligheid te waarborgen.

Projectleider onderzoek en erkenning M5 aanpak – M5 groep
okt 2013 – heden
Hoofdschrijver: Werkblad Erkenningsprocedure aanpak-programma’s Nederlands Jeugdinstituut (NJi) & ministerie OC&W.
Hoofdschrijver: Werkblad erkenningsprocedure effectieve interventies database NJi.
Begeleider van stagiaires in uitvoering procesevaluatie van de M5 methodiek.
Projectmanager effectiviteitonderzoek van de M5 pestaanpak.

Medewerker van ‘s Heeren Loo, standplaats Noordwijk (ZH)
jun 2012 – mei 2014
Werkzaam als begeleider op woningen en dagbestedingen met midden tot hoog functionerende jongeren en jongvolwassenen met een verstandelijke beperking.

Zelfstandig Onderzoeksproject bij Center for School Mental Health, University of Maryland,
Baltimore, Verenigde Staten.
okt 2011 – apr 2012
Vergelijkingsstudie tussen het Nederlandse en Amerikaanse school- en jeugdzorgsysteem in relatie tot Passend Onderwijs.
Methode: Literatuuronderzoek en registratie van praktijkervaringen via
afname van interviews op scholen met docenten en jeugdhulpverleners.

Medewerker van ’s Heeren Loo, standplaats Apeldoorn
jun – sep 2011
Werkzaam als assistent-verzorger voor bejaarde, ernstig meervoudig verstandelijk beperkten.

Trainer Klachtenanamnese
nov – dec 2010
Trainen van tweedejaars studenten in psychologische gespreksvoering en verslaglegging d.m.v. gesprekken met simulatiepatiënten.

Klinische stage bij PsyQ Maastricht, Mondriaan Zorggroep.
jan – mei 2010
Neuropsychologisch onderzoek bij volwassen cliëntenpopulatie.
Type problematiek: Autisme, ADHD en Niet Aangeboren Hersenletsel.

Voorzitter Studentenraad Faculteit der Psychologie en Neurowetenschappen (FPN), Universiteit Maastricht
sep 2009 – aug 2010
Het aansturen van de Studentenraad van de FPN bij vergaderingen en activiteiten.

Onderzoeksstage bij het Nederlands Jeugdinstituut
apr 2009 – aug 2010
Advies vorming over ‘nauwere samenwerking jeugd-ggz en voortgezet onderwijs’
d.m.v. zelfstandig uitgevoerd behoefte-onderzoek, met de focus op interdisciplinaire samenwerking.
Methode: Kwalitatief onderzoek: Afname van semi-gestructureerde interviews bij vertegenwoordigers van beide partijen.

Student-adviseur van het Faculteitsbestuur van Faculteit der Psychologie en Neurowetenschappen (FPN), Universiteit Maastricht
sep 2008 – aug 2010
Het adviseren van het bestuur van de FPN bij besluiten over beleid en onderwijs.

Probleem Gestuurd Onderwijs (PGO) Tutor in bacheloropleiding Psychologie, Universiteit Maastricht
sep 2007 – mrt 2011
Begeleiden van studenten bij het behandelen van de leerstof in groepsverband volgens de methode van Probleem Gestuurd Onderwijs.

Student-lid Faculteitsraad faculteit der Psychologie en Neurowetenschappen (FPN), Universiteit Maastricht
sep 2007 – aug 2008
Het controleren en adviseren van het Faculteitsbestuur van FPN.

Werkervaring

M5 consulent bij de M5 groep, in District West, Rayon: Leiden e.o.
okt 2013 – heden
Trainer en adviseur in de M5 aanpak voor scholen. Een methode om structureel pesten op scholen op te lossen en de sociale veiligheid te waarborgen.

Projectleider onderzoek en erkenning M5 aanpak – M5 groep
okt 2013 – heden
Hoofdschrijver: Werkblad Erkenningsprocedure aanpak-programma’s Nederlands Jeugdinstituut (NJi) & ministerie OC&W.
Hoofdschrijver: Werkblad erkenningsprocedure effectieve interventies database NJi.
Begeleider van stagiaires in uitvoering procesevaluatie van de M5 methodiek.
Projectmanager effectiviteitonderzoek van de M5 pestaanpak.

Medewerker van ‘s Heeren Loo, standplaats Noordwijk (ZH)
jun 2012 – mei 2014
Werkzaam als begeleider op woningen en dagbestedingen met midden tot hoog functionerende jongeren en jongvolwassenen met een verstandelijke beperking.

Zelfstandig Onderzoeksproject bij Center for School Mental Health, University of Maryland,
Baltimore, Verenigde Staten.
okt 2011 – apr 2012
Vergelijkingsstudie tussen het Nederlandse en Amerikaanse school- en jeugdzorgsysteem in relatie tot Passend Onderwijs.
Methode: Literatuuronderzoek en registratie van praktijkervaringen via
afname van interviews op scholen met docenten en jeugdhulpverleners.

Medewerker van ’s Heeren Loo, standplaats Apeldoorn
jun – sep 2011
Werkzaam als assistent-verzorger voor bejaarde, ernstig meervoudig verstandelijk beperkten.

Trainer Klachtenanamnese
nov – dec 2010
Trainen van tweedejaars studenten in psychologische gespreksvoering en verslaglegging d.m.v. gesprekken met simulatiepatiënten.

Klinische stage bij PsyQ Maastricht, Mondriaan Zorggroep.
jan – mei 2010
Neuropsychologisch onderzoek bij volwassen cliëntenpopulatie.
Type problematiek: Autisme, ADHD en Niet Aangeboren Hersenletsel.

Voorzitter Studentenraad Faculteit der Psychologie en Neurowetenschappen (FPN), Universiteit Maastricht
sep 2009 – aug 2010
Het aansturen van de Studentenraad van de FPN bij vergaderingen en activiteiten.

Onderzoeksstage bij het Nederlands Jeugdinstituut
apr 2009 – aug 2010
Advies vorming over ‘nauwere samenwerking jeugd-ggz en voortgezet onderwijs’
d.m.v. zelfstandig uitgevoerd behoefte-onderzoek, met de focus op interdisciplinaire samenwerking.
Methode: Kwalitatief onderzoek: Afname van semi-gestructureerde interviews bij vertegenwoordigers van beide partijen.

Student-adviseur van het Faculteitsbestuur van Faculteit der Psychologie en Neurowetenschappen (FPN), Universiteit Maastricht
sep 2008 – aug 2010
Het adviseren van het bestuur van de FPN bij besluiten over beleid en onderwijs.

Probleem Gestuurd Onderwijs (PGO) Tutor in bacheloropleiding Psychologie, Universiteit Maastricht
sep 2007 – mrt 2011
Begeleiden van studenten bij het behandelen van de leerstof in groepsverband volgens de methode van Probleem Gestuurd Onderwijs.

Student-lid Faculteitsraad faculteit der Psychologie en Neurowetenschappen (FPN), Universiteit Maastricht
sep 2007 – aug 2008
Het controleren en adviseren van het Faculteitsbestuur van FPN.

Lees meer

Opleiding

2008 – 2010 Master in Neuropsychologie, Universiteit Maastricht te Maastricht
2005 – 2008 Bachelor in Psychologie, Universiteit Maastricht te Maastricht
2003 – 2005 VWO, Adelbert College te Wassenaar, profiel Cultuur & Maatschappij
2002 – 2003 HAVO, Adelbert College te Wassenaar, profiel Cultuur & Maatschappij
1998 – 2002 MAVO, Adelbert College te Wassenaar

Opleiding

2008 – 2010 Master in Neuropsychologie, Universiteit Maastricht te Maastricht
2005 – 2008 Bachelor in Psychologie, Universiteit Maastricht te Maastricht
2003 – 2005 VWO, Adelbert College te Wassenaar, profiel Cultuur & Maatschappij
2002 – 2003 HAVO, Adelbert College te Wassenaar, profiel Cultuur & Maatschappij
1998 – 2002 MAVO, Adelbert College te Wassenaar

Lees meer

Vaardigheden

  • Rijbewijs

    B - Personenauto

  • Talenkennis (spreken)

    Engels (Uitstekend), Frans (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Duits (Matig)

  • Talenkennis (schrijven)

    Engels (Uitstekend), Nederlands (Uitstekend), Frans (Goed)

Hobby's & interesses

Koken, verschillende wereldkeukens eigen maken
Paardrijden, Westernstyle zodat ontspannen en plezier maken de kernwaarden van goed rijden zijn.

Tekenen & schilderen van impressionistische en abstracte fantasy en hedendaagse taferelen of figuren.
Lezen; over de relatie tussen mens, dier, natuur; samenwerking tussen mensen en groepsfunctioneren en fantasy boeken van Terry Pratchett, Christopher Paolini, Tad Williams, etc. en de fictieve detectives van Agatha Christie.

Bergwandelen; jaarlijks tijdens de wintersportvakantie op sneeuwschoenen de paden en pistes beklimmen.

Bordspel avonden met vrienden; Munchkin, schaak, pandemie, kolonisten van Catan en Mahjong.

Hobby's & interesses

Koken, verschillende wereldkeukens eigen maken
Paardrijden, Westernstyle zodat ontspannen en plezier maken de kernwaarden van goed rijden zijn.

Tekenen & schilderen van impressionistische en abstracte fantasy en hedendaagse taferelen of figuren.
Lezen; over de relatie tussen mens, dier, natuur; samenwerking tussen mensen en groepsfunctioneren en fantasy boeken van Terry Pratchett, Christopher Paolini, Tad Williams, etc. en de fictieve detectives van Agatha Christie.

Bergwandelen; jaarlijks tijdens de wintersportvakantie op sneeuwschoenen de paden en pistes beklimmen.

Bordspel avonden met vrienden; Munchkin, schaak, pandemie, kolonisten van Catan en Mahjong.

Lees meer

Eigenschappen

Flexibel --> Ik heb geen 9-5 mentaliteit, ik ben bereid extra te werken wanneer nodig en ben flexibel in mijn tijdsindeling. Dit heb ik bewezen als flexbegeleider bij 's Heeren Loo en als M5 consulent. Beide geen 9-5 banen, continue in beweging en ik heb er met volle teugen van genoten en geniet er nog van.

Tolerant--> Ik kan veel begrip tonen voor iemands acties en overtuigingen, ik kan me goed in de ander verplaatsen en alle invloedfactoren meenemen en deze dan vergelijk met de feiten. De keuzes die hieruit volgde zijn altijd positief geweest.

Geduldig --> Ik heb veel geduld om mijn doel te bereiken en andere mensen te motiveren. Alle wegen leiden naar Rome, alleen je zit niet altijd op de kortste weg. Maar uiteindelijk kom je er altijd.

Doorzetter --> Ik ben op de MAVO gestart, maar ik had me als doel gesteld psychologie aan de universiteit te studeren. Ik heb dit waar gemaakt en heb ik mijn Master Diploma met een 7,5 gemiddeld in handen mogen nemen. Als ik me een doel stel, dan zorg ik er voor dat ik deze behaal met alle motivatie, passie en energie die ik te bieden heb.

Communicatief --> Op sociale aangelegenheden, netwerkmomenten, heb ik geen enkele moeite om een gesprek aan te knopen met andere mensen. Er is altijd een onderwerp dat besproken kan worden en er zijn altijd mensen die je kunt voorstellen of aan wie je wordt voorgesteld.

Samenwerken --> samen bereik je meer, ben je creatiever en gemotiveerder dan wanneer je het alleen moet doen. Een mooi proces om deel van uit te maken, waar te nemen en te verbeteren.

Eigenschappen

Flexibel --> Ik heb geen 9-5 mentaliteit, ik ben bereid extra te werken wanneer nodig en ben flexibel in mijn tijdsindeling. Dit heb ik bewezen als flexbegeleider bij 's Heeren Loo en als M5 consulent. Beide geen 9-5 banen, continue in beweging en ik heb er met volle teugen van genoten en geniet er nog van.

Tolerant--> Ik kan veel begrip tonen voor iemands acties en overtuigingen, ik kan me goed in de ander verplaatsen en alle invloedfactoren meenemen en deze dan vergelijk met de feiten. De keuzes die hieruit volgde zijn altijd positief geweest.

Geduldig --> Ik heb veel geduld om mijn doel te bereiken en andere mensen te motiveren. Alle wegen leiden naar Rome, alleen je zit niet altijd op de kortste weg. Maar uiteindelijk kom je er altijd.

Doorzetter --> Ik ben op de MAVO gestart, maar ik had me als doel gesteld psychologie aan de universiteit te studeren. Ik heb dit waar gemaakt en heb ik mijn Master Diploma met een 7,5 gemiddeld in handen mogen nemen. Als ik me een doel stel, dan zorg ik er voor dat ik deze behaal met alle motivatie, passie en energie die ik te bieden heb.

Communicatief --> Op sociale aangelegenheden, netwerkmomenten, heb ik geen enkele moeite om een gesprek aan te knopen met andere mensen. Er is altijd een onderwerp dat besproken kan worden en er zijn altijd mensen die je kunt voorstellen of aan wie je wordt voorgesteld.

Samenwerken --> samen bereik je meer, ben je creatiever en gemotiveerder dan wanneer je het alleen moet doen. Een mooi proces om deel van uit te maken, waar te nemen en te verbeteren.

Lees meer

Mijn actuele situatie

  • Functie: Trainingscoördinator
  • Sector: Onderwijs
  • Carrièreniveau: Beperkt ervaren
  • Beschikbaar vanaf: Per direct

Mijn werkgebieden

Klik om de werkgebieden van Marjolein de Nooijer te bekijken